Dag 21, 22 en 23: laatste land: Thailand!

Thailand's flag
Asia » Thailand
October 30th 2019
Published: October 30th 2019

Dag 21: tussenstop: Kathmandu

Vandaag trokken we al heel vroeg (4u30) richting luchthaven. We kregen nog een ontbijtpakketje mee aan het hotel en namen afscheid van het laatste stukje Bhutan. Wat een prachtig land is me dat zeg!

In de luchthaven van Bhutan ging alles zeer vlot en met een glimlach. We wisten dat we naar het tegenovergestelde terugkeerden, maar ja, het was maar eventjes.

Toen we opstegen, was het al licht buiten en konden we dus van het prachtige Bhutan nog even nagenieten vanuit de lucht.

Aangekomen in Kathmandu kwam we weer terecht in de lange rijen. Gelukkig ging het dit keer wat sneller vooruit aangezien we al een visum hadden. De chauffeur pikte ons op en reed ons naar ons allereerste hotel. Daar kregen we een dagkamer waar we vandaag nog op konden relaxen. We gingen ook ons laatste Nepalees geld opdoen in de supermarkt een beetje verder. De huizen en straten waren mooi versierd met bloemen en kleurend poeder. Het was weer één of ander feest en dat kon je overal zien. Daarna besloten we iets te doen dat we nog nooit gedaan hadden. We gingen eten bestellen op de kamer! Om toch maar iets binnen te hebben aangezien we geen avondeten konden eten omdat we al op tijd weer op de luchthaven moesten zijn.

En we aten het nog eens op bed op ook! Lekker! We rustten nog wat uit en tegen 17u30 stonden we klaar om te vertrekken. We namen afscheid van Nepal en het leek wel of Nepal afscheid nam van ons. Overal waren de gebouwen versierd met lichtjes. In alle kleuren! prachtig was het.

We gingen weer door de administratieve, tergend trage rompslomp en uiteindelijk konden we nog lang wachten aan de gates.

uiteindelijk stapten we het vliegtuig op om aan een 5 uur durende vlucht te beginnen. Bij het opstijgen, zagen we Kathmandu voor een laatste keer helemaal gehuld in prachtige kleurrijke lichtjes. Wat een afscheid!

Dag 22: Singapore en Aankomst Thailand

om 4u kwamen we aan in Singapore. Hier hoopte ik om 'The Jewel' te zien. Een prachtige binnentuin met een gigantische waterval, helaas was deze nog niet open en zoals alles daarin (waaronder ook het Pokémon Centre dat ik wou bezoeken) pas om 10u. Jammer! Wel wat rondgewandeld op deze prachtige luchthaven. Het landen was mooi, het was nog donker, maar je zag tientallen boten in het water liggen voor de kust van Singapore en het vliegveld is er gigantisch.

Om 7 uur konden we opstijgen om dan nog 2 uurtjes te vliegen richting Thailand. Hier zaten we bijna vlak naast een drietal grieten waarvan er eentje met zoveel allures en eigendunk heel de vlieger liet weten hoe Thailand haar 'real home' is en hoe bruin ze wel niet ging worden door er te zijn. Op het einde voegde ze eraan toe dat ze na het landen snel haar beautycase nodig had om haar makeup bij te werken. Ook verkondigde ze dat ze waarschijnlijk heel de vlieger aan het irriteren was, maar hoe het haar niet kon schelen aangezien ze deze mensen toch nooit meer ging zien. Zeer fijn mens lijkt mij. haar vriendin lag bij deze luide tirade naast haar te slapen. Die zag het al niet meer zitten 😊

We landden in een heel ander deel van de wereld dan waar we vandaan kwamen. Palmbomen overal waar je kan zien, stranden zo ver je oog maar rijkt en bij het uitstappen temperaturen waar ik nog veel over ga zagen 😊

Hier geraak je het land ook zomaar niet in. Bij het landen wordt je paspoort zorgvuldig gecontroleerd met een blacklight, je vingerafdrukken worden genomen, maar dit wel allemaal met een glimlach en vriendelijkheid.

Bij het buitenkomen was het zoeken tussen alle papiertjes naar het onze. Karen vond ze uiteindelijk en we werden in een chique wagen naar ons hotel gereden. Ik had geen besef van tijd aangezien ik in slaap was gevallen in de auto, maar volgens Karen deden we er een dik uur over om naar onze eerste bestemming in Thailand te geraken: Khao Lak.

Ons hotel zag er prachtig uit. Opvallend is dat alles hier buiten is (wel overdekt). Waaronder ook de receptie. We werden ontvangen met een glimlach (Thailand noemen ze ook wel het land van de glimlach) en een koude geurende handdoek en een lekker sapje. Onze kamer was nog niet klaar helaas, dus moesten we ons aan het zwembad leggen. Zo erg was dat nu ook weer niet 😊 We smeerden ons in (ik zonder het te weten onvoldoende (foreshadowing)), legden ons op een ligstoel, bestelden een milkshake en een cocktail en zwommen wat.

Iets voor 14 uur was onze kamer klaar en wandelden we tot daar. Onze koffers werden gebracht en hier werd geen fooi verwacht. dat voelt toch aangenamer. Bij het binnenkomen ontdekten we dat ons bed weer enorm mooi versierd was en iets later klopten ze aan met nog fruit punch en een taart voor onze huwelijksreis. Zo trouwen is wel plezant! 😊

We wandelden eens naar het strand en de supermarkt en ook hier hadden we een prachtig zicht.

Dan besloten Karen en ik om samen naar Boer Zkt Vrouw te kijken op de GSM. Het is ondertussen traditie 😊 Daarna gingen we iets eten en dan op tijd slapen.

De begingeneriek speelde en dat is zowat het enige wat ik mij nog herinner toen ik om 1 uur 's nachts wakker werd. Ik was om 17 uur bij het begin van Boer Zkt Vrouw in slaap gevallen. Karen had verder gekeken en was niet veel later ook gaan slapen. Ik ontdekte ook dat ik enorm hard verbrand was op mijn schouders. Ik ging dan maar terug slapen en om 8u30 ging de wekker. ik had dus ongeveer 15 uur geslapen. Dat was lang geleden, maar het was blijkbaar nodig.

Dag 23: Rick binnen, Karen buiten

Het ontbijt was uitgebreid en lekker. Enorm veel keuze tussen fruit en fruitsappen. en als je hier met 2 van tafel bent, dan ruimen ze alles al op! Je krijgt wel meteen alles nieuw als je terug aan tafel komt.

Ik besloot om vandaag een dagje in de kamer te blijven en veelvuldig aftersun te smeren om de schade wat te beperken. Karen ging wandelen langs de kust en in de namiddag aan het zwembad liggen. rond 15 uur kreeg ik een mailtje van Karen (met haar e-reader verstuurd) of ik niet mee kom genieten van een milkshake. UITERAARD! Die waren hier namelijk keilekker! Toen ik toekwam had ze er al eentje op, maar ze vond het niet erg om er nog eentje te bestellen 😊

Samen dronken we deze op en dan gingen we terug naar de kamer. We moesten ons klaarmaken voor de geplande massage. Mijn schouders waren al ietsje beter, gelukkig! maar nog niet helemaal goed. De chauffeur pikte ons op om ons naar het massagesalon te brengen. Overal hier moet je trouwens je schoenen uitdoen voor het binnengaan. In winkels inclusief. We werden weer ontvangen met een koude doek en een drankje. (dat is maar beleefd als ze je daarna vragen om je volledig uit te kleden)

Ik kreeg enkel een doorzichtig broekje om aan te doen. maar steeds blijf dit afgedekt met een handdoek.

De massage deed wel deugd. Ze gingen wel erg grondig te werk. 😊

Karen vond het maar niets. Of toch niet voor herhaling vatbaar. Ik daarentegen ga tegen het einde van de reis nog wel eens. Dan kan ik helemaal relaxt aan de terugreis beginnen. Maar dat is nog lang niet voor nu! 😊

Dan terug naar het hotel om dan van daaruit te voet richting de avondmarkt te wandelen. Dat was ongeveer een dikke 3 km. Na deze 3 km zag ik eruit alsof ik ze gezwommen had. De zon was al onder, maar het bleef vochtig en warm. ook van en naar het ontbijt was ik nat van het zweet. Karen kan hier duidelijk beter tegen.

Eerst stopten we aan een memorial voor de Tsunami. Een 2 km land inwaarts geslingerde politieboot die ze op die plek hadden laten liggen. De meeste inwoners willen deze gebeurtenis vergeten, dus heel veel meer zie je niet. Rond het memorial veel infoborden met foto's over de natuurramp die massas mensen het leven kosten. Verhalen van ouders die hun kinderen verloren en andersom. 15 jaar geleden moet het hier de hel zijn geweest voor de mensen. Om stil van te worden. Door een corrupte overheid hebben trouwens veel van de landen het steungeld niet gezien en is het voor andere zaken gebruikt, zocht Karen daarnet op. Hoe kan je als overheid zoiets doen! Geld maakt gek.

Daarna staken we de straat over en kwamen we aan de markt aan. Je ziet veel streetfood en allerhande kleine winkeltjes. Veel fake Gucci en Armani en dergelijke, maar ook wat (vermoedelijk) handgemaakte dingen. het was er best gezellig, we kuierden wat over de markt en aten iets. het was daar de ene verkoper die met de andere opboksten. 3 restaurantjes naast elkaar bleven maar naar ons roepen. "Yammie Yammie!" echt grappig om te zien en horen eigenlijk. Het eten was best oké en we wandelden terug richting hotel. Onderweg stopten we nog even voor een speciaal klaargemaakt ijsje. Je kan er de smaak kiezen (ik koos passievrucht en ze gooien het vruchtvlees van een passievrucht op een ijskoude plaat (zoals bij pannenkoeken, maar dan ijskoud). Dan gooien ze er wat ijsmengsel over, mengen de 2 goed bij elkaar tot het bevroren is en schrapen het dan in rollen van de plaat. Echt lekker en tof om te zien.

Dan terug naar de kamer. Ik type nog even de blog, Karen gaat al slapen en als de blog online staat, ik ook. 😊

Morgen moeten we om 8 uur klaarstaan, want onze chauffeur pikt ons op om een hike te doen door de jungle. Misschien zien we wel de zeldzame neushoornvogel! Maar dat is voor morgen!

Slaapwel!

Groetjes!

Karen & Rick.

Tot: 0.238s; Tpl: 0.079s; cc: 11; qc: 24; dbt: 0.0262s; 1; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.2mb