9.den - presun tetovo

Macedonia's flag
Europe » Macedonia
June 11th 2021
Published: June 24th 2021

Rano pomalicky zbalenie a spraveny check out. Recepcna nam dala papiere, kde boli udaje o nasom pobyte, vraj to moze policia vyzadovat ale to si nemyslim.

Zahajujeme presun do dalsieho mesta, tetovo. Plan je jedna noc, ak bude dobre pocasie v horach tak dve noci.

930 vyraza z bus stanice regularny velky bus. Ludi moc neni.

Cesta ubehne rychlo. Bus vsak v tetove nezachadza na bus stanicu ale vyhadzuje ludi pri kruhaci.

Aspon sme usetrili par metrov slapania.

Konecne vydime neturisticke macedonske mesto. Ono sa to skor podoba na albanske. Dost albanskych vlajok, i napisi v albancine.

Po hlavnej sa predierame k nasmu hotelu lirak.

Cestou rozny poulicny predajcovia cigariet, kopa obchodikov a kaviarni, no ale i dost zobrakov.

Fasujeme peknu hotelovu izbu, v cene mame i ranajky.

Do dedinky popova shapka busy nechodia, taxi 10€. Odtial som chcel dat zajtra turu na titov vrch ale pocasie sa nezmenilo, tak od toho opustame.

Haha ozvala sa ana, vraj nemala cas. Fakt ubohe, ozvat sa po 4dnoch a po tom ako vedela, ze uz v skopje nebudem. Pici sak ked sa nechcem stretnut tak zbytocne nebalamutim ludi.

Z hotela smer mesto a nieco pod zub.

To dost problem, bo nikde normalna restika. Fasfood sme nechceli a ani nobl restiku.

Natrafili sme na lokalnu vydajnu jedla vedla restiky delfin. V ponuke kebab alebo uz pripravene jedla. Dali sme po polievke, salat a plnenu papriku. Uplne super jedlo aj ceny.

Napraskany pokracujeme k paradnej mesite pasha. Velkostou mala ale vyzdobou grandiozna. Paradne malby zvonka. No ale prave sa tu ludia zbiehali na modlitbu tak sme moc neobsmrdali.

Mesista full, taktiez okolity park. Kobercek na zem a modlenie mohlo zacat.

Nuz vratime sa neskor.

Smer nazad centrum.

Zvabila nas cukraren caffe si a mega lacne machiato a kolaciky. Obsluha vo frakoch, tak jak pani sme si pripadali.

Pokracujeme v prieskume toho divoko vyzerajuceho mesta.

V niektorych obchodikov su vo vykladoch tabla studentov. Zrejme nieco napodobny sposob ako u nas ked sa konci stredna skola, ci po novom aj zakladna a materska.

Dostali sme sa ovozel trh, tak ako v skopje aj tu to praskalo vo svikoch domacky dopestavin ovozelom. Nechybali rozne koreniny ci med.

V dalsej ulicke zasa obchodiky so svatobnymi lokalnimi satami. Fakt krasa, rozne tvary a farby.

Ako som spominal toto mesto je silne albanske, tomu nasvedcuju aj predajcovia suvenirov, kde macedonsku vlajku by clovek len tak lahko nenasiel.

Sme nazad pri pekne malovanej mesite. Mame stastie, dnu nas vola neaky panko. Vyzut topanky a za dotaciu mozme vstupit. Dnu este krajsie kresby ako vonku. Dotaciu davaju aj dalsi turisti. Zahranicny i domaci.

Arabati baba teke je dalsia stara mesita co nas zaujima.

Ideme sem roznymi ulickami, okolo obrieho cintorinu.

Areal mesity je velky, je tu par starych drevennych budov.

Fajn miesto.

Nazad do centra. V plane bolo posediet vo fajn kaviarnicke coffe stone bridge pri rieke ale nikto nikde. Tak nakonec ideme na veceru tam kde na obed, davame kebab.

Na nocne mesto uz nemame sil, este do toho aj dazd.

Zajtra presun do mavrova. Tiez uvidime ci len na jednu noc.

2x bus skopje - tetovo - 260d
2x obed - 500d
2x vecera - 300d
2x kava + 2x zakusky - 200d
Pivo a pistacie - 207d
Hotel lirak, doublebed, kupelka, ranajky - 1920d

Tot: 0.593s; Tpl: 0.011s; cc: 10; qc: 46; dbt: 0.3453s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb