Page 7 of rickdevree Travel Blog Posts

Europe » United Kingdom » Scotland October 1st 2015

We stonden vanmorgen weer op (zo gaat dat nu eenmaal) en vertrokken weer richting Edinburgh (Natuurlijk nog wassen en eten, maar dat is vanzelfsprekend). Vandaag bezoeken we Holyrood Palace en Abbey, het Schotse buitenverblijf van Her Majesty The Queen. We leerden over haar kindertijd en over de vertrekken waar ze in Schotland verblijft. Heel interessant om te zien. Aan het paleis is er ook een ruïne van Holyrood Abbey, Dit vond ik nog het leukste om te zien. Helaas mochten we geen foto’s nemen binnen het paleis, dus dat laten we over aan jullie verbeelding. Of we vertellen het in geuren en kleuren als we terug thuis zijn! Middageten aten we in een mexicaans restaurantje. Wat ook eens leuk en lekker was. Chris kocht onderweg nog wat fudge in een echt authentiek fudgewinkeltje. En blij dat ... read more
Naast onze camper en de tenten stond een schapenwei
Holyrood Abbey

Europe » United Kingdom » Scotland September 30th 2015

We lieten Stirling achter ons en richtten de camper op Edinburgh. Na een klein uurtje rijden, kwamen we aan op de camping. De laatste van de reis. We werden heel enthousiast ontvangen door een vinnig mevrouwtje. Mij deed ze wat denken aan mama Weasley uit Harry Potter. Nog geen uur geleden de tenten afgebroken en we moesten ze al terug opzetten. Nadat dit gedaan was, reden we richting centrum Edinburgh. We verkenden eerst Grassmarket en de buurt errond. Op dit plein en zijn omringende straten huisvesten zich tientallen kleine zelfstandige winkeltjes met niet alledaagse dingen. We gingen een fossielwinkel binnen en Kathleen kocht wat boeken in een plaatselijke bookstore om haar Tolkiencollectie aan te vullen. Mijn lijstje voor Kerst werd hier alleen maar langer J Volgende op de lijst was de zoektocht naar het standbeeld en ... read more
Een fopwinkel in Victoria Street
Fossielwinkel bij Grassmarket
De zoektocht naar Greyfriars' Bobby

Europe » United Kingdom » Scotland September 29th 2015

Chris is jarig! Hiep hiep hoera!!! 27 levensjaren! Wens haar (als je het nog niet gedaan hebt) een gelukkige verjaardag! Onze dag begon, na het opstaan in de mist en ontbijten, bij het Wallace Monument. We wandelden wat rond in de souvenirsshop en we kochten wat souvenirs. Waaronder eentje voor mijn lief! Toen we de inkomprijs van het Wallace Monument zagen, besloten we verder te gaan naar Stirling Castle. De inkom was er ook best veel, maar hier kan je veel langer ronddwalen. Het nam een hele dag in beslag J Het kasteel was een mooie mix van ruïnes en gerenoveerde, interactieve zalen. Wat soms heel leuke foto’s opleverde! J We leerden hoe decadent de koninklijke families waren. Zo haalden ze met den doop van ne kleine, een heel schip binnen in de grote zaal dat ... read more
Op de kasteelrand
Stirling Castle and Chris
Tafelen in het kasteel.

Europe » United Kingdom » Scotland September 28th 2015

Na eens goed uit te slapen (het was nodig na vannacht), vertrokken we richting Stirling. Onderweg leerden we dat Schotten ook wel degelijk doen aan wegenwerken, want we hadden wel even file van zeker een uur (bij deze was de heimwee naar ons Belgisch werelderfgoed ook weer opgelost). Zonder al te veel tussenstops kwamen we aan in Stirling. Een kleine, gezellige camping met hele goede wifi! Gelukkig, want zo kan ik de achterstand van travelblogs weer ineens goedmaken. Terwijl ik dat deed, ging de rest naar de winkel en bij terugkomst aten we hotdogs. Het uitzicht was ook deze keer fenomenaal met het Wallace Monument op de achtergrond en als eerste zicht als we uit onze tent kruipen. We aten lekkere hotdogs, maakten allemaal gebruik van de beschikbare wifi. Travelblogs uploaden, nieuws uit België checken en ... read more
Hot dogs with a view
Wallace Monument vanop de camping

Europe » United Kingdom September 27th 2015

We lieten Skye achter voor het vasteland en maakten onze eerste stop nogmaals bij Eilean Donan Castle. Deze keer was het weer veel mooier en kon Glenn mooiere foto’s maken van het kasteel. Hij stond daarbij bijna in het loch. Na een koffie en een chocomelk, konden we de reis weer verderzetten. We maakten nog enkele tussenstops, waaronder Loch Ness. Je kan niet naar Schotland gaan en het bekendste loch niet bezoeken. Op zich is dat niet de moeite waard, maar wij hadden geluk! Want wij hebben het monster van Loch Ness gezien! (zie maar naar de foto’s) Verder gingen we een kampeerplek zoeken. Vandaag gingen we weer wildkamperen. Het gebied was veel te toeristisch, maar na lang zoeken vonden we een plekje. Dit plekje had ook zo zijn nadelen. Het was er enorm prachtig van ... read more
Eilean Donan Castle
Eilean Donan Castle MET Schot

Europe » United Kingdom » Scotland September 26th 2015

Het was een rustige nacht zonder al teveel wind en met een redelijke temperatuur. Ik heb goed geslapen en Glenn heeft het geweten. J Vandaag konden we wat uitslapen, halverwege de reis deed dat wel even deugd. Op het gemakske ontbijten en douchen en dan wat inkopen doen. Het leek wel de enige supermarkt op Skye. We kochten wat eten voor de komende dagen en ik al wat pints cider voor thuis. Chris kocht eerder in een klein winkeltje echte artisanale fudge. Kathleen moest en zou een schapenvelleke kopen bij Skyskins, de enige tannery in Schotland en één van de twee over heel de UK. We stapten nog maar net uit de auto en werden heel enthousiast begroet door Laura, een heel vriendelijke, grappige jongedame die ons meteen uitnodigde voor een tour rond de tannery. We ... read more
Bij Skyeskins
Minikaastafel aan den auto
Storrview

Europe » United Kingdom » Scotland September 25th 2015

Na onze roes te hebben uitgeslapen tijdens een enorme storm (rukwinden en regen), vertrokken we naar de Talisker Distillery, want onze tour begon om 11u. Het is echt niet zo eenvoudig om whisky te maken en vereist voornamelijk enorm veel geduld! We mochten in de distillery geen foto’s nemen op de meeste plaatsen, dus daar kunnen jullie niet van meegenieten. Aan het einde van de tour mochten we allemaal eens proeven van de Talisker Storm. Best een pittig smaakje. Na de tour kochten we allemaal nog iets in de shop, dus er ligt momenteel wel wat whisky in de camper :p We kochten het cadeau voor Chris haar verjaardag. Een redelijk exclusieve fles whisky om thuis met smaak op te drinken (al dan niet met vrienden ;) ) We aten in ‘The Old Inn’ een taverne ... read more
Zicht vanop de camping
De Talisker Distillery
Samenvatting van Skye

Europe » United Kingdom » Scotland September 24th 2015

Vanochtend stonden we vroeg op om op tijd te vertrekken richting Skye. Het was een lange rit met een tussenstop aan Eilean Donan Castle en enkele mooie uitzichten in Skye. We werden vandaag begroet door typisch Schots weer en dat ging zo heel de dag door (veel wind, wisselend harde buien en af en toe zon). Het wisselende weer werd harder naarmate we Skye naderden. Aangekomen besloten we om naar de Talisker Distillery te gaan, maar kwamen net te laat aan om de laatste rondleiding te missen. Dan maar een afspraak voor morgen maken. Terug richting camping dan maar om de tenten op te zetten. In zoveel wind was dat een hele opgave! Niet normaal! De tenten lieten we achter met een bang hart (gaan vliegen was goed mogelijk :p) en we gingen eten. We belandden ... read more
Welkomwaterval op Skye
Skye
Glenn hoeft niet buiten te komen voor een mooie foto! :)

Europe » United Kingdom » Scotland September 23rd 2015

Vanochtend werd ik wakker en ik hoorde getrippel in de middentent. Ik deed mijn binnentent zachtjes open en voor mijn neus zat een klein roodborstje, het bleef even zitten en keek nieuwsgierig rond. Jammer genoeg had ik mijn fototoestel niet bij. Dankzij Glenn zijn charme, kregen we mooi £12 korting op de camping, wat toch weer mooi is meegenomen. Na het ontbijt vertrokken we richting Ben Nevis om een wandeling te maken. De wandeling was fantastisch! Op de helling van de berg met naast ons het geluid van een wilde rivier in de afgrond naast ons. Het was klimmen en klauteren over de ruwe stenen, maar dat hield ons ook weer niet tegen om af en toe van het pad af te wijken. Op het einde werden we beloond met het prachtig uitzicht van de Steall ... read more
Kathleen blij met de gemaakte bril!
Hier ist gevaarlijk (bijna overal waar we gaan wandelen)
Zo gevaarlijk zeg! ineens nen boom op Thomas!

Europe » United Kingdom » Scotland September 23rd 2015

We stonden vandaag op, douchten, aten en pakten alles in. (terwijl werden we weer aangevallen door katten en eenden!) We reden richting Callander om inkopen te doen voor de komende dagen. De wielertoeristen hier zijn even irritant als bij ons! Daarna reden we richting Fort William, maar stopten we halverwege vanwege een wij-hadden-honger-laten-we-hier-eens-gaan-kijken-gevoel. Ik had gelezen dat de Dochart falls in Killin heel mooi waren en daar passeerden we toevallig. Dit leverde weer toffe, avontuurlijke trips en mooie foto’s op. We drongen binnen (zonder sleutel, terwijl dat moest) onder de brug in de begraafplaats van clan Macnab, wat een heel mooi gebied was. Een bezoekje aan de plaatselijke watermolen met de verhalen uit het dorp bij was de afsluiter in Killin. Schotland zit vol met verborgen verhalen. Van hieruit zetten we onze reis verder door Glencoe, ... read more
sidetracking aan Dochart Falls
Dochart Falls
Dochart falls

Tot: 0.112s; Tpl: 0.008s; cc: 5; qc: 63; dbt: 0.0606s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb