Page 8 of rickdevree Travel Blog Posts

Europe » United Kingdom » Scotland September 21st 2015

Na de regen van vannacht, hadden we dat allemaal ook weer eens meegemaakt. Best gezellig zo regen en een tent. Na een zalig warme douche en een fantastisch ontbijt (spek en eieren!) belaagd door een grote groep eenden, vertrokken we terug richting Glasgow. Onderweg zagen we iemand op de weg die een bord omdraaide met ‘go’ en ‘stop’. Een menselijk verkeerslicht weliswaar! Ik vroeg me eerder deze reis nog af waar al die Schotten werken en dat mysterie was nu van de baan. Eerder gezegd: op de baan :p Aangekomen in Glasgow, wandelden we de Meir, euh.. Buchanan Street af (easy mistake, het lijkt op elkaar). De eerste stop was aan ‘The Forbidden Planet’, waar de scifi-geeks van de groep (eigenlijk gewoon wij allemaal dus) ons hartje ophielden en onze portefeuilles opengingen. Ook de andere winkeltjes ... read more
Aangevallen door eenden
Glasgow
wandelen door Glasgow

Europe » United Kingdom » Scotland September 20th 2015

We begonnen de dag met een ontbijt, (DUH!) wassen (sommigen in de beek), tenten opruimen en de roadtrip werd verdergezet in Galloway Forest Park. Aangekomen bij het visitor’s centre, besloten we een wandeling te doen in het park. Een wandeling van ongeveer 2,5 uur. Jammer genoeg waren veel bomen omgekapt wegens ziekte. We passeerden een loch waar een zekere Bruce met een leger van 300 man een groter leger uitschakelde door gewoon wat stenen naar beneden te rollen! Mooie foto’s en leuke ervaringen zijn gemaakt (en ook een beetje geleerd)! Na de wandeling konden we ontspannen in het visitor’s centre bij een kom soep of een broodje. Bediend door een man/vrouw waarvan de discussie nog steeds gaande is wie het juist heeft :p We zetten de tocht verder naar The Devil’s Pulpit, helemaal voorbij en door ... read more

Europe » United Kingdom » Scotland September 19th 2015

Tegen 12u ’s middags vertrokken we vol goede moed richting Amsterdam om de ferry op te gaan. Op een kleine kamer met 5 man zorgde al voor een gezellige, zeer intieme sfeer :p Even de boot verkennen en een eerste pint Cidre drinken en dan gaan eten. Tja, het eten … Daar waren we nu echt niet op gekleed (behalve Glenn in zijn snobhemd!). We kwamen terecht in een klein megasjik restaurant op de boot. Een british with asian orgins waitress die Nederlands probeerde te praten (enkele woorden) bediende ons. Een geweldig 3-gangen diner kwam voor onze neus. En alleen de broodjes in het begin waren al de beste broodjes die ik ooit gegeten had. Maar echt! Dat was dus echt de moeite! Daarna gingen we ergens zitten om ons Dungeons and Dragons-character te maken voor ... read more

Europe » United Kingdom » Scotland » Argyll » Inveraray August 3rd 2014

Omstreeks 16u vertrokken we met de auto richting Rotterdam. Huh? Rotterdam? We gingen toch naar Schotland zullen jullie lezertjes nu denken! Ja, maar met de auto is het moeilijk rijden over water, dus moeten we op een overzetboot! En die vertrok in Rotterdam. :) Altijd lekker eten op den boot en dat was ook deze keer niet anders! We wisten niet wat eerst nemen! Maar die lekkere ribbekes mochten niet ontbreken op een bord! Daarna even uitwaaien op het buitendeck en uitblazen in de bar. Gezellig gezellig gezellig! :) De nacht was rustig en we hebben goed geslapen op de boot in onze kajuit. Toen ik binnenkwam (De oudjes sliepen al) verwachtte ik drie stoomboten te horen, maar toen dit niet het geval was, checkte ik bij iedereen toch even de ademhaling. Vreemd genoeg was het ... read more

Europe » France » Rhône-Alpes August 12th 2012

Deze blog zal ook niet zo heel lang zijn, want ik ga nog wat genieten van de laatste dag in de Franse zon ;) gelukkig is er niet zoveel anders als de andere dagen! Dag 10 vandaag was het zoals gewoonlijk, lezen, eten, spelletjes en zwemmen! savonds was toch een beetje anders als de vorige dagen! we gingen met zen allen naar een ECHT Belgisch frituur! met ECHTE Belgische mensen en ECHTE Belgische frietjes :) het deed deugd om nog een echt vlaams te praten met die mensen :) De frietjes waren natuurlijk ook heel goed! Dag 11 vandaag was het weeral hetzelfde als de andere dagen, maar we waren allemaal wat traag! dat zagen we vooral met de spelletjes, ze duurden bijna dubbel zo lang als normaal! xD 's avonds nog een lekkere barbecue en ... read more

Europe » France » Rhône-Alpes August 9th 2012

vorige blog was een lange, dus is het weer hoog tijd voor een iets kortere! dag 8 vandaag hebben we Pont d'Arc bezocht met de auto. een groot stenen geval dat op een gigantische natuurlijke brug lijkt! enorm knap om te zien! natuurlijk brengt zo een gigantisch ding ook veel toeristen mee! een foto zonder, was ondenkbaar! daarna zijn we naar de winkel gegaan om een extra matras te kopen zodat we samen konden chillen op de Ardeche. zo gezegd zo gedaan! voor de rest van de dag hebben we verankerd op matrassen en bootje op de ardeche gelegen! (we komen als negers terug!) dag 9 vandaag heeft iedereen wat uigeslapen (de huilende baby naast ons was naar huis vertrokken) en was het tegen dat we gegeten hadden al veel te warm (en druk op de ... read more

Europe » France » Rhône-Alpes August 7th 2012

Dag 5 (zit al ver weg, dus zal niet zo beknopt zijn :p) deze dag hebben we opt gemakske gedaan (zoals vele dagen) we zijn vooral aan de camping gebleven en hebben spelletjes gespeeld (we gaan echt pro worden hierin) in de namiddag zijn Eline, Stef en Robin wat gaan zonnen op een matras op de Ardeche, terwijl ik in mijn boek las. na een lekker receptje van Eline en nog wat spelletjes zijn we maar gaan slapen. Dag 6 vandaag was het weer wat minder, dus besloten we om de Gorges d'Ardeches te doen (een autoweg langs de Ardeche door natuurgebied). natuurlijk waren we niet de enige met dat plan! filerijden als zot dus! met veel stoppen en starten en vele bochtjes, werden we wat misselijk en op de koop toe begon er een lampje ... read more

Europe » France August 5th 2012

dag 3: dag 3 was niet veel anders dan de vorige dagen: opstaan, eten, spellekes en zwemmen! maar ook chill kan het leven mooi zijn! :) dat was het zowat voor dag 3 :p dag 4: vandaag zat er een beetje verandering in! we gingen een marktje doen naar Ruoms. is daar toch wel geen marktje zeker! dan zijn we maar gaan winkelen in de winkelstraat! ook gezellig! we hebben dan maar ons eerste Franse ijsje gegeten en zijn doorgereden naar de supermarkt om inkopen te doen. waar ik en eline iets gekocht hebben om op te drijven in den Ardeche! de namiddag werd weer gevuld met spelletjes en zwemmen! vannacht heeft het fameus geregend en gedonderd en gebliksemt, maar niet houdt ons tegen! de rest van vandaag zal afwisselend storm en zon worden, maar wij ... read more

Europe » France August 2nd 2012

Hoi pipeloj! Aangezien we gisteren veel te moe waren van de rit, hebben we de blog wat uitgesteld tot vandaag. dus bij deze: Dag 1: vertrekken deden we al om 3u smorgens! volle maan, slaapkoppen in de auto en met Highway to hell op van ACDC, vertrokken we naar Frankrijk! we hebben vlot kunnen rijden, dit gebeurde door chauffeurs Robin en Stef! natuurlijk hadden ze er nooit geraakt zonder de mentale steun van Eline en de goede instructies van copiloot Rick. aangekomen en even geaklimatiseerd, sprongen we meteen de Ardeche in, met water zo warm als een zwembad bij ons! dan was het etenstijd! niet veel later gingen we dan slapen. Dag 2: gewekt door de zon op onze tent werden we wakker, ontbeten we en daarna speelden we enkele gezelschapsspelen (waar onze winnaarsmentaliteit toch wel ... read more
vertrek!
en we zetten de tent op! :)

Europe » United Kingdom » Wales July 14th 2011

dag beste ploppertjes! vandaag moesten we extra vroeg opstaan, want we hadden een trein te halen! (remember, de blog van maandag) we openden de gordijnen en zagen dat de weergoden ons weer goedgezind waren! we speelden natuurlijk nog op het gemakske ons english breakfast naar binnen. want van goed eten, moet ge genieten! we vertrokken naar het treinstation die naar de top van de snowdon reed. nog maar net van de ontbijttafel en we kregen meteen al terug mooie landschappen voorgeschoteld, want we moesten weer door het prachtige dal! daar aangekomen konden we direct het stoomtreintje op, waar de geur van nostalgie ons de neus inging en de oren uit kwam. de greutva was in zen nopjes want hij kon met een treintje rijden! lang duurde deze vreugde niet. want toen we merkten dat we als ... read more
beersfeeld!
krapkrapkrap!
op den trein!

Tot: 0.128s; Tpl: 0.006s; cc: 8; qc: 63; dbt: 0.053s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb