dado

baca12

My name is Dado from Sered, Slovakia
I very like travel and try new food. I like game geocaching.
I big fan football. My favorite team is FC Spartak Trnava.

Europe » Slovakia August 3rd 2020

Sem budem postupne pridavat odkazy na stranky podla, ktorych som si robil itinerar. Vsetkym za ne vopred dakujem, bo mi dost ulahcili cestovanie. Update 21.03.2020 PORTUGALSKO Tonic - https://bit.ly/3a9v89l Madeira trek - https://bit.ly/2ximo28 Madeira turistika - https://bit.ly/33AU07j... read more

Europe » Portugal » Madeira April 7th 2020

Dnes opat nic zaujimave. Na ranajky spravena omeleta z cukiny, sunky, cesnaku, rajcin a chili papriciek. Posledna ingrediencia riadne prekrila ostatne chute. Na obed spravene maso z ryzou. Maso nakrajane na pasiky, pridana rajcina, mraz.zmes zeleniny, rajcina, cesnak, cibula a opat chilly papricky. Tak ako na ranajky aj tu zvitazili chili papricky. Som zvedavy ci budu stipat i druhy krat. Nakonec vecera, bude rovnaka ako obed. Som trosku neodhadol mnozstvo. Poobede to iste co vzdy. Takze dcera (?) Upratovacky ma nakonec okolo 17r. Sa tu bavila s korejcom (studuju portugalcinu). Dnes dvaja korejci letia do lisabonu. Aspon ked som dobre rozumel. Chuj keby vim aka bude situacia, mohol som kupit i ja let do lisabonu, no podcenil som to. Co uz. Ono tu neni zle, len keby som tu pri sebe niekoho mal, bolo by to ... read more

Europe » Portugal » Madeira April 6th 2020

Dnesne rano na vybornu, ked ma preberala vm. Kto by to aj povedal, ze toto bude moj hlavny motivator na ceste vpred. Ranajky, spraveny zoznam do obchodu, slnenie sa na terase, zacatie citania zaklinaca. Nieco po dvanastej vybehnutie do mesta. V nom dost ludi na momentalnu vyzvu stay home, rusky prakticky nikto, ani ja. Idem najskor do budky rodoeste. Chlapik ang nevi ale listok na bus si mozem kupit u nho v budke, bohuzial co spravit z inej zastavky uz nevie (nerozumel). Smerujem k budke horarios. Samozrejme kazda je na inom mieste mesta. Opat ziadna ang ale dozvedam sa, ze vodic mi listok preda. Co je blbost, bo listky sa nepredavaju v busoch. Nuz som nic teda nevybavil. Po uliciach jazdia dve policajne dodavky, kontroluju firmy, ci maju zatvorene. Dodavka zastavi, policajt vyskoci, kukne a ide ... read more

Europe » Portugal » Madeira April 5th 2020

Konecne dnes vypadnem z ubytka. Na severe ma byt pekne pocasie. Po rychlo ranajkach odchytavam bus c.103 uz na zastavke artistas. Stacilo zamavat a zastavil. Opat idem gratis. Cesta uplne bombova, i ked na zaciatku bol vykynozeny cely les avsak nove stromky su uz nasadane, o par rokov to tu bude ako pred tym. Klesanie do faial uplna krasa. Nadherne zelene udolie s domcekmi. Zakruty neskutocne ale sofer je skuseny. Vyskakujem hned pri tabuli faial. Dnesny ciel kopec penha de aguia. Idem kusok do kopca a za restikou (samozrejme zavreta) schadzam po schodoch. Naskyta sa mi pekny vyhlad na motokarovu drahu, kopce, udolie a more. Pokracujem cez mini botanicku zahradu az k dalsim schodkom. Tie ma privadzaju k rieke. Po dazdi riadne rozburenej. Samozrejme tym padom sa neda dostat na druhu stranu. Nuz nazad okolo motorkarskej ... read more

Europe » Portugal » Madeira April 4th 2020

Dnes bude opat velmi jednoduchy zapisok. Vstavanie az o 9.45. V noci som mal nocnu moru, na ktoru som sa aj zobudil. Cez noc sa prehnala cez madeiru dazdova smrst. Neaka cesta sa prepadla a v horach bol vyhlaseny cerveny stav. Cerveny stav bude aj cez sibacku. Je zakazane jazdit medzi mestami. Vlada sa snazi zabranit prenosu virusu, tak ziadne rodinne stretnutia nebudu. Som zvedavy s cim pridu po 17.4 ked sa konci vynimocny stav v krajine. Mohlo by sa vsetko vratit uz do normalu. Co sa deje vo svete nesledujem. Nevedomost je sila. Na ranajky eps chleba s cokoladovym jogurtom, potom citanie knihy. Na obed na podnet vm, spravene cevapcici. Nakonec som spravil cely kus mleteho masa. To najskor rozmrazene, medzi tym nakrajana cibula, postaveny hrniec na ryzu. Hej cevabcici sa je zvacsa so zemiakmy ... read more

Europe » Portugal » Madeira April 3rd 2020

Dnes neni ani o com pisat. Na ranajky hemendex, potom osobna hygiena, opratie tricka , citanie knihy. Na obed udusene maso s rajcinou a paprikou, k tomu zemiaky. Ja som si robil obed a sikmaci este len ranajky. Po obede siesta v posteli. Vonku prsi. Bohuzial pipacie karty na bus su vraj mesacniky a mimomestska stoji 40€ x 3 bus spolocnosti, takze to riesit nebudem. No v pondelok to pre istotu este pojdem preverit. Zajtra resp nedelu mozno behnem do mestecka faial, kde sa da spravit vystup na jeden kopec. Uvidim podla pocasia. Ono je to asi moja posledna sanca ist niekam busom. V hornom lobby citanie knihy. Brazilcanka rozvalena na celom gauci. Venezuelcanka tu uz neni. Upratovacka opat aj s dcerou (?), Tak som si aspon obzrel pekny zadok ked uz nic ine. No ale ... read more

Europe » Portugal » Madeira April 2nd 2020

Prazenica so slaninou a cibulou, k tomu salat. Ranajky sampiona. Este otravuje octavia ale nemam cas si vypisovat. Povodne som chcel ist na bus o 1030 ale vcerajasi telefonat s vm sa dost pretiahol, co malo za nasledok, ze som vstal okolo 945. Nastastie do machico ide bus kazdu hodinu. Odchytavam c.113 sam spolocnosti a uz sa vezem gratis do canicol. Bus stara hrklavka, usporiadanie 3+2 tak dost malo miesta na nohy. Vodic mi este vravi, ze od buduceho tyzdna treba pipaciu karticku inak sa autobusom nezvezem. Toto vravi aj iny ludom co nastupuju a nemaju karticku. V machico opat dlha cakacka asi 10min. Tentoraz vsak uz funguje bus stanica, takze busy uz neodchadzaju z pred parciku. Vyskakujem kusok za tunelom pri prvej restike. Mapy.cz ma veru ojebali. Ked som online, tak mi na mapach ukazalo ... read more

Europe » Portugal » Madeira April 1st 2020

Rano si davam na ranajky parky a potom vylezenie na vrchnu terasu a zahajenie opalovania sa. Tento raz som sa natrel. Pisanie vcerajsieho zapisku. No nie a nie sa rozbehnut, bo bud ma otravovala yuki alebo davao. Este som si spravil 1.aprila z domova a z vm (vianocna matka = vm). Poslal som im fake letenku domov + vm aj booknute ubytko v slovenskom raji. Pri bookingu zistena zla sprava. Zabudol som zrusit ubytko v lisabone. Cul sa da uz len za 10€. Tak hned pisem do hostelu, ci to moze byt free. Davao (zabudol som jej meno) je furt vo svedsku u sestri, ktora ma dom v lese. Tak super utocisko. Neskor pokracovania citania knihy. Ked docitam tuto, tak dalsiu uz od dominika dana citat nebudem, proste ma to neoslovilo. Okolo 1330 zbehnutie do supermarketu. ... read more

Europe » Portugal » Madeira March 31st 2020

Dnes opat rozhybem koncatiny, idem si obzriet dalsiu levadu, do furado. Prisla mi velmi zla sprava od markoffa, transavia lieta na pevninu az v polke maja, pri tom dva dni dozadu mali lety vypisane este aj na polku aprila. Od stvrtka sa rusia zachranne lety pre ludi zo zahranicia. Ale jedna dobra, na vyucbu jazyku mi odporucil duolingo. Neskor otestujem. Rychle ranajky a sup ho na bus zastavku artistas odkial by mal ist podla goole maps bus c.103 (730 bo vikendova tarifa) do ribiero frio. Mesto pomalicky oziva, rozumej ludia cakaju len na busy, par potravin otvorenych. Kukam na zastavku a na nej o mojom buse ani zmienka. Pytam sa jednej zeny, ta nevie. Nuz do odchodu 10min, rychlokrokom by som to mal teoreticky stihnut na bus stanicu pri teleferico. Cestou sa este pytam dalsieho cloveka ... read more

Europe » Portugal » Madeira March 30th 2020

Rano minute posledne mlieko a corn flakes, potom presunutie na vrchnu terasu a slnenie sa. Zvacsa slnecno ale obcas sa zatiahlo a sprchlo. V hosteli uplne vymrete akurat na gauci rozvalena brazilcanka. Ma opravila bom dia sa vyslovuje bom diasch. Ale asi v brazilii bo tu ludze hovoria normalne dia. Na obed osvedceny recept, spageti, do toho tuniak z konzervy a omacka bolones. Po obede to iste co doobeda, nic nerobenie na terase. Samozrejme som nepouzil opalovaci krem, tak iste biele partie mojho tela sa trosku pripalili ale nic strasne, zajtra predpokladam, ze to uz bude mat hnedu farbu. Nakonec ma z terasy vyhana prudky dazd. Nuz tak presun na terasu dole, kde je velky slnecnik. Upratovacka uz zarezavala. Pytala sa ma kolko tu este ostanem, ci mi ma vymenit postelne pradlo. Tak to je tazke ... read more

Tot: 2.237s; Tpl: 0.032s; cc: 7; qc: 52; dbt: 0.0359s; 2; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.3mb