Nemecko - januar 2023


Advertisement
Germany's flag
Europe » Germany
January 31st 2023
Published: February 18th 2023
Edit Blog Post

bremy

Pan D zacal chodit v sobotu na jogu, teda neni to joga ale take masaze co mu julia dava podla instrukcii. Kurz je do polka februara.

Dalsi kurz co robi, je stretnutie mamiciek pod dohladom ucitelky. To je uplna debilina, bo jebla pica co to ma na starosti to uz 3x zrusila hodinu pred zaciatkom.

Inak julia s nim zacala chodit na vnutorne detske ihrisko, kde si treba len kupit kavu a maly sa tam hra aj s inymi detmi. rozhodne je to lepsie ako tie debilne kurzy, ktore sa platia.

Mesto bremy nam poslalo dva dopisy ohladne pana D. Prvy, ze si moze zajednat termin na pas, ktory mu konci v maji, to sa nam po 3tyzdnoch podarilo, bo furt neboli vypisane terminy.

Druhy dopis bol ohladne ockovania, aby sme na to nezabudli. Tak sme sa objednali na marec u doktora. Motivacia na absolvovanie vsetkych doporucenych (zrejme klasika ako u nas) ockovani je 100€.

Pan D mal aj prvu vaznejsiu chorobu, furt sopel, kasel. Doktorovy sme nesli, teplota nebola, dali sme mu sirup a pomalicky sa vyliecil. Ja som bol chory skoro 3tyzdne.

Od septembra ho planujeme dat do skolky. Boli sme jednu omrknut. Moc nas neoslovila, prakticky hned pri hlavnej ceste, ziadne ihrisko, vzdy deti idu do daleko parku, ucitelky tez nic moc.

Julia bola na dalsej vizite cca 300m od nas. Ta sa jej lubila a teoreticky (maju volne 4fleky) by sme mohli dostat aj miesto co vraveli ucitelky. Tu sa to posudzuje hlavne podla vzdialenosti bydliska. Tak uvidime. To by znamenalo, ze julia nastupi na neaky part time v oktobri a ked sa dominik otuka v skolke, prejde na plny uvazok. Ale este je skoro hladat robotu.

Zdravotnu za nu plati moja zdravotka, som musel kvoli tomu zmenit poistovnu. Podla julii by som nemal odvadzat nic navyse, uvidim vo februarovej vyplate.

Ako som zmenil sichtu v robote, nastali pre mna problemy s parkovanim, niekedy ani za boha nemozem najst volneho fleka.

Vdaka hladani kesky sme boli preskumat dalsiu cast brem, findorf a jeho cast pri kanaly weidedammfleet. Velmi pekne to tam bolo, len cenovo niekde uplne inde.

dalsia cast brem, tu som bol sam. Fajn jazero s pieskovou plazou, kopa miest na grilovanie, nevyhoda akourat blizka dialnica, tak ziadne kludne miesto.

Tak ako minuly rok, i tentoraz boli niektore budovy v starom meste (mimo katedrali, ta minuly rok bola) pekne nasvietene. Takto sa robi v nemecku save energy. Mesto to obhajovalo tym, ze su pouzite nizkoenergeticke svetelne zdroje.

Juliana sestra sa este minuly rok charitativne ujala jednej ukrajinskej rodiny (vsetko im vybavuje, vsade ich vozi...). Tak ake je to s vojnovymi utecencami v nemecku? stat im plati ubytko, prispeje na nabytok, na osatenie, jedlo. Cul tato rodinka rozmysla, ze by sli robit do amazonu ale musia si to prepocitat ci sa im to vlastne oplati, bo takto de facto tu ziju zadarmo a nic nemusia robit. Zenska pocula, ze sa v amazone zaraba 6k € (tolko tu hadam ma akurat tak vrcholovy manazment). Tak o tom vazne uvazuju, vraj pod 2k € v nemecku robit nebudu. Sak nemecko, velke platy aj pre ludi bez skusenosti, jazyka. Fakt nepochopim taketo zmyslanie ludi. Hlavne ked doma zarezavali v zaprdenom kiosku v neakom vidlakove.

Zaciatkom roka sme sa vybrali do ikei, chcel som kupit boxy na uskladenie vianocnej vyzdoby. No sok, vsetky boxy vypredane, ziadne velkosti nemali. To co uz je toto.

Od konca februara zacinam zarezavat v nemeckej skole. idem uplne od nuly, tak uvidime co z toho bude. 99hodin (33x) za 198€ + knihy cca 20€.

Svadobne pripravy napreduju. Boli sme v restike emma am see , tu sme dohodli tortu s cukrarkou, neskor prisla manazerka a s nou dalsie detaily. Julia si uz vybavila kadernika aj mejkaperku. Kvety staci zajednat tyzden pred svadbu.

futbal hamburg

K narodeninam som dostal listok na fubtal. Tak sme kupili niedesahsen ticket pre dve osoby a isli na vylet do hamburgu. Ja na hsv a julia tu mala stretko s kamoskou z flensburgu.

Pan D absolvoval svoju prvy dlhu cestu vlakom (nieco cez hodinu), uplne v pohode, taktiez spiatocna cesta bez problemov.

Nevyhoda vlaku, treba masku, no od 2.feb sa maskove sialenstvo v nemecku konci a uz budu treba len u doktorov. Chvalabohu.

Celu cestu som ju mal pod nosom, kontrola vo vlaku neprisla ziadna.

Na stanici v hamburgu kopa policajtov. Lucime sa a kazdy ide svojou cestou.

Ja sledujem ludi v modrobielom, pouceny z minula kupujem pivo na stanici (3€/plechovka).

Natlacam sa do sbahnu, ten totalne narvany, vsetci idu smer stadion. Dnu uderka hosti, naskakuju policajti. Stojime asi 10min a furt nic. Rusnovodic nakonec zahlasi, hostia do ineho vlaku. Uplna komedia toto, tak ludia vystupuju, policajti s nimi. Samozrejme masky skoro nik ani policajti. Ti neriesili ani zakazane popijanie alkoholu vo vlaku.

Security kontrola, musel som ukazat co mam pod capicu, no nic.

Inac som rozmyslal, ze nabuduce ked pojdem, si kupim lacnejsi dochodcovsky ci detsky listok, turniket je automat a nik to tam nekontroluje. Takto to robim v tt.

Tentoraz mam ine miesto ako naposledy, opat smola na zachod, ktory je o poschodie nizsie. Surovu rybu nenachadzam, tak davam wurst a neake tie pivka do zalohovanych poharov. Po odovzdani zalohy dostavam kes, inak sa platilo kartou.

Atmosfera super, hostia tiez, dokonca odpaluju aj pyro. Im asi tie capice dobre neprehladali. Futbal tiez dobry. Slovenskymadar laszlo nastupuje v druhom polcase, moc toho neukazal.

Opat to tu kazilo par duhovych vlajok ale tie boli len tak na oko. zrejme je to nakazane z futbaloveho zvazu.

S hufom ludi nazad na sbahn, tu nenormalna tlacenica, dostavam sa asi az do 3 supravy co prichadza.

Na hbf stretko s juliou a panom D a ide sa domov.

Fajn darcek k narodeninam.

vylet bad harzburg

na vianoce som dostal dve noci v mestecku bad harzburg.

Nuz sme sa tam v januari vypravili. Bohuzial snehu sme sa v tomto pohori nedockali.

Cestou robime zastavku v mestecku celle. Tam nas navigacia naviedla cez nato vojenske cvicisko. Vsade tabuli, pozor tank, zakaz zastavovat, fotit. Samozrejme nic sme nevideli, nieco podobne ako zahorie, polne cesty pre tanky. Mozno hlbsie v uzemi su aj neake tie kryty a podobne.

samotne celle ako uz kazde mensie mestecko, neake tie stare farebne spicate domy. Ono prvy krat ked to clovek vidi je to fajn ale dalsi a dalsi krat je to stale to iste dokolecke. Zaujal tu od ostatnych podobnych mesteciek co sme boli akurat zamok obklopeny vodnou priekopou.

Odtial sme uz priamo sli do nasho ubytka. Tu nas prisiel ubytovat synator majitela (arab) na novucickej tesle. Byvame v panelaku, podla julii taketo ubytka volaju nemci getho, bo v nich zvacsa byvaju pristahovalci. No neako sa mi to nevidi.

cinziak asi 10min od centra, obyvaju ho samy dochodci.

Ono v celom mestecku prakticky samy dochodci, tak ako vsade kde sme boli. To ozaj tu cestuju len dochodci v tomto nemecku?

Po ubytku teda hor sa do mestecka najst neico pod zub. IQ nemcov nema chybu, v sobotu maju obednu pauzu vo vascinach restikach (cca od 14/00 - 16/00). Tak dost problem najst jedlo. Nakonec parkujeme v talianskej restike Pizzeria La Fontana . Pizza skvela, ravioli tiez, pivko poslabsie.

Turisticke centrum tiez zavrete, takto sa robi biznis nielen na slovensku ale i v nemecku. Ozaj nepochopim naco je komu otvorene turisticke centrum cez tyzden a zavrete cez vikend, ked je tu omnoho viac ludi.

Po jedle nazad smer ubytko, bo na turu uz nebol cas, v mestecku nic extra na kukanie.

Nakup potravin v odlahlom supermarkete netto, ono sme museli spravit zasoby aj na zajtra, bo v nedelu su tu obchody zavrete (mimo kioskov a drogerii).

Ubytko fajn, robime veceru v kuchynke a spanok.

dalsi den ideme smer miestna lanovka . Kde bolo treba mat na asi 2min jazdu nasadenu masku. Zobrali sme spatocny listok, ktory sme nakonec nevyuzili. Bola tu moznost si zakupit aj masku, ludova cena 2,5€. Prijebany covid podnikavci. Nebyt maleho a kociara tak si to vyslapem a vydrbem sa im na lanovku kde treba nosit masku.

Pocasie nie moc privetive ale pohodicka. Kukli sme vyhliadku, vyskriabali sa na zrucaninu hradu (rozumej jedna mala vezicka) a rozmyslali co dalej.

Kukam do mapy.cz a cesticka vyzera schodna s kociarom k turistickemu bodu rabenklippe .

znacenie bolo fajn ale na slovenske sa nechyta. Pre istotu som trasu kontroloval uz na spominanych mapy.cz. Modro cervena trasa nas priviedla k peknemu vyhliadkove miestu, skala a za skalou vydlazdena terasa a restika. Ono vyhlad fakt pekny.

Bola tu aj velka klietka, teda taky zoo vybeh kde sa nachadzal rys.

V restike davame obed, cena zodpovedala porcii (20€), ledvaj som do seba obry schnitzel natlacil.

Taka zaujimavost, k tomuto vyhliadkovemu miestu, v letnej sezone sem premava mhd-cka. Tolko k super nemeckym horalom.

Nazad sme uz nesli znacenim chodnikom ale neznacenimi cestami az sme sa neplanovane dostali k atrakcii turistika v korunach stromoch. Uplna debilina co sme videli zdola.

Cestou sme stretli aj arogantnych nemeckych dochodcov co ani neodzravili.

V centre mesta kostujeme varene vinko a sup ho na ubytko, kde davame veceru.

Dalsi den presun domov, de facto furt po dialnici, zapchy ziadne tak pohoda.

Vylet fajn, otestovali sme pana D ci bude turista, zrejme bude, i ked bol cely cas v kociari. Dali sme cca 9km za asi 2,5hod.

Co sa tyka ale turistiky tak slabucke, jak male karpaty a okolie smolenic (mimo jaskyne a zamku, ktore robia smolenice atraktivne), neodporucam ani toto mesto, ziadny wow efekt. Isto je viac lepsich miest v nemecku.

Inak povodne sme tu mali testovat batoh deuter kid comfort , ktory sme z amazonu objednali za 140€ (normalna cena na nete od 240€, v kamenom obchode od 340€).

Lenze nam objednavku po tyzdni zrusili a refundovali prachy. Ono to predavali neaky cinania, tak nevim ci sa odrbali s cenu alebo co. Neskor po nasom tripe sme nakonec tento batoh za rovnaku cenu kupili cez ebay. Uplne novy, chlapik co ho predaval robi v neakom hiking obchode, tak ho mozno udrbal ale to nam je fuk. cena luxusna, prvu skusku zazije v maji v ceskom raji, teda ak pocasie da.

robota

minule som este nespomenul, ze som od ludi co som vozil v aute dostal darcekovu poukazku v hodnote 20€ do dm a od andrew flasu ruzoveho vina.

na mojej starej sichte nakonec neschopny tim lider kim skoncil, proste je furt na pn a zrejme tim padom aj konci.

Ako som spominal, ze novych ludi do auta nehladam tak aj je, lenze neviem ako je to mozne oni si nasli mna. Koncom mesiaca na mitingu v stow, ma oslovil nemec jens, ze ci by som ho mohol bravat, nemam problem, lenze on chcel z domu, co by mi robilo zachadzku asi 3km (to neni take strasne), len je to na inej strane brem kde byvam ja, tak sme sa dohodli klasicky, ze ho budem vyzdvihovat/vyhadzovat pri hbf. Nakonec suhlasil, i ked povodne chcel len cestu z roboty ale zrejme zena mu doma spocitala, ze sa mu oplati ist so mnou aj do roboty, usetri 20.min spanku. Vsetko by bolo ok, len chalan (rocnik 77), hovori len nemecky, no aspon sa mi tato rec dostane viac pod kozu. Inac je trochu divny, furt v robote aj vonku nosi ffp2, u mna v aute vsak nie. Zenu ma z polska, taka dost pri sebe zenska podla fotky.

Nova smena sa mi lubi, skvely manazer co robi paradny miting. Ludi toci na roznych poziciach (cca tyzdena rotacia), tak clovek nerobi furt dokolo to iste.

Ja som si skusil pre mna dve nove pozicie, doplnac kartonov. To je uplna zasivaren, staci len sledovat ludi ci im nieco chyba, ak hej treba im to doniest.

dalsia pozicia bola sledovanie balikov na pase, vzdy ked neaky balik z pasu padne do odstavneho miesta, treba tento balik vratit nazad, taktiez totalna zasivaren, len strasna nuda, bo tych balikov moc nepadalo.

V stow kam ma obcas poslu, su uplne dve jebnute tim liderky. Jedna kolumbijcanka, totalna stresmenka a nemecka prasnica, co si mysli, ze je najvacsi boss, na mitingu v pohode pouziva slovicka scheisse resp fuck. IQ hupaci konik, co dostal do ruk neaku taku moc.

Zvacsa vsak teraz balim male obalky kde je rate 400ks/hod, co samozrejme nedavam, podla mna davam tak okolo 350, no to si len tak tipujem, bo narozdiel od poobednej smeny, tu nikoho rate netrapi ani nikto nikoho nezenie do roboty aby robil jak divy. Nevyhoda tychto obalok, je, ze clovek stoji furt na mieste, prakticky bez pohybu akurat ruky idu.

Strasne vela ludi z poobednej sa vymenilo na nocnu (vacse love, menej hodin roboty)

Nevyhoda rannej je v pondelok, ked ak clovek bali baliky, ma obednu pauzu az po 5,5hod, inak cez tyzden po 5hod. Samozrejme si robim medzi tym prestavky a davam neaky ten snack, tak ako asi kazdy.

Amazon prekvapil, plati mi zivotnu poistku. dufam, ze ju nebudem muset vyuzit 😊

Uspesne som konecne po milion ziadosti naplanoval celorocnu dovolenku. Ono som to mal naplanovane ale jak som zmenil sichty, vsetko sa poprehadzovalo. Serem ma, za na velku noc budem muset ist sobotu do roboty, taktiez majova dovolenka neni tak ako som si predstavoval.

Inak postupne kazdy utorok chodia novi ludia i ked neni moc roboty.

Kantina je zo dna na den horsia. Nenormalne kombinacie jedal a chut nula bodov. Tak si davam nemenu, schnitzlu alebo currywurst s hranolkamy. Na tom nemaju co dodrbat.

Mali sme tu hned aj poziarne cvicenie, vonku samozrejme poprchalo, tak uplne super. dovod cvicenia bol, bo zmenu pred nami na parkovisku horeli dve auta. Jedno malo skrat a druhe sa od neho trochu chytilo. Na prekvapenie skratovane auto nebol elektromobil. Inak na parkovisku tu parkuju aj dve tesly.

foto

bremy

hamburg futbal

celle

bad harzburg

Advertisement



Tot: 0.098s; Tpl: 0.012s; cc: 7; qc: 23; dbt: 0.0619s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb