Page 8 of RobbertenEsther Travel Blog Posts

Oceania » Australia » Queensland » Cairns » Cairns City November 28th 2009

Woensdag 18 november was het dan zover, onze A330 van Air Asia X naar Gold Coast, Australië vertrok om 10 uur 's avonds met enige vertraging wegens een tekort aan water aan boord. De vlucht verliep voorspoedig, na onze maaltijd wat geslapen en daarna om alvast in de stemming te komen (voor het Great Barrier Reef) 'Finding Nemo' gekeken. Na 7 ½ uur vliegen verliep de douane in Gold Coast minder soepel. Iets te snel het douaneformulier ingevuld (in Australië gelden toch echt strenge invoerregels wat betreft voedsel) en me niet gerealiseerd dat ik toch een en ander aan voedsel in mijn tas had (Robbert in mindere mate en die kwam er mee weg). Na een grondige controle een officiële waarschuwing gehad en daarna konden we weer gaan, gelukkig viel het dus allemaal wel mee. Met ... read more

Asia » Malaysia » Wilayah Persekutuan » Kuala Lumpur November 27th 2009

Onze dagen in Kuala Lumpur waren voornamelijk gevuld met erg weinig doen. 's Ochtends een uitstekend ontbijtbuffet in het hotel (tot half 11 dus ook uitslapen), daarna een poosje aan het zwembad zitten en 's middags even de stad in om te eten en wat rond te kijken. Het uitzicht vanuit onze hotelkamer is zeer indrukwekkend. We zitten op de 19de verdieping en kunnen de Petronas Twin Towers zien en de Kuala Lumpur Menara (oftewel de tv-toren waar we de vorige keer op geweest zijn). Het weer in Kuala Lumpur was niet heel lekker, erg warm (gemiddelde temperatuur van 32) en vochtig. Aangezien het regenseizoen net begonnen is hebben we in de middag een paar (onweers)buien gehad en de rivier naast het hotel liep dan ook vol met vies, bruin water. Ons uitzicht op de torens ... read more

Asia » China » Sichuan » Chengdu November 16th 2009

Hier komt dan onze laatste blog over China, ondertussen zitten we al in Kuala Lumpur maar de laatste dagen ontbreken nog. Dus hier een verslag van onze tijd in Yangshuo en Chengdu. Het eerste gedeelte nog geschreven in Yangshuo, het laatste schrijf ik er nu vanuit Kuala Lumpur. Gelukkig voor ons weten ze in Yangshuo weten ze wat ontbijten is, een ruime keus uit veel verschillende menu's. Ook een Nederlands ontbijt staat op de kaart, waarom het specifiek Nederlands is weten we niet, maar het is wel leuk (heb het op onze laatste dag hier geprobeerd en het smaakte prima (koffie, sinaasappelsap, scrambled eggs en bacon, toast met jam en boter en yoghurt). Gezien het weer hebben we het onze eerste dag rustig aangedaan maar uiteindelijk hebben we toch maar besloten een fiets te huren en ... read more

Asia » China » Guangxi » Guilin November 13th 2009

Na een lekker ontbijt hebben we in de loop van de ochtend de bus gepakt naar Xiaguan, dat is "nieuw" Dali. Daar kochten we buskaartjes voor de bus naar Kunming en een half uur later waren we op weg. De bus was comfortabeler dan andere die we genomen hebben en we zaten weer bijna vooraan, dus mooi uitzicht. De busrit duurde 4.5 uur en werd naarmate de rit vorderde toch wat oncomfortabeler. De chauffeur had namelijk besloten om naast de airco ook de verwarming aan te zetten (die zat naast je voeten), was toch wel wat warm. We reden gelukkig over de snelweg, dus dat schoot lekker op. Het grootste gedeelte was het zesbaans, waarom zoveel werd ons niet duidelijk, want veel verkeer was er niet. Wel is het gebruikelijk dat zwaarder verkeer van alle banen ... read more

Asia » China » Yunnan » Dali November 9th 2009

Hier is dan eindelijk onze blog van Dali, waar we inmiddels al weer enkele dagen geleden zijn vertrokken. Wegens een kapotte internetaansluiting in onze hotelkamer hebben we dit verslag nog niet kunnen plaatsen. Enjoy! Maandagochtend zijn we vertrokken vanuit Shangri-La, de bestemming was Dali. Eerst nog een stop bij het visumbureau om ons visum te verlengen (in Den Haag volgens onze berekeningen een dag te weinig gekregen). Echter werd ons hier medegedeeld dat we precies genoeg dagen hadden (30), geen reden om te verlengen en dat gaat sowieso pas een week voordat je visum verloopt. We gokken er nu maar op dat het goed gaat komen, anders moeten we op het vliegveld een boete betalen. Vervolgens naar het bustation waar onze minibus op tijd vertrok, maar vlak buiten het busstation moest er gestopt worden omdat een ... read more

Asia » China » Yunnan » Shangri-La November 3rd 2009

De laatste ochtend in Lijiang begon zoals elke andere met een stralend blauwe lucht. Wel was het fris, maar op 2500 meter hoogte koelt het erg af 's nachts. Eerst weer ontbijt regelen, want dat is in het hotel niet verkrijgbaar. We hebben gelukkig een bakker gevonden waar ze naast veel hartige en zoete broodjes ook overheerlijke croissants hebben. Daar kunnen de Nederlandse bakkers nog wat van leren, ze smaken net zoals in Frankrijk. Helaas was ik (Robbert) nogal vroeg deze ochtend, want er lag nog niets in de winkel. Ik kon gelukkig wel een stokbrood krijgen (die was niet bestemd voor de reguliere verkoop). Na het ontbijt in de courtyard van ons hotel hebben we het nog even rustig aangedaan en zijn we naar het busstation gelopen. Daar vertrokken we om 11 uur met een ... read more
Dragon Snow Mountain
Yaks
Erg lekker!

Asia » China » Yunnan » Lijiang October 31st 2009

Ondertussen hebben we weer aardig wat kilometers afgelegd per bus en vliegtuig. Vanuit Jiuzhaigou zijn we met de bus naar Chengdu gereisd, een kort nachtje daar geslapen om het vliegtuig naar Lijiang te nemen (vertrektijd 7.40 uur). Ook de bus naar Chengdu vertrok vroeg, om 7 uur moesten we klaarstaan. Even wat gedoe over wie waar moest zitten en hoe ver je stoel naar achteren kon (helaas een man voor ons die bijna de hele reis met zijn hoofd in Robberts gezicht heeft gelegen), maar het vertrek was op tijd. Al snel werd het licht en konden we zien waar we reden: een lange weg tussen de bergen door en over bergen heen. Een hoge bergpas voerde ons door de wolken en langs sneeuw. Gelukkig was de weg beter dan de pas naar Huanglong, wel werkzaamheden ... read more
Lijiang van boven
De was
Ons doel van de dag...

Asia » China » Sichuan » Jiuzhaigou October 28th 2009

Bij het schrijven van deze blog zitten we in een koude hotelkamer valk bij Juizhaigou National Park, internet is er niet dus we plaatsen dit als het kan. Buiten is het nu bewolkt (wolken hangen laag tussen de bergen) en de temperatuur is rond de 8 graden. Vreemd genoeg kan in dit hotel de verwarming niet aan, verwarming is aanwezig maar deze weigert dienst. In het hotel spreken ze geen Engels, dus duidelijk maken wat we willen is moeilijk. Ook warm water is een probleem, ze werken met een reservoir en als dat leeg is dan is het leeg, warm water is er pas aan het eind van de dag weer. Helaas was dit ons bij inchecken niet verteld dus gisteren stonden we voor een koude verrassing. Maar alles went, dus douchen moet nu gewoon 's ... read more
Huanglong 1
Huanglong 2
Op zoek naar de juiste bus

Asia » China » Shaanxi » Xi'an October 21st 2009

Op het moment van schrijven zitten we in Xian waar we na een lange maar goede treinreis zijn aangekomen. De laatste dag in Beijing begon met het pakken van onze tassen en deze afleveren op het treinstation, daar werden we benaderd door twee mannen die onze bagage wel ergens wilden opslaan. Na een stukje gelopen te hebben vertrouwden we het niet en zijn we naar het officiele bagagedepot gegaan. Vervolgens zijn we met de nieuwe metrolijn (pas enkele weken open) naar het Summer Palace gegaan. Ook daar werden busladingen vol uitgeladen, maar binnen viel het mee met de drukte. Het Paleis zelf viel erg tegen, het is erg vervallen en slecht onderhouden, maar het uitzicht vanaf het Paleis was erg mooi. Een groot meer met daarin weer een verblijf van de Keizer en daarachter begon de ... read more
Summer Palace 1
Ontbijt in de trein
X'ian Bell Tower

Asia » China » Beijing » Great Wall of China October 18th 2009

We zijn nu al zo'n drie dagen in China en we hebben veel leuke en opmerkelijke dingen meegemaakt. Het leven hier is erg goedkoop, zo kost het openbaar vervoer hier nagenoeg niets: 20 eurocent voor een ritje met de metro (maakt niet uit waarnaartoe) en 10 eurocent voor een busrit. De gemiddelde boodschap is ook erg goedkoop en van eten worden we ook niet veel armer. Daarnaast blijven de Chinezen ons aanstaren en spreekt de overgrote meerderheid geen Engels, wat vragen stellen soms lastig maakt. Maar al met al bevalt het goed, hoewel het af en toe lekker is als de rust wederkeert en we op onze hotelkamer even geen Chinees horen. Vrijdag was onze eerste stop het Beijing West treinstation. Hier moesten we kaartjes kopen voor de slaaptrein van maandag op dinsdag naar Xian. Vliegen ... read more
Draakje
Great Wall of China

Tot: 0.181s; Tpl: 0.007s; cc: 13; qc: 63; dbt: 0.1467s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb