Page 5 of rickdevree Travel Blog Posts

South America » Suriname December 3rd 2015

Dag 5: Vandaag en morgen staat er een trip naar Bigi Pan op de menu. Karen doet nog 2 dagen stage, dus ging ik alleen mee met een groep. Mijn dag begon met een ontbijt in het hotel met nog een slaperige kop van de drukke dag gisteren. Mijn rugzak had ik gisterenavond gemaakt, dus kon ik meteen vertrekken. Ik nam om half 9 een taxi naar het kantoor van Su4you, de touroperator waar ik mee ging, want we gingen om 9u vertrekken. We wachtten nog op 4 mensen, maar toen het kwart over 9 was, zag iemand in het kantoor dat hij de mensen ergens anders ging laten opstappen. Typisch Suriname … J We vertrokken dus een beetje later en pikten nog 9 andere mensen op. We waren dus een groep van 10 met gids ... read more

South America » Suriname December 1st 2015

Vanmorgen moest ik vroeg uit de veren om op tijd te vertrekken naar Brownsberg. Ik was nog maar net uit het hotel en ik kon mijn Poncho al boven halen. Zo een regen, niet normaal. Aan een Russisch hotel werd ik opgepikt door het tourbusje. Allemaal één voor één fijne mensen en een enthousiaste gids. We stopten aan een wegrestaurantje en aten er een broodje als ontbijt. We kregen er ook het tragische nieuws dat de aluminiumfabriek over het restaurantje gisteren gesloten werd en er zo een 1600 mensen op straat terecht kwamen. Het aluminium was de laatste jaren te sterk gedaald op de markt en daarom was het niet meer rendabel. Dit was ook het geval met de goudmijnen. En dat hadden we geweten! Na een klein uurtje rijden kwamen we aan een wegblokkade met ... read more

South America » Suriname » Paramaribo November 30th 2015

Vandaag ging Karen me de stad laten zien. Maar eerst stonden we vandaag wat vroeger op (8u30) om optijd te ontbijten, want Karen moest om half 10 nog iets doen voor haar stage. Terwijl typte ik de Travelblog van de vorige 2 dagen. Meteen daarna trokken we de stad in. Onder goed gegids van Karen was de kathedraal of basiliek de eerste stop. Een gebouw gemaakt helemaal van hout en Suriname claimt de grootste houten kathedraal/basiliek van Zuid-Amerika te hebben, maar Colombia doet dat blijkbaar ook. Als ik daar eens kom, zal ik het meteen settlen met mijn meetlat! Het gebouw was al prachtig van buiten en van binnen was dit nog mooier! We wandelden door de winkelstraten van Paramaribo en dat was geweldig! Blijkbaar hebben alle winkels hier airco J en hangt er hier en ... read more

South America » Suriname » Paramaribo November 29th 2015

Dag 1: heenreis Opstaan om half 6 om tegen 6u te vertrekken. Ik had weinig geslapen, maar dat is niet erg, want ik had een vlucht van meer dan 9u voor de boeg, dus daar kon ik nog genoeg slapen. Helaas was ik veel te laat met het reserveren van mijn stoel, waardoor ik erg slecht zat (in het midden van de middenrij). Ik zat naast een vrouw die wel minstens 3 GSM's had en continu aan het bellen was met de verschillende (voor het opstijgen). Blijkbaar zat haar zus ergens anders op het vliegtuig en ze vroeg of ik met haar wou wisselen. Geen probleem voor mij. Ik zat deze keer dichter vooraan in het vliegtuig en zat aan het gangpad. (Dat was goed, want ik moest veel naar de wc!) De mensen naast mij ... read more
2015-11-28 06.24.29
2015-11-28 05.59.37
2015-11-28 17.31.34

Europe » United Kingdom » Scotland October 3rd 2015

Met Edinburgh in ons kielzog, vertrokken we richting Newcastle waar de ferry op ons wachtte. We stopten niet aan Alnwick Castle, maar wel aan Rosslyn Chapel. Een kapel waar enkele opnames doorgingen van ‘The Davinci Code’ en gewoon ook een kapel met een rijke geschiedenis. Zo zou een gravering van Maïs hier het bewijs zijn dat Schotten eerder al eens Amerika ontdekt hebben nog voor Columbus! Zoals vele plaatsen in Schotland, waren aan deze plek een hele collectie van verhalen en legendes verbonden. Best een leuke, interessante tussenstop dus. We reden verder en passeerden een supermarkt om middageten en peercider te halen. Helaas was hier ook elk soort cider, behalve peer … Nu in één trek door naar Newcastle! We arriveerden met maar een kwartier overschot aan de ferry, maar gelukkig zijn we er geraakt. Er ... read more
Rosslyn Chapel
Goodbye UK!
Allemaal op een rij!

Europe » United Kingdom » Scotland October 1st 2015

We stonden vanmorgen weer op (zo gaat dat nu eenmaal) en vertrokken weer richting Edinburgh (Natuurlijk nog wassen en eten, maar dat is vanzelfsprekend). Vandaag bezoeken we Holyrood Palace en Abbey, het Schotse buitenverblijf van Her Majesty The Queen. We leerden over haar kindertijd en over de vertrekken waar ze in Schotland verblijft. Heel interessant om te zien. Aan het paleis is er ook een ruïne van Holyrood Abbey, Dit vond ik nog het leukste om te zien. Helaas mochten we geen foto’s nemen binnen het paleis, dus dat laten we over aan jullie verbeelding. Of we vertellen het in geuren en kleuren als we terug thuis zijn! Middageten aten we in een mexicaans restaurantje. Wat ook eens leuk en lekker was. Chris kocht onderweg nog wat fudge in een echt authentiek fudgewinkeltje. En blij dat ... read more
Naast onze camper en de tenten stond een schapenwei
Holyrood Abbey

Europe » United Kingdom » Scotland September 30th 2015

We lieten Stirling achter ons en richtten de camper op Edinburgh. Na een klein uurtje rijden, kwamen we aan op de camping. De laatste van de reis. We werden heel enthousiast ontvangen door een vinnig mevrouwtje. Mij deed ze wat denken aan mama Weasley uit Harry Potter. Nog geen uur geleden de tenten afgebroken en we moesten ze al terug opzetten. Nadat dit gedaan was, reden we richting centrum Edinburgh. We verkenden eerst Grassmarket en de buurt errond. Op dit plein en zijn omringende straten huisvesten zich tientallen kleine zelfstandige winkeltjes met niet alledaagse dingen. We gingen een fossielwinkel binnen en Kathleen kocht wat boeken in een plaatselijke bookstore om haar Tolkiencollectie aan te vullen. Mijn lijstje voor Kerst werd hier alleen maar langer J Volgende op de lijst was de zoektocht naar het standbeeld en ... read more
Een fopwinkel in Victoria Street
Fossielwinkel bij Grassmarket
De zoektocht naar Greyfriars' Bobby

Europe » United Kingdom » Scotland September 29th 2015

Chris is jarig! Hiep hiep hoera!!! 27 levensjaren! Wens haar (als je het nog niet gedaan hebt) een gelukkige verjaardag! Onze dag begon, na het opstaan in de mist en ontbijten, bij het Wallace Monument. We wandelden wat rond in de souvenirsshop en we kochten wat souvenirs. Waaronder eentje voor mijn lief! Toen we de inkomprijs van het Wallace Monument zagen, besloten we verder te gaan naar Stirling Castle. De inkom was er ook best veel, maar hier kan je veel langer ronddwalen. Het nam een hele dag in beslag J Het kasteel was een mooie mix van ruïnes en gerenoveerde, interactieve zalen. Wat soms heel leuke foto’s opleverde! J We leerden hoe decadent de koninklijke families waren. Zo haalden ze met den doop van ne kleine, een heel schip binnen in de grote zaal dat ... read more
Op de kasteelrand
Stirling Castle and Chris
Tafelen in het kasteel.

Europe » United Kingdom » Scotland September 28th 2015

Na eens goed uit te slapen (het was nodig na vannacht), vertrokken we richting Stirling. Onderweg leerden we dat Schotten ook wel degelijk doen aan wegenwerken, want we hadden wel even file van zeker een uur (bij deze was de heimwee naar ons Belgisch werelderfgoed ook weer opgelost). Zonder al te veel tussenstops kwamen we aan in Stirling. Een kleine, gezellige camping met hele goede wifi! Gelukkig, want zo kan ik de achterstand van travelblogs weer ineens goedmaken. Terwijl ik dat deed, ging de rest naar de winkel en bij terugkomst aten we hotdogs. Het uitzicht was ook deze keer fenomenaal met het Wallace Monument op de achtergrond en als eerste zicht als we uit onze tent kruipen. We aten lekkere hotdogs, maakten allemaal gebruik van de beschikbare wifi. Travelblogs uploaden, nieuws uit België checken en ... read more
Hot dogs with a view
Wallace Monument vanop de camping

Europe » United Kingdom September 27th 2015

We lieten Skye achter voor het vasteland en maakten onze eerste stop nogmaals bij Eilean Donan Castle. Deze keer was het weer veel mooier en kon Glenn mooiere foto’s maken van het kasteel. Hij stond daarbij bijna in het loch. Na een koffie en een chocomelk, konden we de reis weer verderzetten. We maakten nog enkele tussenstops, waaronder Loch Ness. Je kan niet naar Schotland gaan en het bekendste loch niet bezoeken. Op zich is dat niet de moeite waard, maar wij hadden geluk! Want wij hebben het monster van Loch Ness gezien! (zie maar naar de foto’s) Verder gingen we een kampeerplek zoeken. Vandaag gingen we weer wildkamperen. Het gebied was veel te toeristisch, maar na lang zoeken vonden we een plekje. Dit plekje had ook zo zijn nadelen. Het was er enorm prachtig van ... read more
Eilean Donan Castle
Eilean Donan Castle MET Schot

Tot: 2.079s; Tpl: 0.013s; cc: 6; qc: 87; dbt: 0.0269s; 2; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.5mb