40.den - valbone (hiking around)

Albania's flag
Europe » Albania
July 12th 2021
Published: April 10th 2022

Rano ideme na ranajky, ktore sa podavaju na velkej terase.

Tetula nam ich prinasa presne nacas. Vonku riadna kosa takto skoro rano.

Od vcera vecera nemame stale elektrinu, budik nam zaobstarala krava co sa nam pasla pod oknom.

Ranajky, bylinkovy caj, cerstvy syr, med, vajicka. Tie spolu s kuskami chleba balime na dnesnu turu okolo valbone.

Z ubytka smerujeme po asfaltke smer most cez nie moc hlboku ale rozvodnenu rieku.

Cestu som vybral na mapy.cz (ziadne farby) a porovnal to s info tabulou co bola pri ceste a pasovalo to, avsak hned koncime na zaciatku trialu, ten nas navadza prebrodit rieku, to nehrozi, tak idem dalej k mostu a za nim sa napajame na vyslapanu cesticku pri rieke, neskor je aj znacena.

Pomalicky stupame ku guesthouse kukaj.

Slnko uz zacina pripekat, pekne vyhlady, obrie hory a prevysenie riadne teda.

Prichadzame ku guesthousu, v okoli sa pasu ovce.

Za nim to lameme strmo doprava.

Vchadzame do lesa, nenormalne stupanie. Julia uz zacina nadavat, ze ako zvladne zajtrajsi dlhy prechod.

Nakonec sa dostavame na vyhliadku . Pekny vyhlad na dedinku pod nami, okolite hory

Davame do seba vajicka a po trosku opalovania zaciname pomalicky zostupovat nazad do dediny.

Prichadzame na razcestie, hore sa ide k zla kolkata, dole do dediny. Neni o com, vyberame si druhu moznost.

Uz je dost po 13/00 a cestou stretavame ludi co idu na uz spominany vrch. Ako fakt neviem ako to chcu stihnut do zotmenia.

Klesanie je riadne prudke, uz meleme z poslednych sil.

Za hotelom vidime restiku, no neni elektrika, tak neni jedlo. Kupujeme teda aspon neaku este ako tak chladenu vodu, pivo.

Pred restikou zacinaju grilovat jahnacinu ale to bude este na dlho.

na izbe relax a cakanie na veceru, ktoru sme si tentoraz objednali na ubytku a dobre sme spravili. Konecne chutne jedlo.

Prichadza majitel, ten robi horskeho sprievodcu. Proste vozi na konoch pohodlnym turistom batozinu.

Ukazuje nam aktualnu situaciu na ceste. Vsetko je v pohode iba na jeden usek, kde je treba prejst cez snehove pole ale v pohode sa to da zvladnut.

Prichadzaju neaky rodinny znamy, dve auta. No su tu len na otocku.

Spusta sa dazd a nabieha i elektrika, tak rychlo zhavime wifi a bookujeme na zajtra ubytko v teth. I tam su ceny dost astronomicke ak to porovnam s ostatkom albanska. Nuz turizmus robi divy.

Opat zaspavame so sliepkami. Dnes som turistiku riadne precenily.

valbone

Tot: 0.096s; Tpl: 0.008s; cc: 10; qc: 27; dbt: 0.0495s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb