Page 4 of rickdevree Travel Blog Posts

Asia » Nepal » Bhaktapur October 14th 2019

Dag 6: Namobuddha en Panauti We stonden vandaag om 5u30 op om naar de prachtige zonsopgang te kijken. Het was vermoedelijk een enorm prachtige zonsopgang, maar helaas konden we ze niet zien omdat het te mistig was. Ach ja, nog een kans verder deze reis in Bandipur. :) Gelukkig konden we wel buiten ontbijten met zicht op een (halve) prachtige vallei! We moesten al vroeg vertrekken. Het was namelijk enkele uren rijden tot onze volgende stop. Karen en ik deden ons dutje gewoon verder in de auto. we gingen weer verder de bergen in en de mist trok geleidelijk aan weg. Toen ik mijn ogen opende na een toch wel lang dutje, zag ik de besneeuwde toppen van de Himalaya. Prachtig om te zien! We stopten dan ook even om enkele foto's te nemen. Onze auto ... read more

Asia » Nepal » Nagarkot October 12th 2019

Deze ochtend zwaaiden we ons eerste hotel vaarwel. Het was een enorm goed hotel, dus de toon is gezet! Hopelijk is de rest even goed. Onze eerste stop was Bouddhanath, een witte bol met vlaggeskes volgens één van de grootouders. :) En eigenlijk hebben ze geen ongelijk. We kunnen er maar mee lachen, maar op zich was het heel indrukwekkend. We namen hier dan ook enkele foto's en gingen een klooster binnen waar een gigantisch beeld van Boeddha stond. helemaal in goud gecoat. Ook stond er een gigantische gebedsmolen, waar we rond gingen en eraan draaiden. Onze gids had deze stoepa al genoeg gezien, dus gaf ze ons even vrij om erop te gaan wandelen en de winkeltjes daarrond te verkennen. Volgende stop: Pashupatinath! Onderweg naar daar kwamen we zowat elke Nepalese militair in het land ... read more

Asia » Nepal » Patan October 11th 2019

Vanochtend werden we aan de ontbijttafel omvergeblazen door zowat alle stereotypes. Een Nederlander die zijn toast met kaas door de grill stuurde terwijl er overduidelijk opstaat dat het niet mag. Chinezen die heel de tijd aan het bellen waren aan tafel, En Engelsen die hun eigen thee bij hadden. Het was de moeite. Also: 2 soorten Pannenkoeken!!! na het overheerlijke ontbijt stond onze gids ons weer op te wachten in de lobby. Ze vertelde de dagplanning en we stapten in de auto en reden naar de eerste stop: Swayambunath (de Monkey Temple) Onderweg vertelde ze het verhaal van Buddha en hoe Kathmandu tot stand kwam. eigenlijk best een mooi verhaal. Normaal doe je 365 trappen om tot boven te geraken, maar onze gids wil deze natuurlijk niet elke tour doen, dus glipten we binnen langs achter. ... read more

Asia » Nepal » Kathmandu » Thamel October 10th 2019

helemaal uitgerust (of toch al voor een groot deel), gingen we ontbijten. Als één van de laatsten, want vandaag konden we uitslapen. Het ontbijt is hier ook geweldig. Veel keuze en vooral: pannenkoeken! Kan een dag nu nog beter beginnen? om 11u hadden we afgesproken met onze gids in de lobby om vlak daarna te vertrekken naar het Royal Palace, alé, het nieuwe en morgen bezoeken we het oude. Ah ja, en de dagen erna bezoeken we nog een royal palace ... :) En dat sinds er vanaf 2006 geen koning meer is in Nepal. Dus momenteel zijn het voornamelijk musea. De laatste koning woont nu gewoon in Kathmandu, tussen de gewone mensen. En eigenlijk zag het paleis er (ondanks de grootte en de vele kamers) er helemaal niet zo chique uit als je van een ... read more
DJI_0025
DJI_0029

Asia » Nepal » Kathmandu October 9th 2019

Alles thuis opgeruimd, ingepakt, dus klaar om te vertrekken! We vertrokken goed op tijd (uiteraard, we gingen met de Beyensen ?) en kwamen dus goed op tijd aan. Nog genoeg tijd voor een drankje en uit te zoeken waar we moesten opstappen. Uiteidelijk gevonden, namen we afscheid van mijn schoonouders (nu kan ik het ECHT zeggen) en gingen we wachten. We waren als eerste aan de incheckbalie en ik speelde er wat op mijn Nintendo Switch en Karen las op haar splinternieuwe e-reader. Verder ging alles hier vlot en was het vooral wachten. Aan de gate speelden we nog enkele spelletjes Clever. We vlogen met Etihad Airways en niet met KLM zoals gedacht. Gelukkig hadden ze even goede films en kon ik detective Pikachu nog zien en nog een comedy. Weliswaar een gecensureerde versie want 'duck' ... read more
7B5D54FC-CDB0-4B97-A6AB-930A47570C3E.
B0687F52-BB28-4980-AA72-926E33BD920D.
295659E7-9539-445E-BDD1-0C46395EEF52.

Europe » Belgium » Antwerp Province October 6th 2018

Om 7u ging de wekker. De laatste ochtend. Het was een geweldige reis, maar natuurlijk is thuiskomen ook altijd fijn. Ik keek er oprecht heel erg naar uit om Karen terug te zien, dus ik was als eerste klaar met het opruimen van mijn gerief. Kathleen ging naar de bakker terwijl wij voor de laatste keer onze tent opbergen en een snel kattenwasje gaan doen. Toen we vertrokken, zagen we nog maar eens een prachtig beeld over het woud vanop een berg. Overal waar je kon zien, waren bomen. Kilometers ver met hier en daar een dorpje bijna letterlijk in het bos. Onwaarschijnlijk eigenlijk. Ik zocht op waar de naam vandaan kwam (toch nog een beetje cultuur) en die stamde al af vanuit de jaren 800. Ze noemden het dan al ‘Silva Nigra’ (het Zwarte Woud) ... read more

Europe » Germany October 5th 2018

Mmmmm! Spek (prosciutto) met eieren vandaag! Vandaag hebben we tijd. We rijden al een stuk huiswaarts, maar houden een stop in het Zwarte Woud voor een wandeling en onze laatste overnachting. Wat onderweg opviel, was het grote aantal roofvogels dat we langs de weg tegenkwamen. Elke minuut zagen we er wel één. Prachtige dieren. Verder was het gewoon veel rijden en best veel file (gelukkig maar dat we dit vandaag en niet morgen moeten doen). We kwamen rond 16u30 aan op onze laatste camping. We zetten onze tent voor de laatste keer op, doen onze wandelschoenen aan en we trekken het Zwarte Woud in. Het was al tegen valavond (de zon gaat sneller onder in de bergen) en we zaten letterlijk zonder enig bereik. Dan maar voor de veiligheid een wandelpad volgen. We wandelden richting het ... read more

Europe » Germany » Bavaria » Schwangau October 4th 2018

Vandaag was het tijd voor sprookjeskastelen en gekke koningen! We rijden richting Neuschwanstein en dat was te merken. File bijna vanaf dat we de camping afreden. Dat was te denken natuurlijk. Het was enorm mooi weer en ja, het is en blijft natuurlijk toeristisch (dagelijks 9.000 bezoekers kregen we ter plekke te horen). Als bij wonder vonden we nog wel een parkeerplek op een -uiteraard- betaalparking. Het was er wel even zoeken naar de plek waar ze tickets verkopen met al die toeristen. We vonden ze en er was een ellenlange rij en de borden gaven aan dat er tickets verkocht werden voor de tour van 16u. Het was nu 11u30 … Doemscenario’s vlogen over onze lippen: “In het slechtste geval doen we het morgen en slaan we het zwarte woud over.” Of: “misschien moeten we ... read more

Europe » Germany » Bavaria October 3rd 2018

En meer was er ook niet. J Er is enkel gereden en veel gelezen in de boeken. ’s Avonds bakte Laura haar befaamde pannenkoeken (met kaas, suiker, stroop of prosciutto (dat we in de winkel hadden aangezien voor spek, maar het was ook lekker)). Vreemde combinaties voor een Belg, maar het was best lekker! J Ze heeft zitten bakken van 20u tot 00u30! Niet omdat we zoveel honger hadden, maar gewoon omdat ons elektrisch vuurtje letterlijk 15 tot 20 minuten deed over 1 pannenkoek. J Laura heeft dat goed gedaan! Bedankt Laura! J Dan bedje/tentje in, want iedereen was moe.... read more

Europe » Austria » Vienna October 2nd 2018

Kathleen en ik stonden op het gemakske op. Met 2 gaat alles ook veel sneller. We namen een uitgebreide douche (het douchegebouw was zo goed als volledig open, dus ijskoud. Het was dus geen makkelijke beslissing om eronder uit te komen) en aten ons ontbijt. We hadden eindelijk eens plek op de tafel en zeer weinig afwas J alletwee kwamen we tot de conclusie dat we ons een dag hadden misrekend. We hadden dus nog een vrij in te plannen dag. Er werden alvast enkele denkpistes verkend en besloten deze straks voor te leggen aan het koppeltje. (Het zou een half dagje Zwarte Woud worden voor een boswandeling + dan moeten we zaterdag minder lang rijden naar huis) Dan terug richting Wenen. Het weer was slecht (regen en kou), maar het beloofde wel mooi weer te ... read more

Tot: 0.221s; Tpl: 0.006s; cc: 15; qc: 86; dbt: 0.0901s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb