Page 4 of rickdevree Travel Blog Posts

Europe » Slovenia September 26th 2018

*geeeuw! Brrrrrrr!* Dit waren zowat de eerste klanken uit onze tenten vanochtend. Vroeg opstaan in de kou en het moeilijkste was de stap zetten vanonder de dekens vandaan te komen. J Toen we uit de tent stapten, zagen we zelfs dat de dauw erop volledig bevroren was! Het is hier dus letterlijk IJSKOUD! Na snel een kom cornflakes en een yoghurtje gegeten te hebben (ons brood was op), douchen en snel tent opvouwen om tegen 9 uur te vertrekken richting Lipica. Na een rit van ongeveer 2,5 uur, kwamen we aan in Lipica, een beroemde stoeterij voor de Lipizzanerpaarden. Een ‘must see’ voor Kathleen! Aleja, een ‘almost not see’ voor Kathleen uiteindelijk. De ingang naar de stallen kostte 16 euro per persoon en dat was het ons niet waard. Gelukkig konden we de laatste minuten van ... read more

Europe » Slovenia September 25th 2018

Als verkleumde skeletten uit de videogames kropen we uit onze tenten (zo voelde het toch). Desondanks was het weer een prachtige omgeving om in wakker te worden. Het moest snel gaan vandaag, want om 9u30 moesten we klaarstaan om te gaan raften. Dus snel ontbijten, niet douchen of wassen en dan richting onze vriesdood. Een klein lichtpuntje was dat toen de zon eindelijk boven de bergen uitkwam, de gevoelstemperatuur al een stuk beter werd. Nog niet goed, maar beter. Met een bang hart parkeerden we de camper op de oprit van het raftbedrijf. We werden begroet door Marco, de gids die ons heelhuids terug moest brengen. Een beer van ne mens, we voelden ons al een stuk veiliger en Kathleen een beetje geiler (J). We moesten nog wachten op 2 anderen en ondertussen konden we nog ... read more

Europe » Slovenia September 24th 2018

Redelijk op tijd uit bed, want we hebben een lange rit voor de boeg! Tijdens het douchen vond ik op de wasbak dezelfde tandpasta en tandenborstel als de mijne, dus ik dacht dat ik deze vergeten was gisteren. Maar nee, want Rick iets vergeten? Ik kan me de laatste keer niet herinneren dat ik iets vergat J Als bij toeval was het gewoon exact hetzelfde setje als ik bij had, dus dat was even vreemd. Snel ontbijten, tent opvouwen en dan de auto in richting Slovenië. Onderweg nog een paar Italiaanse zotten op de weg. (Herinner de suggestieverkeersregels voor deze mensen) en eenmaal in Slovenië aangekomen, naar Lipica en de Skocjan Caves! Dachten we … J De weg die onze gps ons instuurde was een zandweggetje door een bos. Dit gingen we dus niet doen J ... read more

Europe » Italy » Veneto » Venice September 23rd 2018

Vandaag zetten we geen wekker! Er wordt uitgeslapen, uitgebreid ontbeten met spek en eieren en een lekkere kom thee. Tegen 11u vertrokken we richting receptie om ons dagticket voor Venetië te kopen. Die staarde ons echt aan alsof we zot waren om op dit uur nog naar daar te vertrekken. We hadden binnen een kwartier een bus ongeveer een kilometer verderop en ze zei dat we zeker moesten doorstappen, om ons daarna nog zeker 5 minuten aan de babbel te houden… Laura heeft echt alles gegeven en was uitgeput, maar we hebben ze nog gehaald. Dan nog een half uurtje wachten op de ferry richting Murano, want die van Venetië zat stampvol. Venetië, the long way around. Na enkele stops te maken op de omliggende eilanden, zagen we op een gegeven moment een heel scheve toren ... read more

Europe » Italy » Veneto » Verona September 22nd 2018

Vanochtend vroeg uit de veren, want we hebben weer een lange autorit voor de boeg! Snel een deftige douche nemen (want we moeten lang met elkaar in de auto zitten J), eten, kampplaats opruimen en vertrekken richting Cavallino. Tijdens het eten werden we weer vergezelt door tientallen mussen! Nog even tanken (voor 112 euro!!!!) zodat we onderweg niet stilvallen. Ook een mooi tankstation met een groot houten beeld van Willem Tell in. De Wc kostte er wel 1 Zwitserse Frank, maar ze kwamen nog net niet uw poep afkuisen. Bij de heren toch, bij de vrouwen was het blijkbaar anders. Thomas heeft onderweg mijn fototoestel uitgetest (200 foto’s per 5 minuten). In his defence, het uitzicht was echt wel mooi met watervalletjes en bergriviertjes. Onderweg reden we ook door de Gothardtunnel, een tunnel van 17 km ... read more

Europe » Switzerland » North-West » Lucerne September 21st 2018

Na het uitwrijven van het prut uit onze ogen, konden we ze niet geloven. Eindelijk konden we zien hoe mooi het wel was! Een prachtig uitzicht over de vallei en de Zwitserse bergtoppen. Het geluid van de befaamde koebellen weerklinkt in de vallei. Het is wel duidelijk nu, we zijn op reis en het belooft de moeite te worden! J Na een kort kattenwasje (waarbij mijn fantastische lief een leuk briefje tussen mijn kleren had achtergelaten), lekker ontbijten in de opkomende zon. Hier werden we vergezeld van een aanhankelijke, domme maar megaschattige, schooierige kat. J Net na het eten, wassen en betalen om dan te bedenken dat we geen Zwitserse franken hebben. Gelukkig deden ze niet te moeilijk over Euro’s. Tent opruimen en vertrekken naar Horw (op moment van schrijven nog steeds geen idee van de ... read more
2018-09-21 13.01.06
2018-09-21 13.09.20
2018-09-21 16.08.02

Europe » Switzerland September 20th 2018

Vertrokken in Zandvliet, eerst alles inladen (blijkbaar had ik veel te veel gerief bij J) en ik heb het gevoel dat er nog veel gelachen zal worden met mijn 17 T-shirts en 9 korte broeken… Maar een voorbereid man is er twee waard. (En dus heb ik ook zoveel gerief bij natuurlijk! J) Na de vele afscheidskusjes en knuffels vertrokken richting Hoboken om Laura en Thomas op te pikken. Onderweg niets speciaals, veel rijden (allemaal al eens met de camper gereden) en af en toe stoppen voor een plasje, drankje en knabbeltje. En af en toe een flauwe mop met hier en daar een topmop (iets met een oude velo) Laura die zich duidelijk nooit verveeld, want ze kan een half uur lang naar een flesje kijken en wachten tot het van tafel valt. J Thomas ... read more
2018-09-20 16.01.14
2018-09-20 16.04.58
2018-09-20 17.32.05

South America » Suriname » Paramaribo December 12th 2015

Dag 14: Bekomen van de jungle Vandaag was een heel rustige dag. Ik schreef bijna een hele dag aan mijn blog en in de late namiddag wandelden we nog even door Paramaribo en reserveerden we bij De Waag, een iets sjikker restaurantje in Paramaribo. Ik kocht nog enkele souvenirs en genoot nog van de laatste volledige dag en van mijn fantastische vriendin voor ik morgen weer naar huis ging. 's Avonds aten we dus in De Waag. Een heerlijk driegangendiner bestelden we. Beiden een mixed grill waarvan de worst toch wel pittig was, maar alles was echt heel erg lekker. We genoten van elkaars gezelschap en van het eten en later op de avond gingen we terug naar Karen's huis. Het duurde niet lang voor we beiden in slaap vielen. (de aftermath van de jungle). Dag ... read more
2015-12-12 19.36.23
2015-12-12 19.29.30

South America » Suriname December 10th 2015

Dag 10: Karen en ik vertrokken tegen half 8 richting het kantoor van Su4you om tegen 8u te vertrekken. Maar ook hier botsten we tegen het Surinaamse planningsvermogen. De andere groep was gezegd dat we om 9u verzamelden. Een uur wachten dus. Na een uurtje kwamen Stef en Jens aan. 2 vrolijke Nederlanders van onze leeftijd. Daarna voerde een taxi ons naar Lelydorp waar de gidsen op ons wachtten. De taxichauffeur wilde wel eerst stoppen bij een souvenirwinkeltje. En wij moesten dus volgen. Gek om mee te maken. Eenmaal aangekomen ontmoetten we de gidsen. Dion en Randy. Ze beloofden ons de trip van ons leven. En daar legden ze de nadruk heel erg op. Toen we zeiden dat ze de verwachtingen wel heel erg hoog aan het leggen waren, zeiden ze dat ze zeker waren van ... read more

South America » Suriname » Paramaribo December 6th 2015

Dag 7: dolfijnspotten Het zag er naar uit dat de komende 3 dagen best rustig gaan worden. We bleven deze dag dan ook voornamelijk op hotel. Op het gemakje wat ontbijten, douchen en dan wat op het terras zitten. Karen werkte wat voor school en ik typte de Travelblog. Verder Skypeten we met het thuisfront. In de late namiddag had Karen een tripje geregeld. We gingen op een boot dolfijnen spotten. Grappig was dat een koppel op ons hotel ook dit tripje op dezelfde moment geregeld had en we dus bijna hun taxi inpikten (we hadden er beide eentje gebeld). We stapten de boot op om zo op kijkjacht te gaan naar dolfijnen. We vonden ze vrij snel bij enkele vissersboten. Rond de boten vlogen enorme zwermen vogels! Niet te geloven! Foto’s nemen van de dolfijnen ... read more

Tot: 1.818s; Tpl: 0.012s; cc: 12; qc: 89; dbt: 0.0156s; 1; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.5mb