Yes, weer een leuk vakantieplan!

Namibia's flag
Africa » Namibia
April 25th 2017
Published: February 5th 2017

Rondreis Namibië-Botswana-Zimbabwe-Botswana-Namibië

Plannen maken

Al in oktober maken we plannen voor een mooie vakantie: Weer richting Afrika, maar nu naar Namibië, Botswana en een klein uitstapje naar Zimbabwe.

We snuffelen wat rond op de website van Riksja reizen en hebben al snel een mooie reis gevonden:

Duinen, delta en donderende watervallen

Reisschema: Windhoek-Sossusvlei-Swakopmund-Etosha

Caprivi-Chobe-Victoria Falls-Okavango Delta

Reisduur 21 dagen/20 nachten

Planning 2 personen met 4 x 4 kampeerauto

Combineer Namibië met Botswana voor een gevarieerde reis. Een desolaat woestijnlandschap versus waterrijke safariparken in Botswana en de Victoria Falls. In drie weken reis je langs de highlights van beide landen, afgewisseld door minder toeristische plekken die je reis in onze ogen iets extra’s meegeven. De excursies waarvan wij vinden dat je ze gedaan moet hebben, zijn inclusief.

Rijdt met je huurauto door het hart van Afrika: zie de zon ondergaan op de Sossusvlei en speur naar wild in Etosha. Je slaapt onder de sterren tijdens je rhinotrekking in Damaraland en maakt een bootsafari naar badende olifanten. Voel het opstuivende water van de majestueuze Victoria Falls en vaar je in een uitgeholde boomstam door de grootste delta van Afrika.

Na de nodige correspondentie met Sharony van Riksja rolt er een mooi plan uit. We hebben altijd wel wat extra wensen :-), maar dat valt prima te regelen! We gaan deze keer avontuurlijker op weg en vooral iets doen wat we allebei leuk vinden: Kamperen. Maar dan wel met een 4 x 4 met een tent op het dak!

En dit is het plan geworden:

25 april Vlucht KL575 van Amsterdam naar Windhoek Namibië. Vertrektijd 22.45, dan de volgende ochtend om 06.25 komen we aan in Luanda (Angola) voor een tussenlanding, om 07.40 vliegen we verder naar Windhoek, aankomsttijd 10.10

26 april Ophalen auto (4x4 met tent op het dak) met de nodige uitleg erbij.

Rit naar Windhoek, Overnachting in Vondelhof Guesthouse, om 15.00 Meet en Greet, dan krijgen we de nodige reisbescheiden en dergelijke.

27 april Echt op weg: naar de Sossusvlei, overnachting Sesriem Camping

28 april Sossusvlei en Deadvlei bekijken, nogmaals overnachten op de Sesriem Camping

29 april Rit naar Swakopmund, overnachting in Meikes Guesthouse

30 april Swakopmund, Kayak tocht in Walvis bay, overnachting in Meikes Guesthouse

01 mei Rit naar Twyfelfontein, overnachting Mowani Mountain Camp

02 mei Rit naar Damaraland, overnachting Palmwag lodge (camping site)

03 mei Damaraland, Rhino tracking met gids, overnachting Palmwag lodge (camping site)

04 mei Rit naar Etosha NP, overnachting Okaukuejo campsite

05 mei Etosha NP, overnachting Namutoni campsite

06 mei Rit naar Rundu N'Kwazi lodge

07 mei Rit naar Caprivi strip, 15.00 uur Village walk, overnachting Nunda River Lodge

08 mei Rit naar Kasana (Botswana), 15.00 uur Boat cruise (Chobe river), overnachting Kubu lodge

09 mei Dagexcursie naar Victoria Falls (Zimbabwe) overnachting Kubu lodge weer terug in Botswana

10 mei Rit door Chobe NP, overnachting in Ihaha camp

11 mei Rit door Chobe NP, overnachting in Savuti campsite

12 mei Rit naar Okavanga delta (naar Moremi Game reserve), overnachting Xakanaxa campsite

13 mei Naar Maun (Okavanga delta) overnachting Island Safari lodge campsite

14 mei Mokoro Trip (boottocht door de Delta), overnachting Island Safari lodge campsite

15 mei Naar Ghanzi, overnachting Thakadu campsite

16 mei Weer terug naar Namibië, Windhoek, overnachting Vondelhof Guesthouse

17 mei Vlucht KL576 naar Amsterdam, vertrek 16.25 met tussenlanding in Luanda (Angola) om 19.05 daarna vertrek naar Amsterdam om 20.30

18 mei 06.15 aankomst in Amsterdam

Kampeeruitrusting

• Alle 4x4- voertuigen zijn uitgerust met de hieronder weergegeven apparatuur en onderdelen. Een aantal verschillen in kampeeruitrusting kunnen voorkomen bij verschillende automodellen.
• Zorg ervoor dat je de lijst goed doorloopt en controleert of het voertuig alle benodigde onderdelen bezit. Check bovendien of de onderdelen werkend/compleet zijn, want je zal ze nodig hebben tijdens je reis.
• Houd er rekening mee dat onderstaande uitrusting niet verzekerd is. De verantwoordelijkheid voor deze artikelen ligt bij de huurder zelf.

• Rondrijden gaan we dus in een 4 x 4, die we vooral in Botswana nodig zullen hebben. We krijgen al een lijstje welke spullen er aanwezig zullen zijn:

OVERKAPPING (ZEIL), DAKTENT, TENTHOES, BRANDSTOFTANK (INGEBOUWD), CAMPINGTAFEL, STOELEN, BIJL, SCHEP, STOFFER EN BLIK, BRAAI & BBQ, KOOKPLAAT, GASFLES, HOGE KRIK (vraag er naar bij ophalen), RESERVEWIELEN (2 x), WATER JERRYCAN (45 liter), KUSSENS, KUSSENSLOPEN, SLAAPZAKKEN, HANDDOEKEN 2x, KNIJPKAT (zaklamp), COMPRESSOR (vraag er naar bij ophalen), BATTERIJ 12V, RUBBERMATTEN, SCHIJNWERPER, SLEEPTOUW, BRANDBLUSSER,

VERBANDDOOS, KEUKEN OPBERGSYSTEEM, VLEESVORK, BROODPLANK, BROODMES, BLIKOPENER, KURKENTREKKER, VAATDOEK, AFWASSPONS, TANG, VORKEN, MESSEN, VLEESMES, LEPELS, THEELEPELS, AARDAPPELMESJE, AARDAPPELSCHILLER, AFWASBAK, WATERKETEL, POTTEN EN PANNEN, BORDEN, KOMMEN, BEKERS, GLAZEN, MELKKAN, ZOUT & PEPER (leeg – zelf vullen), SUIKERPOT (leeg – zelf vullen), TUPPERWARE

Tip neem zelf mee; lakenzak, extra handdoek, theedoek, afwasmiddel, suiker, zout en peper.

We wilden eigenlijk al in februari op reis maar ivm het regenseizoen werd ons dat afgeraden. Daarom wordt het eind april, het nadeel hiervan is dat we wel heel lang moeten wachten tot het zover is. Maar wel tijd om van alles te regelen:

Zo schaffen we allebei een nieuwe fotorugzak aan, kopen wat kleinere spullen, moet er een nieuw paspoort aangevraagd, komt er een bezoekje aan de GGD voor herhaling injecties, is ons internationale rijbewijs verlopen, dus ook een nieuwe laten maken en nog wat van dat soort dingen!

En dan ineens vliegen de dagen voorbij en komt de vertrekdatum snel in zicht. De rugzakken komen uit de kelder, to do lijstjes worden gemaakt en steeds meer spulletjes worden alvast klaargelegd. En uiteindelijk gaan we echt inpakken en breken de laatste werkdagen aan.

En ja, nu is het zover, vanavond vertrekt onze vlucht naar Windhoek en kan de reis beginnen.

Voor de meelezers: als je de foto's vergroot door te dubbelklikken kan je de reisbeschrijving lezen! Ik ga weer veel schrijven in mijn blog, maar of ik regelmatig een update kan versturen betwijfel ik, we zullen niet al te vaak wifi hebben. Geduld dus!

De adressen en/of tel nummers zijn:

Britz 4x4 Rentals Namibia +264 62 540 660 / 242 www.britz.co.za

Windhoek Vondelhof Guesthouse +264 61 248 320 www.vondelhof.com

Windhoek Omahuka Transfers +264 61 24 2630 www.windhoek.cc/omahuka-transfers-tours-cc Namibia

Sesriem Camping +264 063 293648 www.nwr.com.na Sossusvlei

Namutoni Resort +264 67229300 www.nwr.com.na Etosha National Park

N'kwazi Lodge +264 81 242 4897 / +264 81 239 0633 www.nkwazilodge.com

Rundu Nunda River Lodge +264 66 259 093 www.nundaonline.com

Caprivi Strip Kubu Lodge +267 62 50 312 www.kubulodge.net

Kasane Bushtracks Africa +260 213 323232 www.bushtracksafrica.com Victoria Falls

Ihaha Camp +267 686 1448 Chobe National Park

Savuti Campsite +267 686 5365 / 6 www.sklcamps.com

Chobe National Park Xakanaxa +267 686 1448

Moremi Gam Reserve Island Safari Lodge +267 686 0300 www.islmaun.com Maun

Mosu Safari Tours +267 6864065 www.mosusafaritours.com Maun

Thakadu Bush Camp +267 72 120 695 www.thakadubushcamp.com Ghanzi

25th April 2017

Heel erg veel plezier. Geniet van deze bijzondere reis.
25th April 2017

Bedankt nogmaals

Tot: 0.398s; Tpl: 0.014s; cc: 9; qc: 59; dbt: 0.104s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb