Marja Meijering

marjaopreis

Ik probeer zo vaak als mogelijk te reizen: Helaas ontbreken er regelmatig 2 belangrijke zaken (tijd en geld) (Inmiddels horen we bij de pensionada's en is tijd niet meer zo'n item) Reizen doe ik samen met Bert mijn echtgenoot sinds 33 jaar.
De blogs worden geschreven door mij. De foto's worden door ons beiden gemaakt. Ik maak ook filmpjes, die ik achteraf toevoeg aan de blogs

Onze reisvoorkeuren gaan vooral uit naar het bezoeken van mooie natuurgebieden en het zien van dieren, vogels en flora.

I try to travel as much as possible: when we have enough time and money of course :-) I travel together with Bert, my husband for 33 years. I'm the writer of the blogs, the photo's are made by the both of us, and I make some movies.

We prefer visiting beautiful nature and spotting animals, birds and flowers: every living thing!

Europe » Iceland » South November 8th 2023

8 Dagen naar IJsland 8-15 november 2023 IJsland staat al een poosje op ons verlanglijstje, maar we zaten steeds te dubben, wanneer dan, wat is de beste tijd enzovoort. Tot Bert kort geleden bij de ANWB een leuke winterreis zag en toen was de knoop snel doorgehakt! Dit is wat ons te wachten staat: 8-daagse winterrondreis IJsland - IJskoud de beste In het buitenaardse IJsland vecht de ijskoude winter tegen de explosieve hitte van de aarde. Ga in een landschap vol littekens van geologisch geweld op zoek naar het noorderlicht, kijk uit op de gletsjers en verken de natuurpracht in de Golden Circle regio. Ontdek het zuiden van IJsland en het schiereiland Snæfellsnes Geniet van spectaculaire watervallen, geisers en lavastranden Inclusief vluchten met Icelandair en huurauto De extreme natuur van vulkanisch IJsl... read more
Op weg naar de bushalte!
Laat de bus maar komen!
Backpacks inchecken

Europe » Netherlands October 16th 2023

Maandag 16 oktober Om 8.00u laden we de auto in en vertrekken we richting Drenthe. Het is maandagochtend, maar vooralsnog is er gelukkig geen file te bekennen! We zien zowaar de zon opkomen, maar intussen valt er toch geregeld een klein buitje regen. En zo blijft het op de hele route, bewolkt, soms wat regen en af en toe een glimpje zon. Het blijft de hele weg goed doorrijden en omdat we rekenden op wat file, zijn we al mooi vroeg in Drenthe, genoeg tijd om even een stukje door een bos te rijden. Om ongeveer 11.00u komen we bij Marja B. in Westdorp aan, om de sleutel te halen. We krijgen een bakkie koffie en al snel arriveert Marjan, nummer 3 van ons reisgezelschap. Na wat kletsen gaan we richting Camping de Tien Heugten, ... read more
Paddenstoelen wandeling Ellertshaar

Europe » Netherlands » South Holland » Rockanje September 14th 2023

Donderdag 14 september 2023 Het begin van een weekend met allerlei leuke activiteiten! Rond 18.00u vertrekken we richting Ahoy, Rotterdam. We hebben maanden geleden al tickets geboekt voor Cirque du Soleil met de voorstelling OVO. OVO is het Portugese woord voor ei. De voorstelling gaat over insecten en bij binnenkomst in Ahoy bij onze plaatsen horen we al volop insecten geluiden om ons heen. Het verhaal gaat over een insect die met een groot ei aankomt, verliefd wordt op een lieveheersbeestje. Alles uitgebeeld door allerlei insecten (mensen in insectenpakken) en al deze insecten beelden het verhaal uit met acrobatiek, clowns, trapezewerkers, diabolo-optreden, slangenmens enz. Alles in flinke vaart en veelal ogen tekort, omdat er op allerlei plekken iets gebeurt. Uiteindelijk wordt de show afgesloten met een ongelooflijke act met trampoline, een klimmuur met de ... read more
OVO
Spektakel

Europe » Sweden » Dalarna County May 20th 2023

Vakantie in Säfsen, Dalarna in Zweden We hebben weer eens zin in een vakantie en het lijkt ons wel leuk om nog eens naar Zweden te gaan, we kunnen via de ANWB een reisje naar het Säfsen Resort in Dalarna land boeken. We zijn hier al eens geweest, het is een prachtig wandelgebied, mooie omgeving en het resort heeft leuke, rustig gelegen huisjes. 20 mei is het zover, vanaf nu nog een ruime 3 weken te gaan! We hebben er nu al zin in😉. Voorlopig dan maar wat bezig houden met voorbereidingen, wat gaat er mee, wat nog aan te schaffen of te regelen. En waar is de vakantielijst?..... (gewoon op de computer en nu uitgeprint) Inmiddels horen we dat er een grote brand is geweest die het receptie gebouw heeft verwoest, we kunnen geen gebruik ... read more
Haven bij Hamburg
Gearriveerd bij de Stena Line
Aan boord, uitzicht over haventerrein en het water

Central America Caribbean » Costa Rica December 12th 2022

14e Vakantiedag Maandag 12-12-2022 We zijn om 5.00u wel wakker, we hadden vannacht een extra deken, dat was wat warmer. We hebben om 8.00u afgesproken voor het ontbijt. We kunnen dus héél rustig aan doen. Ik vul mijn vorige blog nog wat aan met foto’s van mijn telefoon (o.a. van onze gastfamilie) Dan gaan we vast maar de backpacks weer inpakken en alvast naar de auto brengen, dan kunnen we na het ontbijt gaan vertrekken. Anders dan afgesproken ontbijten we nu in het restaurant, scheelt een ritje! We krijgen veel fruit, wafels met jam en pindakaas en gebakken eieren. Heerlijke koffie erbij, prima! Na het ontbijt gaan we nog even terug naar het huisje voor de laatste dingen. Om even na 9.00u gaan we uitchecken, nemen afscheid van de eigenaars van de orchideas en gaan dan ... read more
Brug over de Tarcoles rivier
Hier zit het vol met krokodillen
Op een zandbank in de rivier

Central America Caribbean » Costa Rica December 6th 2022

8e Vakantiedag Dinsdag 06-12-2022 We staan om ongeveer 5.30u op. Vannacht heeft het wat geregend, nu is het nog bewolkt en wat nevelig. We gaan maar meteen een ommetje maken over het mooie terrein. Er zijn alweer volop vogeltjes actief, vooral de kiskedees, wat kolibries en allerlei zwarte en bruine vogeltjes in de ananas velden. Er vliegen af en toe wat kleine papegaaitjes over, gieren en we horen een toekan. Voor we het weten is het ontbijt tijd en aangezien we de enige gasten zijn, hebben we weer het hele restaurant voor ons zelf. We krijgen weer een grote kan sap (mango), koffie, een flink bord met fruit: banaantje, papaja en ananas. Daarna een omelet met ham en kaas en een mand vol broodjes (ook weer genoeg voor een paar dagen). Maar erg lekker. Na ... read more
Gier op het pad
Dit zijn vanille orchideeën
Daar bovenop is onze "cabin", met de auto voor de deur

Central America Caribbean » Costa Rica November 29th 2022

Vakantie dag 1 Dinsdag 29-11-2022 Het wordt een lange reisdag vandaag! Om 4.45u gaat de wekker en na wat laatste dingen doen, stappen we met de bagage in de auto, naar de carpoolplaats in Zoeterwoude. Anders moeten we een kilometer lopen met al de bagage…. We hebben de bus naar Leiden van 6.42u, het gaat net goed, we lieten de alarmlichten van de auto branden en moest Bert nog snel terug lopen om ze uit te doen, gelukkig wilde de buschauffeur even op hem wachten. Met de trein verder naar Schiphol, waar we na 20 minuten klaar zijn met bagage afgeven en de security. Dan is het wachten tot vertrek. Geplande vertrektijd is 9.30u, maar dat wordt een uurtje later, vanwege de mist, die ook Frankrijk bedekt. De vlucht naar Parijs duurt een kleine drie ... read more
Pasta maaltje aan boord
Uitzicht tijdens de vlucht
Charles de Gaulle Airport

Central America Caribbean » Costa Rica November 29th 2022

Plannen om weer op vakantie te gaan! September 2022 We zijn een paar jaar niet op vakantie geweest, eerst doordat we toch wat moesten sparen na onze laatste reis naar Zuid-Afrika en Botswana, gevolgd door de Corona pandemie die zorgde dat onze wereld niet veel groter was dan de directe omgeving rond ons huis. Gelukkig zijn we in het bezit van een tuin en een moestuin, waardoor we in ieder geval buiten konden zijn. Toen eenmaal de coronamaatregels waren verminderd en uiteindelijk verdwenen, bleven er nog wat haken en ogen over om te gaan reizen. We waren al langer van plan om kippen te gaan houden en begin 2020 was het zover en breidden we onze beestenboel uit met een koppel zijdehoentjes. Heel erg leuk, we hebben er veel plezier van en de fijne bijkomstigheid is ... read more
Gifkikkertje
Vlinder

Europe » Netherlands » South Holland » Leiden December 31st 2020

Waarom dit reis door het jaar blog? Het jaar 2020 begint net als andere jaren met oliebollen, een glas champagne en in de omgeving vuurwerk. We gaan denken aan plannen maken voor het komende jaar. Een grote reis zit er dit jaar niet in, Onze reis naar Afrika omdat we 30 jaar zijn, was geweldig, maar uiteraard ook heel duur, dus dit jaar maar wat kleinere plannen maken, kamperen ergens in Europa, mogelijkheden genoeg! We weten in ieder geval nog niet wat dit jaar voor ons in petto heeft! JANUARI Begin januari heeft de Welkoop een leuke kortingsaanbieding en dan kan ik eindelijk mijn kadobonnen en geld (dat ik gekregen heb van mijn collega's en cliënten bij mijn afscheid toen ik met pensioen ging) gebruiken. We gaan het kippenhok kopen die al zo lang op ... read more
Grazende paarden
China Light Festival

Africa October 6th 2019

In dit blog staan een aantal video's gemaakt tijdens onze vakantie ... read more

Tot: 0.137s; Tpl: 0.01s; cc: 14; qc: 65; dbt: 0.0486s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.4mb