Page 2 of RobbertenEsther Travel Blog Posts

South America » Chile » Aisén » Puerto Aysen April 10th 2018

Terwijl we de spullen in de auto aan het laden zijn komen we er achter dat een van de achterbanden plat staat. We zoeken de krik en andere spullen op en willen net aan het wisselen beginnen als een aardige man aanbiedt het te doen in ruil voor wat geld voor sigaretten. Daar zeggen we geen nee tegen. Met een half uur vertraging gaan we op pad. Het is nog even billenknijpen, want we moeten de veerboot in Hornopiren halen die maar 1x per dag gaat. Het is een uur rijden over de onverharde weg, en natuurlijk zijn ze ook nog aan de weg aan het werk, zodat we daar ook nog oponthoud mee hebben. We komen uiteindelijk een half uur voor vertrek aan, niets aan de hand dus. We moeten eerst tickets kopen in het ... read more
En daar is de zon
De Alerce
Pumalin Park

South America » Chile » Los Lagos » Ensenada April 8th 2018

We vertrekken pas om half acht ‘s avonds met Iberia richting Madrid, een vluchtje van maar twee uur. Het vliegveld van Madrid is bijna helemaal uitgestorven, er gaan alleen nog wat langeafstandsvluchten naar Zuid-Amerika toe. Eenmaal bij de gate kunnen we nog een half uur zitten voordat we aan boord gaan van de A340-600 van Iberia. We zitten op een tweezits aan het gangpad, een stoelconfiguratie die niet veel meer voorkomt (het is nu voornamelijk 3-3-3). Ondanks dat we net na middernacht vertrekken krijgen we eenmaal op kruishoogte een diner geserveerd, couscous salade, pasta en een kersentaartje. De vlucht naar Santiago duurt 13 uur, dus we hopen toch nog wat te kunnen slapen. De stoelen zitten niet echt heel lekker, ze zijn vooral hard, maar toch kunnen we nog wat slaap pakken. Via de Afrikaanse kust, ... read more
Aconcagua
Lider in Puerto Montt
Volcan Osorno

Oceania » New Zealand » North Island » Auckland May 3rd 2017

De vakantie zit er in Nieuw-Zeeland dan op, maar dat wil niet zeggen dat de vakantie al over is, want een van de hoogtepunten moet nog komen. De volgende ochtend gaat Robbert nog een paar uur spotten, voordat we inchecken bij Thai voor onze vlucht naar Bangkok. En dat is in de business class, dus dat wordt feest. Alvorens aan boord te gaan mogen we onze tijd doden in de Air New Zealand Lounge, waar we worden getrakteerd op een uitstekend warm en koud buffet. Veel mensen zitten om 11 uur al aan de drank. Dan is het tijd om eens al eerste aan boord te gaan en we worden hartelijk begroet door een stewardess. We zitten 2-2-2 met steeds een breed gangpad ertussen. We zitten net als we al een glas champagne worden aangeboden. Niet ... read more
11 Dit willen we altijd wel.
27 En weer heerlijk eten
26 Boven Afghanistan.

Oceania » New Zealand » South Island » Christchurch April 30th 2017

Na de wandeling pakken we onze spullen in en rijden de hele weg weer terug langs Lake Pukaki. We hebben niet echt een bestemming vandaag, dus we zien wel hoe ver we komen. Onderweg passeren we het diepblauwe Lake Tekapo en zien we de Alpen steeds kleiner worden aan onze linkerzijde. Ineens gaan alle auto’s voor ons van de weg, we weten niet waarom, maar we doen het ook maar. Niet veel later komen er verschillende vrachtauto’s langs die allemaal een deel van een huis vervoeren. Ach ja, dat is ook een manier van bouwen. We zien ook vele akkers die in brand gezet zijn om zo de vruchtbaarheid te bevorderen. In Geraldine besluiten we dat het welletjes is geweest en gaan we op een echte camping staan, dat is alweer geleden sinds Fox Glacier, welgeteld ... read more
12 Cave Strem.
13 Waimakairiri River.
21 Reefton.

Vanuit Clifden gaan we verder, we stoppen eerst in Tutapere waar een 1000 jaar oude Totara boom staat. Een soort die vroeger veel voorkwam in dit deel van Nieuw-Zeeland, maar welke ook erg geliefd was bij houthakkers. Niet veel verder bereiken we voor het eerst de zuidkust van Nieuw-Zeeland. Je kan zien dat het hier vaak goed tekeer gaat, want de bomen groeien allemaal een kant op door de harde wind. We vervolgen onze weg naar Invercargill en slaan we de boodschappen en brandstof voor de komende dagen in, op het Zuideeiland moeten we hier toch iets alerter op zijn dan op het Noordereiland. We rijden verder oostwaarts door een groen, glooiend landschap met vooral veel koeien in de wei. De toeristische route langs de kust naar Curio Bay is vooral heel bochtig en deels onverhard. ... read more
05.1 Versteende Boom Curio Bay
14 Tunnel Beach
18 Pinguin bij Katiki Point .

Als we ‘s ochtends wakker worden is het schitterend weer, wel een beetje koud. We ontbijten voor onze Jucy en kijken uit over Lake Hawea. In een klein halfuur rijden we Wanaka binnen, een populaire plaats bij veel (jonge) Nieuw-Zeelandgangers, omdat je in de omgeving veel activiteiten kan doen, zoals bungee-jumpen. Je merkt dat hier een andere sfeer hangt, er zijn veel cafeetjes en winkls. De plaats ligt mooi aan het gelijknamige meer en de herfst heeft hier al duidelijk zijn intrede gedaan. Veel bomen zijn prachtig rood en geel gekleurd. Dat vinden ook de Chinezen, die hier en masse met hele dure lenzen de herfstkleuren aan het vastleggen zijn. Wij slaan brandstof en boodschappen in en rijden verder langs de oevers van het meer. Overal staan de bomen in vuur en vlam. Na een tijdje ... read more
Op weg naar Rob Roy
Rob Roy
Arrowtown 1.

Oceania » New Zealand » South Island » Wanaka April 21st 2017

Na een mooie zonsopkomst op het strand van Westport rijden we naar de zeeleeuwenkolonie van Cape Foulwind. Hier zonnen en zwemmen tientallen zeeleeuwen op en tussen de rotsen. Sommigen zijn erg fanatiek, maar de meeste liggen lui op de rotsen te zonnen. We rijden terug naar de Hoofdweg en zakken langs de kust af naar het zuiden. De kust wordt steeds grilliger en de weg slingert zich langs diepe kliffen. De branding beukt ook steeds heviger op de kust. Het lijkt een beetje op de kust van Californië. Bij Punaki stoppen we bij de panckacke rocks. Hier zijn gedurende millennia door water en wind laagjes uit het zandsteen geletwn, waardoor het net pannenkoeken lijken die op elkaar gestapeld zijn. We spotten een mooie blauw/grijze aalscholver. Onder ons beukt het zeewater door een paar natuurlijke doorgangen zich ... read more
Moeder en pup
Groot en klein groen
Aalscholver

Hoewel Wellington op een mooie dag een hele mooie stad lijkt te zijn, miezert het vandaag en hangen de wolken tegen de heuvels aan. Alvorens de ferry te nemen, gaan we nog naar het nationale museum van Nieuw-Zeeland, Te Papa. Dit museum telt vijf verdiepingen en je kan er op een interactieve manier veel over het land te weten komen. We gaan eerst naar de exposities over het ontstaan van het land, hierbij moet je denken aan de werking van de continentale platen (Nieuw-Zeeland ligt er op twee) en het effect door de miljoenen jaren heen op de vorming van het land. Hiermee samenhangend zijn de vele aardbevingen en vulkaanuitbarstingen die het land te verduren krijgt. Er is zelfs een huisje waar je een aardbeving ervaart. Ook passeren vele dier -en plantensoorten de revue. Op een ... read more
Te Papa museum
Traditioneel Maori huis
Een grijs Wellington

Oceania » New Zealand » North Island » Wellington April 14th 2017

Vanuit Waitomo rijden we over het platteland richting het oosten. We passeren veel kleine dorpjes die er allemaal ongeveer hetzelfde uitzien. In het centrum een paar kleine winkeltjes, restaurantjes en een benzinepomp. De meeste huizen zijn bungalows, van hout of prefab, ze ogen erg klein en staan ook vaak dicht op elkaar. Toch vreemd in een land met zo veel ruimte. Hoe verder we komen, hoe meer bos we zien. We passeren een stuwdam en een wielerwedstrijd. De Kiwi’s houden van het buitenleven, wat voor weer het ook is, ze trekken er op uit. Net voor Rotorua rijden we over een hoogvlakte met tientallen rotspartijen langs de weg, overblijfselen van oude vulkaankraters. Dan doemt het meer op en duiken we naar beneden, de oude vulkaankrater in. Onze eerste stop zijn de Hamurana Springs, een natuurlijke bron ... read more
002 Redwoods Hamurana Springs.
003 Redwoods
004 Hamurana Springs.

Oceania » New Zealand » North Island » Waitomo April 9th 2017

Wie bijna gratis wil vliegen moet een beetje afzien, dus om vier uur gaat de wekker al en om vijf uur zetten we koers naar Schiphol. Na de formaliteiten zitten we al snel aan boord van de A319 van Swiss. De vlucht naar Zurich duurt iets meer dan een uur en we krijgen een broodje en drinken. We hebben een ruime overstap van 4.5 uur. Daar komt nog eens twee uur vertraging bij. Dat is niet heel erg, want met je boardingpass krijg je toegang tot het panoramaterras. Met een lekker zonnetje is het daar goed toeven. De zit naar Shanghai neemt 11.5 uur in beslag. De A340 gaat al even mee en dat zie je goed aan het entertainmentsysteem. Wel is de cabine in prima conditie, we zitten helemaal voorin de economy klasse, waar maar ... read more
002 - A340 van Swiss.
003 - Ons uitzicht over de vleugel
004 - Maglev in Shanghai.

Tot: 0.163s; Tpl: 0.008s; cc: 15; qc: 86; dbt: 0.0887s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb