2.den - presun ohrid

Macedonia's flag
Europe » Macedonia
June 4th 2021
Published: June 20th 2021

Noc nic moc, budil som sa kazdu hodinu, neskor som si musel dat aj bundu bo zima.

Nieco pred 500 smer sky lounge. Tu uz cakala na otvorenie jedna osoba.

Nasledne s nami prisiel aj slusne vyzerajuci par.

Ti nemali vstup do salonika gratis, tak zacvakali 33€/os. Veru toto by som za ranaiky nedal, no oni vyzerali, ze to je pre nich ako par centov.

Ukazujem qr kod z priority passu + antigen test. Fasujeme tlacivo, kde treba napisat svoje os.udaje. to sa odovzdava pri odchode.

Antigen test (free) sme si robili cisto len kvoli vstupu do saloniku, inak do macedonska netreba nic, len letenku a obcanku.

V pohode do saloniku prenasam hosta a hor sa na ranajkove menu.

Svedske stoly nas cakaju. Prvy chod do seba tlacim kroasant a kapucino.

Prichadza ceska rodina, zacinaju hned s vinom. Nuz teda moj druhy chod je sunka, syr a vinko.

Po pol hodine opustame salonik a hor sa na pasovku.

Funguju len dve okienka, ludi kopa, neskor otvaraju dalsie okienko.

Pred nami zid (sumerne s nami to leti do izraela) s dvoma pasmi. Jeden zidovsky, druhy bordovy.

Na bordovy neprechadza, tak dava zidovaky kde ma vstupnu peciatku. Toto spravit v izraeli tak clovek neuvidi denne svetlo min den.

Pri gate uz laduju ludi do chobota. Kontrola letenky a mena, pipnutie a uz sa tlacime v chobote. Do letadla vsak nepustaju.

Este pred pipanim leteniek aktivna pica, co sa ohanala priority. Tak ju pekne skasli za nadrozmerne zavazadlo.

I ked sme mali jednu letenku, nesedime spolu. Lietadlo dost plne.

Nakonec sa uvolnuje miesto vedla julii, tak si presadam a mozme ist smer ohrid.

Let bol kratky bez komplikacii.

Pristavame na uplne prtavom letisku ohrid.

Dievcina pri okne sa velice tlacila do ulicky. To nepochopim, ulicka plna, dvere na letadle zavrete ale ludia sa chcu silou mocou dostat von.

Na pasovku dost dlha sora.

Bolo treba dodrziavat 2m a ruska nesmeli chybat. Ano ruska a nie pridrble ffp2, v ktorych sa neda poriadne dlhodobo fungovat.

Prichadzam na radu, davam pas i ked staci obcanka.

Odtlacky prstov mi neberu avsak fotia si ma.

Pytam si razitko do pasu, colnicka cela prekvapena mi ho dava.

Vonku z letiska sme hned, kedze je to len jedna hala.

Co sme skumali dopravu, tak by mali chodit doubledeckeri po prilete ale to veru neplati. Je tu len jedna moznost taxi.

Nuz ale ohrid je len necelych 10km tak ideme pesibusom.

Spociatku si to pochodujeme po rozostavanej dialnici (pocitam, ze bude skor nez dialnica z ba do ke), za prvou dedina uz ideme popri jazeru ale to vdaka vysokej trave neni vidiet.

Z dediny orovnik ide aj minibus (casy odchodu nezname), na zastavke postavaju ludia, no my pokracujeme dalej.

Pridava sa k nam pes, ktory nas nasleduje az do ohridu.

Premavka dost velka, pes prebehuje hore dole.

Odklaname sa od tejto tepny a nazad na rozostavanu dialnicu.

Pekne pecie, mali sme zobrat ten bus resp taxi z letiska.

Konecne sme na predmesti.

Ludia tu maju vytvorene chovne pre husy priamo na malej riecke.

Nas pes by si jednu isto dal pod zub.

Dalsi psi na obzore, zacina stekanie a nas ustupuje. Uz sme len dvaja.

Pomalicky sa rozpamatavam na moju navstevu tohto mesta ale vsetko sa mi zda rozmazane.

Podla gps smerujeme k nasmu sunny lake hostelu.

Mapa nas navadza do slepej ulicky, tu nam dedko z balkona krici, nene a vysvetluje nam cestu.

50m doprava a 15m dolava.

Nikde ziadne oznacenie, akurat robosi rekonstruuju jeden dom. O ziadnom hosteli nevedia. Podla fotiek by to mal byt vsak tento dom.

Podla popisneho cisla, dom vedla. Na zvonenie nik neodpoveda.

Je len nieco okolo 1100, tak kopa casu. Navrat na hlavnu pesiu tepnu, kde su obchodiky, restiky.

Zapadame do brioni 2008. Sme tu jediny hostia. Zistujeme wifi. Whatsapp nik nezdivha ale neskor odpisuju, ze sme boli na dobrom mieste.

Davame nase prve jedlo v macedonsku, to zaliate pivom skopsko. To nic moc.

Nazad do ubytka, samozrejme opat nic az jeden ujko nas bere do domu oproti.

Prichadza zhulene vyzerajuci recepcny (dobrovolnik z usa), navadza nas do 4dormu.

Hostel sa rekonstruuje, postupne ho maluju, robia dalsiu sprchu. No podla fotiek z bookingu je toto uplne ine miesto.

Na nasu izbu ma prist neskor jeden clovek, vo vedlajsej je clovek z uk, v karantene.

Po vybaleni sa ide na prieskum mesta.

Ludia tu rusky nosia minimalne, to sa tyka aj obsluhy v restikach, tam ich maji pod bradu.

Jazero pekne velke a studene.

Pomalicky ideme az na plaz cuba libre, odkial je fajn zapad slnka, no dotoho este daleko.

Nazad do stareho mesta.

Stupame uzkymi ulickami az k starodavnemu amfiku, dalej smer pevnost, ta je zatvorene.

Cudzojazicnych turistov sme zatial moc nestretli.

Od pevnosti cez lesik sa dostavame na kamenny chodnik co vedie k top miestu v ohride, kostol kaneo.

Tu nas chcel odchytit lodkar ale na jeho ponuku do pristavu nereagujeme.

V pristave sme sa jedneho nevedeli, za 50€ nam ponukal privat lodku k tomuto kostoliku. Cena niekolko nasobne premrstena samozrejme.

Od kostolika klesame k jazeru k plazi kde sa cvachtaju deti. Na mna voda moc studena.

Opat uzke ulicky, pekne domceky, kostolik a sme na hlavnom namesti.

Kupena zmrzka za 40d, keby som presiel 200m mam ju za polovicnu cenu. Chut nic moc, porcia vsak velka.

Behanie hore dole.

Ako sa blizil zapad slnka ludi pribudalo v uliciach a restikach.

Na veceru zapadame v hotelovej restike tina pred nou vlajka tui.

Davam hambaca so syrom, ledvaj som to zjedol.

Najedeny smer ubytko.

Na izbe mame francuza, co cestoval po albansku, v macedonsku na cas len na ohrid a skopje.

Hostel uz oznaceny zvonka otrhanou vlajkou.

Majitel sa cuduje nad nasou malou cenou (3.5€/noc v dorme), vraj chyba bookingu, inak je cena 9€. Este sa zaprisahava, ze nam odzajtra uz nikoho ineho na izbu neda. Odrby proste.

Varim si teraflue, som nakapaty este zo svk, ked sme boli kuknut tonicovcov v tt. Som neodhadol oblecenie a toto je vysledok.

Do postele zapadame super skoro okolo 2000 ale neni sa co cudovat, choroba a spanok na letisku zanechali na nas stopy.

Naklady (d = macedonsky dinar)

2xobed - 880d
4kopceky zmrzliny - 160d
2xvecera - 570d

Tot: 0.041s; Tpl: 0.009s; cc: 9; qc: 24; dbt: 0.0214s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb