Page 6 of baca12 Travel Blog Posts

Europe » Montenegro July 21st 2021

Z ubytka startujem uplne skoro rano, zvlieknut postel, to napchat do tasky a tu nechat na recepcii kde este nik neni. Nevyhoda tohto hostelu je, ze si clovek musi sam navliect aj zvliect postel. Do budvy sa dostavam bez problemov, stiham rychle ranajky aj kapucino. V dive centre sa uz pomalicky zacinaju zhromazdovat ludia. Zvacsa rusi. Guide odomna pyta logbook, co samozrejme nemam, teda mam ale len word dokument v mobile, kde mam vsetko popisane po svk. Ziadne skusanie veci, sup vsetci na lod a uz sa ide. Prva zastavka na mieste galiola. Sup ho do vody a uz sa ide, nic zaujimave tu neni, bo ziadny zivot, zlata azia resp indonezia (hadam sa tam este niekedy dostanem). Zaujali len vertikalne kanony. Max hlbka 22m a cas cca 35min. Nazad na lod, oboplavame ostrov st nicola, ... read more

Europe » Montenegro July 20th 2021

Vcera jebnuty francuzi na izbe furt nechavali otvorene dvere a rozsvietene v izbe v noci, chamrad jedna. Cim zapadnejsi turista, tim vacsi kokot tusim. Na odporucanie recepcnej chytame miestnu mhdcku, tentoraz si musime nasadit ruska, tie su v busoch povinne ale toto je prvy krat co ich mame na sebe celu cestu, inak sme zatial nastupovali v nich a hned ich dali dole resp sme ich nemali na sebe vobec, zalezalo od vodica. Cesta po pobrezi, z ktoreho sme vela nevideli, bo to je posiate dovolenkovymi domcekmi, Perast je uplne prtave mestecko kam cloveka ani autom nepustia. Z jedneho konca na druhy nam to trvalo prejst za 15.min zhruba. Nic extra tu neni, par peknych domcekov, potom sa tu daju robit vylety na mieste ostrovceky, kde su kostoliky, teda nic extra to neni. Ale zasa voda ... read more

Europe » Montenegro July 19th 2021

Na bus stanici kupujeme listok smer kotor, v cene listku je aj vypalne pre bus stanicu. Malicka stanica preplnena ludmi. Opat minibus a opat zapchy. V kotore ideme bez navigacie, si to pamatam este z minuleho roku. V hosteli pupa, sme skoro ale batohy si tu mozme zlozit. Hostel je full ale co kukam, tak zvacsa dlhodobo byvajuci ludia co robia cez net. Sup ho okuknut stare mesto a jeho uzke ulicky. Ludi oproti budve tu neni mnoho. Tentoraz sa dostavame i na hradby ale vyhlad z nich nic moc. Obed davame v BBQ Tanjga , kde tak ako minuly rok i cul davam miesane maso. Genialna, chutna porcia za dobry peniaz. Ako stary mazak si pivko na terase beriem sam z chladnicky. Ludi i tu nenormalne vela, kopa turistov sem chodila, de facto domacich som ... read more

Europe » Montenegro July 18th 2021

Este vcera sme vybavili listok smer sv.stefan na miestnej bus stanici, no zbytocne sme stresovali, listok by sme kupili i dnes. Check out, kavicka a kroasant v blizkej kaviarnicke a smer blizka bus stanica. Prichadza mini bus, postupne sa cestou zaplna do posledneho miesta. Ideme po peknom pobrezi, ako sa dostavame severnejsie na ceste je viac a viac aut, kolony sa zacinaju tvorit za sutomore, nastastie v opacnom smere. Podla odhadu tak 10km kolona. Povodne sme uvazovali, ze sa zastavime v neakej dedinke cestou a tam prespime ale ubytka boli dost drahe. Vyskakujeme hore na hlavnej nad mesteckom sv.stefan. Tu uz kolony v oboch smeroch, dole do mesta vdaka uzkej ceste a odparkovanym autam po bokoch hadam cesta autom aj pol hodinu, inak by sa to malo zmaknut za 3min. My ideme pesi a modlime sa ... read more

Europe » Montenegro July 17th 2021

Davame kaficko a smer minibus na velka plaza. Minibus odchadza z hlavnej skendenber kusok od nasho ubytka severne. Po nastupeni sa nas vodic pyta na ktoru plaz chceme ist, sak na velku, len ta ma kopec podplazi. Jedna rodinka nam radi europa beach, tak ideme tam ani by sme vedeli ktora to je. Rodinka vystupuje, my tiez. Keby vieme, ze to je hned druha plaz od zaciatku ani na nu nejdeme. No ludi tu nebolo vela ako sme cakali. Lehatka, slnecniky a restika.Nuz dobra volba. Na vyber mame kopu miesta, zasadame, prichadza beach boy, platime na cely den a uz sa len modlime aby nezacalo prsat. Do vody stihnem ist len raz, zdviha sa vietor a uz idu kvapky. Vsetci ludia sa hrnu do restiky. Ideme na poschodie a objednavame pizzu a cakame kym sa burka ... read more

Europe » Montenegro July 16th 2021

Rozlucka s johnom, paulom, polkov a sup ho na mhd. Vyskakujeme pri pevnosti, pesi prekracujeme most a uz nam ziaria oci. Vidime na malom parkovisku odstaveny nemecky obytny voz. Julia zistuje ci by nas vedeli zobrat do ciernej hory, no bohuzial odpoved je nie, bo su plny, pritom to boli len dvaja dochodci a vzadu mali miesto. No nic zaciname stopovat, len ono ani neni moc co. Nakonec sa nam dari zastavit jedno auto. Dnu dvaja policajti, no nejdu az ku hraniciam, ale kazdy km je dobry. Vyhadzuju nas asi v polke cesty k hraniciam, na pumpe kastrati. Za pumpu je miestne kadernictvo, tak reku miniem este neake tie albanske prachy ale predomnou traja dedkovci. Tolko sa mi cakat nechcelo. Na pumpe moc stastia nemame, nik nam nezastavuje dobru polhodinu. Nakonec nam zastavuje dodavka (miestna mhd). ... read more

Europe » Albania July 16th 2021

Moja krajina c.57 (vratane nahorneho karabachu), kde sme stravili skoro mesiac a uplna bomba. Sem sa musim este niekedy vratit, bezproblem aj na mesiac. Ludia uplne super priatelsky, jedlo roznorode, nie len same grilovane masa ale aj zelenina ci ryza. Pivo sa dalo, taktiez vinko. Domaca rakija kvalitna. Doprava na vychode dost pomala, bo prakticky neexistujuce cesty (hlavne z korca do permetu), zvacsa len strkove, hlinenne. Inak vsak bezproblemova, vzdy sa nasiel neaky spoj co siel i do malej dedinky. Na ostatnom uzemi cesty lepsie nez na svk v niektorych usekoch. Bohuzial sme neskusili vlak, ten jazdi len sem tam a len na malickom useku v okoli tirany. Busy (zvacsa minibusy) boli o stasti, raz super moderny, inokedy uplne rozpadajuca sa varka. Skusali sme aj stopovat, tu sme moc stastia oproti macedonsku nemali (mam na mysli ... read more

Europe » Albania July 15th 2021

Po dvoch dnoch v horach sme sa rozhodli este zostat v albansku a vybrat sa zrelaxovat do blizkeho letoviska velipoje. Paul sa chcel k nam s este jednym indom pridat ale chceli ist taxikom, to sme odmietli. Ono sme chceli ist samy. Pri kruhaci v centre mesta zistujeme dodavku, ktora ide do velipoje. Jedna tam bola odstavena, tak nasadame a cakame kym sa zaplni. Dodavky tu nemaju stanoveny cas odchodu, proste naplni sa a ide sa resp vodic povie, ze sa ide. Nastastie sme necakali dlho, dnu ziadna klima, tak riadna sauna. Cesta ubehla rychlo, vyskakujeme spolu s ostatnymim kupacmi na konecnej kusok od plaze. Pieskova dlhocizna plaz posiata lehatkami a slnecnikmi. Ideme kusok dalej od vstupu, ludi moc neubuda, nuz sa zvalujeme na jednu dvojku (2lehatka a slnecnik). Po chvili prichadza beachboy a kasiruje nas. ... read more

Europe » Albania July 14th 2021

Po vytecnych ranajkach, ked sme sa menili s mladym ceskym parom mame este dost casu na nas odvoz do shkoder, co nam zabezpecili domaci (opat cena rovnaka ako keby si to zabezpecujeme samy) Nuz smer vodopad grunas. Cesta je aj trosku znacena ale drzim sa mapy.cz Opustame dedinku, prechadzame most, stupame ku kempingu/restike Kunora e Grunasit, ktora je totalne izolovana od ruchu dediny (no zas velky ruch tam neni). Na nizkom kamennom mure domaci susia drevenne konare, sem tam neaka domaca zverina. Opat stupanie a prekonavanie roznych balvanov. Julia to vzdava, tak vybieham k vodopadu sam. Ten dost vysoky ale zas vau efekt to na mna nema, hlavne po tych kvantach vodopadov co som videl ked som bol velmi davno v laose. No ale i tak odporucam sem vybehnut ak ma clovek cas. Z theth sa ... read more

Europe » Albania July 13th 2021

Skoro rano davame do seba opat fajn ranajky, vyplacame domacu a hor sa smer theth, cca 6hod podla smerovniku. Vonku krasne slnecne avsak myi ideme po asfaltke v tieny, vysoke hory slnko do udolia nepustaju. Na ceste sme sem tam zbadali aj malych skorpionov. Asfaltka sa konci, stale slapeme v doline avsak teraz vyschnutim korytom rieky, same kamene a nic moc okolie, teda ak pominiem paradne hory. Taka vyprahnuta kamenna pust, slnko nam uz zacina pomalicky palit do chrbtov. Preskocenie mensieho potoka, sem tam nas obehli domaci na aute a uz sme v poslednej dedinke rragam. Zacina stupanie popri malom drevennom plote. Znacenie cesty je dobre, ono tato cast je aj cast velkeho trialu peak of the balkans. Opustame poslednu dedinku, kde nas skoro nabrali dole kopcom rutiace sa kravy. Na trase sa pomalicky zacinaju objavovat ... read more

Tot: 0.634s; Tpl: 0.006s; cc: 7; qc: 80; dbt: 0.3443s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb