Rick DV

rickdevree

Dag 14: 27 juli Onze laatste dag in Tsjechië hebben we ingezet met knuffelen en spelen in bed. We hebben een rust- en inpakdag op de planning staan, dus we hebben tijd. Eerst op ons gemakje ontbijten. Daarna spelen Nore en Berre al wat samen op de mat. Al snel zijn ze toch al wat moe, dus allebei naar boven en hun tentje in. Wij maken van de tijd gebruik om al een deel in te laden in de auto en de dakkoffer. Ook de tent moest nog even terug open gedaan worden en (hopelijk) wat kleiner opgerold worden. Er hing nog wat gras en zand vanuit Lipno, dus we hebben hem open gelegd en laten drogen. Toen ons Nore wakker was, ging Rick in bad. Terwijl Berre nog sliep, en Nore eigenlijk heel flink alleen ... read more
IMG-20230729-WA0013
IMG-20230729-WA0015
IMG-20230729-WA0006

Dag 12: 25 juli Vanochtend hadden we een wekker gezet om 6u30. Met kleine oogjes stonden we op en maakten ons snel klaar. Terwijl ik lunchpakketten klaarmaakte en fruitjes sneed, maakte Rick de kinderen klaar. Onze zakken hadden we gisterenavond al klaar gezet om geen tijd te verliezen. Op de planning vandaag: een wandeling tussen rotsformaties van Adrspach. We hadden een ticket geboekt in het tijdslot van 8 tot 9. Om kwart voor 8 vertrokken we met de auto en was het nog 3 kwartier rijden. Waze stuurde ons langs Polen en net op het moment dat hij ons een enkelrichtingstraat wil insturen (langs de verkeerde kant), heeft Rick geen netwerk. We moeten dus blijven rijden zonder een idee te hebben naar waar. Na 10 minuten was het in orde, maar wij waren onze marge kwijt. ... read more
IMG-20230725-WA0006
20230725_093616
IMG-20230725-WA0004

Dag 10: 23 juli Na een heel drukke dag gisteren, hadden we vandaag een rustdag verdiend. Nore at buiten haar yoghurt op en ook Berre genoot op zijn mat. We hebben er een rustdag in stijl van gemaakt en bleven een hele dag in pyjama! Nore is een superlieve zus, want ze brengt allemaal verschillend speelgoed naar Berre. Een paar minuten later kan het wel volledig gedraaid zijn, want wil zij net met dat speelgoedje spelen waar Berre mee bezig is. Berre laat het allemaal maar gebeuren, maar wacht tot hij ook een eigen willetje krijgt. We brunchten op het gemak en lieten de kindjes een middagdutje doen. Rick zocht op wat er allemaal in de buurt was en kwam met een programma van 3 dagen. Komt mooi uit, want we zijn hier nog 4 dagen, ... read more
20230723_122437
20230723_122446
IMG-20230724-WA0091

Europe » Czech Republic » Prague July 22nd 2023

Dag 7: 20 juli Onze laatste dag aan het Lipnomeer! Jammer van het weer, want het is eigenlijk best koud. We doen de kinderen voor de eerste keer hier dus lange kleren aan. Omdat we beseffen dat het prachtige uitzicht dat we hier hebben, niet aanwezig zal zijn in het Reuzengebergte, besluiten we om nog een dagje hier te genieten. De kinderen houden elkaar wat bezig en we trekken nog leuke foto's van hen samen en apart. Kijk zelf maar! Terwijl ze een middagdutje doen, pak ik al een deel in, want onze tent is een klein stort na deze week. Alle vuile was al samen in een zak en de grote zak al zo goed als mogelijk inpakken. Verder nog wat genieten van een boek en het uitzicht. 's Middags gaan we een pizza en ... read more
IMG-20230721-WA0008
IMG-20230721-WA0009
IMG-20230721-WA0010

Dag 4: 17 juli Vandaag wanen we ons in de middeleeuwen! Want we bezoeken het middeleeuwse dorpje Český Krumlov. Al gaan we er wel met de auto naartoe en checken we het weer op onze gsm en schilderijen of tekeningen maken duurt te lang, dus nemen we toch ook het fototoestel maar mee :). Maar eerst worden we gezellig wakker op het luide, maar zo lieve mama- en papageroep van ons klein spook aan de andere kant van de tent. Tijd om ze te gaan bevrijden uit haar tent in de tent! (de ontsnapping wordt al stevig voorbereid, want als het opeens muisstil is, betrappen we ze heel vaak op het oefenen aan de ritssluitingen!). Soit, we knuffelen nog eventjes met zijn gevieren in bed, want de regen maakte de tent wel heel gezellig! Jaja, regen! ... read more
IMG-20230717-WA0007
IMG-20230717-WA0035
IMG-20230717-WA0026

Dag 1: 14 juli Na al een hele week elke dag een beetje inpakken was het zover! Wij vertrokken richting Tsjechië! Gisterenavond hadden Rick en ik de auto zo goed als volledig ingeladen: dakkoffer volledig gevuld (met fietskar), autokoffer gevuld zodat we nog door de achteruitkijkspiegel konden kijken en fietsen op het fietsenrek. Vrijdagochtend de laatste loodjes: kinderen klaarmaken, lunchpakketten en luiertas inladen, laatste check door het huis en ready to go. Rond 10u15 rijden we de oprit af... of dat proberen we, want we raken met de onderkant van de auto het voetpad. Oeps, te zwaar geladen! Tranen met tuiten bij mij, want het is kiezen: de tent of de fietsen thuis laten. Aangezien onze camping al geboekt en betaald is, is de keuze eigenlijk simpel: de fietsen gaan eraf. Heel jammer, want ik zag ... read more
IMG-20230717-WA0118
IMG-20230717-WA0119
IMG-20230717-WA0117

Europe » Norway June 23rd 2022

Dag 20: Kristiansand! donderdag 23 juni 2022 Wat een heerlijk bed zeg! En dan douchen zonder timer en met een deftige zachte handdoek. (We hadden van die handdoeken bij die snel opdrogen, weinig plek innemen en voelen als een zeemvel. Heel handig om te kamperen, maar niets gaat boven een echte stoffen handdoek!) Terwijl wij ons klaar maakten, kroop Nore nog gezellig rond in de kamer. Dan een heerlijk ontbijtbuffet! enorm veel keuze en ook hier was de bruine geitenkaas aanwezig. Samen met pannenkoeken, lekkere yoghurt, bonen in tomatensaus, eitjes, enzovoort! Het water voor morgenvroeg komt me al weer in de mond op het moment van typen :) Met een volle maag trokken we de stad in. Ons hotel ligt op een 30-tal meter van de winkelstraat, dus deden we dit eerst. Ik kocht er nog ... read more

Europe » Norway June 22nd 2022

Dag 17: Staafkerken! maandag 20 juni 2022 Vandaag verlaten we onze chillcamping en zetten we de eindsprint in naar waar ons Noorwegenavontuur begon. Kristiansand. Ik zeg wel sprint, maar het is nog zeker 700 km, dus we doen het in etappes. Lange weliswaar, want we rijden de komende dagen lange stukken. Vandaag brengt de etappe ons tot de buurt van Urnes, waar de oudste staafkerk staat. Maar we maakten eerst natuurlijk ook enkele stops, want het blijft nog wel vakantie natuurlijk. We reden langs prachtige valleien en meren en de zon liet zich meer en meer zien. Dat dachten wij dus ook met onze kledij. Tot wel al gauw weer bovenop een berg in de sneeuw zaten, maar dat is voor later. Eerst passeerden we Lom, een dorpje waar ook een prachtige staafkerk staat. We deden ... read more

Europe » Norway June 19th 2022

Dag 14: De koude weg naar het Geirangerfjord vrijdag 17 juni 2022 Vandaag gingen we op tijd opstaan en dat deden we ook. We hadden weeral een stevige rit voor de boeg. Alsof we nog niet trots genoeg waren op ons Nore, begon ze vanochtend, toen Karen haar tanden was gaan poetsen, opeens te kruipen. Ze had een stuk chocolade gezien (vooral het knisperende papier errond) en ging op pad. Mijn mond viel open en ik begon meteen te filmen, zodat ook Karen het kon aanschouwen. Het begin van het einde van de rust voor ons :) Het regende minder hard dan gisteren, dus dat viel mee voor de tent. :) Ik ging nog afscheid nemen van de vriendelijke eigenaar en sloeg nog een klein praatje over het weer. Hij zei me dat de zomer er ... read more
IMG_3816.
IMG_3820.

Europe » Norway June 17th 2022

Dag 12: Het Bokrijk van de Vikingen! woensdag 15 juni 2022 Vannacht werd het pas echt duidelijk hoe licht het hier blijft. De eerste foto’s zijn genomen om 1u45 ’s nachts. vandaag ontwaakten we weer in onze hut. En we doen dit heel erg op ons gemak. We speelden nog wat met Nore op bed voor we aan onze dagtaken beginnen. Schaterlachen doet ze! we staan rustig op, ontbijten en bij de ontbijttafel bekijken we eens wat de tickets kosten. Dat viel nog best mee, voor Noorse standaarden toch. Dus wijle weg om terug in de tijd te stappen. Karen wist nog niet zo goed wat te verwachten en toen ze binnenkwam zei ze spontaan: “Ah, zoals Bokrijk!” Ja lief, het Bokrijk van de Vikingen … :) We volgden een geleide tour en de medewerkers waren ... read more
IMG_3710.
IMG_3744.
IMG_3745.

Tot: 0.111s; Tpl: 0.007s; cc: 12; qc: 65; dbt: 0.0594s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb