Page 2 of rickdevree Travel Blog Posts

Europe » Norway June 14th 2022

Dag 10: Uitgeregend, maar een prachtige route! maandag 13 juni 2022 Het was niet warmer dan vorige nacht :) We waren wel beter voorbereid. met extra dekens, broeken en truien als ons harnas, gingen we de strijd met de kou aan. Maar helaas bleef het ook vannacht weer regenen en desondanks al deze maatregelen hadden we het best koud. We hebben dan ook alleen maar zomerslaapzakken bij. :) We smeerden een snel ontbijt en zagen er enorm tegenop om de auto in te laden en de tent af te breken. Het bleef maar onophoudelijk regenen. Vol goede moed begonnen we eraan, maar het ging moeizaam. Later dan verwacht (rond 11u30) was de auto ingeladen. Karen en ik waren doorweekt, maar alles zat er in. En we moesten verder. Het duurde niet lang voor we weer op ... read more
IMG_3575.
IMG_3707.
IMG_3581.

Europe » Norway June 12th 2022

Dag 8: Rijden, varen, bruggen, tunnels en storm! zaterdag 11 juni 2022 Eerst begin ik met een vergeten toevoeging van gisteren: Bij ons avondmaal zei een serveerster daar, degene die ons al 2 dagen goed op weg hielp en heel vriendelijk was, het volgende: “Is het jullie al opgevallen dat overal waar jullie dochter naar kijkt, er mensen beginnen te glimlachen?” Alé, in het Engels dan natuurlijk hé, maar dat vond ik wel een mooie uitspraak. :) Ons Nore kan dan ook zo mooi lachen hé! :) Karen zag ’s ochtends bij het naar de wc gaan een hertje wegspr... read more
IMG_3470.

Europe » Norway June 10th 2022

Dag 7: De beklimming van de Preikestolen vrijdag 10 juni 2022 Vanochtend merkten we dat de nachten hier echt wel korter zijn. Om 23u30 was het hier maar net iets of wat donker en rond 4u was het alweer licht. Dit werd heel duidelijk in onze ton met 3 ramen! Maar de matrassen waren goed, Nore sliep goed, dus waj blaj! Ik dolde bij het opstaan nog wat met Nore en ze viel weer in slaap in alle onmogelijke posities! Maar het was zo ongelooflijk schattig! Dan gingen we ons omkleden, ontbijten aan de auto, de laatste dingen inpakken, stapschoenen aan en off we go! De beklimming begon al stijl en was echt doorbijten. Na enkele honderd meter waren we al helemaal bezweet, maar de moeite werd continu beloond met prachtige uitzichten! Nore sliep en zong ... read more
29a1f895-99e6-4ea2-871b-4071aaa52de9
ae4f3385-b517-4df6-9895-dcc584ee8a87
9FA2AF87-BA0D-4D87-A3C2-40E3509F4184

Europe » Norway June 9th 2022

Dag 4: To the ferry, and beyond! dinsdag 7 juni 2022 Na eerst goed uitgeslapen te hebben (we konden tot 12u uitchecken) genoten we van een uitgebreid ontbijt! Daarna alles weer inladen en op weg richting de ferry. Het was, net als gisteren, nog 2 uurtjes rijden waarvan Nore ook hier weer het merendeel sliep. Uiteindelijk kwam de haven in zicht. Nore keek geïnteresseerd naar de windmolens en ik nam foto’s van de verkeerde ferry. :) De onze was iets minder imposant dan dat gigantische cruiseship dat we al konden zien van ver. :) Ach ja. Het inchecken verliep vlekkeloos en zeer vlot en we mochten meteen op de boot rijden. Daar moesten we met ongeveer 30 a 40 cm voor, achter en tussen de andere auto’s gaan staan, wat het uitladen niet zo evident maakte ... read more

Europe » Netherlands June 9th 2022

Dag 1: Middelburg! (alé, voor sommigen toch) zaterdag 4 juni 2022 Nadat Karen de auto gisteren heel zorgvuldig had ingeladen, was ze klaar om te vertrekken met Nore naar de stadscamping in Middelburg. Waarom ik niet? Bibi moest nog een dagje werken voor het fietsevenement in het vrijetijdscentrum. Op de koop toe was ons vader die dag zijn 500.000 uur alive and kicking gaan vieren met vrienden en familie, dus ook daar kon ik achter fluiten. Soit, iedereen dus weg, behalve ik. Karen en Nore waren in de namiddag samen met bobon en bompie alvast Middelburg gaan verkennen en al enkele koren gaan beluisteren. Het was er prachtig weer, dus je kon over de koppen lopen. ’s Avonds nog een spelletje en slapen. Dag 2: Rick arrives in Middelburg zondag 5 juni 2022 Na zorgvuldig het ... read more

Asia » Thailand » South-West Thailand » Phuket November 8th 2019

Dag 31: Old town Phuket vanochtend nemen we na het ontbijt de longtailboat naar de pier en konden we (een uur voor vertrek) al op de ferry. ongeveer een kwartier voor vertrek begon het enorm hard te regenen. GIETEN! Iedereen die binnenkwam was doorweekt. Bij het vertrek hield het niet op. er was enorm veel wind en de boot schommelde op het water. Bij het verlaten van de pier zag ik een andere boot opeens heel dicht komen. Te dicht. Niet veel later botste de andere boot tegen ons (of wij tegen hen). Het was gelukkig niet in volle snelheid en er was geen schade. Toen we bijna de baai uit waren zagen we wel wat activiteit op een boot naast ons. We naderden (deze keer gecontroleerd) de boot en we zagen mensen overstappen naar ons ... read more
2019-11-07 13.03.22

Asia » Thailand » South-West Thailand » Ko Phi Phi Don November 6th 2019

Dag 29: aankomst Ko Phi Phi (geen foto's) Na een vroeg stevig ontbijt, werden we opgepikt en naar de ferry gebracht. Deze ging ons naar onze voorlaatste bestemming van onze huwelijksreis brengen; Ko Phi Phi. Een eiland waar geen auto's rijden en waarvan het dorp ingesloten ligt tussen twee baaien op het dunste stuk van het eiland. De ferrytocht duurde dik twee uur en we werden opgewacht aan de pier. Via een longtailboat werden we naar ons hotel gebracht. Dit lag aan het strand zonder verharde weg langs. Recht vanop het strand in de lobby. We konden nog niet op onze kamer, dus wachtten we wat in de lobby met een ventilator op ons gericht. Vroeger dan verwacht was onze kamer klaar. Het waren allemaal afzonderlijke huisjes met zicht op de baai (mag ook wel als ... read more
DJI_0868

Asia » Thailand » South-West Thailand » Krabi November 3rd 2019

Dag 27: Kajakken in de mangroves Na een uitgebreid ontbijt (in dit hotel is er enorm veel keuze!) stapten we op het busje richting mangroves. Vandaag wanen we ons een beetje in een James Bondfilm, want we gaan kajakken in de mangroves waar enkele scenes uit 'The Man With The Golden Gun' zijn opgenomen. Er waren nog 4 anderen bij en een gids. Het was laag water, dus we moesten eerst rond de zandbank roeien en in de mangroves zelf goed opletten zodat we niet vast geraakten. We passeerden eerst enkele rotsen waar we koraal op zagen en daarna vaarden we een grote kloof in. We waren omringd door kalkstenen rotsen. Het was er enorm rustig en mooi (tot we iets later nog meer toeristen tegenkwamen zonder respect voor de rust en stilte in de natuur). ... read more
DJI_0665
DJI_0669
DJI_0673

Asia » Thailand » South-West Thailand » Krabi November 1st 2019

Dag allemaal, het is eventjes geleden, maar bij deze komt er een efforreke om weer bij te zijn! Dag 25: Khao Sok: Cheow Lan Lake Vandaag rijden we richting Cheow Lan Lake. Een meer dat als natuurgebied is verklaard (net zoals veel hier in Khao Sok). Bij het aankomen zien we een gigantisch meer met prachtige limestonegesteentes in. Onze enthousiaste gids kocht tickets, moest deze laten nakijken in een kotje ernaast, daarnaast in een ander kotje weer iets doen met de tickets en dan aan de pier nog eens laten nakijken. Hier kom je niet zomaar binnen :) We hadden een persoonlijke longtailboat, dus dat was wel fijn. Helaas was de kans op het zien van de prachtige neushoornvogel nihil, aangezien je hiervoor veel vroeger moet komen. Ach ja, het beloofde toch een mooie trip te ... read more

Asia » Thailand » South-West Thailand » Khao Sok NP October 31st 2019

Vanochtend worden we om 8 uur opgepikt door onze chauffeur, dus we gingen op tijd eten. Het is Halloween vandaag en dat weten ze hier in Thailand ook. De obers waren verkleed als vampiers of monsters. Heel grappig om te zien. We aten onze buik goed vol en vertrokken richting Khao Sok. Een nationaal park. Blijkbaar hebben we hier 2 dagen een gids, een enorm luid persoon met een hoge stem en zijn Engels wordt aangedikt met een stevig Thais accent. We verstaan hem dus niet altijd evengoed. Daar komt nog eens bij dat hij enorm snel praat. Soit, het komt wel goed. :) We rijden iets langer dan een uur en het is verbazingwekkend hoe groen dit deel van Thailand is! Overal tropische planten met hier en daar een huisje. Onze gids legt uit dat ... read more
DJI_0494

Tot: 0.149s; Tpl: 0.007s; cc: 9; qc: 63; dbt: 0.0609s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb