Luieren in Kuala Lumpur


Advertisement
Malaysia's flag
Asia » Malaysia » Wilayah Persekutuan » Kuala Lumpur
November 27th 2009
Published: July 28th 2013
Edit Blog Post

Total Distance: 0 miles / 0 kmMouse: 0,0

Kuala Lumpur


Onze dagen in Kuala Lumpur waren voornamelijk gevuld met erg weinig doen. 's Ochtends een uitstekend ontbijtbuffet in het hotel (tot half 11 dus ook uitslapen), daarna een poosje aan het zwembad zitten en 's middags even de stad in om te eten en wat rond te kijken. Het uitzicht vanuit onze hotelkamer is zeer indrukwekkend. We zitten op de 19de verdieping en kunnen de Petronas Twin Towers zien en de Kuala Lumpur Menara (oftewel de tv-toren waar we de vorige keer op geweest zijn).

Het weer in Kuala Lumpur was niet heel lekker, erg warm (gemiddelde temperatuur van 32) en vochtig. Aangezien het regenseizoen net begonnen is hebben we in de middag een paar (onweers)buien gehad en de rivier naast het hotel liep dan ook vol met vies, bruin water. Ons uitzicht op de torens was dan ook wisselvallig, soms zag je de toppen niet aangezien die in de wolken lagen.

Robbert heeft de sleur nog doorbroken door een dagje naar Singapore te gaan. Om half 6 ging ik de deur al uit om op tijd op het vliegveld te zijn. Na wat spotten in Kuala Lumpur vertrok ik met een A320 van Valueair (een dochter van Jetstar) naar Singapore. De vlucht duurde maar 40 minuten en ging voornamelijk door de wolken. Ik besloot om in de terminal te blijven spotten vanwege het warme weer (34 graden) en regenval. Ik heb na wat zoeken een leuke plek kunnen vinden in de nieuwe terminal 3. Deze terminal heeft veel mooie zitjes waar je omringd door veel groen kan uitrusten tussen. Ook kan je spellen spelen, is er een bios , een zwembad en heel veel computers met gratis internet. Wat betreft vliegtuigbewegingen viel het een beetje tegen, maar ik heb toch nog 3 A380's kunnen zien. Ik maakte af en toe een rondje tussen de verschillende terminals om verschillende vliegtuigen te kunnen zien. Tegen de avond ben ik door de douane gegaan en kon ik snel inchecken voor mijn vlucht terug met Jetstar (helaas een half uur vertraging).

De laatste dag nog wel naar het Merdaka Square geweest. Daar staan verschillende koloniale panden uit de tijd van de Engelse bezetting. Ook is op dat plein de eerste Maleisische vlag gehesen. Helaas stond het belangrijkste gebouw in de steigers, maar het was leuk om te zien. Daarna nog naar een zeer groot winkelcentrum, alles is daar aanwezig. Wat me wel is opgevallen is dat de prijzen van kleding in de Europese/Amerikaanse winkelketens gelijk is aan de prijzen in Europa, dus heel goedkoop shoppen zit er tot op heden nog niet in.

Het is al een tijdje geleden, maar voor de volledigheid toch maar iets over Kuala Lumpur. De eerste dagen Australiƫ zullen als het goed is wat sneller volgen.

Advertisement



Tot: 0.118s; Tpl: 0.009s; cc: 7; qc: 47; dbt: 0.0652s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb