Dag 6: Skye: Mooie uitzichten, lekker eten, veel wind en bruine kroegen.

United Kingdom's flag
Europe » United Kingdom » Scotland
September 24th 2015
Published: September 28th 2015

Vanochtend stonden we vroeg op om op tijd te vertrekken richting Skye. Het was een lange rit met een tussenstop aan Eilean Donan Castle en enkele mooie uitzichten in Skye. We werden vandaag begroet door typisch Schots weer en dat ging zo heel de dag door (veel wind, wisselend harde buien en af en toe zon). Het wisselende weer werd harder naarmate we Skye naderden.

Aangekomen besloten we om naar de Talisker Distillery te gaan, maar kwamen net te laat aan om de laatste rondleiding te missen. Dan maar een afspraak voor morgen maken. Terug richting camping dan maar om de tenten op te zetten. In zoveel wind was dat een hele opgave! Niet normaal! De tenten lieten we achter met een bang hart (gaan vliegen was goed mogelijk :p) en we gingen eten.

We belandden in een hotel aan de kant van de weg. In een gezellig en redelijk fancy restaurant at ik de lekkerste lamsbout ooit! Het vlees viel van het bot als je ernaar keek. Tijdens het eten ontmoetten we een ouder koppel. Ze hadden een weddenschap met elkaar afgesloten over van welk land wij afkomstig waren. Hij betaalde het eten, want hij dacht dat we van Zwitserland waren. Na een gezellige babbel wandelden ze op ons af in de lounge en wilden ze ons trakteren op een drankje. We namen dit met open handen aan en hebben nog even gebabbeld. Heel erg gezellig. Ze vertelden ons dat er iets later in de bar ernaast een live bandje optrad met Schotse folkmuziek. Dit konden we niet zomaar laten gaan! We vonden in de lounge ook een kinderboekje om te leren lezen en we verstonden er geen snars van! Allemaal in het Gaelic geschreven. De uitbaatster moest met ons lachen.

Aangekomen in de bar, snoven we de sfeer meteen op. Een bruine Skye’se kroeg met typische schotse mensen en enkele toeristen. We genoten er van whisky (heel goedkoop!) en cider tijdens het luisteren naar de prachtige folkmuziek! We waanden ons in ons Dungeons & Dragons-avontuur. Ik proefde er voor de eerste keer whisky en vond het best lekker! J Na wat gedronken te hebben (sommigen waren wat tipsy) gingen we terug naar de camper en de tenten. Tijd om onze roes uit te slapen, want morgen beginnen we met de Talisker distillery! J

Tot morgen!

Groetjes van ons allemaal!

Tot: 0.38s; Tpl: 0.029s; cc: 9; qc: 49; dbt: 0.1429s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb