Page 10 of rickdevree Travel Blog Posts

Europe » Czech Republic » Liberec Region » Harrachov August 11th 2010

Woensdag, 11 augustus ... een zwoel mediterannee klimaat wekte ons uit onze dromerige slaap en toen we de gordijnen met een zwierlijke beweging de kamer lieten zien, klopten de zonnestralen op onze beddelakens ... (Zwijn Zweuvels) Afin ... na dit poëtisch hoogstandje wachtte ons Tjechisch ontbijt op ons. Keuze genoeg van warme en koude gerechten. Diegenen die hier klagen, hebben den oorlog ni meegemaakt. Ons Carine had den avond daarvoor weer zwaar aan t Googelen geweest en een heel program lag klaar. Start was bij de Szklarska Poreba Kamienczyk watervallen. Na een klim waar Je Zus zjaloes op zou zijn (we misten nog juist een kruis op het zeer, zeer hobbelige pad), vergezeld van honderden A Poolstelen (t was er precies de Meir), op een pad waar onze Rick´s hoedje-van-leer in t begin 8, vervolgens 12 ... read more
Photo 4
Photo 5
Photo 15

Europe » Czech Republic » Liberec Region » Harrachov August 10th 2010

de voorlaatste dag zit er weeral op! maar natuurlijk niet vooraleer er een blog is geschreven! om te beginnen zijn we gewoon in eigen dorpje gebleven (niet Zandvliet, maar Harrachov) en hebben we de berg beklommen die dicht aan het hotel grenst. de weg was, zoals bijna overal hier in Tsjechië, van die stomme makkadam. maar, onderweg had mijn onfeilbaar oog iets zien bewegen in de bomen!y EEKHOORNS!! en heel dichtbij! (zie foto's) door deze ziektedragende agressieve beestjes hebben we een halfuur vertraging opgelopen. verdergewandeld, komen we eerst aan aan de verkeerde kabellift, de pa dervan overtuigd dat het de juiste was! alle sjaans hadden we ons robinneke bij, die ons de juiste richting inwees en we zo dus toch nog juist uitkwamen. lang leve Robin! vervolgens iets eten op een terraske, waar ze ons volgens ... read more
Photo 13
Photo 3

Europe » Czech Republic » Liberec Region » Harrachov August 9th 2010

... nor Pragovsky Skaly en Carine, de Robin, de Rick en onze Werner mochten mee! Protsky Gatsky lag tussen Bylski Linkski en Bylski Regstky, in t verlengde van de Langsjte Bjenstje en onder de Borstsky van Carine. En nu serieus : het betrof een rotsengebied dat vroeger onder de zeespiegel lag en door een grote Protsky naar boven gekomen is. Enfin, volgens Carinsky is de zee uitgedroogd geweest geworden, maar ja ... vrouwen en techniek, ge kent dat hé. In ieder geval, onze Rick had zijnen "hum" teruggevonden en we zullen het geweten hemme; onze privé-DJ "verwende" (zullen we maar zeggen) ons met een Skala van songs, gaande van Hard Rick, over soft songs naar Eddy Wally en de fikskes. We kennen nu allemaal den tekst van "ik zit in mijn vliegmasjien", dat we 3 keer ... read more

Europe » Czech Republic » Liberec Region » Harrachov August 8th 2010

halloow zeker, da Tjechisch, da´s nog moeilijker dan t examen chemie van 30 jaar geleeje ... Met afgrijzen zien wij de verschrikkelijke beelden op t nifs van de overstromingen en de miserie die er mee gepaard gaat. We kunnen daar niks aan doen, al zijn we hier. We zien ook wel dat de beken verschrikkelijk uit hun oevers zijn getreden, maar hier in Harrachov (zo´n 700 meter boven de waterspiegel) hebben we er weinig last van behalve "wat" regen en enorm onstuimig water. Dat is vandaag overigens opmerkelijk minder dan gisteren. En t leven gaat verder. Zo ook hier. Wij zijn richting Spindleruv Mun of Zoietsj gegaan, een bekend skioord en inderdaad, vooral SKI-mogelijkheden en mountainbike in de zomer. Heel anders dan de Oostenrijkse bergen en wandelpaadjes, betreft het hier Mac Adam. We hielden het dan ... read more

Europe » Czech Republic » Liberec Region » Harrachov August 7th 2010

Toen we naar buiten keken deze morgen, zat het wreed tegen, zoals te zien op de foto was het weer nog niet gebeterd sinds gisteren. dus maar iets bezoeken dat relatief droog is, namelijk de "bozkovské dolomitové jeskynê" (*) of gewoon de grotten in boskov. de GPS had ons door de snelste en kortste weg gestuurd, niet moeilijk er was er maar één. maar het uitzicht was niet mis. eenmaal aangekomen in "bozkovské dolomitové jeskynê" moesten we een uur wachten voor ons vertrek, de grotten waren zeer koud maar mooi (zoals elke andere grot) na ons middagmaal te hebben opgegeten hebben we een glasmuseum/glasblazerij bezocht waar we geen foto's mochten trekken. (boejeuhhh! wij doen ons goesting!) na niet te kunnen gaan bowlen zijn we teruggedraaid naar het hotel waar we onderweg verschrikkelijk woeste rivieren zijn tegengekomen. ... read more
Photo 3

Europe » Czech Republic » Liberec Region » Harrachov August 6th 2010

ALERT! andere "blogwriter" Robin na een halve watermeloen te hebben opgenomen begin ik met deze blog. Er is niet veel gebeurd vandaag omdat het vandaag niet veel droog is geweest. deze morgen zijn we naar ... geweest in Polen, volgens de ma was het de parel van het land; we kwamen aan een parkeerplaats in gietende regen, waar een parkeerwachter stond op sandalen in de regen. we kregen maar liefst 3 tickets voor te parkeren. Eens de regen gemindert was trokken we onze stapschoenen aan en trokken we in het stadje, na een aantal markten afgewandelt te hebben hadden we wel door dat het niet echt zo'n parel was. maar toch geen probleem, we hebben nog een beetje gewandelt door het stadje, ons middagmaal opgegeten en teruggetrokken naar ons hotel. in het hotel gingen we ieder ... read more

Europe » Czech Republic » Liberec Region » Harrachov August 5th 2010

helemaal volgegeten van het eten van het lekkere avondbuffet, begin ik aan onze 3e blog! een lange blog zal het niet worden, want we hebben niet zo veel gedaan vandaag (zo gaat het toch lijken als je het leest!) 36644, dat is het aantal stappen dat we vandaag gezet hebben (om een idee te geven, je moet er 10000 per dag zetten voor een goede dagelijkse lichaamsactiviteit) dit is het resultaat van om vanaf ongeveer 10:20 tot 17:00 te wandelen. en dat zonder ECHT te stoppen. allereerst moesten we een kaart hebben van het gebied, dus op naar het centrum van Harrachov! vervolgens op weg naar een waterval (na eerst een beetje verloren gelopen te hebben natuurlijk! want zo gaat dat hier bij de familie De Vree - Van Hees!) toen ik de kaart in mijn ... read more
Photo 4
Photo 5
Photo 6

Europe » Czech Republic » Liberec Region » Liberec August 4th 2010

om te beginnen zijn we vanmorgen opgestaan (vrij logisch allemaal) en zijn we gaan ontbijten. de bedden vind ik zelf niet heel optimaal, want ik werd vanmorge getrakteerd met wa rugpijntjes. het ontbijt is hier zeer lekker! pannenkoekjes, broodjes enzo van die dinge. tandjes gepoetst, konden we vertrekken naar liberec om daar het stadje te gaan verkennen. de auto geparkeerd in een soort van shopping center, zijn we dat eerst gaan verkennen. wat ons opviel was dat de prijzen (hoewel het eerst heel duur lijkt) enorm laag zijn tegenover die in België! het spreekt dus natuurlijk voor zich dat we ons vandaag goed hebben uitgeleefd met winkelen. de winkeltjes bleven maar komen en de prijzen bleven even goedkoop, dus: ik (Rick moest je het nog niet doorhebben) ben dus een T-shirt, een hemdje, een paar schoenen, ... read more
eteke eteke
het gemeentehuis van Liberec
de voorgevel van het gemeentehuis van Liberec

Europe » Czech Republic » Liberec Region » Harrachov August 3rd 2010

6:30 om 5u uit het bed om tegen 6u te vertrekken, zoals altijd veel te optimistisch, zijn we een halfuur na de geplande tijd vertrokken. met ogen die nog maar half open waren, hebben we, de eerste zonnestralen door de mooie Hoevense mist heen gespot. de eerste uurtjes nog even de gemiste slaap ophalen in de auto (maar de oudjes niet natuurlijk, die moesten hun ogen op de baan houden) 9:15 de eerste stop! met zoals elke keer als we 'de road hitten' zorgt mijn lief mamaatje altijd voor lekkere knabbeltjes en ontbijt/middagmaal en daarom was het deze keer niet anders! lekkere sandwiches met choco, seldersla, kaas, hesp en nog andere dinge. echt vakantieweer hadden we nog niet (de rest van de rit eigenlijk ook niet), dus moesten we het maar doen met de kofferdeur om ... read more
on the road
mooi huisje in polen
straatjes in Polen

Tot: 0.15s; Tpl: 0.007s; cc: 8; qc: 58; dbt: 0.0913s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb