Vertrek + dag 1: So it begins …

United Kingdom's flag
Europe » United Kingdom » Scotland
September 19th 2015
Published: September 21st 2015

Tegen 12u ’s middags vertrokken we vol goede moed richting Amsterdam om de ferry op te gaan. Op een kleine kamer met 5 man zorgde al voor een gezellige, zeer intieme sfeer :p

Even de boot verkennen en een eerste pint Cidre drinken en dan gaan eten. Tja, het eten … Daar waren we nu echt niet op gekleed (behalve Glenn in zijn snobhemd!). We kwamen terecht in een klein megasjik restaurant op de boot. Een british with asian orgins waitress die Nederlands probeerde te praten (enkele woorden) bediende ons. Een geweldig 3-gangen diner kwam voor onze neus. En alleen de broodjes in het begin waren al de beste broodjes die ik ooit gegeten had. Maar echt! Dat was dus echt de moeite!

Daarna gingen we ergens zitten om ons Dungeons and Dragons-character te maken voor de reis. Afsluiten deden we met wat whisky en cider en wat geweldige livemuziek in de bar.

Al slapend (met 5 in een kajuit! En een uur langer slaap) ging de boot richting Newcastle.

Opstaan met Engeland al in het zicht en de not-so-white-cliffs of Newcastle die op ons af kwamen. Een eerste English breakfast lag voor onze neus en daarna reden we (links weliswaar) richting Schotland, maar wel met nog enkele bezienswaardigheden op onze weg. Waaronder Hadrian’s wall. Het eerste stukje muur was gene vette, dus gingen we verder en stootten we op een groter en een groter stukske muur. Prachtig landschap! De weg naar Drummore was afgesloten en een uur rondrijden was er net wat over.

We zetten onze weg voort richting Galloway Forest Park. Al een voorsmaakje van het Schotse landschap! Na enkele stops onderweg om van het uitzicht te genieten, besloten we om te wildkamperen bij zo een prachtig uitzicht. Tenten opzetten, spaghetti koken en de eerste avond Dungeons and Dragons met 5 in de camper. Enorm gezellig en knus! Een volledig duistere hemel, want het was jammer genoeg bewolkt. Desalniettemin was het wel een geweldig coole ervaring. Een topper om de reis mee te starten!

Tot: 0.063s; Tpl: 0.013s; cc: 11; qc: 28; dbt: 0.0392s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb