Nemecko - oktober 2022


Advertisement
Germany's flag
Europe » Germany
October 31st 2022
Published: November 2nd 2022
Edit Blog Post

cesta na svk

hned prvy oktobrovy tyzden sa vydavame na cestu na svk. Tentoraz sme si zvolili zastavku v usti/labem, co je zhruba polovica cesty.

Ubytovali sme sa mimo mesta v ubytku Olsinky . Ubytko fajn, len nevyhoda, ze od mesta je daleko a nasu kupelnu sme mali cez malu chodbicku, nie priamo v apartmane (to som si asi nevsimol pri rezervacii).

Cesta do usti v pohode, skysli sme len v jednej kolone asi 15min, inak radio hlasilo rozne kolony po nemecku, najdlhsia mala 20km.

Bohuzial nam nevyslo pocasie, tak sme usti moc nepobehali, zapadli sme do restiky Pivovarská šenkovna . Bohuzial pivo som nedal, dal som dve kofoly a gulasik, julia dala svieckovu, ta slaba, ked porovnam s ostatnymi co sme mali po cesku.

Potesilo, ze benzin, narozdiel od nemecka, tu stoji v kazdu hodinu rovnako, nie jak u kapitalistov, kde sa v priebehu dna cena zmeni aj o 0,15€/l.

Dalsi den bezproblemova cesta domov, tentoraz som sa v ba neriadil zvislim dopravnim znacenim a nedal sa odrbat, ze novy obchvat sa napaja na d1 ale siel som klasicky cez petrzalku.

Na cze/svk hraniciach ani nohy, v opacnom smere vsak dobra kolona, to je tak ked cesi a rakusania zavedu v schengene kontroli, bo cez slovensko chodi kopa migrantov a nasa policia je v ociach susedov povazovana za neschopnu, jak cela drbla matovicova vlada.

Doma som vymenil letne gumy za zimne, chalanisko mi ich ale zabudol oznacit, tak buduci rok moze maturovat, ktora je ktora.

Vylozil som objednavku v podobe lacneho oleja 1,79€/l a dvoch kartonov corony

Julia navstivila kadernika, vymenila snubny prsten za mensiu velkost. Ja som este po ceste stihol dat seredanom, neake pivka made in bremen, nech si uziju vyjazd.

Dominik sa pekne pohral s dusikom a nunom a mohli sme vyrazit na spiatocnu cestu.

Ubytko sme zvolili v decine, ktory sme na nasej tour de czechia v minulosti len prefrcali.

Apartma Luxura ma skvelu polohu prakticky v centre mesta, len ktovie ako to je s parkovanim, odstavil som na prijazdovej ceste do ubytka, tak hadam to mestska policia nebude brat ako nezaplatenie parkovneho v zone.

Inak decin teda nic moc, prakticky sme navstivili to co minule. Nazad na dialnicu sme isli z 18km asi 15km cez dediny.

Jedlo sme vybavili vRestaurace Radnice , kde sme boli aj naposledy. Sme si nepamatali ci to bolo ok alebo nie, takze do buducna, nie. Svickova nahovno, knedla jak keby bola stara, radegast tez volako divno chutil.

Cesta do brem potom bez problemov, na jednom odpocivadle sme mali stastie, zastali sme, objednali mekaca a hned minutu po nas prisli 4busy plne deti, co okamzite zablokovali cely mekacik.

Co ma prekvapilo a minule som tomu ani nevenoval pozornost, tak na odpocivadlach v restikach boli hracie automaty.

Pan D zvladol cestu na jednotku, bez zbytocnych koncertov ako naposledy.

Auto klasicky napraskane oblecenim pre pana D, novou nadstavbou na kociar, vacsou autosedackou, neakymi tymi potravinami. Bohuzial, miesto pre kofolu sa nenaslo ani tentoraz.

bremy

V jedno pekne slnecne odpoludnie sme sa vybrali pesi na dalsiu pieskovu plaz v bremach, waller sand .

Ta je umelo vybudovana prakticky pri jednom velkom novom obytnom bloku.

Plaz pekna pieskova ale mala, s neakymi tyma lezadlami ale s vyhladom uplne nahovno. Pristav a v pozadi fabriky. Neviem si tu neako predstavit relax.

Cela nova obytna cast, fajn, no pre majetnejsich ludi.

Cez vikend sme s juliinov sestrou, manzelom a dcerou .navstivili freimartk, ktory tu byva kazdy rok od polky oktobra do konca mesiaca.

Ten je hned za hbf na velkom parkovisku. Oproti minulemu roku, uz ziadne stany kde ludom kontrolovali covid certifikaty ci testy. Ludi fakt dost, kopa kolotocov, stankou s jedlom, bavorskym domom, kde disco v style oktoberfestu. Niektory ludia tu pobehovali aj v typickom bavorskom obleceni. Vacsina z tychto ludi malo uz aj dost pod capicou.

Dalsi vikend sme tu mali navstevu zo svk. Dominika prisla navstivit babicka, mimi, dusik a nuno. Posledny dvaja uz hotovy cestovatelia co nemaju problem lietat.

S nimi sme tiez sli na freimarkt. V sobotu na velky za hbf, tu oproti minulemu vikendu menej ludi. V nedelu na maly, pri radnici. Skoda, ze som uz nemal ziadnu dovolenku, takze stvrtok a piatok som pracoval a oni sa tu venovali panovy D.

Posledny vikend v mesiaci sme navstivili botanicku zahradu .

Platil pan D. Ten totiz od mesta (tak ako vsetky deti v bremach) dostal kartu s kreditom 60€ (platnost do konca roku,buduci rok dostane dalsiu), ktory sa da pouzit v roznych muzeach, dal sa aj na par kolotococh na freimarkte, co sme tiez vyuzili. Vstupne 11€ dospela osoba.

Botanicka nic moc, najskor sme sli do japonskej zahrady, kde tronil budha, presli sme do dalsej casti venovanej borneu, dalsia cast tibet,nepal, cina, vonku sklennik s rastlinami v kochlikoch, posledna cast dazdovy prales, kde poletovali motyli a boli tu 4 opice gibbon (samozrejme oddelene), tie mali vybeh aj vonku.

Este pred vychodom sme presli miestnostou s roznymi interaktivnimi hrami pre deti. Ako vravim, botanicka nic moc, cakali sme, ze to bude vacsie ale zas zadarmo v pohode, inak neodporucam, resp za neakych max 5€ by to bolo ok.

Na veceru sme sa vybrali na maly freimarkt, julia chcela polske pirohy. Tak sme dali dve porcie (7€/220g/porcia). Predrazena gebuzina. Pirohy mali celu dobu namocene vo vode, tu vzdy pred predajom len zohriali, keby vim, tak to hned tento skvely juliin nakup zatrhnem.

Kedze je predlzeny vikend, 31.10 je tu sviatok, dostal som na nedelu priepustku na futbal. Vybral som si overeny hannover, kupil listok, kde dost zmatocny digitalny a mobilny listok, co bolo skoro prakticky to iste, len pri prvej variante to cloveka nutilo nainstalovat do mobilu google wallet.

Cez db appku, kupeny niedersahsen ticket za 24€. V cene je neobmedzene cestovanie po dolnom sasku, hamburgu a bremach mimo ic vlakov.

Vo vlaku stale povinne ruska, ak by som siel ic-kom, tak povinne fffp2. Bo asi cim rychlejsi vlak tym nebezpecnejsia nakaza covidom.

Sprievodca neprisiel ani cestou tam ani nazad.

Spravil som si hodinovu zastavku v mestecku nienburg. To uplne prtave a nic extra co by nebolo v inych nemeckych mesteckach, neake tie pekne domceky, kostol, rieka, namesticko.

V hannoveri na hbf kopa policajnych aut, spolu s davom som siel na stadion.

Security kontrola dost dokladna, ma ohmatali od hlavy po paty.

Kupujem pivka, klobasu. Horcicu/kecup si clovek docapoval sam opodial stanku s predajom. Predaj pekne pomocou karty, z toho by si na svk stadionoch mohli zobrat priklad, clovek prilozi kartu a hotovo, zadne zdrzovanie s drobakmi. Pohare klasicky zalohovane (1€), pri vratke opat stacilo len prilozit kartu a cloveku na druhy den nabehli peniaze nazad. Ne jak v drblej tt, kde sa pohare vracaju u studentov, ktory su zufali ked sa im minu jednoeurovky.

Na stadione druhej ligy nieco cez 29000 ludi, z toho odhadujem asi 1000hosti.

Security na tribune smiesna, mal som listek pri kotli, sa ma pytaju, sind Sie 96? Ja. Wilkommen.

Hostia na zaciatku odpaluju pyro + dymovnice, slapali skoro cely zapas.

Domaci mali kotol de facto cely sever ale slapal len stred na druhom poschodi. Co ma prekvapilo, tak na statie to bolo dost mrtve.

Oproti minulajsku co som bol, tak vyseli aj zastavy a atmosfera lepsia. No chlapci davali dokola len tri chorale. I tak sa sem este vratim, tak ako na hsv, to su jedine normalne kluby v mojom okoli bez zbytocnych ukrajinskych a lgbt (aby som niekoho neurazil tak po novom lgbt+) picovin.

Proste normalny fans.

Covid kokotiny na stadione ziadne.

Vo vlaku nazad asi 3 zastavky pred bremami nastupila moslimska omladina, nad ktorych neni. Ziadne ruska. niezeby som ja mal, vyfajcovali si elektricku cigaretu.

neskor nastupil cernoch a drbal ich za tu cigaretu, chlapci najskor sklopili ocas ale potom nabrali druhy dych a mali ho na haku.

V posledny den sme isli na navstevu k tatiane (tusim povodne z bulharska alebo ruska, uz si nepamatam), co je juliina kamoska z kolina, ale uz byva tu resp vo vedlajsej dedine cca 25min autom.

Povodne sme mali ist v nedelu ale jebovci zmenili termin tyzden pred tym, ze chcu ist do divadla.

Nuz tak sme dosli, i tu obrad s cajom a zakuskom, potom nasledovala vecera v style bavorska, tak male klobasocky, biela klobasa ( ta mi nechutila), pivo zadne, bo som sofer.

dominik sa ako tak hral s jej detmi a po 3hod nazad domov na moje naliehanie, bo fakt 3hod mi na navsteve bohato stacia a to tam ideme o tyzden zas, bo jeden spratek (totalne rozmaznany) ma narodky.

samozrejme komunikacia so mnou niaka, bo nemecky nehovorim, to tez nechapem preco nehovorili ang, ked vedia ale je mi to fuk.

Veru nemcine som za ten rok moc toho nedal. Co ju pouzijem tak len sem tam v robote a aj to len neake zakladne veci, inac ju nemam ani kde pouzivat.

Odysea vysokeho najmu pomalicky vedie ku koncu.

Po tom co sa julia informovala u predoslich najomnikoch, tak aj im zauctovali 70€ mesacne neaky neocakavany nedoplatok, tak to dali neakemu pravnikovy.

Nuz sme dali aj my. V nemecku su rozne agentury co pomahaju s najmom. Rocne sa plati 80€, my sme za prvu konzultaciu zaplatili 20€, neskor sa julia rozhodla aj pre ten rocny poplatok.

Nuz chlapik vypocital, ze najom co nam dali je ozaj vysoky a navrhol nizsi, ohladne tych 70€ povedal, ze to bezne robia tieto velke realitky a neni to nezakonne, takze s tym nespravi nic. Proste chcu ludi nalakat na lacny najom. dalej kukol polozku smeti, kde bol nedoplatok 140€, to sa mu nezdalo ale nic stym nerobil, bo julia to uz reklamovala.

Aj to vyreklamovala, kokoti nam zauctovali cely rok, pritom sme tu minuly rok boli len 3mesiace, peniaze nam dobropisovali, no i tak nakonec som musel doplatit cca 290€ nedoplatok + nove najomne 905€.

Nakonec teda tento pravnik na dve veci, bo pozadat o mensie najomne sme mohli aj sami, stale cakame na odpoved, smeti sme si vyriesili sami a ten skryti nedoplatok je v pohode podla zakonov. To je tak ked sa clovek nerozumie nemeckemu systemu a necha taketo veci vybavovat cloveka co je pokakany z neakeho vybocenia z nemeckeho ordnungu, tak jak vacsina nemcov.

Pozitivna sprava je aspon od elektriky, kde mame preplatok cca 390€, hned nam chceli znizit zalohy z 54 na 27€ ale to sme odmietli a znizili sme zalohy len na 50€, bo ceny energii idu hore, tak nepocitame dalsi rok neaky preplatok.

S dominikovy sporiacim uctom tez chaos, proste clovek ked chce zistit zostatok musi ist do atm, ten mu vytlaci vypis, ktory je naprt. Cul ma na ucte 20€ co som mu tam na skusku poslal, ze ako to vyzera ale na vypise, ziadne zmienka, ze to je odomna a to mal este dostat startovne 20€ od banky, to tam neni vobec. Tak som musel juliu dotlacit nech napise bankerovy co s appkou, ktoru nam slubil, ze posle kody, nech to mame online. Kokot poslal link, kde bolo opat treba overit identitu a az potom poslu pristupove kody.

Este minuly rok mi dorazila pohladnica z japonska, ruri ma dceru menom kaho.

Yusia s rodinou sa vratila nazad do kyjeva, kde to uz vyzeralo bezpecnejsie (zaciatkom mesiaca, cul je uz realita zas ina)

Rus, ktoreho som stopol raz v gruzinsku, predava byt v rusku a s celou rodinou su uz nachystany opustit tuto bohom zaslubenu zem a hlavne sa chce vyhnut nezmyselnej mobilizacii.

Julia ma novu nakupnu maniu, po zlataj disney edicii knih , zvieratkach schleich , presla na nakupy rozpravok z tonieboxu . Nastastie to vsetko kupuje second hand a nie original. Hlavne tie toniebox su vsak totalna blbost, staci jeden panak a na nho stiasnut mp3 z netu ale ne, to sa v nemecku nesmie, ruske pesnicky sa vsak mozu, to je ok. Skoda, slov.

robota

V robote som stale na pozicii stow. Na nase miting v singel pack ani nechodim, idem priamo na poschodie, kde je miting lepsi. U nas dole maju tv ale ten nepouzivaju, bo vraj nefunguje, skor si ale myslim, ze lemry tim lidri nedokazu pripravit prezentaciu, narozdiel hore, kde som docasne preveleny (taham uz tusim 4mesac), pekne muzika, pekna prezentacia na tv, clovek teda hned ma kvality aj safety tip hned na ociach.

Co sa tyka mojho docasneho prevelenia a prevelenia aj dalsich ludi, bo neni robota, tak je to cele na smiech. Jebli tim lidri z mojho posobiska nas vzdy poslu na prvu prestavku a potom obcas neaky clovek dostane spravu aby prisiel vypomoct na svoje povodne stanovisko. Jebliny volakedy ludi zavolaju len na 45.min ako sa to stalo mne, fakt amateri co si nevedia postrazit vykonnost.

Zacali sa rozdavat zmluvy na neurcito, tak volaky vypatlanci robia jak blazni. V singel pack je norma na hodinu 120ks (co v pohode davam a to nerobim naplno), no neaky ludia robia 150-180, fakt nechapem naco. Jeden cernoch dokonca robil 200ks. To uz je na psychiatriu.

Na dalsom oddeleny sms (mini obalky) je norma 300 (350), elita(nikdy ich neposlu na ine oddelenie, 5 vip ludi) co tam je dava 450-600ks. Tez nechapem naco sa takto zenu, penaze rovnake a zmluvu na neurcito daju kazdemu kto neni drbnuty.

Nakonec novy manazer neni mohamedan z ineho amazonu, ten prisiel a okamzite poziadal o zmenu na nocnu, ale jeden tim lider z ineho oddelenia. Vyzera fajn a ludia si ho chvalili ako tim lidra. No i tak, rozmyslam, ze zmenim oddelenie, bo je to tam fakt totalny chaos.

V kantine su drbkovci jak na security. Na vyber su dve menu + extra jedlo (klobasa, snicla , hranolky, sendvice). Dojde clovek a ne aby si vypytal menu ale postupne ukazuje co chce z menu, ryza sa da v pohode nahradit cestovinami a pod. To totalne spomaluje vydavanie obedov, este aj jebnute kucharky nakladaju jak z pomaleho filmu a zbytocne sa vypytuju ludi co chcu. Sak kurva je menu, tak dam to a nebudem vsemozne kombinovat. Naposledy som cakal v rade 10.min, vdaka spomalenym filmom na oboch stranach.

Dostali sme novy harmonogram na peak, ktory tu trva mesiac, na svk bol tusim skoro 3mesiace. V novembri robim 1x6dni v tyzdni a v decembri 2x6dni v tyzdni. nahovno mi vychadzaju vianoce, 23.12 robim, takze domov dojdem okolo 0/30 24.12 a na silvestra v sobotu robim tez.

Na tajnasa som si zobral jeden nadcas na november, bo v pondelok je sviatok, takze budem robit klasicky 5dni.

Priplatky za sobotu su tu neni zadne, za dobrovolny nadcas 50perc, za nuteny 100perc. Penazne vsak clovek dostane len tie percenta, cely den sa berie ako nahradne volno, ono da sa i to neskor preplatit ale po zdaneni cloveku ostanu akurat tak oci pre plac. Podla mojich vypoctov by som mal mat teda buduci rok 27dni dovolenky + 4dni nahradneho volna.

Ma sa tu spustit aj swag shop, to je taky obchodik kde si clovek za body co mu da tim lider vyberie neake oblecenie, hracku...No amateri ho nedokazu spustit, bo zenska co to ma na starosti je na dovolenke a mozno to spojazdni tak o dva mesiace a aj to len mozno, co mi povedal jeden tim lider co s nu robi. Spustaju ho inak uz od juna.

Totalne na smiech, nieco co v inych amazonoch po celom svete funguje od otvorenia, tu nevedia spustit ani po 1,5roku. O appke aj skoda hovorit, velke reklami, ze si tam clovek moze poziadat o dovolenku, kuknut svoje odpracovane hodiny ale realita je taka, ze to nejde vobec. Samozrejme v inych pobockach s tym problem neni. Fakt sa cudujem ako to tu moze fungovat a ,ze tu tychto amaterov nikto z centrali amazonu nekontroluje.

Raz cestou do roboty telefonaval andrew s comfort. Ta tu v septembri skoncila, bo ju odmietli dat na nocnu zmenu. Aj ten jej koniec bol vsak fraska, podala vypoved, o den neskor jej volali, ze moze ist na nocnu zmenu, tak difca cele stastne, dojde do roboty a ide si to dat potvrdit na hr a tam jej povedia, ze co len chce, dala vypoved tak konec. A pri tom jej den pred tym z hr volali, ze vsetko je ok, vypoved sa rusi a moze pokracovat.

Cul robi v hello fresh, co je chladiarenska spolocnost, t.j. max teplota je tam 10c, pochvalovala si ale stazovala sa na nocnu ked mala, ze to je brutalita. A pritom v amazone chcela buchat nocne kazdy mesiac.

Andrew si este stale robi vodicak, bo instruktor ho nechce nahlasit na skusku, bo vraj stale zle jazdi, uz ma asi 18jazdu, jedna jazda stoji 100€. Uz je zufali z toho ale zmenit autoskolu sa mu financne neoplati. Autoskoly tu maju uplne drbly system, nekupis si ako u nas komplet balicek (teoria,prax) ale tu to mas podla usudenia instruktora, takze najskor spravis teoriu a potom mas min 14jazd, ked sa to instruktorovy nepozdava, dava ti dalsie a dalsie jazdy.

Inak ma uz nasira, bo kazdy den meska smerom ( raz som meskal i ja,5 min a jeho vidim na semafore este ako si v pohodicke vykracuje a telefonuje, zadny stres, ze ho niekto caka) do roboty, raz meskal 12.min, som mu volal, nezdvihal, tak som odisiel, neskor som ho stretol v robote, ze stratil mobil, od vtedy uz byva na mieste urcenia nacas. Uvidime dokedy.

Zvysil som taxu na benzin, kedze ten ide zas hore, aktualne sa pohybuje cena okolo 1,9€/l.

foto

bremy

hannover

nienburg

Advertisement



Tot: 0.258s; Tpl: 0.013s; cc: 10; qc: 27; dbt: 0.0414s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb