Blogs from Germany, Europe

Europe » Germany » Saxony » Dresden May 17th 2019

It’s my last day of visiting old haunts. I have enjoyed my trip down memory lane. There is still a distinct difference between east and west Germany; here it’s more laid back and the people are friendlier. Other ways they remain linked to the past; the WiFi is rubbish, there’s still a Woolworths and a C&A, even the odd Trabant. We start the day with a different car and a tour of the Glaserne Manufaktur (the transparent factory) where they manufacture the VW E-Golf. The building, made entirely of glass, sitting in the corner of a park, is quite a sight. We opt to walk the 2 miles to the factory because we have been told it is difficult to park there! To be honest, the factory is little more than a PR stunt. In this ... read more
VW factory

Europe » Germany » Saxony » Dresden May 16th 2019

Not the best start to the day. I sat on the toilet and the seat hinge snapped. This has left me in a bad mood for two reasons: (1) I am sad that my arse is so enormous that a toilet seat can’t bear its weight, and (2) the seat subsequently slipped, pinching aforementioned enormous arse, thus hurting more than just my pride. Once the toilet seat debacle is over, we check out. We had planned some more sightseeing in Berlin but the weather is hideous so we set off instead on the 115 mile drive south to Dresden. Before we leave, I attempt to buy some postcards. I enter the shop, spend a not inconsiderable amount of time selecting my postcards, then approach the cashier. She tells me she doesn’t open for another 15 minutes. ... read more
Yenidze
Semper 2
Semper

Europe » Germany » Schleswig-Holstein » Husum May 16th 2019

castellano debajo del frances Il fait encore bien froid... mais le soleil brille... Un vent tenace nous fait penser à certains endroits de Norvège... Nous continuons malgré tout notre petit bonhomme de chemin, nous disant que d'ici quelques jours l'été arrivera peut-être ! Aujourd'hui (c'était bien entendu il y a quelques jours vu que vous savez tous que je ne peux pas faire le blog chaque jour...), nous découvrons encore quelques endroits d'Allemagne. Une petite ville au bord d'une grande mer : le petit port de Husum possède un charme maritime d'une rare intensité. Une vie paisible s'organise entre les vieilles ruelles de pêcheurs, les bistrots du port et les restaurants raffinés regorgent de délicieuses surprises et les promenades sur les digues offrent de magnifiques points de vue sur la mer du Nord et la url=https://www.germany.travel/fr/villes-et-culture/patri ... read more
quand nous parcourons la campagne
les nouveaux silos
ferme

Europe » Germany » Berlin » Berlin May 15th 2019

So the old man's quest to become a parkrun alphabeteer (running a parkrun beginning with each letter of the alphabet) has brought us to Poland, via Germany, with a brief foray into Slovakia. I studied north of Berlin in 1988 and was a regular visitor to the then East Berlin. I've only been back once since reunification, and it's rather a weird feeling. Not only how much a place, particularly one with such a turbulent history has changed. But also, how you can walk along a road which is so familiar, then reach a part you have never visited before, because there used to be a wall in between. We fly into Berlin ahead of schedule (an EasyJet first). Then pass through immigration. I get stopped by immigration a second time. So much for freedom of ... read more
Alexanderplatz 2019
Alexanderplatz 1988

Europe » Germany » Bremen » Bremen May 14th 2019

que voici !!!! Aqui tienen la direccion para ver la pelicula que no quizo aparecer en el blog anterior ! https://www.youtube.com/watch?v=S0RjIE7cn7o... read more

Europe » Germany » Bremen » Bremen May 13th 2019

C'est dimanche... On se promène à pied et on laisse Pollux se reposer ! Nous voici dans les environs de Brême… C’est ainsi que nous prenons le bus devant le camping qui nous mènera jusqu’à l’Université et de là le tram pour la ville… Sueur froide, a l’arrêt du bus à l’Université, nous trouvons bien l’horaire pour aller en ville, mais nous voyons que le dimanche ce bus ne circule pas pour revenir… Nous prévoyons donc un arrêt à l’office du tourisme pour qu’il éclaire notre lanterne !!! Nous étions déjà venus à Brême lors du voyage du Cap Nord… mais nous n’avions fait qu’une brève visite car toute une journée de pluie nous empoisonnait… Aujourd’hui grand soleil… certes un peu froid mais dans la rue il y a de l’ambiance et surtout sur la place ... read more
La brasserie principale de Brême
Il y en aura pour tout le monde
sur la route...

Europe » Germany » North Rhine-Westphalia » Munster May 12th 2019

Castellano debajo del frances Vous l’aurez compris… nous montons vers le Nord… et aujourd’hui nous nous dirigeons vers Münster, à ne pas confondre avec le fromage français mais bien une cité universitaire qui mérite une petite visite. C’est une cité qui a marqué l’Histoire, puisque c’est ici qu’en 1648, les grandes puissances belligérantes de l’époque mirent un terme à la guerre de Trente Ans. Détruite à plus de 90 % en 1945, la vieille ville a été reconstruite presque à l’identique. D’où l’étrange impression de visiter une ville ancienne… toute neuve. Merci le Routard de nous apprendre tout cela ! Il nous raconte aussi : l’animation est assurée par les 55 000 étudiants que compte la ville, mais aussi 300 000 habitants et 2 vélos chacun… : un pour tous les jours et un autre pour ... read more
...
un tableau de bord bien équipé
une agence de voyage qui gâte ses touristes en route ! (1)

Europe » Germany » Hamburg » Hamburg May 12th 2019

A few hours after going to sleep it was time do get up. Despite the many beers drunk and the very few hours slept, I felt surprisingly chipper as did Zanne. She put it down to German beer being of better quality than the crap we get in the UK. We drove to the central Hamburg station, the Sunday morning roads being very quiet, we got there quickly, but no David. Being overtired and unsure, he disembarked at another Hamburg station and was a further 19 minute drive away. We found him looking rather sheepish and worn, but after the food Zanne had brought him and a rest in the car, he soon was laughing and joking about his epic adventure that will give him much to talk about at parties for years to come. We ... read more
Just before the St Pauli v Bochum match.
The beer refill man
Just before the St Pauli v Bochum match

Europe » Germany » North Rhine-Westphalia » Cologne May 11th 2019

Castellano debajo del frances... Pollux entame sa cinquième année de grand voyage… il se porte à merveille et son chauffeur lui a préparé un terrible itinéraire pour ce printemps et été 2019… J’ai eu la chance de trouver sur Google cette carte de l’Europe, qu’une fois que vous cliquerez sur le lien, vous pourrez également cliquer sur un pays et obtenir des informations sur celui-ci…. Conservez donc dans vos favoris cette page et retournez-y à chaque frontière que nous passerons… Pour vous faciliter la vie j’essayerai de remettre moi-même le lien à chaque changement de pays… http://www.axl.cefan.ulaval.ca/europe/Europe-MAP.htm Nous voici donc partis cette année, sous la pluie… c’est assez rare pour nous, mais il faut faire avec, sinon les voyages deviendraient impossibles ! ... read more
01 en Allemagne les champs d'électricité !
02 une arrivée sympa au camping de Brühl (1)
02 une arrivée sympa au camping de Brühl (2)

Europe » Germany » Hamburg » Hamburg May 11th 2019

The day started at 3am because we were going on holiday. Travelling for the first time with another couple, Zanne and David, Glyn and I left in the dark as David drove us to Manchester airport. The flight left at 6.40am with just three of us and David took the train for a transcontinental journey he won’t be forgetting in a hurry. It turns out that the rail system in Germany isn’t as good as hoped; trains ran late with little info given and David got accosted by drunks and a Nazi in Cologne. Meanwhile, Glyn, Zanne and I landed happily in Hamburg after an uneventful 80 minute flight. During the descent into Hamburg, I noticed that The city was thick with dark green trees, like a dense forest with buildings poking out. Plus many bridges, ... read more
St Peter's Church
Old building
Rathaus

Tot: 0.104s; Tpl: 0.014s; cc: 12; qc: 75; dbt: 0.0227s; 1; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.5mb