Page 6 of rickdevree Travel Blog Posts

Europe » Switzerland » North-West » Lucerne September 21st 2018

Na het uitwrijven van het prut uit onze ogen, konden we ze niet geloven. Eindelijk konden we zien hoe mooi het wel was! Een prachtig uitzicht over de vallei en de Zwitserse bergtoppen. Het geluid van de befaamde koebellen weerklinkt in de vallei. Het is wel duidelijk nu, we zijn op reis en het belooft de moeite te worden! J Na een kort kattenwasje (waarbij mijn fantastische lief een leuk briefje tussen mijn kleren had achtergelaten), lekker ontbijten in de opkomende zon. Hier werden we vergezeld van een aanhankelijke, domme maar megaschattige, schooierige kat. J Net na het eten, wassen en betalen om dan te bedenken dat we geen Zwitserse franken hebben. Gelukkig deden ze niet te moeilijk over Euro’s. Tent opruimen en vertrekken naar Horw (op moment van schrijven nog steeds geen idee van de ... read more
2018-09-21 13.01.06
2018-09-21 13.09.20
2018-09-21 16.08.02

Europe » Switzerland September 20th 2018

Vertrokken in Zandvliet, eerst alles inladen (blijkbaar had ik veel te veel gerief bij J) en ik heb het gevoel dat er nog veel gelachen zal worden met mijn 17 T-shirts en 9 korte broeken… Maar een voorbereid man is er twee waard. (En dus heb ik ook zoveel gerief bij natuurlijk! J) Na de vele afscheidskusjes en knuffels vertrokken richting Hoboken om Laura en Thomas op te pikken. Onderweg niets speciaals, veel rijden (allemaal al eens met de camper gereden) en af en toe stoppen voor een plasje, drankje en knabbeltje. En af en toe een flauwe mop met hier en daar een topmop (iets met een oude velo) Laura die zich duidelijk nooit verveeld, want ze kan een half uur lang naar een flesje kijken en wachten tot het van tafel valt. J Thomas ... read more
2018-09-20 16.01.14
2018-09-20 16.04.58
2018-09-20 17.32.05

South America » Suriname » Paramaribo December 12th 2015

Dag 14: Bekomen van de jungle Vandaag was een heel rustige dag. Ik schreef bijna een hele dag aan mijn blog en in de late namiddag wandelden we nog even door Paramaribo en reserveerden we bij De Waag, een iets sjikker restaurantje in Paramaribo. Ik kocht nog enkele souvenirs en genoot nog van de laatste volledige dag en van mijn fantastische vriendin voor ik morgen weer naar huis ging. 's Avonds aten we dus in De Waag. Een heerlijk driegangendiner bestelden we. Beiden een mixed grill waarvan de worst toch wel pittig was, maar alles was echt heel erg lekker. We genoten van elkaars gezelschap en van het eten en later op de avond gingen we terug naar Karen's huis. Het duurde niet lang voor we beiden in slaap vielen. (de aftermath van de jungle). Dag ... read more
2015-12-12 19.36.23
2015-12-12 19.29.30

South America » Suriname December 10th 2015

Dag 10: Karen en ik vertrokken tegen half 8 richting het kantoor van Su4you om tegen 8u te vertrekken. Maar ook hier botsten we tegen het Surinaamse planningsvermogen. De andere groep was gezegd dat we om 9u verzamelden. Een uur wachten dus. Na een uurtje kwamen Stef en Jens aan. 2 vrolijke Nederlanders van onze leeftijd. Daarna voerde een taxi ons naar Lelydorp waar de gidsen op ons wachtten. De taxichauffeur wilde wel eerst stoppen bij een souvenirwinkeltje. En wij moesten dus volgen. Gek om mee te maken. Eenmaal aangekomen ontmoetten we de gidsen. Dion en Randy. Ze beloofden ons de trip van ons leven. En daar legden ze de nadruk heel erg op. Toen we zeiden dat ze de verwachtingen wel heel erg hoog aan het leggen waren, zeiden ze dat ze zeker waren van ... read more

South America » Suriname » Paramaribo December 6th 2015

Dag 7: dolfijnspotten Het zag er naar uit dat de komende 3 dagen best rustig gaan worden. We bleven deze dag dan ook voornamelijk op hotel. Op het gemakje wat ontbijten, douchen en dan wat op het terras zitten. Karen werkte wat voor school en ik typte de Travelblog. Verder Skypeten we met het thuisfront. In de late namiddag had Karen een tripje geregeld. We gingen op een boot dolfijnen spotten. Grappig was dat een koppel op ons hotel ook dit tripje op dezelfde moment geregeld had en we dus bijna hun taxi inpikten (we hadden er beide eentje gebeld). We stapten de boot op om zo op kijkjacht te gaan naar dolfijnen. We vonden ze vrij snel bij enkele vissersboten. Rond de boten vlogen enorme zwermen vogels! Niet te geloven! Foto’s nemen van de dolfijnen ... read more

South America » Suriname December 3rd 2015

Dag 5: Vandaag en morgen staat er een trip naar Bigi Pan op de menu. Karen doet nog 2 dagen stage, dus ging ik alleen mee met een groep. Mijn dag begon met een ontbijt in het hotel met nog een slaperige kop van de drukke dag gisteren. Mijn rugzak had ik gisterenavond gemaakt, dus kon ik meteen vertrekken. Ik nam om half 9 een taxi naar het kantoor van Su4you, de touroperator waar ik mee ging, want we gingen om 9u vertrekken. We wachtten nog op 4 mensen, maar toen het kwart over 9 was, zag iemand in het kantoor dat hij de mensen ergens anders ging laten opstappen. Typisch Suriname … J We vertrokken dus een beetje later en pikten nog 9 andere mensen op. We waren dus een groep van 10 met gids ... read more

South America » Suriname December 1st 2015

Vanmorgen moest ik vroeg uit de veren om op tijd te vertrekken naar Brownsberg. Ik was nog maar net uit het hotel en ik kon mijn Poncho al boven halen. Zo een regen, niet normaal. Aan een Russisch hotel werd ik opgepikt door het tourbusje. Allemaal één voor één fijne mensen en een enthousiaste gids. We stopten aan een wegrestaurantje en aten er een broodje als ontbijt. We kregen er ook het tragische nieuws dat de aluminiumfabriek over het restaurantje gisteren gesloten werd en er zo een 1600 mensen op straat terecht kwamen. Het aluminium was de laatste jaren te sterk gedaald op de markt en daarom was het niet meer rendabel. Dit was ook het geval met de goudmijnen. En dat hadden we geweten! Na een klein uurtje rijden kwamen we aan een wegblokkade met ... read more

South America » Suriname » Paramaribo November 30th 2015

Vandaag ging Karen me de stad laten zien. Maar eerst stonden we vandaag wat vroeger op (8u30) om optijd te ontbijten, want Karen moest om half 10 nog iets doen voor haar stage. Terwijl typte ik de Travelblog van de vorige 2 dagen. Meteen daarna trokken we de stad in. Onder goed gegids van Karen was de kathedraal of basiliek de eerste stop. Een gebouw gemaakt helemaal van hout en Suriname claimt de grootste houten kathedraal/basiliek van Zuid-Amerika te hebben, maar Colombia doet dat blijkbaar ook. Als ik daar eens kom, zal ik het meteen settlen met mijn meetlat! Het gebouw was al prachtig van buiten en van binnen was dit nog mooier! We wandelden door de winkelstraten van Paramaribo en dat was geweldig! Blijkbaar hebben alle winkels hier airco J en hangt er hier en ... read more

South America » Suriname » Paramaribo November 29th 2015

Dag 1: heenreis Opstaan om half 6 om tegen 6u te vertrekken. Ik had weinig geslapen, maar dat is niet erg, want ik had een vlucht van meer dan 9u voor de boeg, dus daar kon ik nog genoeg slapen. Helaas was ik veel te laat met het reserveren van mijn stoel, waardoor ik erg slecht zat (in het midden van de middenrij). Ik zat naast een vrouw die wel minstens 3 GSM's had en continu aan het bellen was met de verschillende (voor het opstijgen). Blijkbaar zat haar zus ergens anders op het vliegtuig en ze vroeg of ik met haar wou wisselen. Geen probleem voor mij. Ik zat deze keer dichter vooraan in het vliegtuig en zat aan het gangpad. (Dat was goed, want ik moest veel naar de wc!) De mensen naast mij ... read more
2015-11-28 06.24.29
2015-11-28 05.59.37
2015-11-28 17.31.34

Europe » United Kingdom » Scotland October 3rd 2015

Met Edinburgh in ons kielzog, vertrokken we richting Newcastle waar de ferry op ons wachtte. We stopten niet aan Alnwick Castle, maar wel aan Rosslyn Chapel. Een kapel waar enkele opnames doorgingen van ‘The Davinci Code’ en gewoon ook een kapel met een rijke geschiedenis. Zo zou een gravering van Maïs hier het bewijs zijn dat Schotten eerder al eens Amerika ontdekt hebben nog voor Columbus! Zoals vele plaatsen in Schotland, waren aan deze plek een hele collectie van verhalen en legendes verbonden. Best een leuke, interessante tussenstop dus. We reden verder en passeerden een supermarkt om middageten en peercider te halen. Helaas was hier ook elk soort cider, behalve peer … Nu in één trek door naar Newcastle! We arriveerden met maar een kwartier overschot aan de ferry, maar gelukkig zijn we er geraakt. Er ... read more
Rosslyn Chapel
Goodbye UK!
Allemaal op een rij!

Tot: 0.123s; Tpl: 0.008s; cc: 9; qc: 65; dbt: 0.0595s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb