Page 4 of RobbertenEsther Travel Blog Posts

Asia » Indonesia » Java » Borobudur September 28th 2015

Het is al even geleden dat we geblogd hebben, en deze is wat langer geworden dan gepland, ook al beslaat hij maar 3 dagen. Anders gaan we te ver achterlopen, onze excuses hiervoor. Met de gratis airport shuttle gaan we van het centrum van Jogjakarta naar het vliegveld, dat tegen de stad aangeplakt ligt. Om 11 uur hebben we afgesproken met de autoverhuurder. In Indonesië is het gebruikelijk om een auto met chauffeur te huren, gezien de hectiek op straat lijkt dat ook nodig. Toch verhuren sommige bedrijven ook auto’s zonder chauffeur en na wat speurwerk op internet hebben wij er een gevonden. Op het vliegveld zien we niemand van de verhuurmaatschappij, na wat heen en weergemail met de baas treffen we toch iemand bij de informatiebalie van het vliegveld. Hij spreekt bijna geen Engels en ... read more
Tabak drogen
Het wordt al lichter
IMG_5576.

Asia » Indonesia » Java » Yogyakarta September 24th 2015

In Bandung lopen we vroeg in de ochtend naar het station om de trein van 07.20 uur te nemen naar Jogjakarta. Wederom zitten we in de Eksekutif klasse, die dit keer helemaal vol zit. Stipt op tijd vertrekken we in oostelijke richting en maakt Bandung plaats voor het platteland. Vooral de eerste paar uur zijn interessant. De trein gaat door een heuvelachtig gebied dat afgewisseld wordt door uitgestrekte dalen. Dan gaan we met veel bochten omhoog, daarna dalen we weer af een vallei in, waar voornamelijk rijst wordt verbouwd. De kegels van oude vulkanen zien we aan de horizon voorbij trekken. Op het land wordt druk gewerkt: de rijst wordt geoogst of aangeplant, andere akkers worden omgeploegd. Af en toe passeren we een dorpje waar ook een station is. Daar staat altijd een medewerker van de ... read more
Op het treinstation van Jogja
De grootste lol om hun foto's van ons
Kranton

Asia » Indonesia » Java » Bandung September 21st 2015

Reizen met de trein is in Indonesië een relatief goedkope manier van verplaatsen. Wel is het van belang de juiste klasse te kiezen bij het kopen van een kaartje. Alleen in de Executive klasse is er air conditioning, gezien de temperaturen en reistijden wel zo prettig. Waar de vliegtuigen de vertrektijden soms erg ruim interpreteren vertrekt onze trein vanaf Gambir Station in Jakarta stipt op tijd. Gezien het grote verstedelijkte gebied van Jakarta rijdt de trein het eerste uur niet al te snel en zien we vooral sloppenwijken langs het spoor. Op sommige rails lopen de kinderen van/naar school en op andere plaatsen ligt de was te drogen op de rails. Na een uurtje komt de stewardess langs met Nasi Goreng, dit gaat er uiteraard wel in. Onze coupe zit maar halfvol en in tegenstelling tot ... read more
Het leven langs het spoor
Verkeersdrukte
Huize Bosscha

Asia » Indonesia » Kalimantan » Pangkalan Bun September 18th 2015

Camp Leakey is door dr. Galdikas in 1971 opgericht om het gedrag van de orang utangs te bestuderen, het bijzondere is dat in dit kamp al ruim 40 jaar hetzelfde onderzoeksteam werkt. Het is gekkenhuis met Klotoks aan de pier, er liggen er wel een paar dozijn. Via een lang houten pad op palen komen we bij het informatiecentrum, waar alles wordt uitgelegd over de orang utangs. Het centrum is nog niet erg met de moderne tijd meegegaan, overal hangen vergeelde foto's en de informatie is een paar decennia terug afgedrukt en ingelijst. Na het informatiecentrum lopen we door het woud naar het voederplatform, waar we een ware nachtmerrie aantreffen. Natuurlijk zijn de ouwetjes van National Geographic al aanwezig, maar ook al de andere buitenlandse toeristen en een blik irritante Indonesische die meer aandacht hebben voor ... read more
Woudreus met parasietboom
Even banaantje oppeuzelen
Goedemiddag!

Asia » Indonesia » Kalimantan » Pangkalan Bun September 15th 2015

Om kwart voor zes staan we op en gaan naar het ontbijt, waar we een grote variëteit aan koude en warme gerechten aantreffen. Heel druk is het nog niet, alleen wat Japanse jongeren, waarvan de meisjes al giechelend het buffet afstruinen. De shuttle brengt ons vandaag veel sneller naar de binnenlandse terminal toe, waar het erg druk is. In Indonesië mogen alleen passagiers de terminal in en wordt al je bagage bij de ingang gescand. Geheel volgens verwachting zegt de dame aan de balie schaamteloos dat de vlucht naar Pangkalan Bun twee uur vertraagd is, en dat om half acht ‘s ochtends. Wij zijn niet verbaasd want thuis heeft Robbert de vluchten bekeken, en minstens een uur vertraging is normaal op deze route. We nemen de shuttle naar de internationale terminal en wisselen daar wat euro's, ... read more
Onze Klotok
Even slingeren
Wat er allemaal 's nachts door het bos kruipt....

Asia » Indonesia » Java » Jakarta September 15th 2015

Met plannen voor Myanmar, Cambodja, Vietnam en Ecuador hebben we onze keuze dit jaar eigenlijk onverwacht laten vallen op Indonesië. We hopen hier wat veel verscheidenheid aan natuur en cultuur aan te treffen. Donderdagmiddag 10 september zijn we vertrokken, op weg naar Schiphol komt de A380 ons tegemoet gevlogen en na de check-in staat de reus op ons te wachten. Aangezien we achterin zitten mogen we als eerste groep aan boord gaan. We worden begroet door erg vriendelijke stewards en stewardessen en nemen plaats op onze stoelen. Alles aan de A380 is ruim, de cabine, de stoelen en de beenruimte. De stoelen staan niet direct tegen de wand, waardoor je ook naast je stoel nog wat spullen kwijt kunt. Tot ons genoegen komt er niemand naast ons zitten en hebben we dus wat extra ruimte. Al ... read more
De strepen zijn net zichtbaar
Landing Jakarta
FM7 Resort

Europe » Norway » Western Norway » Hardanger July 13th 2014

Over het rijgedrag van de Noren hebben we het in de eerste blog al gehad. De wegen zijn soms zo smal dat er met veel moeite auto’s kunnen passeren. Gecombineerd met de vele bochten en de angst van de Noren om vooral niet op de kant te rijden of juist de binnenbocht te nemen, want er is toch niet veel verkeer, levert dit soms gevaarlijke situaties op. Vanuit Eresford rijden we naar Andalsnes. Vlak bij deze plaats vind je de steilste rotswand van Europa, bijna 1800 meter loodrecht naar beneden. Wij gaan de Trollstigen op, een weg die zich met veel haarspeldbochten een dergelijke rotswand op slingert. Eenmaal boven lopen we naar een platform wat over de weg en de vallei uitkijkt waar we net doorgekomen zijn. Onder ons zien we veel stijgende en dalende auto’s ... read more
Trollstigen
Uitzichtpunt Trollstigen

Europe » Norway » Western Norway » Sunndalsora July 7th 2014

Een wat langere blog dit keer, we hebben de afgelopen dagen geen internet gehad, waardoor we wat achterop zijn geraakt. Het weer voorspellen in Noorwegen blijkt lastig te zijn. De website van het Meteorologisch Instituut wordt overal in de toeristenindustrie gebruikt en is een begrip op internet. Toch kun je vaak niet op hun voorspellingen aan. Staat er ‘s middags een bepaald weerbericht, dan kan het ‘s avonds weer heel anders zijn. We bekijken het weer en daarmee onze route van dag tot dag. Maandag 29 juni begint zoals iedere dag in deze regio met wat regen. Gelukkig wordt het droog als we de tent willen inpakken. We besluiten eerst wat boodschappen te doen en dan te bekijken wat we met de dag aan willen. We zijn naar Otta gekomen voor Rondane National Park, dus weer ... read more
Esther bij het uitzichtpunt
Eindelijk eens een zonsondergang
Innerdalen

Europe » Norway » Eastern Norway » Dombas July 4th 2014

Vanuit Aurland klimmen we over de Snovegen met veel haarspeldbochten omhoog. Deze weg wordt meestal rond 1 juni sneeuwvrij gemaakt. Op een uitstekend platform kijken we van boven over de Aurlandfjord. De weg gaat al snel de hoogvlakte op en we rijden inderdaad nog langs soms metershoge sneeuwranden en veel meren zijn nog bevroren. We stoppen om een boterham te eten op een plaats waar nog een oude camper staat. Deze blijkt van een Noorse vrijbuiter te zijn die met alleen een heel kort broekje aan even gaat langlaufen……. Het is wel heerlijk warm in de zon, dus wij blijven ook nog even op genieten. De weg stort zich niet veel verder weer naar beneden het Laerdal in. Daar bezoeken we het nationale zalmcentrum. Als we de film mogen geloven heeft de wilde zalm een zwaar ... read more
Tussen de sneeuw
Een flinke klim

Europe » Norway » Western Norway » Flåm June 30th 2014

Dit jaar geen uitgebreide blog, maar tekst en uitleg bij de foto’s van onze belevenissen in Noorwegen. We lopen wat achter door slecht internet, maar hopelijk kunnen we jullie de komende dagen bijbloggen. Via de Duitse Autobahn komen we ruim van te voren aan in Kiel waar de veerboot van ColorLine vertrekt naar Oslo. De Color Magic lag al op ons te wachten, 15 dekken met ruimte voor 2700 passagiers en 550 voertuigen. Het schip is daarmee de grootste cruiseferry ter wereld. Na een uur kunnen we aan boord en zoeken we onze binnenhut, wat even puzzelen is. Eenmaal geinstalleerd vinden we na enige tijd het panoramadek en precies op tijd is het trossen los. In Kiel is het sail, met wat getoeter varen we tussen de vele driemasters door. Het is heerlijk zonnig en de ... read more
Onze eerste kampeerstek
Djupsvatnet meer
Steeds meer sneeuw......

Tot: 0.109s; Tpl: 0.009s; cc: 18; qc: 67; dbt: 0.0606s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb