Page 7 of JYSQ Travel Blog Posts

Asia December 26th 2008

11 kuvaa matkalta seka 1 video ( videossa hieman nakyvyysongelmaa, mutta ajatus tullee selvaksi)... read more
maisemaa
suklaakukkuloilla
illalla rannalla - melko kuuma!

Asia December 26th 2008

Maanantaina 22.12. lahdettiin paivaretkelle Balicasagin saaren edustalle sukeltamaan. S:n eli mun eka daivi meni plorinaksi, kun menin alas liian nopeasti enka tasannut tarpeeksi painetta ja yhtakkia huomasin, etta oon 12 metrissa enka pystynyt enaa tasaamaan kunnolla. Yritin nousta vahan ylos, mutta ilmeisesti liian nopeasti taas ja korvaan sattui. Lahdin nousemaan dive masterin kanssa, mutta korvaan sattui edelleen vahan ja halusin jattaa sukelluksen kesken. DM Yollie jatti mut kellumaan poijun varaan ja huusi veneen hakemaan mut kun lahti itse takas alas J:n ja kahden saksalaisen luo. Roikuin poijussa aika kovassa aallokossa ja toivoin et vene oli nahnyt mut ja tulihan se sielta aika piankin. Toisella sukelluksella menin alas tosi hiljaa ja korvat oli ihan ok. J: sukellus oli tosi vauhdikas virtasukellus. Oli mieletonta antaa virran vieda ja itse vain kellua mukana. Aika hataantyminen... read more

Asia December 21st 2008

Tanaan ollut ihan huippupaiva. Molemmat paivan sukellukset menivat todella hyvin ja nahtiin ihan mielettoman hienoja juttuja. S:n aamupala ja lounas menivat jo aika hyvin alas eli jannitys helpottaa.. Lounaaksi syotiin ehka maailman parasta kalakeittoa ja paivan paatteeksi istuskeltiin oluella meidan divemasterin kanssa. Aika hassua, etta hanen piknik-ruokaansa on itse meresta keratty sea urchin roe eli merisiilin mati! Se on havyttoman kallista Euroopassa ja varsinkin sushina maksaa ihan torkeasti. Tosi mukava kaveri ja oli siis myos loistava sukelluksella. Naytti kaikkia hauskoja juttuja ja kirjoitti tauluun niiden nimia. Sairaan kuuma ollut taas. Ei tosin ole mitaan tietoa lampotiloista, mutta ehka jotain 33c. Yolla koitetaan saada tuuletin mahd minimilla siihen kuntoon, etta saadaan nukahdettua. Kaikki ylimaarainen tuuletus lisaa flunssan vaaraa eli sitten ei paasisi valttamatta s... read more

Asia December 20th 2008

Lahdettiin tiistaina toiden jalkeen reiluksi viikoksi lomailemaan Filippiineille. Mennentullen pysahdytaan paivaksi Hong Kongiin ja tarkoitus on olla tehokkaita shoppailijoita. S sai ostettua silmalasit ja paluumatkalla haetaan ne kotioptikoltamme... Oli aika raskas paiva Honkkarissa, koska J ei saanut yhtaan nukuttua koneessa. Ja jotta ei olisi mennyt liian helpoksi niin heti seuraavana aamuna lahdettiin hotellilta takaisin kentalle klo 06.05. Kavi aivan uskomaton ja mahtava juttu! Olin saanut kesalla lahjaksi mielettoman Tony Leungin ison valokuvan ja olin siita silloin innoissani. Sit lahdettiin kentalle ja siina ryysiksessa loistavasti pakattu kuva jai bussipysakille. Olin aivan romuna pitkan aikaa ja nytkin harmitti aivan alyttomasti kun lennettiin honkkariin ja asia tuli mieleen. Olin yrittanyt etsia netista vastaavaa kuvaa hukatun tilalle. No, mentiin taas samalle pysakille ja hu... read more
Rannalla
Joulun odotusta
Sukelluskeskus

North America August 30th 2008

Hops, Tanaan kierrettiin ympari San Cristobalia viimeisia keroja ja saatiin syotya todella hyvia juttuja. Jotain paahdettuja nachoja seka sen lisaksi paikallista Limon Pieta. Olivat todella hyvia. Sen jalkeen vedettiin ihan luksusbussilla tanne Tuxtlaan ja pyorittiin autolla ympari kaupunkia. Oppaana toimi Pn kaverit, jonka mukaan kaupunki on todella meksikolainen ja todella ruma. Ei todellakaan maininnut mitaan hyvaa paikasta jossa asuu. Kaytiin keskustorilla, jossa mummelit ja papat tanssivat marimban tahdissa. Oli hauskaa seurata paikallista touhua kun kaikki vauvoista vaariin kemuttivat paikalla. Illemmalla paikalle tuli parit muut tutut, joiden kanssa menttin syomaan omasta mielesta taydelliseen turrepaikkaan. Paikalliset lampesivat kasittamattomalla tavalla tansseihin ja taputitvat koko ajan. Muita turreja ei tietenkaan ollut, koska kaupungissa ei ole mitaan nahtavaa. Ruoka ol... read more

North America August 29th 2008

Eli kaytiin eilen seikkailemassa Palenquen Maya-temppeleilla, jotka olivat aika vaikuttavat. Ensimmaiset heput asettuivat alueelle 100-luvulla, mutta 600-luvulta eteenpain oli tehty suurin osa paikoista. Paikan piti olla(ja varmaan olikin) loistavassa kunnossa, mutta lahimuistissa on aivan mahtava Petra seka Angkorin alue. Ne molemmat olivat todella paljon paremmassa kunnossa ja varsinkin pienten yksityiskohtien suhteen. Matka Palenqueen kesti n.5h per suunta eli istuttiin eilen minibussissa 10h. Lahdettiin aamulla klo 06.30 ja palattiin illalla klo 22. Oli aika rankkaa etenkin istumalihaksille... Paluumatkalla hairitsi myos haju, joka on jotain maran koiran ja TPS:n latkajoukkueen vaihtoaition valilla. Alueella oli todella hiostava keli ja sitten alkoi viela sataa, joten kaikki olivat lapimarkia. Menomatkalla pysahdyttiin Agua Azulissa, jossa oli lounarin mukaan 300 vesiputousta ja alta... read more

North America August 27th 2008

Kaveltiin rajan yli Meksikoon ja tultiin bussilla San Cristobal de Las Casasin kolonialiseen kaupunkiin. Ollaan istuttu busseissa aika monta tuntia ja todella epamukvissa asennoissa. Taalla ollaan kolme yota ja kaydaan samalla Palenquen Maya-temppeleilla ja jollain vesiputouksilla ja jarvella(huomenna eli 9h bussissa). Eilen kierreltiin kaupungissa ja kaytiin safkaamassa loistavaa ja tulista ruokaa. Illalla paadyttiin tequilan jalkeen baariin kuuntelemaan salsaa. Oli aika kiva meno viikollakin. Tanaan lahdettiin aamulla Canon del Sumideroon eli paikalliseen kanjoniin n 2h veneretkella. Pari krokotiiliakin nakyi huikeiden vuorimaisemien ja lukemattomien lintujen lisaksi. Nyt on aika puhki ja varmaan vain hengaillaan iltaan asti, jolloin lahdetaan hakemaan jotain ruokapaikkaa. Tuntuu, etta ollaan oltu jo todella kauan reissulla, koska koko ajan ollaan tehty paljon ja nukuttu tosi vahan. M... read more
Ruokamarkkina San Cristobalissa
San Cristobalin keskusaukio
Kanjoni

Central America Caribbean August 26th 2008

Yritetaan nyt kirjoitella vahemmilla kirjoitusvirheilla. En silti aio tata oikolukea, joten saattaa tulla mita vain. Tuli vain kommenttia edellisesta kirjoituksesta. Se oli kirjoitettu todella paljolla maaraa univelkaa, joten menkoon sen piikkiin. Chichissa herattiin markkinoille jo heti kuuden jalkeen ja mentiin terveelliselle aamupalalle paikallisten seuraan. Uppopaistettua kanaa seka riisia. Oli aika tuhti aloitus aamuun. Kierreltiin ympari markkinoita ennen kuin turistilaumat saapuivat musta kaupungeista paikan paalle. Oli aika hauskaa tohinaa ja siella tosiaan myytiin todellakin hataista tavaraa. Kaytettyja yksittaisia kenkia, rikkinaisia radioita, kalkkunoita, koiria, laukkuja, vaatteita, siemenia yms.. Mentiin myos kaymaan viereisella kukkulalla, jossa mayat uhrasivat mita nyt sattuivat. Ei ollut mikaan turrejuttu, vaan ihan oikeasti uskovat henkiin. Siella oli aika siisti ri... read more
Xela
Zuleca, Huehuetenango
Baariin menossa Huehuessa

Central America Caribbean August 24th 2008

Huh... Syotiin P:n kanssa asken aivan jarisyttavan hyvia Gringaseja. Ovat tortillan tyylisia ja niita voisi vain syoda loputtomiin. Mentiin samaan katukiskaan 3 kertaa perakkain ja olivat aika otettuja meidan sapuskoinnista. Sen lisaksi vedettiin muualtakin hyvia juttuja, mutta ne olivat tahan mennessa reissun yllivoimaisia voittajia. Tuntuu, etta oltaisiin oltu reissussa jo kauan, koska New Yorkissa ei kaytannossa nukuttu lainkaan. Kaikki mujkaan tulleet isantiemme tutut totesivat minulle, etta onhan mulla housut. Olin P:lle manannutm, etten voi illalla lahtea mihinkaan kun ei ole kuin shortsti ja pellavahousut mukana. Tarkoitus oli shopata lisaa vaatteita, jota sitten teinkin... Olin siis sen ilan man with no pants. No, taisin ainakin jaada joillekin mieleen. Ekana iltana tosiaan lahdettiin Grand Centralin kautta Tribecaan syomaan ja baariin. Yhteensa meita taisi olla 6 tyyppi... read more
Hostelli Antiguassa
Nakyma Antiguan huoneesta
Mies Antiguassa

Europe August 20th 2008

Järjetön kiire töissä ja tekee pahaa lähteä reissuun. Tästä on sovittu jo kauan sitten P:n kanssa, eli ei voi kuin lähteä lomalle ja yrittää olla tuntematta huonoa fiilistä. Ei näitä lomia liikaa kuitenkaan ole ja syksystä tulee tosi rankka. Itse palaan kotio jo su 31.8. mutta P vetää siitä vielä 2 viikkoa päälle. Suunnitelma on Helsinki-New York - Antigua(Guatemala)- Chichicastenango-Xela, jonka jälkeen Meksikon puolelle ja San Cristobal de Las Casas-Palenque -Tuxtla Gutierrez - Mexico City(vaihto kentällä) ja sieltä paluu Eurooppaan. P jatkaa vielä frendien luokse ympäri Meksikoa. Kun pääsee koneeseen, niin toivottavasti huolet unohtuu. Ei reissun päältä kuitenkaan mitään töitä pystyisi tekemään, joten turha edes yrittää soitella toimistolle. Jos tän reissun aikana ei tule montaa meiliä tai puhelua, niin sitten pitää katsoa vakavasti peiliin ja miettiä työllistänkö vain itseäni. Ny... read more

Tot: 0.469s; Tpl: 0.006s; cc: 6; qc: 85; dbt: 0.1413s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb