Page 7 of baca12 Travel Blog Posts

Europe » Albania July 12th 2021

Rano ideme na ranajky, ktore sa podavaju na velkej terase. Tetula nam ich prinasa presne nacas. Vonku riadna kosa takto skoro rano. Od vcera vecera nemame stale elektrinu, budik nam zaobstarala krava co sa nam pasla pod oknom. Ranajky, bylinkovy caj, cerstvy syr, med, vajicka. Tie spolu s kuskami chleba balime na dnesnu turu okolo valbone. Z ubytka smerujeme po asfaltke smer most cez nie moc hlboku ale rozvodnenu rieku. Cestu som vybral na mapy.cz (ziadne farby) a porovnal to s info tabulou co bola pri ceste a pasovalo to, avsak hned koncime na zaciatku trialu, ten nas navadza prebrodit rieku, to nehrozi, tak idem dalej k mostu a za nim sa napajame na vyslapanu cesticku pri rieke, neskor je aj znacena. Pomalicky stupame ku guesthouse kukaj. Slnko uz zacina pripekat, pekne vyhlady, obrie hory a ... read more

Europe » Albania July 11th 2021

Rano rychlo davame ranajky a cakame na nas odvoz. Johnovy este vravime, ze mozu zjest dinku co sme nestihli zdolat. Polka co ide s nami zacina stresovat. Najskor si na ubytku chce nechat asi 3/4 veci ale john jej vravi, ze tu nema tolko placu. Fakt cely obry batoh tu chcela nechat. Nakonec nachadzaju neake to miesto. Dodavka trubi, ideme dole ale polka stale nic. Prichadza dole az po 10.min. Vodic uz dost nervozny. V aute zatial len my a este jedna osoba. Postupne vyzdvihujeme aj dalsich ludi. Cudzokrajnych turistov skoro ziadnych. Opustame mesto a dostavame sa na polnu cestu co ide totalne blizko zrazu k rieke drin. Cesta je miestami naozaj uzka, nastastie moc aut v protismere nejde. Ak aj neake ide, miname sa na milimetre resp my ci druhe auto musi trochu cuvat aby ... read more

Europe » Albania July 10th 2021

Ranajky vybavene v pekarni pri ubytku a kaficko zas v jednom z mnoha cafe barov na hlavnej ceste. Od mesity Xhamia e Parrucës chodi mhd smer na juh, len casy odchodu su dost nezname. tak to ideme risknut a pockat ci pride alebo nie. Nakoniec prisiel bus, dnu klasicky chodil clovek co predaval listky. V buse sa nam prihovara chlapec, ze kam ideme. K pevnosti, on tam v okoli byva. Ukazuje nam kde mame vystupit, ono vystupujeme s nim a este nam radi aby sme nesli mojou skratkou podla mapy.cz, bo sa tam nachadzaju hadi. Odprevadza nas az po stupanie k pevnosti, kde sa s nami luci a pokracuje domov. Tito albanci su fakt priatelsky narod. Az na korce kde julii takmer okradol jeden, mame s domacimi len same pozitivne skusenosti. Stverame sa v horku k ... read more

Europe » Albania July 9th 2021

Opustame fajn hostel a pokracujeme do nasej dalsej destinacie. Uz ako stary mazaci berieme mhd smer bus stanica. Bezproblemov chytame bus smer shkoder. Cesta sa vliekla ale nakonec v pohode dorazame na konecnu v centre mesta pri kruhaci. Odtialto to mame velmi kusok do nasho noveho domova Shkodra Hostel. Mensi problem dostat sa dnu ale nakonec to zvladame a uz slapeme po schodoch. Tu nas vita amik John co to tu ma momentalne podpalcom, inak vlastnik je mlady albanec co hral niekedy basketbal, teraz trenuje v kosove. No a na ubytku v dorme stretavame aj nasho znameho z predosleho ubytka v tirane, indickeho kanadana. Nuz svet je ozaj maly. Po ubytku idem hodit nieco do nasich prazdny zaludkov, moc nevymyslame a na odporucanie kanadana ideme do pizzerie cez ulicu. Pizza velka a chutna. Napraskany si davame ... read more

Europe » Albania July 8th 2021

Na odporucanie majitela ubytka sme zmenili plany a nejdem na noc do kruje ale spravime si to ako daytrip z tirany a k tomu pridame aj navstevu durres. Na namesti odchytavame mhd na bus stanicu. Tu nas nadhanaci ci soferi naviguju na bus(dodavka) co ide do kruje avsak iba dole do dediny (fushe kruje), existuje aj priamy ale ten chodi dost nepravidelne. Cestou naberame este ludi a smer plnymi cestami do dolneho kruje. Tu vyskakujeme na konecnej a pochodujeme kusok smerom do centra, kde uz cakaju male dodavky priamo do kruje. Dodavka komplet full. Caka nas stupanie a serpentiny. Serpentiny a teda prevysenie velke. Vyskakujeme cca v centre a nase prve kroky vedu do pekarnicky, avsak nenavstevujeme honosne vyzerajucu Bakery “George W.Bush” ale jednu opodial. Sladkosti by boli nakupene a teraz to uz niekde zjest pri ... read more

Europe » Albania July 7th 2021

Tak ako vcera i dnes ideme skusit stastie na juhovychodny bus terminal, vcera sme tam cakali pol hodinu (9/15-9/45), nuz sme predpokladali, ze bus pojde o celej a on ozaj isiel. Taka stara hrklavka nas vezie na konecnu do dedinky krrabe. Finish bol riadne divoky, zatacky a stupanie. V tejto dedinke ozaj nic neni, dve kaviaricky, dva mini obchodiky a jeden biliardovy klub. Davame ranne machiato a vidavaem sa turu k cyklopovmu oku. Mapy.cz dobre posluzili. Opustame zastavanu plochu a uz si to sinieme do kopca. Vonku klasicky mega teplo a klasicky stretavame na ture korytnacku. Tych je tu dole na balkane pozehnane. Miname neaku placucu rodinu a uz sme osamote v kopcoch. Pekny vyhlad na okolite kopce a kanon. Riadne pecie ale nakonec schadzame k nasmu cielu. V jazierku sama zaba a okolo totalny klud. ... read more

Europe » Albania July 6th 2021

Povodne sme chceli ist dnes k syri i ciklopit, lenze na Southeastern Albania Regional Bus Terminal nikde vypisane busy a ani nikto nic nevedel. Tento terminal je ozaj regionalny, oproti nasmu prvemu je toto uplne prtave Mensia rodinna hadka a prichadza plan B. Ideme kuknut bunkart co je pri lanovke. Ten je podla majitela ubytka lepsi ako ten co je v centre mesta. Uz ako stary harcovniky odchytavame mhd a tentoraz vyskakujeme dve zastavky pred konecnou. Bunker naozaj rozsiahli s kopou fotiek ci tematickymi izbami. Ako bolo to fajn ale co ja viem, uz by som tam nesiel. Nuz ale v horucich dnoch skvele miesto na schladenie. Ludi bolo dnu dost ale v tej velkosti sa to rozlozilo. Po muzealnej casti ideme do blloku, tu ako som uz spominal kopa restik, kaviarniciek ci dokonca kfc. V ... read more

Europe » Albania July 5th 2021

Dnes mame na plane vrchol dajti. Oproti zastavke busov na letisko, odchadza bus az k lanvoke co smeruje na tento kopec. Bus neni vobec plny, vyskakujeme na konecnej, i ked tam na nas nieco sprievodca pokrikoval. Pesi ideme asi 10.min k startu lanovky, kupujeme jednosmerny listok, nazad chceme ist pesi. Lanovka naozaj dost dlha pekny vyhlad na cele rozsiahle mesto. Pri lanovke rozne atrakcie, minigolf, jazda na koni, strielanie z kuse a ine. My vsak pokracujeme dalej po znacenej trase k rozpadnutemu domceku na vrchole (mapy.cz) Miname najskor opusteny hotel, ktoreho prve podlazie momentalne sluzi ako chliev. Stupame do kopca lesom, obcas luka, no ziadne vyhlady. Dostavame sa na lesnu cestu pre auta, tie chodia hore na meteo stanicu, pred nou je aj nas ciel. Fakt uplne nenapadna odbocka a sme tam. Genialny vyhlad na vsetky ... read more

Europe » Albania July 4th 2021

Pesibusom sa vydavame na vzdialeny bus terminal. Ako kazdy den, i tento riadne, pripeka. V plane je machiato a nieco sladke, no takato kombinacia v tunajsich kaviarnach neni. Zalozny plan je pekaren ale ani tu nikde nevidime, zlate macedonsko. Nakonec jednu nachadzame, kupujem si dve super sladke baklavy. Cez cestu zapadame do kaviarnicke, plnej dochodcov. Majitelovy nevadi, ze sme si priniesli vlastne jedlo. Bus terminal je ozaj daleko, nabuduce treba zobrat mhd. Minibus smer tirana je uz plny ludi, no neni nastartovany tak dnu riadne, peklo. Cakame vonku. Nepochopim ako tak ludia mozu vydrzat sediet, hotova sauna. Konecne sa pohiname, smer hlavne mesto, tirana. Za mestom este naberame neakych ludi, sofer zacina vyberat peniaze, zda sa nam, ze nas natiahol. Perfektny povrch cesty, trochu hustejsia premavka a uz sme na bus stanici v tirane (Terminali i ... read more

Europe » Macedonia July 3rd 2021

Nasa prva balkanska zastavka, kde sme stravili zhruba dva tyzdne. Bohuzial, sa nepodarili vsetky treky co boli v plane, bud pocasie alebo nedostupnost verejnou dopravou. Inak krajina fajn, jedlo zvacsa stale to iste, hlavne absencia ryze ci zemiakov. Ludia do pohody, ubytka fajn. Doprava bola na niektorych usekoch s problemami, bo covid restrikcie. Rusky sa nosili len v obchodoch a v busoch (po nastupeni nebol problem dat ju dole). Ohrid Tu som uz raz bol, tak ziadny vau efekt. Stare mesto je pekne ale clovek sa trosku naslape, kedze je v kopci. Jazero tiez fajn, hlavne zapad slnka z plaze cuba libre, kde robia fajn koktejli. Celkovo v meste dost ludi, hlavne dole na promenade a pesej zone ale nie cez den, vsetko to vyliezalo von pred zapadom slnka. Ubytko Sunny lake hostel, 4dorm, share sprcha ... read more

Tot: 0.262s; Tpl: 0.006s; cc: 6; qc: 64; dbt: 0.1647s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb