Page 3 of JYSQ Travel Blog Posts

Europe » Ukraine » Kiev » Maidan Nezalezhnosti October 23rd 2011

Pe 21.10. Jetlag painanut pari päivää aika hyvin ja nyt perjantaina klo 17 lähtö 5hlön voimin Kiovaan viikonlopuksi. Air Balticin lennolla ja Riiassa on ruhtinaalliset 30min vaihtoaikaa. Onneksi ei ole mukana kuin käsimatkatavarat, joten ei pitäisi olla kuitenkaan ongelmaa. Kiovasta on varattu ihan ytimestä Hotel Ukraine, jonka omalta parvekkeelta on ihan huikeat näkymät itsenäisyyden aukiolle.Lähdettiin kävelemään ympäri keskustaa ja hakemaan jotain safkaa. Löydettiin aika kiva bistrotyyppinen paikka, jossa otettiin borschia ja pelmeneitä.Hyvää oli ja sen jälkeen alkoi unikin maistua. Maistettiin myös jotain paikallista paloviinaa, johon on sotkettu hunajaa ja chiliä – aika tiukkaa tavaraa. La 22.10. Brekkarin jälkeen mentiin suoraan oopperalle ostamaan illan näytökseen, Tsaikovskin Jolanta, liput. Sieltä jatkettiin Golden Gaten kautta St.Sophien kirkolle. Siellä oli jotkut messu... read more
Näkymä hotellin ikkunasta
Kukkakauppa metrotunnelissa
Piristystä arkeen

Central America Caribbean » Cuba » Oeste » La Habana October 18th 2011

12.10. Istun Air Europan B767-300 takarivin keskipaikalla matkalla Madridista Havannaan. Mukava yllätys oli, että mitään henkilökohtaisia leffaruutuja ei ole. Korvakuulokkeita kaupitellaan 2e hintaan ja niillä saisi sitten katsoa katonrajan särisevästä ruudusta Jim Carreyta dubattuna. No gracias....Koneen inflight-lehden etusivulla on vihaisen näköinen nainen(toimari), joka kehuu tämän yhtiön palvelua huipuksi. Sanottakoon nyt tässä, että kyseinen henkilö selvästi valehtelee. Ja on väärin johtaa kuluttajia harhaan! Muuntamatonta totuutta kertoessa hän voisi sanoa, että boardauksen sekoilun jälkeen sinut istutetaan täysin bulkkituotteeseen ja erittäin vanhaan koneeseen, jonka penkit haisevat todella vahvasti hieltä. Voi että... Valonhetki koitti kabiinin kuulutettua boarding completed ja edessä oli tyhjä paikka. Saisin siis istua ilman etummaisen sylimuffausta. No se ilo kesti noin 2m... read more
Elion keittiössä
Vanhaa Havannaa
Sikaritehtaalla

Europe » Spain » District of Madrid » Madrid October 12th 2011

Aikamoinen hiilijalanjälki taas tulossa! Sori vaan planeetta...Tarkoitus on suhailla marraskuun loppuun asti melkoisesti vähän joka puolella ja moikata tuttuja. Eilen lensin Madridiin ja parin tunnin päästä lähtö kentälle ja kohti Havannaa. Täällä oli eilen ihan täysi vappu päällä, koska tänään joku pyhäpäivä. Tää tapaskulttuuri on vain niin kivaa! Hyppäsin neljässä baarissa yhdellä ja aina joku herkku lyötiin kylkiäisenä. Pyörin aamulla tyhjässä kaupungissa, joka oli aivan hullu kontrasti illan menoon. Havannaan menossa noin 10hlö porukan kanssa ja majoitun vanhojen tuttujen Caridadin ja Elion luona. Siellä lähinnä maistellaan sikareita ja rommeja ja nautitaan rennosta menosta. Suomeen takaisin ensi viikon lopulla Pariisin kautta, jossa toivottavasti näen vanhat tutut Jaanan ja Jean-Lucin perheineen. Kiire Helsinkiin on, koska perjantaina 21.10. menossa 6hlö voimin Kiovaan fiilistelem... read more

Asia » Indonesia » Sulawesi » Menado August 6th 2011

5.8. Herätys oli jo 05.25, jotta ehdimme näkemään auringonnousun rannalla. Vähän jotain härmää taivaanrannassa, mutta hienolta se silti näytti. Ei tehnyt yhtään mieli lähteä vielä pois, vaikka Bunakenilta lähtiessä molemmista tuntui siltä, että vois hyvin lähteä kotiin. Oli jo tehty ja nähty niin paljon ja ehditty rentoutua, että alkoi olla valmis palaamaan, mutta Pulisanin jälkeen olis voinut taas jatkaakin. Pikaisen aamupalan jälkeen oli lähtö highland tourille klo 06.30 tutustumaan Pohjois-Sulawesiin ja sen suurimman ryhmän, minahasa-heimon, kulttuuriin. Ajeltiin ensin melkein pari tuntia yhteen kylään, jossa on 144 hautaa, sarkofageja, vanhimmat 1200-luvulta. Ihmiset haudattiin niihin savivadissa istuen kaikki korut tms mukanaan, uusi edellisen päälle kun se on jo maatunut. Oli aika hauskoja, kun ovat raapustaneet niiden kylkiin kuvia sen ajan ihmisistä ja uskomuksista. Harva ... read more
Sarkofageja
Mt.Lokon
Markkinoilla

Asia » Indonesia » Sulawesi » Lembeh August 4th 2011

30.7. Sukellusrutiinia: Aikaisin ylös, sukelluskamat kasaan ja aamupalalle Living Coloursiin. Sieltä veneelle ja 2 sukellusta hienoja seinämiä. Veneestä kiirehdittiin suoraan lounaalle, jonka jälkeen hetki aikaa toipua ja takas veneelle kolmannelle dyykille. Sitten suihkuun, sukelluslogin kirjoitusta terassilla, riippumatossa lojumista, kunnes illalliselle ja taas nukkumaan. 31.7. Rutiinilla meni tämäkin päivä. Sukelluksilla alkoi olla jo vanhaa tuttua virtausta,kun uusi kuu lähestyy. Kaikki tähän mennessä olivat olleet aika mietoja. Lounaan jälkeen otettiin täydellinen välikuolema, mä nukuin koulutustilan sohvalla ja S riippukeinussa pihalla (kunnes joku alkoi luukuttaa Family Guyta). Oli kerrankin aikaa ottaa päikkärit kun päivän 3. sukellus oli mandariinikalasukellus ja se tehdään vasta kun alkaa hämärtää. Lähdettiin joskus 16.30 menemään. Niitä kaloja kyllä nähtiin useita, mutt... read more
Menossa veneelle
Itsenäisyyspäivän koristelua
Laiskat ei kanna

Asia » Indonesia » Sulawesi » Bunaken National Park July 29th 2011

24.7. Tänään oli rauhallinen ja pitkä aamu. Oli vaihteeksi tilattu pannukakkuaamupala ja sitä syödessä taas katseltiin miehiä pellolla ja kolibreja puussa. Lähdettiin mopolla keskustaan vasta yhdentoista jälkeen ja suunnattin kahvilaan päivittämään blogi. Sairaan hyvää smoothieta. Ydinkeskustan paikat on kyllä ihan överihintaisia täkäläisellä mittapuulla. On myös överisliipattuja ja annokset ylityylikkäitä. Poikettiin myös kenkäkaupassa, mutta kaupanteosta ei tullut mitään, kun myyjä ei yhtään tyrkyttänyt ja pudotti silmää räpäyttämättä hintaa kolmanneksella. Siis eihän sellaisesta paikasta mitään voi ostaa, missä ei saa myyjän kanssa yhtään tapella, todella epäilyttävää :) Keskustasta lähdettiin mopoilemaan 18 kilsan päähän Gunung Kawin viidakkotemppeliin, jonne on ilmeisesti tuhat vuotta sitten kaiverrettu suoraan kallioseinämään 10 patsasta. Niiden tarkoitusta ei tiedetä varmast... read more
Juhlavalmisteluja
Jungle trekking!
Spa-hirmu

Asia » Indonesia » Bali » Ubud July 23rd 2011

22.7. Syötiin aamupala terassilla seuraten riisipelloilla uurastavia miehiä ja pihapuussa lenteleviä kolibreja. Kympiltä mentiin sitten molemmat spahan ja sekin on niin tyylikkästi toteutettu, että ei voinut kuin ihastella. Pelkästään jo sinne mennessä rentoutui. Meille annettin sarongit ja pienet mustat mytyt, joista sanottiin, että underwear. J oli aivan kauhuissaan, kun muovikääröstä kuoriutui paperiset alkkarit. Sain vakuuteltua, että ne pitää nyt vaan laittaa jalkaan, jotta hoito voi alkaa. Ensin meidät molemmat hierottiin perinteisellä balilaisella tekniikalla, joka on kyllä hieno keksintö. Aivan taivaallista, vois thaikut tulla ottamaan oppia ja jättää ne omat hakkaamistekniikkansa! J:n hieronta vielä jatkui, kun mulle levitettiin kahvikuorintavoide ja sen jälkeen papayanaamio. Näiden jälkeen mulla oli vielä ohjelmassa maitokylpy ja lämmin jacuzzi, josta oli näköala suoraan rii... read more
SPA
Katukuvaa Ubudista
Vesipalatsi, hetki ennen renkaiden puhkomista

Asia » Indonesia » Bali » Ubud July 21st 2011

18.7. Tänään herättiin ekan kerran joskus kuudelta kun munkit alkoivat hoilata (ilmeisesti karaokea) naapuritemppelissä. Hyvät bileet tuntui olevan, mutta poliisi ilmeisesti puuttui asiaan, koska hiljenivät tunnin huudon jälkeen. Onneks saatiin vielä nukuttua, ja sitten haettiin aamupalaksi kaikennäköisiä piirakoita ja pullia ja mentiin teelle ja kakulle lähikadun kahvilaan. Kakkukauppoja on tässä maassa muuten ihan käsittämättömästi. Jokaiseen pieneenkin kylään mahtuu monta kakkukauppaa riviin. Varmaankin brittiperintöä, kuten koko teekulttuuri. Kahvilasta jatkettiin yksille markkinoille ostamaan reppu, koska ollaan ostettu ihan nuijan paljon mausteita eikä tietty jakseta niitä raahata koko loppureissua, vaan lähetetään ne vanhempien mukana pois. Taas tuli kaikenmaailman "auttajia" tuijottamaan ja kauppojen teon jälkeen yksi kaveri lähti vain seuraamaan meitä ja ohjeistamaan kaikess... read more
7snt per punnitus
Suutari
Botanic garden

Asia » Sri Lanka » Central Province » Kandy July 17th 2011

Edellispäivänä Nuwara Eliyassa tosiaan kuultiin, että koneet Perthiin on ihan täynnä eikä tulla pääsemään. Harmittaa ihan sikana, kun oltiin ihan valmistauduttu siihen, että tämän rypemisen jälkeen pääsee oikeaan kaupunkiin. Haluais olla muutaman päivän yhdessä sellaisessa paikassa, jossa on tarpeeksi tekemistä ilman että pitää koko ajan olla menossa johonkin suuntaan, muttei pitkästy totaalisesti. Tuntuu, että koko ajan on joku tuputtamassa jotain ostettavaksi tai jonnekin lähtemistä. Voisko ihan vaan olla omassa rauhassa, hiljaa paikallaan ja katsella?!?!?Eikä olis pahitteeksi nähdä vaihteeksi jotain kaunista ja puhdasta... On tullut toivottua jopa Starbucksia paikalle, pelottavaa!(tämä siis vain ilmastoinnin ja wifin takia) On tämä maa tainnut sitten aika voimille ottaa. Ensimmäinen S:n paniikkireaktio tuli eilen lauantaina Nanu Oyan juna-asemalla, kun yritettiin päästä Nuwara Eliy... read more
Katunäkymää Kandy
Kandya lisää
Hammastemppeli

Asia » Sri Lanka » Central Province » Nuwara Eliya July 15th 2011

12.7. Bambeille ja lehmille pääsy sallittu Joo, ei se illallinen mikään mindblowing ollut, mutta kyllä se ehdottomasti hyvää oli. Tuli kyllä syötyä taas ihan liikaa kun jo kylläisenä huomattiin pihalla oleva grilli, josta sai isoja katkarapuja ja jotain kalaa. Ei siis vain voinut jättää väliin... Seuraavana aamuna meidät haettiin hotellista 6.30 ja vaihdettiin toiselle rannalle sukeltamaan. Oli aivan mielettömän kiva pieni hippityylinen majoituspaikka Trincon kaupungin lähellä lahden poukamassa. Lähdettin sukeltamaan ja onneksi oli toinen dive master tällä kertaa mukana. Ihan käsittämätön kohlaaja se tän alueen sukellusgurun poika, jota itseään ei homma selkeästi kiinnosta tippaakaan. Valitin rikkinäisestä vararegusta ennen sukellusta ja vastasi tyyliin "no worry". Onneksi toinenkin tyyppi oli mukana ja regu vaihdettiin. Tämä toimi kuin ihan oikea divemaster ja piti meistä hyvää... read more
Bambi keskellä kylää
Näkymä ikkunasta
Sigiriyan temppelivuori

Tot: 0.145s; Tpl: 0.008s; cc: 15; qc: 69; dbt: 0.1074s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb