4.den - st naum, bay of bones

Macedonia's flag
Europe » Macedonia
June 6th 2021
Published: June 20th 2021

Dnes sa tu bezi maraton v riadnom teple, takze nema zmysel tu zostavat.

Opat velky syrovy burek a smer bus stanica odkial mal ist o 830 bus smer st.naum.

Ideme teda do bus stanice, nahadzujeme ruska. Tu nam tetula vravi, ze bus nejde a naviguje nas von.

Ideme teda do dalsej predajne listkov oproti bus stanici. Masky len na pol zrde.

Ono sme zistili, ze masky treba len tam kde ich maju domaci/majitelia. Proste nikto to tu moc neriesi.

Nuz babula nam vravi, ze ani tu nekupime listok a mame ist nazad na hlavny tah (turisticny bulevar) k pekarni pri kruhaci co ide do stareho mesta (neskor zistene, ze zastavka je zaznacena aj na mapy.cz)

Nuz tak rychlo presun na zastavku.

Tu sa pytame tetuli, ta potvrdzuje odjazd minibusu.

Este nas chcel navabit jeden ujko do stareho medaka. Ale ignorovali sme ho.

Minibus prichadza 825 uz aj s ludmi.

Vyzera to, ze sa vsetci poznaji. Nakonec vsetci vystupuju na konecnej, su to predajcovia suvenirov ci iny zamestnanci v okoli kostolika.

Nikto neplati, nuz a ja chuj sa pytam na cenu listku. Vodic najskor kuka a potom povie cenu 110d/os. Keby sa nepytam a vystupim s ostatnymi, neplatime. No co uz.

Cca okolo 900 este nikde nikto.

Ideme smer kostolik.

Najskor prechadzame branou, za ktorou je pekny parcik, z jednej strany suveniry, z druhej plaz.

Nasleduju restiky, nadhanaci na lodky. Da sa tu povozit po malom jazierku medzi fajn stromami.

Nie su doterny, len otazka a tot vse.

Stupame ku kostoliku, ktory je uprostred maleho klastora. Fajn kostolik ale zas nieco z coho by clovek padol na zadok to neni.

V areali su aj pekne pavy. Jeden sa nam ukazuje v plnej parade a rozprestiera chvost.

Z fajn arealu ideme naucnym chodnikom. Cakaju nas 3kostoliky rozmiestnene v prirode.

Fajn prechadzka ale opat nic wow.

Wow je akurat ked sa chceme dostat na plaz v kempingu, tu nas vojak nepusta. Predsa len albanska hranica je vzdialena par sto metrov.

Do odchodu busu mame este 1.5hod tak len chill na plazi.

Minibus prichadza okolo 1220 (covid time, busy su okresane tak nejdu kazdu hodinu).

Na nase prekvapenie smerujeme priamo k hraniciam. Tam nik nenastupuje, nuz nazad teda.

Miname aj odbocku do np galichicia. Tam je cesta zatarasena, strazi ju vyberac vstupneho. Zlate svk kde sa do np zatial neplati (mimo slovenskeho raju ale to je symbolicke).

Povodne som mal v plane, ze dame vystup na magaro ale bez auta sa sem neda dostat.

Vyskakujeme v gradiste aka bay of bones.

Hned sa na nas zavesuje auto predajca a ponuka domace vyrobky. Z nas biznis nebudes mat.

Z vrchu parkoviska mame pekny vyhlad na jazero a na nom stojace domy na koloch. Hotove maledivy.

Klesame dole, v budke platime vstup a uz sme v areali.

Zbiehame k jazeru, fotime drevennu plosinu na koloch. Na plosine je mini dedinka postavena z hlinennych domov.

Ludi tu moc neni.

Vonku riadny hyc ale v domoch prijemne chladno.

Voda v jazere je priezracna, fakt ako niekde v tichomori.

Po priehliadke domov smerujeme do dive centra.

Zistujeme podrobnosti. 45€ za ponor.

Majitel vravi, ze je to tu riadne vytazene, hlavne poliakmi a nemcami. Vcera mal 25ludi.

Kedze som este neni stale fit, ponor uskutocnym cca o 1.5tyzdna ked sa budeme vracat do ohridu. Mozno si to skusi aj julia.

Co sme sledovali jeden par tak instruktor bol uplne super. Nie ako v azii. Ready? Yes. Jump.

Na parkovisku cakame na minibus. Mal by ist nieco okolo 14.35.

V muzeu boli aj dve cesky. Tie sem prisli na bicykloch. Nuz nic moc v takomto horku a este aj do kopca.

Minibus prichadza. Mavame na nho. Zastavuje, 60d/os a uz ideme smer ohrid.

Na obedoveceru zapadame opat do briony restiky. Ked sme uz pri tom jazere, davame rybaciu polievku. Ja k tomu aj masicko. Mega porcia. Mlada obsluha si myslela, ze jedlo budem sharovat s juliou ale nie.

Mensi relax na ubytku, prechadzka ohridom, kupa mini koblizkov a spanok. Dnes uz o 2100, novy rekord, inokedy sme boli v posteli uz pred 2100.

Stary ludze proste.

2x obed - 1100d
Mini donuts - 100d
2xbus ohrid - skopje (11.30) - 1200d

Tot: 0.126s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 27; dbt: 0.0901s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb