Page 3 of rickdevree Travel Blog Posts

Asia » Thailand October 30th 2019

Dag 21: tussenstop: Kathmandu Vandaag trokken we al heel vroeg (4u30) richting luchthaven. We kregen nog een ontbijtpakketje mee aan het hotel en namen afscheid van het laatste stukje Bhutan. Wat een prachtig land is me dat zeg! In de luchthaven van Bhutan ging alles zeer vlot en met een glimlach. We wisten dat we naar het tegenovergestelde terugkeerden, maar ja, het was maar eventjes. Toen we opstegen, was het al licht buiten en konden we dus van het prachtige Bhutan nog even nagenieten vanuit de lucht. Aangekomen in Kathmandu kwam we weer terecht in de lange rijen. Gelukkig ging het dit keer wat sneller vooruit aangezien we al een visum hadden. De chauffeur pikte ons op en reed ons naar ons allereerste hotel. Daar kregen we een dagkamer waar we vandaag nog op konden relaxen. ... read more
DJI_0466
DJI_0469
DJI_0478

Asia » Bhutan » Paro October 27th 2019

Toen ik vanochtend wakker werd, zag ik Karen op de zetel staan voor ons raam. We hadden namelijk zicht op de luchthaven. Het was enorm schattig hoe enthousiast ze werd bij het opstijgen van een vliegtuig. Niet veel later stond ze buiten met de camera foto's te nemen van opstijgende vliegtuigen. Daarna gingen we eten. We waren best laat. We zijn er ondertussen echt uit dat Indiërs de meest irritante vakantiegangers zijn. Onbeleefd, luid en ze vinden dat ze het middelpunt van de aandacht zijn. Tegen 10u30 werden we opgepikt door onze gids. De eerste stop was de oudste tempel van Bhutan. Gebouwd in de 7e eeuw. Op zich was er verder niet veel speciaals aan. Alleen dat het één van de 108 tempels zou zijn dat een of andere master buddhist op 1 dag gebouwd ... read more

Asia » Bhutan » Paro October 26th 2019

Na een avondmaaltijd om nooit te vergeten (om 2 redenen: 1- we hebben het ondertussen al heel veel gegeten, 2- diner aan de rivier was echt wel onvergetelijk) en na het zicht vanuit onze kamer op een prachtige vallei, kwamen we aan bij het ontbijt. "FRIETJES!!!" riep Karen naast mij. Ze is al enkele dagen aan het zeggen dat ze goesting had in frietjes. En jawel, als ontbijt! We moeten hier natuurlijk ons toch wat aanpassen aan de cultuur hé! We stopten nog even aan de plek waar we gedineerd hadden om enkele mooie foto's te nemen. (en te zien hoe mooi het er eigenlijk echt was) Daarna reden we een beetje verder en stapten we door de velden en de dorpjes naar de tempel van de Divine Madman. onderweg kwamen we ongelooflijk veel piemels tegen. ... read more
2019-10-26 08.08.20

Asia » Bhutan » Punakha October 26th 2019

Tijd om de hoofdstad van Bhutan te verlaten en richting de oude hoofdstad te rijden. Nog geen 15 minuten onderweg en we kwamen in één van de 10 nationale parken. In dit park ligt de pas waar we over moeten om naar Punakha te rijden. Op het hoogste punt van de pas ligt de Dochu La. Deze ligt op 3100m. Onderweg rijden we door de bergen. Overal waar je kan kijken een prachtig bos met watervalletjes en verschillende kleuren loofbomen en vele naaldbomen. Hier en daar zie je een huisje, maar dat is eerder niet dan wel. Onze gids vertelt ons over de parken. De 10 parken zijn allemaal met elkaar verbonden zodat de dieren overal heen kunnen. Want ook zij wonen op deze planeet en ze hebben even goed het recht om te gaan en ... read more

Asia » Bhutan » Thimphu October 24th 2019

Vandaag zijn we halverwege onze reis! De tijd vliegt, maar we hebben al immens veel gezien en gedaan! Vanochtend konden we Thimpu eindelijk in het licht zien toen we onze gordijnen opendeden. Voor een hoofdstad is het er enorm rustig en is er niet echt die stadsdrukte. Heerlijk! We gingen ontbijten en ik sprak er met mensen uit Noorwegen (ik had de taal al herkend en zij die van ons), die hier waren voor het werk. Aangename babbel en het ontbijt viel ook best mee. Alleen de boter is hier (zoals op sommige plekken in Nepal) niet te vreten! :) Eitjes zijn gelukkig overal lekker en met toast met confituur kunnen ze (tenzij dan in Dhampus) niet veel verkeerd mee doen. Om 9u30 werden we opgepikt door onze gids en chauffeur. Ook hier moeten we zelf ... read more

Dag 15: rijden! Vandaag vertrekken we om 8 uur in Pokhara en rijden we terug richting Kathmandu. De rit zou ongeveer 6 uur duren als het verkeer meezat. We reden heel vlot door, tot we in de buurt van Kathmandu waren. Tot daar is het namelijk maar 1 grote weg die je kan volgen. Toen we de helling voor Kathmandu op moesten, was er opeens een gigantische file. Ze waren de weg aan het maken en het was dus om beurten eenrichtingsverkeer. De 6 uur werden 8 uur en we kwamen dus pas tegen 16u in het hotel aan. We hadden beiden geen zin meer om nog naar Thamel te gaan, het plaatselijke oord voor toeristen die souvenirs willen kopen, dus keken we de aflevering van Boer Zkt Vrouw maar bij op de GSM :) We ... read more
DJI_0338
DJI_0339
DJI_0343

Asia » Nepal » Annapurna October 21st 2019

Dag 13: Lichte trekking vanuit Dhampus: vanochtend vertrokken we om 8u30 na het ontbijt weer de bergen in en na een goeie 3 uur rijden over wegen die eigenlijk enkel bedoeld zijn voor een 4x4, kwamen we aan bij ons hotel. We settelde ons in de ruime kamer, trokken onze wandelschoenen aan en vertrokken op een trektocht richting Australian Camp. De Gids zag het eigenlijk helemaal niet meer zitten met ons aangezien we gisteren al kapot waren na de trappen van de grot (weliswaar opgehoopt tussen pelgrims en toeristen in die muffe, vochtige grot). Hij raadde ons dan ook enkele keren een andere wandelroute aan :) Maar dat was buiten ons gerekend. Wij zouden naar dat kamp gaan. Het was maar 1,5 uur de berg op wandelen, dus wij konden dat. Onderweg hadden we vele prachtige ... read more

Asia » Nepal » Pokhara October 21st 2019

Bij het ontbijt werd het wel duidelijk. Pokhara is voor Nepal wat Benidorm voor Spanje is. Ongelooflijk veel groepen toeristen. De één al onbeleefder dan de ander. We moesten bijna vechten voor een tafeltje, want het was enorm druk, maar al bij al viel het goed mee. Het eten was verder weer niets op aan te merken. Om 9u30 moesten we klaar staan om te vertrekken. We ontmoetten onze nieuwe gids. Een zeer vriendelijke mens die ons in de auto al heel veel over de regio kon vertellen. Karen had het ondertussen al wel gehad met het gepamper en wou haar rugzak zelf dragen! Onze gids heeft het dus geweten. :) Sindsdien vraagt hij eerst of hij moet helpen. :) Je zou voor minder. Onze eerste stop was de bekendste en oudste tempel (uiteraard) van Pokhara. ... read more

Asia » Nepal » Pokhara October 18th 2019

Dag 10: Bandipur Vandaag stonden we weer vroeg op om te ontbijten, want om 8 uur rijden we door naar Bandipur. Nog een stevig ontbijt, behalve voor Karen, want ze voelde zich nog wat slechter dan gisteren. Ze klonk en zag er echt ziek uit. Het was een weg van ongeveer 3,5 uur rijden. Onze chauffeur rijdt overal zonder GPS, maar toen de hoofdweg was afgesloten door enkele bamboestokken, heeft hij toch een goeie 8 keer de weg moeten vragen. ongeveer 2 min na ons vertrek zag ik ook nog een 'kingfisher (ijsvogel) van heel dichtbij zitten. een mooi afscheid van Chitwan. Onderweg maakten we een tussenstop aan een hangbrug op aanraden van onze chauffeur. "good for pictures!" En hij had wel gelijk. We zagen enkele sherpa's en trekkers klaar om een berg op te gaan. ... read more

Asia » Nepal » Chitwan October 16th 2019

Dag 8: rijden en junglewandeltocht Vanochtend moesten we weer vroeg uit de veren! Om 7u moesten we vertrekken. Daardoor konden we de ochtendspits vermijden. Na weer een geweldig ontbijt (we waren nog steeds alleen) en dit keer met buffet, waren we klaar om te vertrekken. Er stond een rit van 5 a 6 uur rijden op de planning. We zouden ongeveer rond 13u in Chitwan aankomen. Bij het uitchecken kregen Karen en ik nog een afscheidscadeau. Karen een typisch Nepalese ketting en ik een typisch Nepalese hoed. Weer iets voor in de verkleedkoffer! :) Doordat het zo vroeg was, konden we inderdaad goed doorrijden. Als je me trouwens vraagt aan welke kant ze hier rijden, dan kan ik daar geen duidelijk antwoord op geven. Ze rijden hier namelijk langs beide kanten, maar het stuur staat rechts ... read more
DJI_0166
DJI_0175
DJI_0183

Tot: 0.173s; Tpl: 0.008s; cc: 12; qc: 63; dbt: 0.0779s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb