Dag 13: Edinburgh: Holyrood Palace, Mary King's Close en spelletjes!

United Kingdom's flag
Europe » United Kingdom » Scotland
October 1st 2015
Published: October 1st 2015

We stonden vanmorgen weer op (zo gaat dat nu eenmaal) en vertrokken weer richting Edinburgh (Natuurlijk nog wassen en eten, maar dat is vanzelfsprekend). Vandaag bezoeken we Holyrood Palace en Abbey, het Schotse buitenverblijf van Her Majesty The Queen. We leerden over haar kindertijd en over de vertrekken waar ze in Schotland verblijft. Heel interessant om te zien. Aan het paleis is er ook een ruïne van Holyrood Abbey, Dit vond ik nog het leukste om te zien. Helaas mochten we geen foto’s nemen binnen het paleis, dus dat laten we over aan jullie verbeelding. Of we vertellen het in geuren en kleuren als we terug thuis zijn!

Middageten aten we in een mexicaans restaurantje. Wat ook eens leuk en lekker was. Chris kocht onderweg nog wat fudge in een echt authentiek fudgewinkeltje. En blij dat ze daarmee was! Kijk maar naar de foto! J

Mary King’s Close was onze volgende stop. We leerden er hoe mensen enkele eeuwen geleden in Edinburgh leefden. Het was erbarmelijk. Een gids leidde ons door de tunnels die vroeger de straten waren en hij stelde ons voor aan enkele belangrijke inwoners. Helaas mochten we ook hier geen foto’s nemen. We leerden weer enkele verhalen van mensen uit Edinburgh, wat enorm leuk was.

Hierna was het nog vroeg, maar onze planning zat erop en we besloten terug te gaan naar de camping en nog wat spelletjes te spelen. Maar eerst nog op zoek naar een grootwarenhuis om mijn cider voor thuis in te slaan. Niet aan te raden in de spits! We kwamen dan ook met lege handen terug. Een uur later dan normaal. We kookten onze soep en aten dit smakelijk op met wat brood.

De rest van de avond werd gevuld met spelletjes. Weer een rondje Dungeons & Dragons en daarna ‘Betrayal At The House On The Hill’. Deze spelletjes gingen gepaard met het opmaken van de overgebleven zoetigheden (geen zorgen mama’s, ook gezonde tomaatjes!). Een gezellige afsluiter van de dag.

Morgen hebben we geen gratis wifi op de ferry, maar daarom zal ik nu even kort samenvatten hoe de dag ‘waarschijnlijk’ gaat verlopen.

We rijden snel langs Alnick Castle, waar veel opnames zijn gebeurd, waaronder enkele van Harry Potter. De rest van de dag vullen we op door in Newcastle wat rond te wandelen. In de late namiddag kunnen we op de ferry en reizen we terug huiswaarts. Ik probeer als ik thuis ben nog een laatste update te geven, maar beloof niets J

Slaapwel!

En nog vele hapjes die op moesten!En nog vele hapjes die op moesten!
En nog vele hapjes die op moesten!

Kathleen maakte zelf nog cocktailsaus met echte whisky!

Tot: 0.059s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 24; dbt: 0.0409s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb