5.den - presun skopje

Macedonia's flag
Europe » Macedonia
June 7th 2021
Published: June 20th 2021

Rano vyplacame v eurach recepcneho, ktory stale vyzera akoby bol mimo, a sup kupit ranajky do pekarne.

Si obzera svk 2€, nikdy ju nevidel.

Motanie sa na namesticku az nakonec zapadame do zavetria a na slnecny plac pri jazere.

Po relaxe pomalicky presun k bus agenture classic company, na turisticnom bulvari.

Vcera sme tu kupili listok, tetula vravela, ze sa nemusime trepat na bus stanicu. Platba kartou nebol problem, tak ako skoro vsade.

Vonku uz postavalo par ludi. Novi stale prichadzali.

Minibus prichadza s mensim meskanim a s par ludmi na palube.

Nastava zaujimava situacia, je predanych viac listkov ako miest.

Nuz par ludi teda zostava cakat na dalsi spoj o dve hodiny.

Cakaju nas 3hod jazdy.

Ideme smer letisko. Nasho psa sme nevideli.

Cesta zatial nic moc ale ak sa dostava dialnica bude to jedna basen.

Zacina stupanie v horach. Vrcholy su zahalene v mracnach. To je aj dovod preco ideme smer skopje, povodne sme chceli spravit loop marvovo, tetovo, skopje, velez, bitola resp naopak. No pocasie si ide svoje.

Zastavka na najvyssom bode cesty. Zachody free, vonku chladno, ide sa dalej.

Konecne prichadzame do skopje, tu sa uz tvori kvalitna zapcha.

Inak dialnice tu funguju ako v taliansku, plati sa za prejdeny usek v budkach, co dost spomaluje. Zlate pokrokove svk s eznamkou.

Bus stanica sa nachadza pod zel.stanicou, z nej moc ak vobec neake (v covid case), vlaky idu.

Hned vedla bus stanice je bus stanica na mestske busy.

Mestske busy su tu zastupene vo vacsine v podobe londynskych doubledeckerov.

Pochodujeme do nasho ubytka inbox hostel, kde budeme opat byvat v dorme, kedze treba sestrit podla julii.

Skopje si vybavujem lepsie ako ohrid.

Hned ako sa dostavame do centra zacinaju sa zjavovat rozne sochy. Tych je tu tusim od posledka viacej.

Recepcia hostela je presunuta na recepciu hotela koke.

Obaja davame id, nahravanie udajov vsak nefunguje.

Recepcna nas berie do dveri toilete, klesame do podzemia.

Tu sa nachadza velka miestnost plna kapsul.

Proste dlha dvojpodlazna skrina. Kapsula sa zatvara roletou.

Fasujeme dvojpostel.

Okrem nas su tu este 4ludia. Vyzera to, ze dlhodobo byvajuci.

Po vybaleni kontaktujem anu, kedy dame stretko. Zajtra.

Ubytko je hned pri starom bazare. Tam vedu aj nase kroky.

Vsade same restiky, kaviarne a plno ludi.

Sediet sa moze len na terasach, na kazdom stole je dezinfekcia (len na okrasu, nikto to nepouziva), masky nema nikto, obsluha pod bradu alebo vobec.

Ideme hlbsie do bazaru, tu uz len rozne obchodiky s oblecenim, zlatom, svatobnimi satami.

Sem tam mesita. Sme v albanskej casti skopje.

Zastavka na obedoveceru.

Objednavame dve rozne jedla a caj.

Po asi 10min nam donesu rovnake jedlo (pide) a bez caju.

Caj teda objednany znovu. Ten ako v turecku, maly skleneny pohar a dost silny caj.

Zacina poprchat, vyckavame.

Pokracujeme v prieskume bazaru. Dostavame sa na obrovske trhovisko, zvacsa oblecenie a semtam ovozel.

Zacina poprchat, ulicky sa vyludnuju.

Odpocinok v podzemi a hor sa do macedonskej casti, kde je to samy monument.

Bez tychto roznych soch, by bolo toto mesto uplne nezaujimave.

Na rieke kotvia, resp su pevne postavene lode kde sa da ubytovat ci ist na veceru.

Cakanie pri fontane, ktorej kraluje alexander velky na koni, na svetelnu sou.

Nuz ziadna neni. Zrejme som si to pomylil si inou fontanou.

Nazad na ubytko, kde uz ako stary harcovnici vstupujeme bez masiek. Kazdy ma u prdele tieto nariadenia.

V albanskej casti chodili zebraci s krabicami, niektory aj na terasi. Par ludi im aj hodili neaky ten dinar.

V macedonskej casti zasa len sedeli na zemi a nacahovali ruky.

V ohride skoro vobec neboli, tu ich je dost. Vsetko vyzeraju na vyznavacov alaha.

3x2 sunny lake hostel, 4dorm, share sprcha - 22€
2xranajky - 70d
2xvelke machiato - 80d
2xpekaren - 115d
4x inbox hostel, kapsule dorm, dvojpostel, share sprcha - 2880d
2xvecera (pide + caj) - 400d

Tot: 0.602s; Tpl: 0.017s; cc: 7; qc: 47; dbt: 0.3535s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb