Page 10 of baca12 Travel Blog Posts

Europe » Macedonia June 13th 2021

Noc vdaka radiatoru nebola vobec chladna, dokonca sme museli radiator stisit. Ranajky podobne ako v tetove, opat omeleta, len tato bola lepsia. Nas plan je dostat sa na opacny koniec republiky, do bitoly. Pochodujeme si za pekneho slnecneho pocasia az na hlavny tah. Obehlo nas az jedno auto. Na hlavnom tahu do debar uplne, ze nic za 15min. Akurat par aut opacnym smerom. Zrazu ide stary mercedes. Tak reku kam, gostivar Po nasadnuty zistujeme, ze to zadarmo nebude. No dostavame super ponuku az do skopje. S cim suhlasime. Cestou vykladame jedneho pasaziera. Osadka vozu, sofer a spolujazdec idu do pristiny vyzdvihnut syna, bo ziadny bus z pristiny do macedonska nejde v nedelu. Syn sa vracia zo zaslubenej zemi, nemecka. Sofer sa nas pytal, ci si moze zapalit. Sak jeho auto, nech si robi co chce. Cesta ... read more

Europe » Macedonia June 12th 2021

Vcera nam recepcny hotela zistil bus do mavrova, ide 1030. Zbaleny sme, este nam treba ranajky. Tie mame v cene ubytka. Schadzame vytahom do restiky, obsluha nas posiela na terasu. Z menu si obaja vyberame omelety, ja syrovu, julia zeleninovu. Terasa pekna s vyhladom do nevabnej hlavnej ulice. Napraskany bereme batohy a hor sa na bus stanicu. Tu v okienku kupujeme listky. Chlapik nas posunul k babe, ta nam predala aj s neakou poznamkou. Si mysleli, ze rozumime, no nie. Tak nam chlapik preklada. Cakajte minibus kontkretneho dopravcu. Na nastupistiach cakali dva medzinarodne busy, smer st.gallen a hamburg. Riadne streky teda. Busy napraskane. Prichadza nas minibus, soferovy vravim destinaciiu a ide sa. Cesta v pohode az po odbocku na mavrovo kde bola havarka. Za touto odbockou takmer nulova premavka. Jedna zenska sa postavila zo sedacky este ... read more

Europe » Macedonia June 11th 2021

Rano pomalicky zbalenie a spraveny check out. Recepcna nam dala papiere, kde boli udaje o nasom pobyte, vraj to moze policia vyzadovat ale to si nemyslim. Zahajujeme presun do dalsieho mesta, tetovo. Plan je jedna noc, ak bude dobre pocasie v horach tak dve noci. 930 vyraza z bus stanice regularny velky bus. Ludi moc neni. Cesta ubehne rychlo. Bus vsak v tetove nezachadza na bus stanicu ale vyhadzuje ludi pri kruhaci. Aspon sme usetrili par metrov slapania. Konecne vydime neturisticke macedonske mesto. Ono sa to skor podoba na albanske. Dost albanskych vlajok, i napisi v albancine. Po hlavnej sa predierame k nasmu hotelu lirak. Cestou rozny poulicny predajcovia cigariet, kopa obchodikov a kaviarni, no ale i dost zobrakov. Fasujeme peknu hotelovu izbu, v cene mame i ranajky. Do dedinky popova shapka busy nechodia, taxi 10€. ... read more

Europe » Macedonia June 10th 2021

Dnesny plan ist lanovkou ku krizu. K lanovke sa vyberame pesi. Si dame aspon trochu turistiky. Cestu poznam este z minula, tak pohoda. Inak je dobre znacena. Klasika bielocerveny kruh. Ako sme este slapali cez mesto, tak na motorke s privesom jazdili zberaci zeleza. Tak ako u nas vykupujem kozky, perie. Dalsi zas vyberali smetiaky a brali plast. Zrejme sa tu vykupuje i tato komodita. Na ture streravame aj par ludi, vsetci vsak sli dole. Sa im necudujem, burka sa blizi. Mensie kvapky a uz sme pri lanovke. Vystup nam dal riadne zabrat a to nebolo ani vysoko. Fakt neviem ako zdolame 2600m co mam v plane. Pri lanovke vsak sklamanie, nefungovala. Nuz oddych a nazad do mesta. Sem tam mensie kvapky, no cierne mracno sa priblizovalo, pridali sme do kroku. Ako si tak ideme cez ... read more

Europe » Macedonia June 9th 2021

Vcera sme este zistovali busy do kratovo, 730 a nazad udajne 1020. Co sa nam nechcelo verit. Listky aj s bus stanicnou prirazkou (kazda stanica ma iny poplatok od 10-30d) zaplatene kartou. Sbs kukol listky len zbezne a cakanie na nastupisti. Bez listku sa clovek na nastupiste nedostane. Bus dosiel nacas. Cestou nabral este par ludi. Ruska v buse len na okrasu. Za kumanovom sa cesta reparuje, tak miestami slimacie tempo. Vyskakujeme blizko kuklice stone. Sofera som sa snazil spytat na bus nazad no nerozumel mi. Po asi 50m nas vsak bus dobehol a tetula z busu nam povedala, ze posledny bus do skopje ide okolo 10.20. to potesilo ked cul bolo 940. Tento problem vyriesime neskor. Vonku riadne pecie. Dedinka malicka, neskor len cesta medzi obcasnymi polickami ale krajina pekna. Okolite kopce zelene. Parada. Obieha ... read more

Europe » Macedonia June 8th 2021

Podla pocasia ma byt dnes fajn v matka kanoni. Tak sa ide tam. Ono v skopje aj tak clovek nema co robit. Mesto kuknute za 3hod. Na recepcii nahlasujem tecucu vodu v umyvarke a smer bus stanica. Na mhd stanici v okienku (len taka buda) kupene 4jednorazove listky (50d/ks) a cakanie na bus c.60 co by mal ist 920. No nesiel, isiel az nieco po 11/00. To zistene v druhej budke. Covid casy sa stale menia. Cakanie sme zabili ranajkami v bus bufete. Machiato je nasa ranna vzpruha. Mhd stanica ma oznacene len nastupiska podla cisiel liniek ale ktora linka kam ide sa clovek nedozvie. Doubleddeckovrov tu jazdi fakt kopa. Konecne prichadza nas obycajny bus. Pipame kartu a smer matka kanon. Cesta v pohode. Moc ludi busom neslo. Masky ludia len pod nosom. Po opusteny mesta ... read more

Europe » Macedonia June 7th 2021

Rano vyplacame v eurach recepcneho, ktory stale vyzera akoby bol mimo, a sup kupit ranajky do pekarne. Si obzera svk 2€, nikdy ju nevidel. Motanie sa na namesticku az nakonec zapadame do zavetria a na slnecny plac pri jazere. Po relaxe pomalicky presun k bus agenture classic company, na turisticnom bulvari. Vcera sme tu kupili listok, tetula vravela, ze sa nemusime trepat na bus stanicu. Platba kartou nebol problem, tak ako skoro vsade. Vonku uz postavalo par ludi. Novi stale prichadzali. Minibus prichadza s mensim meskanim a s par ludmi na palube. Nastava zaujimava situacia, je predanych viac listkov ako miest. Nuz par ludi teda zostava cakat na dalsi spoj o dve hodiny. Cakaju nas 3hod jazdy. Ideme smer letisko. Nasho psa sme nevideli. Cesta zatial nic moc ale ak sa dostava dialnica bude to jedna ... read more

Europe » Macedonia June 6th 2021

Dnes sa tu bezi maraton v riadnom teple, takze nema zmysel tu zostavat. Opat velky syrovy burek a smer bus stanica odkial mal ist o 830 bus smer st.naum. Ideme teda do bus stanice, nahadzujeme ruska. Tu nam tetula vravi, ze bus nejde a naviguje nas von. Ideme teda do dalsej predajne listkov oproti bus stanici. Masky len na pol zrde. Ono sme zistili, ze masky treba len tam kde ich maju domaci/majitelia. Proste nikto to tu moc neriesi. Nuz babula nam vravi, ze ani tu nekupime listok a mame ist nazad na hlavny tah (turisticny bulevar) k pekarni pri kruhaci co ide do stareho mesta (neskor zistene, ze zastavka je zaznacena aj na mapy.cz) Nuz tak rychlo presun na zastavku. Tu sa pytame tetuli, ta potvrdzuje odjazd minibusu. Este nas chcel navabit jeden ujko do ... read more

Europe » Macedonia June 5th 2021

Ranajky vybavene v pekarni syrovym burekom a smer plaz pri ulici vasil stefovski. Ta prakticky mimo ohrid a na nej nikto. Drobne kamienky, ok pristup do vody ale tam sme nesli. Doobeda len slnenie sa a dojedanie obrovskeho bureku. Oddychnuty v super teple prieskum dalsich uliciek ohridu a kostolov. Sezona este nezacala, co vyuzivaju majitelia ubytiek na rekonstrukciu. Fakt sa ich tu dost obnovuje. Obed vybaveny v restike adana 2, bola plna robosov, tak sme tam zapadli. Kuracia polievka bodla. Oproti kupene sladke bakvali, tie hodene do seba na ubytku, kde sme pokracovali v relaxe. Poobede smer cuba libre so zastavkou pri biljana spring, kde je luxusne vyzerajuca restika Cesta k nej isla popri kanalu, kde su ukotvene male clny, taka mala marina. Posedeli sme pri fontanke, zasmiali sa na ludoch co si tu robili fotky ... read more

Europe » Macedonia June 4th 2021

Noc nic moc, budil som sa kazdu hodinu, neskor som si musel dat aj bundu bo zima. Nieco pred 500 smer sky lounge. Tu uz cakala na otvorenie jedna osoba. Nasledne s nami prisiel aj slusne vyzerajuci par. Ti nemali vstup do salonika gratis, tak zacvakali 33€/os. Veru toto by som za ranaiky nedal, no oni vyzerali, ze to je pre nich ako par centov. Ukazujem qr kod z priority passu + antigen test. Fasujeme tlacivo, kde treba napisat svoje os.udaje. to sa odovzdava pri odchode. Antigen test (free) sme si robili cisto len kvoli vstupu do saloniku, inak do macedonska netreba nic, len letenku a obcanku. V pohode do saloniku prenasam hosta a hor sa na ranajkove menu. Svedske stoly nas cakaju. Prvy chod do seba tlacim kroasant a kapucino. Prichadza ceska rodina, zacinaju hned ... read more

Tot: 0.094s; Tpl: 0.006s; cc: 4; qc: 63; dbt: 0.0601s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb