51.den - westerplatte, malbork

Poland's flag
Europe » Poland
October 1st 2020
Published: January 10th 2021

Ranne kapucino a nieco sladke pod zub. Uz klasicke ranajky s juliou.

V automate kupujem listok na mhd a smer westerplatte.

dalo sa sem ist aj lodou, lenze klasicka mhd uz nefunguje, bo je po sezone a turisticka bola mega draha.

Cesta busom viedla po okraji mesta, tak nic moc k videniu.

Vyskakujem na konecnej v lese.

Pomalicky sa tu zacinaju rozkladat stankari s roznymi suvenirmi ohladne tohto miesta kde sa odohrala jedna z mnohych bitiek WWII.

Co ma prekvapuje v stankoch sa da normalne platit kartou. Na svk zatial stale utopia.

Hlavnou trasou pokracujem az k velkemu pamatniku.

Je tu mini muzeum ale to nenavstevujem, zbieham do rozpadajucej sa byvalej vojenskej budovy.

No je to take umele, ziadny wau efekt.

Vacsina lesa je ohradena plotom, za nim prebiehaju archeologicke vykopavky.

Sem tam neaka ta info tabula, no hlboke sklamanie z tohto miesta.

Z pamatniku pekny vyhlad na okolite pristavy, rieku.

Prave priplavala velka lod, ludia su na nej uplne prtavy.

Ludi je tu v okoli dost. Poliaci maju k tomuto miestu specialne vztah.

nazad k stankom kde kupujem magnetky a hor sa prechadzka medzi bunkrami.

No ani do nich sa neda ist, tak clovek vidi iba zarastene kopce s neakym tym priehladom na gulomet.

Od bunkrov sa dostavam na promenadu pri mori.

Riadne fuci, no more je uchvatne. je tu i pieskova plaz ale zakaz vstupu.

Znackujem uzemie seredskou napelkou a nazad k busu.

Listky sa dnu kupit nedaju a ani v prilahlom bufete.

Sofer vravi polskemu paru, no problem, ak pride revizor, povedzte, ze ste si ich nemali kde kupit.

Nuz ok, teda, idem na cierno.

gleboka 01 je moja zastavka.

V okoli klasicke komunisticke cinziaky.

No ja nejdem ich smerom ale nazad do centra.

Cesticka ma vypluva na ostrov s filharmoniou.

V bocnych kanaloch kajakuju turisti. V teplejsom pocasi by som do toho siel ale cul v zime nie, i ked ma clovek na sebe neopren.

Oddych na lehatku a cakanie kedy julii skonci free tour po gdansku.

Chcel som este omrknut muzeum 2.sv vojny ale uz nebolo casu, niekedy nabuduce.

Na uliciach je kopa odstavenych bolt kolobeziek, niekedy fakt riadne zavadzaju, mam chut ich skopnut.

Na neskory obed zapadame do tackarne Bar Turystyczny .

Tu je lacne, chutne jedlo. Skoda, ze nieco podobne nefunguje i na svk, v polsku normalna vec.

Kukame na hodiny, casu este kopa do zotmenia, nuz smer zel.stanica, kde kupujeme listok smer malbork.

Pri pokladni vela ludi, tak reku skusim kupu listku v automate, no ten nenormalne pomaly a nakonec zamrzol.

Regionalnym vlakom vyskakujeme na zastavke malbork kaldowo.

Pri tej stanici sa nachadza pekny kemp s jazerom. Stoji tu par karavanov.

Pochodujeme dalej k rieke nogat, z ktoreho brehu je fascinujuci vyhlad na obrovsky tehlovy hrad.

Fakt paradicka.

Drevennym mostom prekracujeme rieku a uz sme pod hradom.

Most prave opravovali, tak striedava premavka ale pohodicka.

Na konci mosta stanok s pivom a kvasom.

Hned davame chlebovy kvas. Bolo to fajn, keby neletim nazad domov tak kupim aj domov.

Posedenie pri vode a prieskum velkeho arealu pred hradom.

Dnu sa uz nedalo dostat, bo bolo po zaviracke.

Taky mensi paradox, stredoveky hrad a hned pri nom komunisticke bytovky. Pokrok nezastis.

Oznackovanie uzemie a postupny presun do mesta, kde nic zaujimave neni.

Davame plnene czebureky v okienku.

Tetula mala dnu riadne peklo, tu by som robit veru nechcel.

Na namesticku neake tie infotabule ohladne roznych protesrov pocas okupacie sovietkymi vojskami.

Na celom meste mimo hradu je zaujimava pekna tehlova velka vlakova stanica.

Listok kupeny v pohode.

Casu sme mali este dost, tak hned som vyuzil blizku postu a bez problemov poslane pohaldnice domov. Platba kartou samozrejmostou (podla poslednych info tato vymozenost dorazila i na svk posty, kde sa v minulosti dalo platit iba kartou vydanou postovou bankou).

Nastupiste pekne zrekonstruovane, vlak prichadza nacas.

V nom neaka skolsky zajazd, tak trochu viac rusno.

Nazad sme sli uz ic-ko, cena skoro totozna a sedenie v kupe.

Nocny gdansk opat super.

Vsetko pekne nasvietene, dost ludi, poulicny muzikanti.

Zapadame do mojho oblubeneho ukrajinskeho podniha pyana vishna, ktory sa dost rozmaha i v polsku.

Clovek dojde dnu, objedna dva panaky visny a popija za stolikom pod ohrievacom. V pohariku mimo tekutej visny je aj klasicka, ta sa riadne pri konci nasiakne alkoholom.

Po jednom pohariku smer neskora vecera a opat pirohy.

Julia nasla Pierogarnia Stary Młyn .

Velka prevadzka aj s terasou. Ohrievace a deky nesmeli chybat.

Nenormalne vela druhov roznych pirozkov a dobre pivko ksiazece.

Obsluha tez v pohodicke, i ked sme spravili take faux pas. Malo sa cakat kym nas usadia ale srali sme na to.

Ceny vyssie ako v domacich malych putikach ale zas servis treba zaplatit.

Riadne napraskany sme sa ledvaj dovalili na ubytko.

Nakoniec zostavame cely pobyt v spodnej izbe. Nema sem nik prist, takze share kupelka je len pre nas.

Vyhoda, netreba slapat na 4.posch a postel je omnoho omnoho lepsia.

Tot: 0.092s; Tpl: 0.009s; cc: 7; qc: 23; dbt: 0.0604s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb