Page 12 of baca12 Travel Blog Posts

Europe » Poland October 9th 2020

Dnes zahajujeme posledny presun, smer hlavne mesto, varsava. Uz klasicky kupeny listok v okienku na stanici na ic-cko. Cesta opat pohodlna. Vlaky maju poliaci teda dobre. Vo Varsave sa ocitam po treti krat, bol som tu v ramci stopoveru na/z ceste do bieloruska . Po opusteny vlak.stanici smer ubytko s tym, ze niekde dame obed. Zapadame na denne menu do radio caffe . Interier posiati roznymi fotkami s osobnostami, obsluha trochu pomala, jedlo len bezmasite, osadensto samy intelektual. Jedlo teda nic moc ale zaludok zasytilo. 3V Apartments je nase posledne ubytko. Dnu sa opat musime prebyt bezpecnostnymi kodami, posledny nam opat robi problem ale nakoniec sa dostavame do nasho apartmanu. Ono by som t... read more

Europe » Poland October 8th 2020

Na dnes nasla julia daytrip do malovanej dedinky zalipie cez tarnow. Vonku uprsane pocasie, no to nevadi. Chytame vlak do tarnowa. Na stanici sme sa neako nepochopili s juliou. Ona sla kupovat krakowske pracliky, kdezto ja listky na vlak. Ma nemohla najst, tak dost nasrana. Spor s mojim spolucestovatelom pokracoval i dalej, ktory si chcel za kazdu cenu ist overit spoj do zalipia do tur.info centra. Cez park si to zenieme na hlavny tah a v dazdivom pocasi do centra tarnowa. To malicke ale pekne ale aby som sem chodil na daytrip asi nie. Navstevujeme info centrum, kde nam velmi ochotna tetula vytlaca odchody busov, co som uz davno mal stiahnute v mobile. Obehnute este okraje centra, tu zaujalo dost madarskych vlajok a pomnikov. Som necakal, ze poliaci su taky priatelia s nasimi juznymi susedmi. Nazad ... read more

Europe » Poland October 7th 2020

Prehliadka v osiecimenam zacina az 12/30, tak pohodove vstavanie. Ranajky vybavujeme domacim svedskym pokrmom, ktory splachujeme kapucinov/kavou. Podnik KAFFÉ BAGERI Stockholm je taky maly hipstersku podnik, kde chodi stala klientela. Jedlo bolo ok ale zas nic z coho by mal byt clovek paf. Kapucino nic moc, takze ani moc neodporucam. Prechadzame zel.stanicu za ktorou je bus stanica. V predajni listkov chceme kupit listok ale pani velmi neprijemna, listok sa 20min pred odchodom neda kupit a bus zastavku nam velmi neochotne zdelila. Naozaj neprijemny clovek. Berieme trosku drahsi priamy spoj do osviecimu firmy lajkonik. Vyhodi nas to priamo pred vchodom do muzea. Listok kupeny u vodica. Obchadzame cely krakow, sem tam este pribudnu ludia a po dialnici smer nas ciel. Po prichode do auschwitzu mame ... read more

Europe » Poland October 6th 2020

Kupeny listok na ic smer krakow. Toto mesto idem navstivit uz 3x, tak ziadne velke ocakavania. Cesta v pohodlnom vlaku ubehla ako vzdy bez problemov. Z velkej krakovskej stanici, ktora je spojena s nakupnym strediskom smer ubytko Just4You Apartments . Po opusteny stanice, hned ruska dole. Obchadzame lunch bar marco , t.j. lacne chutne jedlo v podzemi. Tu vsak nebolo mozne si bufetovo nalozit ci ukazat na obrazky, mali tu spravene menu ale vsetko v polstine. Nuz pokus o lustenie sme vzdali a spytali sa na preklad, i ked sme dost vecom rozumeli. Ochotna pracovnicka nam vsetko prelozila. Najedeny uz smer ubytko kde nas cakalo stupanie po schodoch. Na recepcii hned na nas zacal domaci vraviet ako na starych znamych a ukazoval... read more

Europe » Poland October 5th 2020

Dnesny den je v plane jedina vec, lov trpazlikov. Jednych hned nachadzame pri Włodzimierz Trzebiatowski Institute of Low Temperature and Structure Research (hrozny to nazov). Odtial sa lavkou dostavame k miestnej velkej zoo. Pri nej je i beach pub, tak zvierata maju isto v letnych party mesiacoch radost. Oproti zoo sa nachadza velky komplex zasadeny v parku, ktoremu dominuje svietiacahracia fontana, no samozrejme nefunguje (hudba/svetlo). Odlovujem tu kesku, prechadzka miestnym parkom az ku kafecku na zastavke wuwacafe . Tu sa zvalujem do kresla a nasavam slnecne luce. Obsluha vyjavena co v tejto casti robia zahranicny turisti. V okoli len panelaky. Nazad do parku s tym, ze kukneme japonsku zahradu ale za vstup sme odmietli platit tak nist teda. Pesibusom nazad do centra a cestou lov dalsich trpazlikov. Ty... read more

Europe » Poland October 4th 2020

Po jednej noci opustame poznan a smerujeme do vroclavi. Opat vlakom, som tez mohol kuknut ci sa neoplati kupit daky pass, bo to vyzera, ze vsetky cesty spravime v pohodlnom vlaku kedze flixbus resp expolskibus prakticky vobec nechodia. Vonku skarede pocasie tak som aj rad, ze opustame toto mesto. Na stanici kupeny v zabke hotdog v akcii, posadenie sa do otvoreneho vagonu a fiju na vychod. Cesta ubehla rychlo. Vroclav nas privitala zatiahnutim pocasim avsak co je dolezite uz bolo po dazdi. Na hlavnej stanici, tak ako vsade velke (ozaj mega velke) reklamy na nabor ludi do amazonu, tu davaju ludom o cca 0,5€ menej ako na svk, kde je to zas cca tiez o 0,5€ menej ako v cesku. No ale ktovie ako to je v tejto krajine s odvodmi. Ubytko noclegi wieckowskiego riadne dal ... read more

Europe » Poland October 3rd 2020

Rano uprsane, takze opatovny sopot vypustame a smer poznan. Klasika, ide sa vlakom. V poznani krasne slnecne pocasie. Tentokrat ziadna moc pekna zel.stanica ale moderna budova, no prehladna. Teda prehladna, k nasmu ubytku sa dalo ist cez stanicu ale drzali sme navigacie tak nas to trosku povodilo v okoli stanice. Na ubytku url=https://www.booking.com/hotel/pl/traffic-and-hostel.en-gb.html?aid=318615&label=English_Slovakia_EN_SK_29379664945-Ly3C4RxAjNZKbX1%2AHnpk%2AAS111460168705%3Apl%3Ata%3Ap1%3Ap2%3Aac%3Aap%3Aneg%3Afi2645543951%3Atiaud-297601666035%3Adsa-302962658775%3Alp9062587%3Ali%3Adec%3Adm&sid=0d3795060dd255e77b12b6c25a5af9ed&dest_id=-523642&dest_type=city&group_adults=2&group_children=0&hapos=1&hpos=1&no_rooms=1&sr_order=popularity&srepoch=1610284590&srpvid=dc4f5d57b0880250&ucfs=1&from=searchresults;highlight_room=#hotelTmplhotel traffic pozna... read more

Europe » Poland October 2nd 2020

po rannej ociste sa vyberame k predajni lodnych listok na poloostrov hel pri zielona brama. No tetula nas a ani dalsich ludi nepotesila. Lod nejde, bo zle pocasie. Prichadza plan B, pojdeme vlakom. Do odchodu mame este vela casu. Ranajky vybavene na terase za zlatou branou uz mimo historickeho centra. Opat kapucino a nieco sladke. Na vlakovej stanici v docasnej predajni listkov zabezpeceny jeden smer hel s prestupom v gdyni. Vlak regionalny tak nie moc pohodlne sedacky ale dalo sa. Okolie za wladislavovom uz pekne, lesy, obcas sme zahliadli piesocne plaze a more. Vyskakujeme na konecnej a smer fokarium, kde su tulene. Vstup 5zl, do automatu sa da hodit len cisto tato minca, nastastie je tu aj rozmenovac penez, to vyuzivave a za 10zl dostavame 2x5zl mincu. Dnu bazen, plosina a trocha ludi. Masky a rozostupy ... read more

Europe » Poland October 1st 2020

Ranne kapucino a nieco sladke pod zub. Uz klasicke ranajky s juliou. V automate kupujem listok na mhd a smer westerplatte. dalo sa sem ist aj lodou, lenze klasicka mhd uz nefunguje, bo je po sezone a turisticka bola mega draha. Cesta busom viedla po okraji mesta, tak nic moc k videniu. Vyskakujem na konecnej v lese. Pomalicky sa tu zacinaju rozkladat stankari s roznymi suvenirmi ohladne tohto miesta kde sa odohrala jedna z mnohych bitiek WWII. Co ma prekvapuje v stankoch sa da normalne platit kartou. Na svk zatial stale utopia. Hlavnou trasou pokracujem az k velkemu pamatniku. Je tu mini muzeum ale to nenavstevujem, zbieham do rozpadajucej sa byvalej vojenskej budovy. No je to take umele, ziadny wau efekt. Vacsina lesa je ohradena plotom, za nim prebiehaju archeologicke vykopavky. Sem tam neaka ta info ... read more

Europe » Poland September 30th 2020

Na roztahovacom gauci sme sa nakonec vyspali dost dobre. Podla instrukcii hadzeme kluce od bytu do schranky a hor sa do hmlisteho stetinu. Naskakujeme na elekticku, kde opat vacsina ludi rusky nema i ked su povinne. Plac Brama Portowa je nas ciel. Vonku velmi zle pocasie, hmla a dost chladno. No hreje ma pohlad na polky, tie sa vedia naozaj velmi elegantne obliekat a k tomu slovansky vyzor, neni o com, raj na zemi. Tuto krajinu odporucam uz len kvoli poteseniu oka. Od brany pochodujeme k velkemu tehlovemu kostolu Bazylika Archikatedralna pw. św. Jakuba Apostoła. Ten uchvatny aj vdaka zahaleniu v hmle. Hrad, kde sa fotila jedna pekna polka. Mala najatych fotografov, mozno vsak len neaky skolsky kruzok. Pod autostradou velmi pekne grafity, toto poliaci tiez vedia. Promenada nad riekou zapadna odra, bari zavrete, vyhlad nulovy ... read more

Tot: 0.563s; Tpl: 0.006s; cc: 5; qc: 80; dbt: 0.2344s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb