Page 6 of marjaopreis Travel Blog Posts

Central America Caribbean » Costa Rica October 25th 2013

In dit blog geen reisverhalen meer, we zijn tenslotte alweer thuis, hooguit misschien nog wat opmerkingen die ik vergeten ben, maar nog wel wat films en foto's. Oh ja, het was ongeveer 9500 km vliegen (enkele reis) Dat is zo'n 12 à 13 uur vliegen met overstap in Atlanta, Georgia USA. We hebben een kleine 1000 km met de auto gereden, maar dat was vooral om van het ene hotel/lodge naar de andere te komen, éénmaal op de plaats van bestemming hebben we vooral gewandeld of gevaren.... read more
Boomkikker
Blue Jeans frog
Nachtkikker

Central America Caribbean » Costa Rica October 17th 2013

Woensdag 16-10-2013 Vakantiedag 10 De dag wordt weer begonnen met vroeg buiten zitten om de natuur te zien ontwaken. Alleen de brulapen laten zich vanmorgen niet horen. De dag begint wat bewolkt en de zon laat zich wat waterig zien. Lopend richting restaurant zien we de krokodil uit de lagune net onder een wateroverloop liggen alsof hij een douche neemt. Grappig! Wij zitten eerst maar weer eens wat vogels te kijken bij het restaurant, maar vandaag niet alleen vogels ook een eekhoorn en een Pizote (neusbeer) proberen wat lekkers mee te snaaien. Er worden elke ochtend bananen in een boom gehangen vlak bij het terras om wat vogels te lokken. We zien vandaag weer 2 soorten toekans, chacalaca's en er laat zich zelfs een havik zien hoog boven in een boom. Daarna een ontbijtje en nog ... read more
Toekan
Vreemde vogels
Boompjes om te planten

Central America Caribbean » Costa Rica October 10th 2013

Woensdag 09-10-2013 Vakantiedag 3 Om 6.00 uur staat een busje en onze gids Randall van Tortuguero Lodge klaar om ons mee te nemen naar Tortuguero. Eerst moeten we nog wat medereizigers ophalen en dan rijden we San José uit en via een mooie route door regenwoud en Braulio Carrillo N.P. naar Guapiles waar we om 8.00 uur aankomen. Hier in Selva Tropical (een restaurantje) staat ons ontbijt te wachten. Er komen nog wat medereizigers bij en dan rijden we verder via een smallere weg en later een onverharde weg naar de rivier waar de boot naar Tortuguero klaarligt. De tocht op de boot van meer dan een uur, voert ons over een kronkelende smalle rivier met hier en daar wat kleine stroomversnellingen waar we, door de lage waterstand, langzaam doorheen kunnen varen. Eerst is er een ... read more
Tortuguero
Reuzespin

Voorjaar 2013 Na een bezoek aan de vakantiebeurs en nog eens wikken en wegen thuis, viel het besluit: We gaan naar Costa Rica! We gaan een rondreis maken genaamd de Green Circle De reis ziet er ongeveer zo uit: REISBESCHRIJVING Dag 1 Aankomst Een "Green Circle" taxi staat op je te wachten bij het vliegveld Juan Santamaria gelegen bij de stad Alajuela. Het vliegveld bevindt zich op zo'n 20-30minuten van het eeerste Green Circle hotel. Hotel Grano de Oro. Een onwaarschijnlijk mooi hotel gelegen aan de rand van het centrum van San Jose. Bij aankomst zul je informatie ontvangen over zowel het hotel als over je Green Circle reis. Tevens ligt er een gratis voucher klaar voor een city tour door San Jose op de dag na aankomst. Deze attentie biedt Hotel Grano de Oro uitsluitend ... read more
Vluchtgegevens
Atlanta
Zonsondergang op weg naar San José

Europe » Greece » Crete » Rethymno October 2nd 2011

Vrijdag 30 september dag 8 Vanmorgen staan we op (oh nee, hijsen we onze stijve body's uit bed ) Na enig bewegen komen we wel min of meer op gang! Eerst maar eens een ontbijtje (dan weer op gang komen, zo gaat het de hele dag door... ) Vandaag gaan we nog eens een poging doen om de grot bij Zononia te bekijken. We voeren bij Tomtom de kortste route in, maar die zoekt dan allerlei onverharde paadjes uit waar we onze huurauto maar niet aan gaan wagen en dus zoeken we maar een beter berijdbare route. Aangekomen in Zononia en de ingang van de Sfentoni grot blijkt dat we meteen aan kunnen sluiten bij een rondleiding. Het is een hele mooie druipsteengrot, diverse "kamers" met allerlei stalagmieten en stalagtieten die de mooiste vormen hebben. Er ... read more
Sfentoni druipsteengrot
Strand van Platanias
Kruismarkt in Chania

Europe » Greece » Crete » Rethymno July 21st 2011

Boeken van een vakantie Vanavond een vakantie uitgezocht en maar meteen geboekt! De reis gaat naar Kreta, één van de Griekse eilanden. We hebben een appartement "Apollon" bij het plaatsje Rhetymnon. Het duurt nog wel even, pas op 23 september vliegen we erheen! Maar dan mogen we er 2 weken blijven. We hebben een autootje bijgeboekt, zodat we veel van de omgeving kunnen bekijken en naar mooie wandelstekjes kunnen rijden! Vrijdag 23 september Dag 1 Om 11.30 pakken we de bus en een kwartier later de trein naar Schiphol. Daar komen we weer een kwartier later aan, zijn snel ingecheckt en kunnen dan gaan wachten wel even langs de winkeltjes lopen, we doen een paar inkoopjes en wachten verder. De geplande tijd om te vliegen is 14.55 maar vanwege.......... wordt het 15.30 Het is zo.n 3 ... read more
Kouras lake met de waterfietsen
Begin van de wandeling
klooster katholico met zijn enorme brug

North America » United States » California » Palm Springs April 17th 2011

Vrijdag 15 april Vandaag staan we echt vroeg op, met -4 graden is het nog koud om 5.00 uur en nog donker, maar wij gaan nu echt op weg voor de "sunrise" in de Grand Canyon. Onderweg in het donker een rendier die bijna óp de weg staat, zo'n beest wil je toch niet raken! We zijn net aan op tijd bij de Canyon en het is echt heel mooi, er staan trouwens weer honderden mensen te kijken naar dit spektakel! Weer een stapel foto's gemaakt natuurlijk, het blijft een zeer bijzondere plek en het ene ziet er nog mooier uit dan het andere. Na een uurtje gaan we weer op weg, rijden nog even rond in de omgeving en zien nog een aantal antilopen en herten. Terug bij het hotel zetten we nog een ... read more
zonsopgang in de Grand Canyon
Mule Deer
Schuilplaats in de Grand Canyon Caverns

North America » United States » Arizona » Monument Valley April 12th 2011

Dinsdag 12 april Vanmorgen vroeg opgestaan voor een ochtendwandeling, helaas was er teveel bewolking voor een mooie zonsopgang. Maar de wandeling was wel leuk, beetje woestijnachtig, beetje klauteren over wat rotsen (oei, ik heb spierpijn in mijn bovenbenen van de tocht door Antelope Canyon ) en een mooi uitzicht over Lake Powell en omgeving! Na het ontbijt op weg naar onze volgende bestemming! Eerst een +/- 70 kilometer lange tocht langs mooie natuur, heel veel kloven en rotsformaties. Nog steeds zijn we op een hoogvlakte , zo ongeveer 1700m hoogte. De zon gaat weer schijnen en de temperatuur stijgt mee! We maken een stop bij Navajo National Monument, via een pad wandelen we naar een kloof waar aan de overkant een grot met grotwoningen van de Anasazi's te bewonderen valt. Onderweg een gezellig praatje met ... read more
Grotwoning van de Anasazi's
Mountain Valley
Rots tekening van de Anasazi's in Mountain Valley

North America » United States » Arizona » Page April 11th 2011

Vrijdag 8 april Vandaag verlaten we Nevada en Las Vegas. Het is een beetje somber weer en aardig afgekoeld, nog maar een graad of 14. Na een half uurtje bereiken we de Virgin Gorge, hier veranderen de rotsen ineens naar prachtig rood, zijn we in Utah en is het ineens een uur later (mountain time) en begint het ook nog eens lichtjes te sneeuwen met uiteraard dalende temperatuur erbij! Ons eerste doel is Zion Canyon, een NP in Utah. We zetten onze auto neer bij het bezoekcentrum en nemen de shuttlebus het park in. We stappen uit bij een mooi uitzicht punt op 3 bergtoppen: Abraham, Izaäk en Jacob (we zijn in het land van de Mormonen, vandaar de bijbelse namen) De zon is even gaan schijnen en de sneeuw valt van de bomen (ja ... read more
Een pak sneeuw in mijn nek.
Bryce Canyon

North America » United States » California April 6th 2011

Maandag 4 april We verlaten Monterey alweer en gaan in noordoostelijke richting op weg. We passeren een heuvelachtig gebied met onder andere een mooi stuwmeer, als we daar even pauzeren zien we tientallen kolibrietjes in de bomen. Hartstikke leuk! Daarna rijden we vooral door een vrij vlak gebied. waar wel volop fruit wordt gekweekt van aardbeien tot druiven (voor de Californische wijn) en van amandelen tot sinaasappelen. We komen in Mariposa aan (waar ons hotel is), maar besluiten meteen door te rijden naar Yosemite NP om zoveel mogelijk tijd daar door te brengen! Het is nog zeker 30 mile rijden, maar ook dat gedeelte is geweldig mooi. Het gedeelte van Yosemite wat wij zien is vooral de bodem van de vallei. Deze ligt op +/- 1200 meter! Er zijn giga grote rotswanden te bewonderen. "El Capitan" ... read more
De Bridalveil falls
Half Doom met meer op voorgrond
Voor General Sherman

Tot: 0.453s; Tpl: 0.011s; cc: 13; qc: 100; dbt: 0.112s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.5mb