Page 3 of marjaopreis Travel Blog Posts

Europe » Portugal » Madeira » Quinta Grande February 18th 2018

Zaterdag 17 februari 2018 6e vakantiedag Na het ontbijt maken we ons klaar voor weer een mooie wandeling. We rijden eerst naar Ribeira Brava en dan omhoog naar één van de gehuchtjes boven op de berghellingen. Onze navigatie zoekt uiteraard niet de gewone doorgaande weg, maar kiest de meest onmogelijke kleine steile weggetjes weer uit! Af en toe echt niet te rijden, dus zoeken we soms een alternatief. We komen uit bij een klein cafeetje: hier vlakbij kunnen we de Levada do Norte op. We hebben een flinke wandeling voor de boeg, we wandelen langs deze Levada en komen afwisselend langs huizen, landbouwgrondjes, waar zowel de aardappels net geoogst worden als nieuwe alweer gelegd. Ze kunnen hier op Madeira wel 3 x per jaar aardappels oogsten! Verder groeien hier kolen, uien, bananen, suikerriet, fruitbomen, pompoenen enz. ... read more
Aardappeloogst
Levada do Norte

Europe » Portugal » Madeira » Madeira December 31st 2017

MADEIRA Wat is nou een mooi moment om weer eens een vakantie te boeken: Wat denk je van een lang vrij kerstweekend Na wat zoeken naar verschillende bestemmingen kwam de gedachte aan Madeira op. Jaren geleden zijn we daar ook al eens geweest en het is een heerlijke wandelbestemming. Het oog viel op een hotel wat weg van het drukkere toeristische Funchal. Het wordt Quinta do Alto de São João een hotel op een berghelling in Ponta do Sol, auto erbij, die heb je wel nodig om verschillende bestemmingen te bereiken. Ja en dan ga ik maar meteen op zoek naar websites met informatie, download ik een app met Levada wandelingen en zet alvast wat "niet te missen" bezienswaardigheden op een rijtje! 2 Weken voor onze vertrekdatum krijgen we de reispapieren (tickets en vouchers) binnen! ... read more
Onze auto voor de komende 2 weken
Cabo Girão
Aangekomen op Madeira

Europe » Netherlands » North Brabant » Deurne November 17th 2017

Weekendje Deurne- Eindhoven 17-11 Na werktijd rijden we richting Deurne, we hebben wel de nodige files te verwerken en komen rond 19.00 uur in Deurne bij kloosterhotel Willibrordhaeghe aan. Eerst even installeren in onze kamer daarna zoeken we het restaurant op, waar we als onderdeel van het arrangement een heerlijk wilddiner krijgen. Eerst krijgen we een charcuterie voorgerecht met vleeswaar van wild, met wat vijgenjam, lekkere broodjes. Heel smakelijk! Dan volgt een wildstoof, ook heel erg lekker!Het toetje is een chocoladecakeje waar bij het opensnijden de nog warme chocolade uitloopt, met nog wat ijs en room erbij. We spoelen het weg met een rood wijntje. Daarna zoeken we zoetjes aan onze kamer op. 18-11 Lekker geslapen! We zien dat we een mooi uitzicht hebben over een grote tuin in herfstkleur. Eerst maar eens ontbijten. Er is ... read more
Charcuterie van wild
Philipsmuseum

Europe » Netherlands » South Holland » Leiden August 28th 2017

27-08-2017----17-09-2017 We hebben heerlijk 3 weken vrij, maar deze keer geen ver weg vakantie. Zaterdag: Wel gaan we eerst ons pas aangeschafte bootje inwijden. Na een ritje naar het tankstation, wat boodschappen doen en een ritje op de fiets naar de markt is het zover. De boot oppompen, bodem erin en dan kan hij te water, het kost de nodige moeite om de buitenboordmotor aan de praat te krijgen, maar met wat aanmoedigingen van wat buren lukt het uiteindelijk. Het eerste tochtje is over de vaart voor het huis en via de Meerburgerwatering naar de Rijn. Erg lang varen ging niet: We hebben een buurt barbecue. Lekker en gezellig! Op zondag moet er eerst een ritje naar Katwijk gemaakt worden even een auto omruilen, daarna gaan we weer varen. We leggen wat kussens in de boot ... read more
Varen over de Meerburgerwatering
Lekkere happen op de buurt BBQ
Onder de A4 door de Vrouwevaart op

Africa » Botswana May 19th 2017

Hier volgen geen vakantieverhalen meer, maar hier zijn de filmpjes van onze vakantie te zien. Er zitten hele mooie filmpjes bij, soms ook wat minder, maar die zijn voor ons dan wel weer belangrijk om in deze filmpjes op te nemen. Sommige filmpjes zijn sterk ingezoomd omdat soms de dieren die ik wilde filmen op flinke afstand zaten of juist erg klein zijn. Het gevolg hiervan is dat het beeld wat meer heen en weer gaat. Ik heb er voor gekozen om het originele geluid te laten staan, enerszijds omdat ik tijdens het filmen al de nodige informatie inspreek, anderzijds vanwege de nodige dieren- en omgevingsgeluiden die ik graag wil bewaren. Een nadeel hiervan is dat je soms veel wind hoort en praten van anderen, auto en motorgeluiden. Maar ja, die waren ook wel aanwezig op ... read more

Africa » Namibia » Windhoek May 16th 2017

Maandag 15-05-2017 21e vakantiedag Vandaag beginnen we aan de terugreis naar Namibia en komt het einde van de reis toch aardig in zicht. We staan om 6.00 uur op, terwijl het nog donker is en Bert maakt een vuurtje voor koffiewater en we bakken een paar pannenkoeken als ontbijt. Alles kan op de bbq Daarna maar weer de boel inpakken, toilet maken en dergelijke tot we reisvaardig zijn. We checken uit en gaan dan op weg naar Ghanzi onze laatste bestemming in Botswana. In Maun proberen we nog wat pula's te pinnen, ik wilde in een stalletje nog een mooi tafelkleed scoren, maar helaas maandagochtend: de ATM's zijn leeg. Dan maar op weg, we moesten eerst vanaf de camping het hobbel zandweggetje af, maar dan draaien we de asfaltweg de B3 op die we volgen tot ... read more
Vogels kijken voor het eten.
Veel vogels hier.
Een Koedoe dame komt drinken.

Africa » Botswana May 13th 2017

Beste meelezers Hier weer een nieuw blog. Het vorige is inmiddels ook wat bijgewerkt en de foto's staan erin! Maandag 08-05-2017 14e vakantiedag We staan vandaag om 5.15 uur op , we hebben een tamelijk lange reisdag op het programma. Eerst maar koffie en ontbijt (wat mij niet helemaal smaakt, beetje last van darmstrubbels) Hierna de tent inklappen, beetje afwassen en zelf even een douche nemen, Er staat ook hier een lekker vuurtje te branden die zorgt voor heel heet water! We checken uit (na wat souvenirtjes scoren) en gaan dan op weg naar Botswana. Al snel draaien we de B8 op die dwars door Bwabwata national park loopt. Het is ongeveer 190 kilometer lang en een aantal kilometers breed. Noordelijk van ons Angola en in het zuiden Botswana. Het is een park, waar zowel wild ... read more
We vertrekken uit Namibië
En we gaan Botswana in
Boottocht over de Chobe rivier

Africa » Namibia » Damaraland May 9th 2017

Dinsdag 02-05-2017 8e vakantiedag Om even na half zes staan we op, we hebben vannacht verschillende beestjes gehoord, allerlei gepiep en gekwek. Maar gelukkig kon ik tussendoor goed slapen. Als we de tent uitklimmen, komt net die meneer terug om de kachel aan te steken. Wij gaan eerst koffiezetten en broodjes eten. Daarna is het tijd voor de toch wel speciale douche, half open: je kan tijdens het douchen naar de omgeving kijken. De tent wordt weer ingeklapt en de boel opgeruimd, jammer dat we dit mooie plekje alweer moeten verlaten! Maar op naar het volgende avontuur! We rijden om ongeveer half acht weg, we hebben vandaag maar een korte rit op het programma, iets meer dan 100 kilometer. We kunnen dus rustig aan doen. Ook vandaag wacht ons weer een afwisselende route, na elke bocht ... read more
Onderweg naar Palmwag
Kori buzzard
Een van de torren die met duizenden op de weg rond hangen

Africa » Namibia » Sossusvlei April 25th 2017

Duinen, Delta en Donderende Watervallen Met deze woorden begint de beschrijving van de reis die we gaan maken! Dinsdag 25-04-2017 1e Vakantiedag Vandaag is dan eindelijk de vakantie begonnen, maar ja, de vlucht gaat pas vanavond laat, dus eerst nog een hele dag thuis te gaan. Er is nog wel wat te ruimen en de laatste dingen gaan dan de backpacks in. Rond 18.00 uur rijden we naar Katwijk, waar Bert zijn werkauto parkeert en waar we opgepikt worden door een collega, die ons naar Schiphol brengt. Het is de afgelopen dagen chaotisch geweest op de luchthaven i.v.m. allerlei veiligheidszaken én omdat het meivakantie is. We zijn dan ook royaal op tijd en zijn dan binnen een half uur al door de douane heen. We wandelen een rondje over de luchthaven en gaan dan een ... read more
De zoutvlaktes met de paarsige meertjes
Zoutvlaktes
Een welkom

Africa » Namibia April 25th 2017

Plannen maken Al in oktober maken we plannen voor een mooie vakantie: Weer richting Afrika, maar nu naar Namibië, Botswana en een klein uitstapje naar Zimbabwe. We snuffelen wat rond op de website van Riksja reizen en hebben al snel een mooie reis gevonden: Duinen, delta en donderende watervallen Reisschema: Windhoek-Sossusvlei-Swakopmund-Etosha Caprivi-Chobe-Victoria Falls-Okavango Delta Reisduur 21 dagen/20 nachten Planning 2 personen met 4 x 4 kampeerauto Combineer Namibië met Botswana voor een gevarieerde reis. Een desolaat woestijnlandschap versus waterrijke safariparken in Botswana en de Victoria Falls. In drie weken reis je langs de highlights van beide landen, afgewisseld door minder toeristis... read more

Tot: 0.444s; Tpl: 0.011s; cc: 15; qc: 91; dbt: 0.1055s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.5mb