Suhrn - Zhodnotenie, naklady (macedonsko)

Macedonia's flag
Europe » Macedonia
July 3rd 2021
Published: July 19th 2021

Nasa prva balkanska zastavka, kde sme stravili zhruba dva tyzdne. Bohuzial, sa nepodarili vsetky treky co boli v plane, bud pocasie alebo nedostupnost verejnou dopravou.

Inak krajina fajn, jedlo zvacsa stale to iste, hlavne absencia ryze ci zemiakov. Ludia do pohody, ubytka fajn.

Doprava bola na niektorych usekoch s problemami, bo covid restrikcie. Rusky sa nosili len v obchodoch a v busoch (po nastupeni nebol problem dat ju dole).

Ohrid

Tu som uz raz bol, tak ziadny vau efekt. Stare mesto je pekne ale clovek sa trosku naslape, kedze je v kopci. Jazero tiez fajn, hlavne zapad slnka z plaze cuba libre, kde robia fajn koktejli.

Celkovo v meste dost ludi, hlavne dole na promenade a pesej zone ale nie cez den, vsetko to vyliezalo von pred zapadom slnka.

Ubytko

Sunny lake hostel, 4dorm, share sprcha - na max dve noci ok, v nasom case sa ubytko furt prerabalo, tak tazko povedat ako to v skutocnosti bude. Recepcny vyzeral furt jak zhuleny, inak fajn poloha ubytka.

St.naum

Kostolik fajn ale zas ziadne vau. Pesia tura okolo tez nic extra. Akurat co tu bolo pekne, bolo ciste jazerorieka kde boli restiky.

Bay of bones

Velmi pekne muzeum na koloch na jazere. S troskou predstavivosti si clovek pripadal ako niekde na exotickom ostrove v tichomori uz len biely piesok chybal.

Potapanie ziadne extra nebolo, akurat podplavanie dedinky na koloch.

Skopje

Mesto s kopou roznych soch, sice gycove ale bez nich by toto mesto bolo o nicom.

Stary bazar plny restik, kaviarni, obchodikov. Debar maalo cast kde su same fancy restiky.

Ubytko

inbox hostel, kapsule dorm, dvojpostel, share sprcha - velmi zaujimavy dorm pod hotelom v podzemi. Cisto, fajn personal. Odporucam

Matka kanon

Kajakink bol uplne super. To jednoznacne odporucam. Jaskyna nic moc ale vdaka nasvieteniu fajn. Pozor nasvietenie je len ked sem ide tour.

Kuklica

Ok skalne utvary, len sem nejde priamy bus ale prechadzka od hlavnej cesty je relaxacna, ovsem ak vonku nepece ako dive.

Kratovo

Cierny kon. V mestecku neni nic extra ale ma skvelu atmosferu, kde domaci kukaju na turistov ako na zjavenie. Jednoznacne odporucam navstevu, mozno tu zostat i na noc. Kaj spiro top restika v macedonsku s top obsluhou.

Tetovo

Dalsie nie moc turisticke mesto s velmi lacnymi restikami, bohuzial bez lacneho ubytka. Ludia velmi priatelsky, zvacsa albanci, kedze je to silno albanske mesto. Malovana mesite velmi pekna zvnutra, odporucam.

Ubytko

Hotel lirak, doublebed, kupelka, ranajky - dobra poloha, fajn personal, ranajky dobre. Odporucam

Mavrovo

Relax v prirode pri umelom jazere. Bohuzial sme nemali auto, tak nebolo mozne ist turistikovat. V plane bol hlavne veliky korab. V lete dedinka uplne vyludnena, skoda, ze zatopeny kostolik nebol pocas nasej navstevy zatopeny.

Ubytko

St.moritz mavrovo, doublebed, kupelka, ranajky - nase prve a jedine ubytko s radiatorom. Fajn obsluha, restika, ranajky.

Bitola

Mesto kaviarni. Vsade sama kaviaren co praskala vo svikoch. Fajn na take 2noci.

Tura na pelister sice nebola uspesna, kedze sme vrchol nedobyli, no i tak bola paradna. Skvele vyhlady, sneh, jazero. Odporucam

Ubytko

Villa konzuli, doublebed, kupelka, kuchynka - opat fajn ubytko i ked kuchynka prakticky bez vybavy. Odporucam

foto 2

Prilep

Tu som uz raz bol. Teraz sme navstivili len centrum, to prakticky neturisticke. Odporucam vyslap na markovu vezu ci to potiahnut az ku klastoru treskavec.

Krusevo

Tato horska dedina ma vobec neoslovila. Mimo zvlastne vyzerajuceho pamatniku tu neni nic. Paraglajdnig moze byt fajn ale ten sme neskusili, bo sme dorazili neskoro. Cesta z bitoly sem genialna, paradne vyhlady.

Tentoraz to nebudem rozpisovat ale 14dni ma vyslo 390€. Z toho 50€ je potapanie.

Vo dvojici sa cestuje inak ako u jednotlivca. Par krat sme isli stopom ale zvacsa busmi. K jedlu sme si objednavali vzdy bud pivo, vino alebo colu. Zvacsa sme spali v privat ubytkach, nevarili sme ani raz.

Tot: 0.088s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 26; dbt: 0.0468s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb