Page 6 of RobbertenEsther Travel Blog Posts

Asia » Kyrgyzstan » Song Kol September 20th 2013

Na een wat onrustige nacht werden we met het ochtendgloren om 6 uur wakker. Ik had het niet koud gehad deze nacht, Esther wel. De auto gaf aan dat het momenteel -3 graden was, dus erg koud. Gelukkig kwam de zon al snel achter de heuvel vandaan en konden we aangenaam ontbijten en genieten van de besneeuwde bergtoppen (4000 meter). Brood wordt hier overal verkocht en lijkt veel op het ronde brood wat we ook in Marokko aten. De tent was natuurlijk ook bevroren die nacht, dus deze moest eerst drogen voordat we weg konden rijden. De zon heeft nog veel kracht, dus dat ging voorspoedig. Onze eerste stop was een monument voor de sterkste man van Kirgizië, Kojomkul. Deze man was in begin 20e eeuw de sterkste worstelaar van het land en heeft tijdens de ... read more
Even tanken
Song-Kol
De kudde koeien

Asia » Kyrgyzstan » Suusamyr Valley September 19th 2013

Vandaag is het eindelijk zover, Central Asia here we come! De eerste hindernis kregen we gelijk op Schiphol. Gisteren online-ingechecked, kunnen we bij de zuil alleen de boardingpass van Esther printen. Robbert zou al zijn ingechecked, dus wij naar de balie, blijkt dat Turkish ons ergens anders los van elkaar in het vliegtuig heeft gezet. Gelukkig konden we nog een gangpadstoel naast elkaar krijgen. Met een half uur vertraging vertrokken we richting Istanbul. Veel beenruimte was er niet, maar de service uitstekend. We kregen een heerlijke ravioli maaltijd met een chocoladecake en salade, bereid door de kok die zelf ook aan boord was. We keken verwonderd naar een vrouw voor ons die het ene flesje wijn na het andere kreeg, in totaal wel acht. Na drie uur vliegen kwamen we aan op het overvolle vliegveld van ... read more
Guards
Osh Bazaar in Bishkek
Op weg naar de Too-Ashuu tunnel

Africa » Morocco » Souss-Massa-Draâ » Agadir January 29th 2012

Vandaag stond een lange rit voor de boeg door niemandsland van Merzouga naar Zagora. Na een heerlijk ontbijt in de zon zijn we op pad gegaan richting Rissani, waar we bij de lokale bakker een brood kochten en na het politiecheckpoint linksaf sloegen de N12 op. De borden gaven aan dat het nog 875 km was tot het eindpunt van de weg aan de kust. Gelukkig moeten wij niet zo ver rijden. De weg was aanvankelijk zeer goed en breed, maar na een half uur kwamen er steeds meer gaten in te zitten. Tot nu toe waren we eigenlijk nog geen slechte wegen tegengekomen, dus dit was een tegenvaller. Het aantal gaten werd steeds groter en de omvang ook, dus met veel slingeren reden we richting het westen. Gelukkig was er niet veel verkeer op de ... read more
Zagora
Draa vallei
Richting de kust

Africa » Morocco » Meknès-Tafilalet » Merzouga January 26th 2012

Een paar opmerkingen vooraf. Als het goed is zijn jullie nu ook weer bijgelezen tot waar we ons nu bevinden in de pre-Sahara. De tijd vliegt voorbij en als het goed is vliegen we zondag terug naar België. Dit is nog niet zeker, aangezien de Belgen vanaf zondagavond 22 uur een nationale staking beginnen. De vlucht zal doorgaan en indien nodig naar het buitenland uitwijken. Welk buitenland dat is weten ze nog niet, maar vorige maand gingen alle vluchten naar Maastricht toe, we horen het wel en houden jullie op de hoogte. We zitten nu lekker in de zon in de binnentuin van ons hotel in Merzouga. Na het ontbijt in Tinerhir zijn we snel weggegaan uit deze plaats voor een rit van 200 kilometer naar Merzouga. We reden steeds verder weg van de Atlas en ... read more
Aan de lunch
Palmeraie Rissani
Ksar bij Rissani

Africa » Morocco » Meknès-Tafilalet » Todra Gorge January 26th 2012

De tourgroepen zouden deze ochtend om 7 uur ontbijten, dus wij zijn om 8 uur verschenen, wat de eigenaar wel handig vond. Buiten was het koud en een beetje bewolkt, dat zijn we niet gewend tot nu toe. Na een paar boodschappen te hebben gedaan in de lokale supermarkt zijn we terug gereden richting de grote weg. Vandaag was het gasflessendag en je zag allerlei mensen, voornamelijk vrouwen, met gasflessen lopen of langs de kant van de weg staan. Eenmaal op de hoofdweg was het maar een uur rijden naar onze volgende bestemming, de Gorge du Tohdra. Vanaf de hoofdweg voert een smalle weg door een aantal dorpen en ga je met haarspeldbochten omhoog. Uiteindelijk kom je uit in een vernauwing waarbij rotswanden enkele honderden meters boven je uitsteken en de rivier de Tohdra doorstroomt. Ook ... read more
Kasbah
Een oude Bedford truck
Dorp nabij Tinerhir

Africa » Morocco » Souss-Massa-Draâ » Boumalne Dades January 25th 2012

We hebben vandaag weer goed internet, dus zo kunnen we jullie weer op de hoogte stellen van onze belevenissen. Sorry dat de vorige blogs misschien een rommeltje waren, dat kwam doordat de pc in de Riad nogal oud was en onze bestanden slecht kon lezen. De tekst moest daardoor nog aan elkaar worden geplakt. Als het goed is zijn onze volgende blogs weer goed. Vandaag werden we om 8 uur verwacht voor het ontbijt op het dakterras. Aangezien het met 2 graden een beetje fris was, zaten we in onze winterjas. Ach, je moet wat over hebben voor een mooi uitzicht. Na het ontbijt zijn we naar Ouarzazate gereden om boodschappen te doen. Dat bleek moeilijker dan verwacht. We zijn eerst de hoofdstraat doorgereden, maar niets te bekennen. Daarna nog een paar andere grote wegen, nog ... read more
Ait Ben Haddou
Op de N10 op weg naar Ouarzazate
Meer bij Ouarzazate

Africa » Morocco » Souss-Massa-Draâ » Ouarzazate January 23rd 2012

Het ontbijt was vanmorgen pas vanaf 9 uur, dus konden we uitslapen. Aangezien we de enige gasten waren kregen we na het ontbijt een verplichte rondleiding langs de kippen uit Mexico en Canada, de schapen en hond. Esther mocht een jong lammetje de fles geven. Na een bezoek aan het terras en de moestuinen gingen we op pad. Een kleine jongen had zoals hij zelf zei op onze auto gepast langs de weg, dus gaven we hem een paar Dirham. De weg van vandaag voerde over de Tizi-n-Tichkapas naar de andere kant van de Hoge Atlas. De weg is in de jaren 20 van de vorige eeuw aangelegd door de Fransen en is de belangrijkste en enige doorgaande weg van Marrakech naar Ouarzazate. De weg voerde omhoog door de vallei, langs dorpjes, riviertjes en veel scherpe ... read more
Geitje melk geven
Cactussen
Op weg naar boven

De auto stond er gelukkig nog de volgende dag en na een tank-stop zijn we richting het Atlasgebergte gereden. Zoals iedere dag was het strak blauw en de besneeuwde toppen staken mooi tegen de lucht af. Aanvankelijk reden we nog door de vlakke vallei, maar na een half uur begon de weg omhoog te gaan en flink te kronkelen. Langs de kant van de weg stonden kinderen allerlei kruiden te verkopen.Nog hoger reden we door canyons en kwamen we tussen de sneeuw en op onze bestemming Oukaïmeden. Dit dorp is gelegen op een plateau, in de winter is het een skioord en ’s zomers kan je er bergtochten maken. We zijn eerst bij het bergmeer gestopt om wat foto’s te maken en daarna hebben we de toegang tot het dorp betaald. Oukaïmeden bestaat uit een aantal ... read more
Bergdorp op zeg naar Oukaimeden
Bergmeer
Op de top

Africa » Morocco » Marrakech-Tensift-El Haouz » Marrakech January 22nd 2012

Na wederom een goede nachtrust hebben we het vanmorgen rustig aan gedaan. Rond een uur of 10 liepen we de Riad uit op weg naar Paleis el-Badi, gebouwd in de 16e eeuw en gebruikt als toonbeeld van zijn macht van door Koning Achmed el-Mansour. Nog voor voltooiing is hij echter al overleden maar het paleis is lange tijd als een van de wonderen van de islamitische wereld beschouwt. Nu resteert hier nog maar weinig van alleen lege kamers, in 1683 is alle decoratie (bladgoud, Iers graniet, Italiaans marmer etc.) verwijderd en gebruikt voor de bouw van de stad Meknès. Op de muren van het oude paleis zijn ongeveer 20 ooievaarsnesten te zien. De ooievaars vliegen af en aan en vanaf het dakterras van het Riad zagen we ze gisteren ook op grote hoogte zweven. Na het ... read more
Ezel enwagen
Ooievaars
Badi Palace

Africa » Morocco » Marrakech-Tensift-El Haouz » Marrakech January 20th 2012

Rond kwart over acht verschenen wij op de binnenplaats voor het ontbijt. Verder was er nog niemand te bekennen, maar de tafels stonden al gedekt. Al snel kregen we pannenkoeken, stokbrood, jam, boter en verse jus d’orange. Het was een strakblauwe lucht, voor zover dat kan met alle smog, maar nog wel fris. ’s Nachts is het rond het vriespunt en overdag een graad of 18 à 20. Je merkt wel dat je hier in Marokko een stuk zuidelijker zit, want de zon prikt erg, ook al is het niet zo heel warm. De meeste bezienswaardigheden van Marrakech liggen op niet meer dan 15 minuten van de riad, dus alles is makkelijk te belopen. Na het ontbijt zijn we naar het Bahia Paleis gelopen. Dit paleis dateert uit de 19e eeuw en diende als woning van ... read more
Plafond in Bahia Paleis
Binnenplaats Bahia Paleis
Bewerkte deur

Tot: 0.114s; Tpl: 0.008s; cc: 17; qc: 67; dbt: 0.0541s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb