Page 4 of marjaopreis Travel Blog Posts

Africa » South Africa March 13th 2016

Dit blog gaat geen reisverhaal meer zijn, we zijn immers al weer thuis: de backpacks uitgepakt, de was weer gedaan, souvenirtjes een plaatsje gekregen en we proberen het "gewone" leven weer op te pakken. Gelukkig is het lenteachtig weer en kunnen we genieten van buiten dingen doen. Al zijn we ook aardig in de weer met blogs en foto's. Ik heb een heleboel filmpjes gemaakt, waar prachtige opnames bijzitten. Maar er zitten ook opnames bij die wat minder van kwaliteit zijn, soms wat bewogen, maar die ik toch in dit blog ga zetten omdat er bijzondere dingen op te zien zijn. Bedenk dat we af en toe op hobbelende jeeps reden. Vaak vanuit de auto gefilmd hebben (je kan nu eenmaal niet even uitstappen om die leeuw te filmen). Vaak ook heb ik een stuk ingezoomd ... read more

Africa » South Africa March 2nd 2016

Woensdag 02-03-2016 14e vakantiedag Vandaag is het helaas al weer tijd om Saint Lucia Estuary te verlaten. We starten de dag met een bakkie koffie. Ik zit buiten wat te werken aan mijn blog, als een koppeltje Vervet monkeys langskomt. Ze eten wat fruit en de pitten vliegen bijna om mijn oren. Ze maken in ieder geval knap lawaai. We gaan nog maar eens ontbijten waarbij Bert weer een omelet neemt en ik het op spiegeleieren en bacon hou. We gaan na het ontbijt de auto inladen en moeten dan echt alweer afscheid gaan nemen van Albert, Ciska en Elephant Coast Guesthouse. wat zijn de dagen alweer voorbij gevlogen! We staan nog een heel poosje met elkaar te kletsen. Albert en Ciska zijn echt een heel leuk en gezellig stel! Maar ja, tijd van komen en ... read more
Camel rock
Horse shoe bend
Hier gaan we echt niet aan "swingen"

Africa » South Africa March 1st 2016

Woensdag 24-02-2016 7e vakantiedag We hebben vandaag de tijd aan ons zelf, maar natuurlijk zijn we al wakker als het licht gaat worden. We staan dan maar op en ik ga een bakkie nescafé maken. We drinken dit weer op onze veranda terwijl we genieten van alle vogeltjes en vogelgeluiden om ons heen.Ik ga dan even douchen en Bert gaat eitjes bakken voor het ontbijt. Maar helaas net als de (elektrische) kookplaat warm wordt slaat de aardlekschakelaar uit en krijgen we hem niet meer aan de praat, dus worden het broodjes kaas als ontbijt, ook goed. (De eitjes laten we in het volgende B&B per ongeluk in de koelkast staan We vertrekken op tijd, eerst even uitchecken en dan vanaf het terras en de loopbrug kijken wat er op en rond de Sabierivier te beleven is: ... read more
Watervogels in de Sabierivier
Vlak bij Lowersabie kamp een koppeltje wilde honden
Zwaluwen

Africa » South Africa February 18th 2016

Beste meelezers met dit blog, dit blog liet door gebrek aan internet wat lang op zich wachten. Er staan best nog wel fouten in, misschien nog wat dubbele stukjes tekst, maar via mijn tablet lijkt het programma af en toe zijn eigen leven te leiden. Ik verbeter dat allemaal wel als ik terug ben, er komen nog veel meer foto's en filmpjes, dus kijk later nog eens terug. Veel leesplezier of fotokijkplezier! DONDERDAG 18-02-2016 1e vakantiedag Vandaag op tijd het bed uit, want om 6.00 uur staat onze chauffeur Willem voor de deur om ons even naar het station te brengen. We nemen de trein naar Schiphol toe. Hier "droppen" we de bagage off. Het wordt steeds meer self-service op Schiphol en er wordt gebruik gemaakt van de moderne middelen. Boarding pas op de smartphone, deze ... read more
The Pinnacle het 1e mooie punt van de Blyde river canyon
Een prachtig gekleurde sprinkhaan
Uitzicht bij "God's Window"

Africa » South Africa February 17th 2016

Terug naar Zuid-Afrika Doordat we een flinke vertraging hadden bij ons vertrek uit Kaapstad in april 2015, kregen we een schadevergoeding van de KLM. En niet te geloven, dat was een hoger bedrag dan de tickets gekost hadden. Ja en dan zit er niets anders op , dan maar weer een vakantie te boeken! De vraag is dan wanneer en waarheen. Waarheen: nou natuurlijk nog een keertje naar Zuid-Afrika, dat is tenslotte goed bevallen. Wanneer: uh, 60 jaar worden in zo'n mooi land is een goede optie, toch?!We waren super tevreden over wat Riksja ons voorgeschoteld had vorige keer, dus we besloten maar weer met hen in zee te gaan! Na een mailtje naar Lotte volgde al snel een telefoongesprek waarin ik vertelde wat we graag zouden willen en al snel kwam daar een voorstel uitrollen. ... read more
Zuid-Afrika

Europe » Germany » North Rhine-Westphalia » Cologne November 23rd 2015

Keulen - Cirque du Soleil Zaterdag 21-11- 2015 Om 9 uur in de ochtend stappen we in de auto om richting Duitsland te vertrekken. We hebben een leuk weekend voor de boeg, na via de veiling van Privilege, voor een leuk prijsje een VIP weekend "versierd" te hebben. Het weer is wat bewolkt aan het begin van de rit en sommige donkere wolken beloven niet veel goeds. Maar we houden het redelijk droog en als we in de buurt van Arnhem zijn gaat het steeds meer open trekken. We kunnen lekker opschieten zo. Via Oberhausen gaan we op Keulen aan waar we rond 12.00 uur arriveren. Het eerste deel van ons arrangement kan beginnen. We parkeren voor het 5 sterren hotel : Excelsior Ernst gelegen aan de voet van de Dom. Er staan de nodige ... read more
Voor de Lanxess arena
In de Lanxess arena
Cirque du Soleil

Europe » Spain » Valencian Community September 23rd 2015

Najaarsvakantie 2015 We hebben maar weer een vakantie gepland. Op het programma staat een auto rit door Frankrijk en Pyreneeën. Vervolgens een citytrip Madrid, een bezoek aan vrienden in de kuststreek onder Alicante en dan rustig toerend weer op huis aan. Vertrek datum 17 oktober en rond 31 oktober weer terug thuis. Voor je het weet is het dan al weer half oktober en is de laatste werkweek aangebroken. Nog even dit doen en dat regelen, tassen uit de kelder halen, beetje inpakken, nog wat opruimen. Nog een bezoekje van onze vrienden om wat spullen mee te geven en dan zijn we ongeveer reisvaardig! Zaterdag 17 oktober 2015 1e vakantiedag We starten de dag rustig op en zijn om 9.00 uur zover om te vertrekken. Nog een ommetje omdat ik nog iets voor de tuinvereniging ... read more
Restaurant Mire
Jarige Bert op zijn troon ;)
Eten in een treincoupé in de Buffaloo Grill in Tarbes

Africa » South Africa » Western Cape April 28th 2015

Dinsdag 28 april 2015 17e vakantiedag We starten de dag maar weer buiten met een bakkie koffie, zien de zon mooi opkomen en maken ons klaar voor onze tour over de farm. Om 8.00 uur moeten we ons op de parkeerplaats verzamelen samen met de andere Nederlandse familie. Er staat al een terreinwagen, klaar met een aanhanger waarop zakken voer liggen + een hond. Een andere hond springt vast op de laadbak van de auto, waarop wij ook klimmen en op de bankjes gaan zitten. We rijden naar één van de schuren waar nog meer dierenvoer wordt ingeladen en ook 2 knechten in en opstappen. Dan kunnen we op weg eerst gaan we naar de struisvogels, waar voer wordt neergestrooid , we genieten nog maar weer van de 13 kuikens die achter moeders aan rennen. Hierna ... read more
Hier zijn de gastenonderkomens
De omgeving in het vroege ochtendlicht.
Skeidingsfarm: wachten op de farmtour

Africa » South Africa » Eastern Cape April 24th 2015

Donderdag 23 april 2015 12e vakantiedag We staan vanmorgen vroeg op, de wekker gaat alweer om 4.30 uur. We zetten een bakkie koffie en eten een deel van het ontbijt dat gisteravond al in onze kamer is neer gezet. Daarna is het tijd om de spullen in de auto te laden en naar King Shaka Airport Durban te rijden. Dit is zo'n 25 kilometer van Salt Rock vandaan. Daar aangekomen leveren we onze huurauto in en gaan dan inchecken voor onze vlucht naar Port Elizabeth. Alles gaat supersnel en daardoor moeten we best lang wachten tot we moeten vliegen. Onze vlucht vertrekt wel mooi op tijd en om 9.15 uur komen we dus al in Port Elizabeth aan, het is ongeveer 5 kwartier vliegen. Onderweg zit ik in zo'n blad van de luchtvaartmaatschappij te bladeren en ... read more
Hoog in de lucht een foto van Leiden tegenkomen ;-)
Aangekomen in Port Elizabeth
Strand bij port Elizabeth

Africa » South Africa » KwaZulu-Natal April 19th 2015

Zondag 19 april 2015 8e vakantiedag Vandaag gaan we Swaziland alweer verlaten. We worden vandaag iets minder natuurlijk wakker want één van de bussen die vlak bij de Beehives geparkeerd staan, besluit om 6.00 uur zijn motor te starten en deze een poosje te laten draaien. De vogels zijn meteen stil en de Impala's komen vanmorgen niet grazen bij de hutten. Na een bakkie koffie pakken we de boel in en op weg naar het ontbijt gooien we vast het een en ander in de auto. We zitten op ons inmiddels vaste plekkie bij het water. Vanmorgen is er ook een buffet en er wordt ter plaatse eitjes naar smaak gebakken, Bert kiest een spiegelei en ik laat een lekker omeletje fabriceren. Gebakken bacon, worstje, toast, koffie en sap maken het geheel af! De overgebleven stukjes ... read more
Swaziland
Vrachtwagens met suikerriet in Swaziland
Afrikaans

Tot: 0.667s; Tpl: 0.017s; cc: 11; qc: 100; dbt: 0.3277s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.6mb