Page 5 of rickdevree Travel Blog Posts

Europe » Austria » Vienna October 1st 2018

Vanmorgen was een druk moment. Aangezien we illegaal stonden (vlak voor een camping dan nog), moesten we wel op tijd vertrekken. Om 7u stond onze wekker om dan snel vertrekkensklaar te geraken. Thomas en Laura ruimden snel hun tent op om snel de camper in te stappen en verder te rijden (wel nog snel enkele foto’s van de mist op het meer!). Omkleden en een beetje wassen, deden we op een wegtoilet. Niet de meest comfortabele voorziening, maar dat kon er nog wel bij na die sobere, smaakloze maaltijd van gisteren. Ondertussen nog een vignet kopen (we waren dus ook al illegaal over de wegen aan het rijden) en richting de volgende camping. Daar aangekomen op een klein boerderijtje met enkele staanplaatsen voor campers en tenten, aten we ontbijt en meteen dus ook ons middagmaal. Dan ... read more

Europe » Slovenia September 30th 2018

De camping was uitgerust met regendouches, dus iedereen nam een douche! J Terwijl Kathleen ging afrekenen, nam ik samen met Thomas nog enkele foto’s van het meer. Het was heel mooi, maar jammer genoeg hebben ze voor de toeristen van die stomme fluobollen in het meer gezet om te kunnen kajakken. Ach ja J Dan een tripje waar ik naar heb uitgekeken! De Vintgarkloof. Een kloof waar je op houten staketsels over een rivier kan wandelen. Ook dit is een paradijs voor iemand met een spiegelreflexcamera én een Go Pro! Enorm mooie watervalletjes en natuur. We zagen heel veel forel en ook de lokale bekende vogel. (een dikkertje met een witte borst, sorry we zijn de naam kwijt J) Voor een foto van de vogel ging ik als een jager op pad. Ik sloop langs de ... read more

Europe » Slovenia September 29th 2018

Vandaag hebben we weer een redelijke rit voor de boeg (een kleine 200 km). Bij een relaxdag hoort ook uitslapen, dus we zijn pas tegen 10u30 vertrokken bij de thermen. Nu richting Bohinj en Bled. 2 mooie meren. We passeerden eerst Bled, een toeristisch gebeuren, maar wel mooi. Bled is gekend om zijn klooster in het midden van het meer. Maar eerst rijden we richting Bohinj, het andere meer. Onderweg was het uitzicht enorm mooi! We reden bijna continu naast een rivier, de zon viel heel mooi en de omringende bergen waren prachtig. We parkeerden de camper op een betaalparking en wandelden richting het meer. Een meer betekent veel foto’s trekken! Thomas leerde Laura keilen en ik genoot nog van het zicht door foto’s te nemen en te genieten van mijn laatste stuk chocolade dat ik ... read more

Europe » Slovenia September 28th 2018

Vandaag zal een kleine blog worden. Want wij houden een rustdag! We rijden een klein anderhalf uur richting Brezice. Daar liggen de Catez Thermen (eigenlijk meer een subtropisch zwemparadijs). De camping is eigenlijk meer een soort van vakantiepark (denk zoals Center Parcs) met vooropgestelde luxetenten, huisjes, drijvende huisjes op het water en campingplekken. We slaan onze tent op, spelen wat met de bal, shotten deze in rijpe esdoornbomen (helikoptertjes!) om een mooi effect te krijgen van de neer zwevende vruchten, lezen wat en tokkelden wat op onze GSM’s (want er was Wi-Fi!). We eten middagmaal (doen we bijna nooit) en daarna vertrekken we richting zwembad. Het leek er eerst verlaten. In de inkomhal stond een grote fontein met een kabouter, maar hier stond geen water in. Iets verder was een restaurant, maar er was geen mens ... read more

Europe » Slovenia September 27th 2018

Vandaag slapen we ook een beetje uit. De hoofdstad is niet zo heel groot, dus op een dikke halve dag zijn we wel rond. Aangezien we vlak naast de zwijnenstal stonden (en dan bedoel ik niet Thomas zijn tent), konden we het gesnurk tot in de camper horen. Er was ook een klok die zo goed als elk kwartier luidde en honden die blaffen. Zo konden we toch eens proeven van het leven op een boerderij! Ook eens een ervaring. Laura ging de bustickets halen, we ontbeten en vertrokken met de bus (de bushalte was 20m verder) richting de drakenhoofdstad. (Het symbool van de stad is een draak, het is niet dat het daar vol lelijke mensen loopt J) We stappen af aan de Drakenbrug om dan stilletjes de binnenstad te verkennen. Het was er net ... read more

Europe » Slovenia September 26th 2018

*geeeuw! Brrrrrrr!* Dit waren zowat de eerste klanken uit onze tenten vanochtend. Vroeg opstaan in de kou en het moeilijkste was de stap zetten vanonder de dekens vandaan te komen. J Toen we uit de tent stapten, zagen we zelfs dat de dauw erop volledig bevroren was! Het is hier dus letterlijk IJSKOUD! Na snel een kom cornflakes en een yoghurtje gegeten te hebben (ons brood was op), douchen en snel tent opvouwen om tegen 9 uur te vertrekken richting Lipica. Na een rit van ongeveer 2,5 uur, kwamen we aan in Lipica, een beroemde stoeterij voor de Lipizzanerpaarden. Een ‘must see’ voor Kathleen! Aleja, een ‘almost not see’ voor Kathleen uiteindelijk. De ingang naar de stallen kostte 16 euro per persoon en dat was het ons niet waard. Gelukkig konden we de laatste minuten van ... read more

Europe » Slovenia September 25th 2018

Als verkleumde skeletten uit de videogames kropen we uit onze tenten (zo voelde het toch). Desondanks was het weer een prachtige omgeving om in wakker te worden. Het moest snel gaan vandaag, want om 9u30 moesten we klaarstaan om te gaan raften. Dus snel ontbijten, niet douchen of wassen en dan richting onze vriesdood. Een klein lichtpuntje was dat toen de zon eindelijk boven de bergen uitkwam, de gevoelstemperatuur al een stuk beter werd. Nog niet goed, maar beter. Met een bang hart parkeerden we de camper op de oprit van het raftbedrijf. We werden begroet door Marco, de gids die ons heelhuids terug moest brengen. Een beer van ne mens, we voelden ons al een stuk veiliger en Kathleen een beetje geiler (J). We moesten nog wachten op 2 anderen en ondertussen konden we nog ... read more

Europe » Slovenia September 24th 2018

Redelijk op tijd uit bed, want we hebben een lange rit voor de boeg! Tijdens het douchen vond ik op de wasbak dezelfde tandpasta en tandenborstel als de mijne, dus ik dacht dat ik deze vergeten was gisteren. Maar nee, want Rick iets vergeten? Ik kan me de laatste keer niet herinneren dat ik iets vergat J Als bij toeval was het gewoon exact hetzelfde setje als ik bij had, dus dat was even vreemd. Snel ontbijten, tent opvouwen en dan de auto in richting Slovenië. Onderweg nog een paar Italiaanse zotten op de weg. (Herinner de suggestieverkeersregels voor deze mensen) en eenmaal in Slovenië aangekomen, naar Lipica en de Skocjan Caves! Dachten we … J De weg die onze gps ons instuurde was een zandweggetje door een bos. Dit gingen we dus niet doen J ... read more

Europe » Italy » Veneto » Venice September 23rd 2018

Vandaag zetten we geen wekker! Er wordt uitgeslapen, uitgebreid ontbeten met spek en eieren en een lekkere kom thee. Tegen 11u vertrokken we richting receptie om ons dagticket voor Venetië te kopen. Die staarde ons echt aan alsof we zot waren om op dit uur nog naar daar te vertrekken. We hadden binnen een kwartier een bus ongeveer een kilometer verderop en ze zei dat we zeker moesten doorstappen, om ons daarna nog zeker 5 minuten aan de babbel te houden… Laura heeft echt alles gegeven en was uitgeput, maar we hebben ze nog gehaald. Dan nog een half uurtje wachten op de ferry richting Murano, want die van Venetië zat stampvol. Venetië, the long way around. Na enkele stops te maken op de omliggende eilanden, zagen we op een gegeven moment een heel scheve toren ... read more

Europe » Italy » Veneto » Verona September 22nd 2018

Vanochtend vroeg uit de veren, want we hebben weer een lange autorit voor de boeg! Snel een deftige douche nemen (want we moeten lang met elkaar in de auto zitten J), eten, kampplaats opruimen en vertrekken richting Cavallino. Tijdens het eten werden we weer vergezelt door tientallen mussen! Nog even tanken (voor 112 euro!!!!) zodat we onderweg niet stilvallen. Ook een mooi tankstation met een groot houten beeld van Willem Tell in. De Wc kostte er wel 1 Zwitserse Frank, maar ze kwamen nog net niet uw poep afkuisen. Bij de heren toch, bij de vrouwen was het blijkbaar anders. Thomas heeft onderweg mijn fototoestel uitgetest (200 foto’s per 5 minuten). In his defence, het uitzicht was echt wel mooi met watervalletjes en bergriviertjes. Onderweg reden we ook door de Gothardtunnel, een tunnel van 17 km ... read more

Tot: 0.071s; Tpl: 0.006s; cc: 7; qc: 63; dbt: 0.041s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb