Dag 11: Christine jarig, Stirling Castle en geen Wallace Monument.

United Kingdom's flag
Europe » United Kingdom » Scotland
September 29th 2015
Published: September 29th 2015

Chris is jarig! Hiep hiep hoera!!! 27 levensjaren! Wens haar (als je het nog niet gedaan hebt) een gelukkige verjaardag!

Onze dag begon, na het opstaan in de mist en ontbijten, bij het Wallace Monument. We wandelden wat rond in de souvenirsshop en we kochten wat souvenirs. Waaronder eentje voor mijn lief! Toen we de inkomprijs van het Wallace Monument zagen, besloten we verder te gaan naar Stirling Castle. De inkom was er ook best veel, maar hier kan je veel langer ronddwalen. Het nam een hele dag in beslag J

Het kasteel was een mooie mix van ruïnes en gerenoveerde, interactieve zalen. Wat soms heel leuke foto’s opleverde! J We leerden hoe decadent de koninklijke families waren. Zo haalden ze met den doop van ne kleine, een heel schip binnen in de grote zaal dat vol lag met vis en andere zeedieren als een gigantisch buffet! Dat moet wel graaf geweest zijn om te zien, maar niet om te ruiken of om achteraf op te ruimen!

Tegen half 6 gingen we iets eten in Stirling. Chris mocht kiezen waar en besloot een typische Schotse pub te nemen. Het eten en de mensen waren heel vriendelijk en goedkoop (het eten dan). Thomas kreeg iets verkeerd voorgeschoteld, mocht dat gratis houden en kreeg het juiste er nog eens bovenop! Dat is service! Ik at er een geweldige mac & cheese met een ciabata lookbrood. Fantastisch gewoon! Eindigen met een fantastisch dessert om zo terug richting camping te gaan.

In het teruggaan naar de camping, passeerden we een Tesco (de lokale supermarkt) om al wat inkopen te doen voor thuis en wat souvenirs. We moesten allemaal onze pas laten zien. Dit zou kunnen omdat we een 10-tal liter alcohol op de toonbank hadden staan J De kassiersters zijn hier in Schotland zelfs vriendelijk! Daar kunnen de mensen bij ons nog van leren!

Nu slapen! Morgen er vroeg uit om naar Edinburgh te vertrekken.

Slaapwel iedereen!

Tafelen in het kasteel.Tafelen in het kasteel.
Tafelen in het kasteel.

In dit vertrek wachtten de gasten om op bezoek te komen bij de koningin.

30th September 2015

hoera
proficiat Christine !! 27 lentes jong, geniet ervan want in zo'n gezelschap wordt ge snel oud......woehaha!

Tot: 0.051s; Tpl: 0.011s; cc: 8; qc: 24; dbt: 0.0311s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb