Page 2 of marjaopreis Travel Blog Posts

Africa » Botswana » Southern October 1st 2019

Beste meelezers: wij zijn alweer thuis, hier het slot van onze mooie reis. Intussen heb ik overal foto's bijgezet. Er staan ook al 2 filmpjes in: Kijk in blog 2 naar ons helikopteravontuur. Volgende filmpjes gaan de komende tijd komen. Kijk dus nog eens een keertje. Wij hebben genoten, ik hoop jullie ook van onze verhalen en foto's! DINSDAG 01-10-2019 19e Vakantiedag Vandaag gaan we dit park weer verlaten. De nacht was wat onrustig: deels door het nog herbeleven van de middag, deels door het geluid van de onafhankelijkheidsfeesten, er was tot 7.00 uur muziek uit het dorp te horen! Eerst maar koffie, sap en een pannenkoek, boeltje opruimen, afwasje doen en dan zijn we reisvaardig. Uitgezwaaid door onze Zuid-Afrikaanse helpers gaan we op weg. Bij de gate van het Makgadikgadi ... read more
Veel stofstormen onderweg
Kalahari

Africa » Botswana » North-East September 25th 2019

WOENSDAG 25-09-2019 13e Vakantiedag Het is vannacht aardig gaan waaien, dat was aan de ene kant wel prettig, want de hitte van gisteren bleef lang hangen, maar aan de andere kant door de vlagerige wind stond de tent af en toe flink te klapperen. We staan op als het een beetje licht gaat worden, klappen de tent in en rijden met de auto naar het toilet vanwege mogelijk rondsluipende beesten ?. We gaan koffie zetten en omelet bakken en na dit prima ontbijtje pakken we de boel weer in, om op weg te gaan. Het is nog steeds bewolkt en de wind maakt het frisjes. We hebben vanmorgen eerst een rit naar de Ngoma gate, waar we het Nationale Park uitgaan: dit deel van Chobe is een smalle strook langs de rivier begrenst door de doorgaande ... read more
Boom vol met gieren
Koedoes
Koedoe dame

Africa » Botswana » North-East September 20th 2019

VRIJDAG 20-09-2019 8e vakantiedag We doen vandaag wat rustig aan. We hebben nog een reisdag te gaan vandaag. We maken koffie en dan poog ik nog de laatste foto's voor mijn blog te uploaden. Nadat ik ontdekt hebt dat er midden op het grasveldje de wifi versterker zit en ik vlak daarbij ben gaan zitten, gaat het eindelijk wat minder langzaam.? Dus de laatste foto's, nog snel wat bijschrijven en dan klaar! We zoeken de laatste spullen bij elkaar, checken uit en gaan dan naar de Choppie om nog wat boodschappen te doen. We kopen wel wat groente en fruit en water. Vlees is er niet en we wilden ook nog een blikje bier kopen, dan onderweg nog maar eens kijken. We rijden Selebi Phikwe uit en rijden richting Francistown. Dit is vooral doorrijden op een ... read more
Gelukkig mag je hier 120 km/u
Vogeltje in Nata Lodge
Grijze loerie of go-awaybird

Africa » South Africa » Mpumalanga » Kruger National Park September 13th 2019

Zuid-Afrika===Botswana===Zimbabwe (een dagje)===Botswana===Zuid-Afri Vrijdag 13-09-2019 1e Vakantiedag Vandaag is het dan zover. We gaan op reis. We staan op tijd op, ontbijtje, de laatste spullen in de backpack, laatste dingetjes opruimen en dan staat onze wegbrenger Willem al voor de deur. Gisteren hebben we al via internet ingecheckt, eenmaal op Schiphol kunnen we de bagage afgeven en dan op naar alle “security checks”. Controle handbagage, paspoort controle…..het gaat allemaal snel en dan mogen we ons een beetje zien te vermaken. Eerst wat euro’s omzetten naar Afrikaanse randen en wat US dollars, dan wat wandelen langs de winkeltjes en op tijd richting gate F3. Het vliegtuig “de Iguaçu” staat al te wachten en er wordt snel begonnen met instappen. We vertrekken aardig op tijd en hebben een vlucht van 10.10 ... read more
Onweersbui boven Afrika.
De tuin met volle maan bij Airport Game Lodge.
Koppeltje muisvogels

Africa » Botswana September 4th 2019

HIER VOLGT ALLE INFORMATIE UIT DE TRAVEL KEY APP Johannesburg - Panorama Route - Kruger National Park - Soutpansberg Mountain Range - Botswana - Nata - Chobe River Front - Chobe National Park - Moremi Game Reserve - Maun - Boteti River - Makgadikgadi Pans National Park - Khama Rhino Sanctuary - Marakele National Park 13 September 2019 - 03 October 2019 In plaats van alle papieren / boekwerk die men voorheen kreeg met reisroute, bezienswaardigheden, tips, douaneformaliteiten, weg condities, enz. enz. enz. is er nu een mooi app ontwikkeld waar al deze informatie instaat. Nu wil ik wel graag alle informatie die ik heb bijelkaar hebben en dus ben ik flink aan het kopiëren en plakken geweest en heb screenshots van een aantal pagina's gemaakt en dat staat nu dus allemaal in dit blog! ... read more
Contact list 1
Contact list 2
Confirmation 1

Africa » South Africa » Mpumalanga » Kruger National Park September 1st 2019

Op 15 september 2019 hopen we ons 30 jarig huwelijk te vieren: Reden voor een mooie reis! Beste meelezers: Hier onder vind je onze vakantieplannen. Ik verstuur deze blog als we op het punt staan om aan onze reis te beginnen. Ik ga onderweg natuurlijk ook een blog bijhouden. Maar ik heb geen idee wanneer ik deze kan rondsturen. We gaan weer kamperen en zullen vooral veel in allerlei parken verblijven. En hier zullen niet vaak wifi punten zijn en dan kan ik wel schrijven, maar niets naar internet uploaden. ...maar zoals mijn opa altijd zei: Geen tijding is goede tijding.........Ga er maar vanuit dat wij genieten! November 2018 snuffelen we al eens rond op de website van Riksja reizen, zoeken wat mogelijkheden op en bezoeken vervolgens het R... read more
Blyde River Canyon
Hippo
Giraf

Europe » Sweden » Dalarna County March 15th 2019

Maart 2019 We komen in de Kampioen een leuke aanbieding tegen van een vakantie naar Zweden. 10 Dagen naar regio Dalarna, naar Safsen, waar we een aantal jaren geleden ook al eens zijn geweest. We vertrekken op zaterdag 11 mei met de auto naar Kiel, varen die nacht over naar Gøteborg en rijden zondags naar Safsen. Op zondag 19 mei weer terug naar Gøteborg en dan 's nachts terug naar Kiel. We komen dan maandag 20 mei eind van de dag weer thuis. Eigenlijk was het helemaal niet de bedoeling om nu in het voorjaar op vakantie te gaan, maar vooruit: vakantie is altijd leuk! ZATERDAG 11 mei 2019 1e vakantiedag Om 8.30 uur zijn we helemaal reisvaardig en gaan op weg voor onze vakantie naar Zweden. We rijden eerst richting Amsterdam en g... read more
Op het bovendek
Meeuw komt langs
Schip onderweg naar de haven

Europe » France » Corsica September 11th 2018

15 x Corsica: Het blijft prachtig mooi en verrassend Dinsdag 11 september 2018 12e vakantiedag Na weer een goede nachtrust, gaan we als eerste weer aan de koffie, ontbijtje, toilet maken enz. Dan gaan we op weg om een wandeling te maken. We rijden een stuk terug over de weg richting Vizzavone. Dit is een dorpje in de buurt van een aantal van de hoogste toppen van Corsica zoals de Mont d’Oro en de Mont Redondo. In het dorpje parkeren we de auto en bewonderen dan eerst een klein oud kerkje. Tussen de bomen rondom de kerk staan honderden kleine cyclaampjes. Een klein stukje verder is het pad naar de Cascades de Anglais, watervalletjes in de rivier de Vecchio. Het pad maakt deel uit van de GR 20 de zware wandeltocht over het eiland.Wij gaan er ... read more
Wandelen naar de Cascade des Anglais
Duizenden cyclaampjes
Veel mooie vlinders hier

Europe » France » Corsica September 7th 2018

Corsica: Ile de Beauté Vrijdag 07 september 2018 8e vakantiedag Om ongeveer 6.30 uur worden we weer wakker, wordt een gewoonte geloof ik. Meteen maar een kop koffie maken en als ontbijt nemen we de laatste noedeltjes. Ik bewerk wat van mijn foto’s zodat ik die vandaag in mijn blog kan gaan zetten. Maar ik heb er natuurlijk zoveel gemaakt dat ik amper een keus kan maken en ik kan niet de hele dag ermee bezig zijn: we hebben nog genoeg Corsica te ontdekken! Na de regenbui van gisteren is alles nog een beetje vochtig: de tent, maar ook de badpakken en handdoeken zijn nog lang niet droog, toch pakken we alles in en verlaten de camping, meteen de hoogte in: een klim richting Coti Chiavari. Na een paar kilometer komen we langs een heel oude ... read more
Onderweg naar Coti Chiavari
Baai van Propriano

Europe » France » Corsica August 18th 2018

Dans la vie, il y a deux sortes de gens. Les Corses et ceux qui rêvent de l'etre Tijd om weer eens plannen te maken, we hebben over 2 weken al vakantie! Na het nodige verzinnen en twijfelen, hakken we de knoop door. We gaan weer naar Corsica. Hier zijn we al 14 x geweest (in 2006 voor het laatst) en dan op één na alle keren met de (lig)fiets. Ditmaal gaan we met de auto. Als eerste gaan we maar eens bekijken hoe het met de campingspullen staat, we hebben ze al een aantal jaren niet meer gebruikt, omdat we een aantal jaren wat verre reizen hebben gemaakt. Kamperen hebben we wel gedaan, maar dus niet met eigen spullen. Alleen de slaapmatjes zijn niet meer optimaal, we bestellen dan maar een nieuw luchtbed: iets comfortabeler ... read more
Onderweg in Zuid frankrijk
Nice in de Verte
Rondom de haven van Nice

Tot: 0.27s; Tpl: 0.011s; cc: 10; qc: 63; dbt: 0.0671s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.5mb