Page 5 of baca12 Travel Blog Posts

Europe » Germany September 28th 2021

pondelok 20.09.2021 V poste ma cakala plastova bahncard a zdravotna karticka. Zdravotna karticka ma cip jak u nas obcanka a obsahuje aj fotku, tu sme nahrali cez web. Z druhej strany karticky je klasicka europska karticka. julia mi spravila poistku na blbost ,haftpflichtversicherung,rocne ma to stoji 23€. Teda juliiu bo ona plati 46€ ale moze si k tej poistke pridat dalsieho cloveka. utorok 21.09.2021 Vonku skaredo, tak ideme s rodicmi na nakup do ruskeho obchodu. V obchode rozne ruske a polske produkty, vacsina vsak vyrabana v nemecku ci okoli. Nakupil som na kostovku par ruskych piv. Julii sme kupili tortu, bo stvrtok ma narodeniny, tak bude oslava. Kupil som na kostovku korbace, som zvedavy ake budu. V normalnych obchodoch som tento syr nevidel. Z domu objednala jedlo z greckej restiky, som zvedavy co to je suzuki. ... read more

Europe » Germany September 19th 2021

Pondelok 13.09.2021 Dnes krasny slnecny den vyuzivame na prechadzku do vojenskeho arealu Grosse Hohe. Areal je podla julii volne pristupny. Za nasim mesteckom delmenhorst miname farmy a rozsiahle polia, kde sa obcas pasu kravy, kone ci ovce. V jednej farme je aj mini drevenny domcek kde si clovek moze kupit domace vajcia, zemiaky ci med. Je to cista samoobsluha, clovek zoberie tovar a do kasicky hodi peniaze. Nieco podobne co som videl aj na madeire, kde sa takto samoobsluzne dalo nakupit ovocie na levadach. Neviem si predstavit ci by takyto obchod zalozeny na dovere ludi fungoval i u nas na svk. Prichadzame na vojenske uzemie, z jednej strany kasarne pre dobrovolnikov, takze ziadna realna armada, na druhej strane vycvikove pole. Na nho mierime, neake to varovanie v nemcine ale ziadny vysloveveny zakaz vstupu. Cvicisko obrovska luka, ... read more

Europe » Germany September 12th 2021

Pondelok 06.09.2021 Este vcera som si chcel stiahnut filmik cez torrent ale nenasiel som ho tam, no bol na ulozto. Lenze tuto stranku mi zablokovala nemecka vlada, bo piratstvo sa tu tresta. To mi potvrdili ludia z fb skupiny seredani, kde jednemu dosol ucet na 3k€. Juliin brat zase dostal obalku na sumu 1k€ za stahovanie nelegalnych pesniciek. Nakoniec to uhral na 400€ Tento tyzden budem robit na komplet, dennu aj nocnu. Poobede sme sli do velkeho nakupneho centra ale tu sme navstivili len dm. V nakupnom centre viala nemecka, europska a duhova velka vlajka. Naozaj nechapem naco na seba furt bukvicaci upozornuju ale to je teraz in Utorok 07.09.2021 Budicek uz okolo 7/30, tak len neakych 3 hod spanku. Ideme na urad vybavit moj pobyt. Na informaciach opat nemecka muzatka, dala nam poradove cislo a ... read more

Europe » Germany September 5th 2021

Pondelok 30.08.2021 nahadzujem 55l batoh (s nim som zacinal svoju prvu azijsku cestu), do ruky beriem igelitku s notbookom a sup ho k miriam, ktora nas spolu s juliou vezie na vlak do galanty. Listok kupeny cez appku zeleznic, ta funguje fakt len cisto na nakup listku, dobit kredit ci medzinarodny listok to nepozna. Stanica v Galante klasicky obklopena roznymi stvoreniami. Fakt hnusnejsiu stanicu som este nikde nevidel. Rex prichadza nacas, vo vlaku sa nosia rusky ale nie kazdy ju ma na sebe spravne. V ba mame este polhodinu casu na ec smer praha. Cakame vonku pred stanicou na slniecku na lavicke. Ludi takto skoro rano uplna kopa, ani tu nechybaju pochybne existencie. Co ma prekvapilo ludia tu nosia ruska a dokonca aj dost ludi respiratory aj vonku. Vlak prichadza z budapesti nacas. Riadne natrieskany, par ... read more

Europe » Slovakia August 12th 2021

Povodne sme chceli este navstivit srbsko a bulharsko ale baby zmenilo plany. Najlepsia krajina bola pre nas Albansko, kde sme aj pobudli najdlhsie. Najpriatelskejsi ludia opat Albansko. Najrozmanitejsie jedlo opat Albansko, kde neboli len pleskavice ci cevapi a ine grilovane dobroty Najlacnejsie jedlo bolo v Macedonsku. Najlepsia doprava v ciernej hore, najhorsia v Bosne a hercegovine ale zas covid casy, mozno za normalnych ziaden problem. Co sa tyka ciest, tak albansko, hlavne na vychode je este uplne ko Plaze boli pekne na albanskej riviere. Sice nie piesok ale ciste more a nie tak preprache ako v ciernej hore, kam na letnu dovolenku neodporucam ist. Najviac turistov v ciernej hore, najmenej v macedonsku Ubytka boli zvasca na rovnakej urovni vsade, cenovo skoro podobne, teda mimo budvy, kde to bolo totalne prestrelene, ci na treku valbone teth alebo ... read more

Europe » Hungary August 12th 2021

tu ani neni co hodnotit, kedze sme tu boli len dve noci. Navstivili sme popularny margit sziged ostrov, ktory je genialny na relax. Nevynechali sme ani spievajucu fontanu na tomto ostrove, denne ale hlavne nocne predstavenie je uplne genialne. S jedla sme skusili thajsku kuchynu a mexicku. Druha ma prijemne prekvapila. Proste budapest odporucam na kratky vikendovy vylet, toto mesto ma stale co ponuknut a hlavne teraz ked su vsade covid restrikcie. Madarsko je bez zbytocnych ruskovych, testovych ci ockovacich buzeracii pre turistov. Tak hor sa do normalnej krajiny na dovolenku ubytko marmara hotel budapest - dvojlozko, private kupelka. Velmi dobra poloha hotela. Vsetko na urovni. Odporucam foto naklady vyslo ma to zhruba na 2 dni cca 60€ Vo dvojici sa cestuje inak ako u jednotlivca. Ubytko sme... read more

Europe » Bosnia & Herzegovina August 9th 2021

Tuto krajinu sme prebehli strasne rychlo, isto by si zasluzila viac dni, no uz sme boli poznaceny baby terminom, tak sme si to tak velmi neuzivali. Ludia tu boli uplne pohodaci, mimo mostaru a sarajeva prakticky ziadny turisti. Priroda je tu velmi krasna, vsade same ciste rieky. Este je tu stale kopa neopravenych budov so stopami vojny ale dost sa ich aj rekonstruuje. No na dedinach ozaj neni problem najst dom od guliek. Jedlo proste balkan, cevapi a cevapi a cevapi. Cenova hladina nizka, i ked v suhrne sa to tak nezda Isto sa sem este niekedy vratim a preskumam ine casti. Doprava trochu problematicka ak chcel ist clovek z jednej federacie do druhej, bud ziadny spoj abo spoj siel z uplne ineho bus terminalu. trebinje Hned prve mesto a hned uplna bomba. Malicke ale velmi ... read more

Europe » Montenegro August 1st 2021

Oproti minulemu roku ma tato krajina tentoraz sklamala a uz nemam velky dovod ju navstivit znova, i ked v hladaciku mam este turu na maglic, zla kolkata ci np biogradska gora Pobrezie totalne prepchate ludmi, za vstupy do narodnych parkov sa platilo. Ludia boli v pohode, jedlo, klasicke balkanske, takze po 3 dnoch bol uz clovek prejedeny rovnakeho jedla. Potapanie bolo ok ale ziadny vau efekt, bo ziadny zivot ci vraky. Doprava bezproblemova, len skoda tych poplatkov co vyberaju bus stanice. Online sme neskusali kupovat listky, ono co sme sledovali nik to nemal a ak hej bolo treba listok vytlacit. Skusili sme tu i vlak, no ten na totalku prepchaty, tak sme si moc vyhlad na skadarske jazero neuzili. Co sa tyka doktorov, tak mile prekvapenie. Clovek pride na presne objednany cas a hned ho aj ... read more

Europe » Montenegro July 23rd 2021

Rozlucka s fajn hostitelkou, ktora rozpravala taliansky, takze julia nemala problem s komunikaciou. Ja domacim rozumiem viacej ako ona. Ideme na bus stanicu, tu pytame listok do rijeka crnovejica, chlapik je tu rovnaky ako vcera, si nas pamata. Bohuzial system mu nedovoluje predat nam listok len krizovatku ale musime si kupit listok az do podgorice, este, ze to neni ziadna obria suma. Prichadza bus, chlapik z pokladne vravi vodicovy aby nas vyhodil na krizovatke, ja to pre istotu este raz opakujem soferovy, nech nedopadneme jak v macedonsku. Nastastie tento vodic to pochopil a vyhodil nas na krizovatke. Tu uplne nic, nuz zacina nase klesanie po nic moc ceste. Obcas neake tabula co propaguje vinarstvo v okoli. Stopovat tu neni ani co ale to nemame ani v umysle, bo pochvili sa dostavame k paradnym vyhladom na rieku ... read more

Europe » Montenegro July 22nd 2021

Dnesny ciel je np lovcen a hrobka Mausoleum of Petar II Petrovic-Njegos. Nuz len tam sa verejnou dopravou neda dostat a taxi platit nechceme, tak ideme skusit druhy krat v tejto krajine stopovat. Pesibusom prichadzame na koniec mesta a zaciname stopovat. Nuz ale premavka takmer nulova. Slnko uz zacina pripekat. Reku pockame este pol hodinku a vyserieme sa na to. Hned na to nam zastavuje auto a v nom ukrajinsky par, idu presne nasim smerom a dokonca nam navrhuju, ze nas zoberu i nazad. Nuz paradicka teda. Cestou same serpentiny, na jednom useku to julia nezvlada a grca do sacku. Auto ostalo nedotknute, sofer nam zastavuje, julia sa nadychala cerstveho vzduchu a pokracujeme. Okolie fajn, prichadzame k zavore, tu je vstup do np lovcen, chlapici nas hned skasli, prudke stupanie a uz sme pod hrobkou. Tu ... read more

Tot: 1.223s; Tpl: 0.006s; cc: 9; qc: 80; dbt: 0.9467s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb