Dag 14, 15 en 16: Rusten, rijden en (R)aankomen


Advertisement
Published: July 29th 2023
Edit Blog Post

Dag 14: 27 juli

Onze laatste dag in Tsjechië hebben we ingezet met knuffelen en spelen in bed. We hebben een rust- en inpakdag op de planning staan, dus we hebben tijd. Eerst op ons gemakje ontbijten. Daarna spelen Nore en Berre al wat samen op de mat. Al snel zijn ze toch al wat moe, dus allebei naar boven en hun tentje in. Wij maken van de tijd gebruik om al een deel in te laden in de auto en de dakkoffer. Ook de tent moest nog even terug open gedaan worden en (hopelijk) wat kleiner opgerold worden. Er hing nog wat gras en zand vanuit Lipno, dus we hebben hem open gelegd en laten drogen.

Toen ons Nore wakker was, ging Rick in bad. Terwijl Berre nog sliep, en Nore eigenlijk heel flink alleen aan het spelen was, kon ik mij languit in het zonnetje leggen en een boek lezen. Uiteraard met een half oog op ons Nore, want die was met steentjes aan het spelen. Toen Rick uit bad was, was het tijd om middageten te eten. Nore wilde (je raadt het nooit) PASSA! Toeval wou dat we nog een beetje hadden staan en ook nog wat pasta uit een blik. Maar, geduld zit in ons Nore niet in. Niet mijn fout, ik heb er al genoeg in gestoken, geduld moest ze van Rick krijgen. Dus ik leidde haar af met 'kom je mee de tent proper maken'. Ik nam de grote borstel en zij de kleine en maar borstelen tot al het vuil eraf was. De tent al een beetje bij elkaar plooien en dan moest er ook proper gemaakt worden. Nadien hebben we ze (op onze manier) opgerold. Onze manier: eerst wat gewicht op de tent leggen en rollend erover zodat er al veel lucht uit is. En het is ons gelukt, de tent is kleiner opgerold! Die kon mee in de auto en de grote zak met kleren ook al. Dat ging vlot! De vuile was heb ik mee boven in de dakkoffer gestoken, waardoor er extra ruimte was in de koffer.

Omdat Nore nog wat extra slaap kon gebruiken, legden we haar terug in bed en speelden wij nog een spelletje. Berre lag bij ons op zijn speelmat en begon plots de kruipbeweging te doen. Ik zette me ervoor met een speelgoedje en ... hij kroop er naartoe! Hij gaat nog niet ver vooruit, maar toch al een beetje! Trotse mama en papa hier! Verder hebben we deze dag nog veel geknuffeld, boekjes gelezen en gewoon van elkaar genoten! Daarvoor dient vakantie, niet?

's Avonds maakte Rick een lekkere salade en legden we de kindjes op tijd in bed. Wij genoten in onze lounge op het terras van de salade en een aflevering van 'How I met your mother'. Na het eten nog al de rest inpakken en in de auto steken en al vegen. Wanneer alles (zo goed als) klaar was, genoten we nog van de laatste zonnestralen en het geluid van de krekels. Morgen nemen we afscheid van het mooie Tsjechië!



Dag 15: 28 juli

De wekker stond om 7 uur, maar daar dacht onzen Berre anders over. Vanaf 6u15 was hij met zijn voetjes tegen zijn tentje aan het sjotten. Om half 7 had ik het begrepen en ben ik met hem naar beneden gegaan. Ik maakte van de extra tijd gebruik om nog wat groentjes en fruit te snijden voor onderweg. Om 7 uur is Rick ook uit bed gekomen en heeft hij Berre zijn ochtendflesje gegeven. Ik kroop snel nog even onder de douche en maakte de zakken verder klaar. Ondertussen was Nore ook wakker en at ze haar yoghurt op de grond. Chance, want ze had nogal gemorst. Rick ging ook nog douchen en ik pakte de auto in. Jammer genoeg miezerde het wel wat, dus ik moest me haasten. Nore en Berre speelden mooi samen.

We hadden als doel om tegen 10 uur te vertrekken richting Duitsland. Dankzij Berre, waren we om 9u15 helemaal klaar. Mooi meegenomen, dat uurtje extra! We reden al snel Tsjechië uit en Polen in. Na een kleine 2 uur, maakten we onze eerste stop in Duitsland. Nore en Rick deden ochtendgymnastiek. Altijd belangrijk om de beentjes goed te strekken en Berre kreeg zijn flesje. Pampercheck bij de kindjes en wissel van chauffeur. We rijden verder. Nog geen 2 minuten later bedenk ik mij dat ik de autosleutel niet meer heb! Ik had hem om Nore uit de auto te halen even op het dak gelegd en dan daar vergeten af te halen. Intussen waren we in een tunnel aan het rijden, dus een afslag nemen zat er niet direct in. Ik was helemaal in paniek omdat ik de sleutel was vergeten. We rijden eraf bij de eerstvolgende afrit en rijden terug (omweg van 20 minuten). Aangekomen op de parking zie ik geen sleutel liggen. Rick en ik stappen uit en Rick vraagt mij: 't is toch ni den deze? Met zijn hand haalt hij uit ZIJN broekzak de autosleutel! Hij had hem dus blijkbaar al genomen en was dat vergeten!! Mannen he! Gelukkig konden we nu echt vertrekken en achteraf gezien konden we er goed mee lachen. Sindsdien bij elke stop 20 keer de vraag: jij hebt de sleutel?

Bij onze volgende stop had Nore weer geluk, want er was een speeltuin. Ze ging vlak nadat het had geregend van de glijbaan en zei: nat? Haar poep was inderdaad nat 😊. Na nog een pamperwissel bij Berre en wat op de wip spelen door Rick en Nore konden we terug vertrekken voor ons laatste deel. We hadden een hotelkamer geregeld in Kassel. Uiteindelijk kwamen we aan rond 17u15. Onderweg amper file gehad, dus een rustige rit. Het is te zeggen. Op een gegeven moment was Nore het echt beu en heeft dat duidelijk laten merken. Niets was goed: speelgoed, boekjes, koekjes, ... We hebben haar dan maar even laten razen. Na de stop (en de nodige koekjes) was het allemaal wel beter.

We konden in ons hotel avondeten, maar hadden ook een wok&grill gezien vlakbij. Rick las de recenties: heel verschillend, maar een all-you-can-eat, waar Nore niet moet wachten op eten: daar zeggen wij geen nee tegen. We wandelden naar daar, zodat we ook nog wat beweging hadden deze dag. Nore vond het fantastisch: kaas en rijst (helaas geen pasta). Wij genoten ook van het eten en er was lekkere sushi! Altijd mooi meegenomen! Berre sabbelde nog wat op komkommer en Nore voederde hem. Nadien wandelden we terug naar ons hotel en ging bij iedereen al snel het licht uit.



Dag 16: 29 juli

Onze laatste ochtend wakker worden voor we thuis zijn. We hebben alle 4 heerlijk geslapen! Rick en ik hadden elks een breed bed en het deed deugd om nog eens zoveel ruimte te hebben. Nore en Berre kropen bij Rick mee in bed om nog wat zot te doen en te knuffelen. Daarna wilde Nore douchen, dus samen met Rick snel eronder terwijl Berre en ik nog wat speelden. Tegen half 9 gingen we naar het ontbijt. Wauw, wat een keuze! Heel verzorgd! We werden verwelkomd en kregen meteen 2 kinderstoelen voor onze kindjes. Nore was in de wolken, want er waren pannenkoekjes! Ook Rick en ik vulden onze buiken goed, zodat we klaar waren voor nog een rit van 4 uur.

Tegen 10u15 konden we vertrekken. Al snel vielen de 2 kindjes in slaap, dus konden we goed doorrijden! Na dik 2 uur kreeg Berre een hongertje. Kan al eens zijn, want het was 5 uur geleden. We maakten een korte stop, gaven Berre zijn flesje en deden bij beide kindjes een propere pamper aan. Terug de auto in voor het laatste stukje naar huis! Rick entertainde Nore in de auto door boekjes voor te lezen. We kennen ze allemaal vanbuiten intussen. Maar ons Nore bleef enthousiast roepen wat er zou komen, dus dan bleef Rick voorlezen. Via Nederland reden we uiteindelijk terug België binnen. Nog geen kilometer verder kregen we een serieuze bui op ons dak! Ik kon nog geen meter voor mij kijken. Wat een geluk was ze snel voorbij. Toen we aan het Sportpaleis waren, was Nore het autorijden grondig beu. Wat hielp nog? Enthousiast kinderliedjes zingen! Een hele revue is gepasseerd en toen onze inspiratie op was, begonnen we aan Samson en Gert. Nostalgie voor ons beide en ik ken er nog veel meer van dan Rick. Tegen onze volgende vakantie moet hij zijn kennis terug bijschaven! We zullen er thuis al eens mee beginnen en wat vaker kindermuziek opzetten.

Tegen 3 uur kwamen we terug aan in Zandvliet. Wij blij dat we ons huis zagen en Nore blij dat ze uit de auto kon. We zetten de kiddo's in de living en laadden de auto en dakkoffer uit. De vuile was ligt al te wachten aan het wasmachine en de andere zaken liggen te wachten om naar hun juiste plaats gebracht te worden. Maar dat zal voor morgen zijn! Vanavond genieten wij nog na van een prachtige reis met veel hoogtepunten en nog meer qualitytime. Vannacht dromen we van een volgende vakantie! Morgen ruimen we op! Wij hopen dat jullie ervan genoten hebben om onze avonturen te lezen!

Familie De Vree - Beyens out.


Additional photos below
Photos: 49, Displayed: 28


Advertisement



Tot: 0.06s; Tpl: 0.013s; cc: 6; qc: 24; dbt: 0.0283s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb