Bulharsko - Varna 23

Europe » Bulgaria
June 29th 2023
Published: June 30th 2023

Nas prvy letecky vylet k moru.

vlak bre-ham-bre

Cesta zacala vlakom do hamburgu, hned na stanici v bremach konflikt s kokotkom s bicyklom co cakal na vytah na peron ako my. Kokot si caka, nezmackne gombik, julia teda stlaci, dvere sa otvoria (nelogicky su tu z dvoch prilahlych stran) on nabieha dnu svojimi a ja svojimi, este sa rozculuje co si to dovolujem ist dnu.

Vo vlaku ideme do cyklo vagonu, vlak prazdny.

Na preplnenej stanici v hamburgu ideme skoro az na koniec nastupiska kde je az jeden vytah, nastastastie ziadne dlhe cakanie. Po vystupeny neprekvapili arogantny nemecky dochodci co su lenivy ist pohyblivymi schodmi so svojimi kuframi ale vyuzivaju vytah urceny pre kociky, bicykle, invalidov. Keby za nimi nebola kopa kocikov nic nepovim ale co si budeme hovorit, su to kokoti.

Prestupujeme na sbahn smer letisko. Ako nastupime, tak ocujem neaku divnu konecnu, tak julia to kontroluje, nuz tento sbahn nejde na letisko, tesne pred nim treba zmenit sbahn (rovnake cislo). Nakoniec len rozpoja supravu ale kedze sme boli v zadnej, museli sme sa presunut dopredu.

Cestou nazad z letiska do brem, uz nastupujeme na priamy sbahn smer hbf hamburg. Julia bola hladna, tak davame klasicke nemecke jedlo, kebab. Chut prakticky niaka. Do brem regionalny vlak ide kazdu polhodinu, tak pohodicka. Len pohodicka uz neni jeho plnost. Jebnuty ludia nejdu do prednych prazdnych voznov ale pekne si cakaju pri poslednom (su pri nom schody z nastupista). Nuz my sa tu tlacit nebudeme a ideme dopredu, kde vsak neni vozen pre bicykle ale pohoda, miesto na karicku sme nasli. Vpredu vlak poloprazdny. Cestou sprievodca vyzyval ludi nech si prejdu dopredu. Listky nam nekontrolovali.

Letisko Hamburg

Po prichode na letisko, ideme na check in. Treba podat 20kg batozinu a dat oznacit karicku. Debil som sa postavil do normalnej fronty a nie do priority, ked ma clovek dieta ide automaticky smer priority (zistene neskor). Nastastie fronta mala a islo to rychlo. Davam obcanku, kufer na pas (14kg), obsluha nam este znackuje karicku a smer security.

Opat priority vchod, tekute jedlo, voda presli v pohode, bo dieta. Kontrola expresna a privetiva.

Po kontrole smer salonik, pan D vo vytahu zaspal( chvalabohu inak celu dobu po vystupeni z sbahn mrncal) tak si ho moc neuzil.

Salonik s vyberom jedla oproti viedenskemu ubohy. Dorazila kombinacia zemiakov, parku a horcice. No nieco som pojedol, dal asi pol flase vina a mohlo sa ist na pasovu kontrolu.

Tu ziadne rady a ziadne problemy.

Problem akurat s meskanim letu cca hodina, co sa neskor natiahlo na 1,5hod (pol hodinu pilot po ceste zmazal). Neplanovana pol hodina vznikla, bo sa na palube ocitol clovek co tam nemal co robit. Chudak nastupil do zleho lietadla. Toto by som cakal v neakej krajine tretieho sveta ale v ordnung nemecku veru nie. Nuz ale ani sa necudujem, ked na gate ani letenky poriadne nekontrolovali. Po opusteny lietadla zlym pasazierom, nastava prepocitavanie cestujucich, co trvalo asi 20.min, bo letusky asi vedia pocitat len do desat. Po uisteny sa, ze pocet sedi, prisla na rad kontrola zavazadiel (safety first). To uplne komicke, ked sa letuska pyta ludi, black is your? a hore v bine vedla seba 4 cierne tasky. Uplna komedia.

Do lietadla sme sli rukavom, karicku som nechal pred vchodom do lietadla.

Pan D, let zvladol bez vacsich problem. Ako sme sa vzniesli do nebies, som si presadol k julii a malemu, ja som mal sedadlo vpredu, ona vzadu.

Na ceste nazad z bulharska pasove v hamburgu v pohode az na jeblu staru cinanku co sa drbla do rady pre eu obcanov a este sa predbihala jak jebla. Za mnu stala este filipinka. Fakt nepochopim, sak mam hore znak eu, tak sa do tej rady nedrbem.

Pobavila colnicka, ked sa pytala ci je dominik syn julii (ma este staru obcanku na stare meno). Vraj nech ukaze rodny list pana D, v mobile vsak nie, pekne original. Tentoraz nas teda pusta ale nabuduce, bud bude mat julia moje meno alebo original rodneho listu, inak bubu. Hlavne, ze z nemecka nas pustili v pohode. Uniest syna teda problem neni ale vratit ho domov, to uz je velky problem.

Dlha cakacka na batozinu. Prva prichadza karicka, esteze pas na batozinu bol pri vydaji nadrozmernych batozin, tam nam dali karicku. Pan D dokladne poutieral podlahu, prisla batozina a sme sbahn.

V ham aj vo varne sa dali na rychlejsi prechod pasovkou pouzit automaticke brany na biometricky pas, ja som mal ale nic z toho, ked pan D je este maly.

Letisko Varna

Z lietadla vystupujem posledny, bo sedim vzadu ale batoh mam uplne v predu, uz mi ho chcel neaky chalan brat, este, ze som ho zastihol.

Nasadame do busu a po par metrov uz ideme na pasovu.

Uplne bez problemov a uz sme v bulharsku.

Varna letisko je uplne prtave.

Na pase cakame na nas kufor a karicku. Ta prichadza zarovno nim. Ono pri karicke clovek nikdy nevie kde sa objavi, su tri moznosti, bud ju daju uz pri vychode z lietadla alebo pride klasicky na pase ako batozina alebo ju treba vyzdvihnut v nadrozmernych batozinach, no a este jedna moznost je, karicka nedorazi 😊

Po opusteny bezpecnej zony sa ocitame v priletovej hale kde hned nebankovy atm (pocitam, ze s dobrou marzou) a nevyhodne zmenarne. Povodne bol plan zmenit 10€, nech mame na bus ale nastastie bulharsko neni zaostala krajina a listok na bus c.409 co ide do centra a dalej na zlate piesky sa da kupit cez appku varna ticket . Dokonca je to o polovicu lacnejsie ako v buse.

Spiatocna cesta moc nepotesila ked som sledoval nas let cez flightradar24 . Uz z rana mal let meskanie z rumunska do izraela hodinovu sekeru. Po check ine, kde som sa uz postavila do priority radu (co bolo dost nestastne, bo obycajny rad isiel rychlejsie a to pred nami len dvaja ludia), meskanie stuplo uz na 1,5hod a let este ani nevystartoval z izraela do bulharska.

Na check ine pred nami 4 mlady nemci, co si zrejme kupili letenky cez neaku inu stranku ako wizz. Online check in im nesiel spravit, tak ich pracovnik poslal na pokladnu kde si pekne zacalovali este aj za batozinu.

Tentoraz na prepazke chalan chcel aj juliin pas. Oblepenie kufra (uz 16kg, keby vim kupim este aspon dve vina) a karicky.

Smer security, pri kontrole letenky pracovnicke vadila detska pesnicka co sla z mobilu, tak sme ho museli vypnut. Ako sem uz stali pred security, jedna pracovnicka nas vyzvala nech sa predbehneme. Vyhoda cesty s dietatom.

Prechadzam starym pipacom (oproti kovbojskemu v nemecku, kde im na displeji ukaze este aj zozmoleny osopleny servitok), mensia zrada s karickou, v nemecku sme prisli cez pipac v pohode, tu sme museli karicku zlozit a dat ju na pas pod rontgen ako ostatnu batozinu. Jedlo a voda pre maleho v pohode preslo.

Smer VIP salonik. Ten bol fakt doslova VIP, boli sme v nom len my traja.

Po vstupe, obsluha v soku, ze tam niekto ide, im ani skener na priority pass neisiel, neskor za mnou prisli a naskenovali mi ho.

Ponuka uplne uboha (za toto by som veru dobrovolne neplatil), len par pootvaranych vin, cola, pivo, dzus, kava z automatu a ako jedlo, len keksiky ci perniky.

Vsetko korunoval napis aby si ludia nebrali veci zo salonika domov.

Nuz som popil, pan D si v pohodlicku poodychoval.

Kukam let a z izraela ani letadlo neodletelo, tak uz panika. Potom kukam na tabulu a tam uz ine cislo letu, povodne sme mali letiet s pripojom z izraela, teraz letime nazad pripojom z berlina, este, ze tak.

Pracovnicka nas upozornuje, ze je last call pre priority. Co mi neslo do hlavy cca 40min pred odletom. No sli sme.

Kontrola leteniek, a cakanie v plnej ohradke, keby vim este pobudnem v saloniku 15.min. Julia opusta ohradku so suhlasom pracovnicok a ide maleho prebalit na zachod.

Dvere sa otvaraju a pesi ideme k lietadlu. Karicku odovzdavam pred lietadlom, este pred startom menim sedadlo a ide sa domov.

Spiatocna cesta prebehla v oblakoch bez problemov, kedze pan D, polku cesty prespal s ceckom v hube. Opat sme mali kazdy inde sedadlo ale nakonec sme sedeli spolu cez ulicku.

Varna

Rychli presun na bus zastavku co je po vychode z haly na pravej strany a chvilka cakania a uz je tu bus c.409. Naskakujeme a snazime sa kupit listok kartou v automate, no neuspesne, kartu to nebralo, len kes. Tak zhavime appku (na jednu sa da kupit len jeden listok) a uz nahadzujeme udaje karty. Prichadza sprievodcicka, listok prosim, prave kupujem, len mavne rukou a ide dalej. Neskor sa vrati a listok mi skontroluje. Na svk a pocitam, ze i v de, nieco nemozne. Za jazdy kupa listku.

Vyskakujeme na zastavke sevastopol a hned oproti zastavke vyberam kes v hodnote 100€.

Kes prakticky nepotrebny, mimo neakeho trhu ci neakych drobnosti v parku, vsade kde sme boli, v pohode platba kartou.

Smer ubytko, no este ako k nemu prideme zastavujeme na veceru v happy grill . davame veceru za ok peniaz, i ked porcie sa mi zdali neake male, no to vykompenzovala pekne vyzerajuca obsluha, dokonca sme mali stastie a nam tu aj zatancovali. Pivo kamenica ma vobec neoslovilo, v ponuke este amstel a staropramen (ten prakticky vsade co som videl).

Prichadzame na apartman, vyberame kluce z bezpecnostnej schranky, sup na tretie poschodie a priprava na spanok.

Apartman dobra poloha , balkon (ten som ani raz nevyuzil), ok kuchyna. nevyhoda, nenormalne vela cajok na naprotivnom dome a hlavne totalne rozkopane okolie, bo bulhari opravuju nie po uliciach ale hned po celych blokoch cesty a chodniky.

O chodnikoch skoda hovorit, pre kocik a invalidov non friendly mesto. Ci uz cesty alebo vchody do obchodov, ziadne najazdy, len schody, vysoke obrubniky, sama diera ci vsade stromy.

Nas program bol prakticky rovnaky kazdy den. Rano ranajky doma, potom smer jedno z mnohych detskych ihrisiek, obed, spanok v apartmane ci popri prechadzke v parku. Poobede chvilu na plazi, apartman, vecera, obcas este detske ihrisko.

Boli sme aj trhu s ovozelom . Nic extra a ceny niektoreho ovocia ako v nemecku. Chceli sme kuknut aj fish market ale pan D, bol proti.

Cez tyzden skoro vsetky restiky ponukali denne menu.

Mimo uz spominaneho happy girll , sme skusili aj jeho dalsiu prevadzku v pristave . Tu sa mi zdala obsluha viac priatelskejsia a bolo to tu mensie.

Inak pristav nic moc, prakticky len restiky a kolotoce pre deti (ceny niekde ako v nemecku ci drahsie). V pristave sme skusili aj Burrata Italiana Varna . Co po otvoreni menu sa javilo ako dalsia prevadzka happy grill, len s tym, ze tu boli v ponuke cestoviny a viac pizz. No obsluha tu nebola az taka pekne nahodena ako v happy grille ale o dost prijemnejsia.

Denne menu sme skusili v siety Staria Chinar Delikatesen. V prvom menovanom to fungovalo formou bufetu. Clovek ukazal co chcel a obsluha mu nalozila. Najlacnejsie a velmi chutne. Odporucam.

Na pesej zone skuseny Stariya Chinar Cherno More . Tu luxusna restika s velmi profesionalnou obsluhou. denne menu fajn cena a dobra kvalita. Boli sme aj na veceri ale to uz drahsie a male porcie. No obsluha ozaj na urovni. Som si objednal malu flasu vina. casnik dosol, predemnu otvoril a ci chcem okostovat. tak som sa premenil na degustatora, odkyval som a casnik dolial pohar. Taktiez ked videli, ze mame prazdne pohare hned dolievali (moje vino ci limonadu)

Dalsia vecera v restike alba . Jedlo kvalitne ale obsluha nie moc privetiva.

The Golden Sheep Brewhouse (restika sa vsak vola black sheep) - obsluha super ale jedlo slabe, pivo dobre.

Z kaviarni ci pekarni navstivene:

ONE coffee and cakes . neodporucam.

Kramer pastry - tu dost divny system, dva pulty, z jedneho si clovek moze objednat len so sebou, z druheho na mieste. Nic extra.

Хлебарници Пармаксъзов Кафе - stare pecivo, kava nic moc.

Park Bar Reflex - fajn kapucino, zakusok ale jedlo neodporucam (maly sme sendvic). Vyhoda, poloha pri detskom ihrisku.

Top detske ihrisko bolo pre nas v primorskom parku . Priestranne, vsetko funkcne, lavicky. V tomto parku sa nachadzaju aj spoplatnene atrakcie pre deti ale dominikovy stacila aj free hupacka, na ktorej stvrdol hodinu.

Z plazi sme navstivili len dve.

Mestsku pri beach bare seacrets . Pieskova, cista plaz s uplne plytkym morom dost daleko, tak super pre pana D. Obcas neaky ten bordel v mori alebo riasy ale nic hrozne, uplne minimum. Hlasita hudba s beach baru ziadna, tak pohodicka.

Rappongi Beach , tuto dominik prespal. Plaz pieskova ale pri vstupe do mora mensie kamienky a po par metroch uz hlbka.

V plane bola navsteva aj Sahara beach v st konstantin a helena. No nevyslo to, bud dominik spal alebo nemal naladu na cestovanie busom.

Na plaz sme si kupili aj slnecnik, no zbytocne vyhodene peniaze, bo neskor sme na ubytku jeden objavili. No co uz. Nas novy sme chceli niekomu darovat na plazi ale nik vhodny tam nebol, tak sme ho nechali na ubytku. Bez neho si neviem predstavit ostat na plazi s dietatom.

Varna pozitivne prekvapila. Velmi dobra destinacia pre rodiny s malymi detmi. Detske ihriska, ok plaze, lacne jedlo v restikach. Normalny ludia v uliciach (ziadne individua ako v nemecku). Rozmyslame, ze buduci rok si to zopakujeme. I ked uz mam kupene letenky do albanska, no to pocitam, ze wizz air zrusi, tak pohoda.

Pikoska ked som si isiel kupit domov bulharske vino. Povodne som chcel zo supermarketu, no pri ubytku sme mali obchod s vinom (je pri nom aj predajna craft piva, vzdy plno ludi, no neskusal som). julia hovori, ze pome tam, tak sme sli. Vojdeme dnu, majitel vonku popijal, pride za nami, zamkne za nami. Inak vyzeral dost ovinenny. Zacal mi ukazovat vina a vypytovat sa ake lubim. No pochvili zistil, ze labuznik asi nebudem. Tak nam rychlo dava neake bulharske biele a cervene.

Cenu samozrejme nevim, som sa nepytal, nakonec flasa po 15€ neake male vinarstva. Som este dobre obisiel, bo po opusteny obchodu julia sa pyta ci som videl ceny vin, No nevidel, palky 30€ a viac.

Dalsia letecka dovolenka k moru nas caka uz v septembri do polska. Tentoraz ideme bez zacheckovanej batoziny.

Naklady: (usetrit by sa dalo na jedle, keby si varime, nieco mozno na ubytku, bo sme bookovali cca 1,5mesiac pred, taktiez letenky som kupoval 1,5mesiaca pred, ono co som vsak sledoval ceny, boli skoro rovnake, po kupe som ale uz radsej nesledoval a samozrejme letenky bez batoziny)

letenka : rtw ham-var 460€ (2dospeli 270€ + infant 62€ + 1x20kg v oboch smeroch 88€ + rocne clenstvo wdc 40€) platene z covid kreditu, takze de facto free letenka

ubytko : 315€ (7noci apartman cez airbnb)

jedlo : 270€ (furt sme jedli v restikach mimo ranajok)

spolu cca : 460€ (let) + 585€ (ubytko,jedlo) = 1045€ (co som platil ja, jedlo sme isli plusminus napoli, takze este asi plus 270 = 1315€ 7 noci 2,5cloveka )

varna

Tot: 0.089s; Tpl: 0.012s; cc: 8; qc: 23; dbt: 0.0491s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb