Page 8 of JYSQ Travel Blog Posts

Europe August 7th 2008

Aikamoista totuttelua ollut kun heti pamautettiin maanantaina töihin. Laskeutuessa oli 16c ja satoi. Teki mieli lähteä suoraa päätä takaisin. Jetlag on vaivannut yllättävän paljon vaikka lensimme takaisin länteen. Yleensä ei ole ollut mitään hämminkiä tähän suuntaan. Remonttikuntoiseen kotiin oli sentään todella kiva palata. Olin jo unohtanut, että teimme kunnon siivouksen juuri ennen lomaa. Nyt sitten odotellaan seuraavaa lomaa. Minä sentään pääsen jo kahden viikon päästä 11pv minilomalle Guatemalaan ja Meksikoon, jonne lähden yhden kaverin kanssa. Pitäisi varmaan kaivaa pikaisesti vanhat espanjan oppikirjat jostain laatikosta. Lisäiltiin äsken joitain kuvia aiempiin blogeihin. FIN... read more

Asia August 1st 2008

J:n viimeksi kirjoittaessa olin tosiaan syvalla unten mailla Singaporen kentalla. Ihmeen hyvin saa lentokentalla nukuttua! En olis uskonut, etta voin jaada koukkuun sukeltamiseen, mutta niin on nyt tainnut kayda. Harmittaa aivan sairaasti, etta sain Singaporen ilmastoinneista nuhan ja oikea korva on ollut lukossa kohta viikon, ja siksi J:lla on nyt tilillaan 5 sukellusta enemman kuin mulla!! Ma oon niin kade. Viimeisena paivana saarella yritin veden alle ihan vakisin ja 10 minuuttia kesti paasta 6 metriin, koska paineentasaus oikeassa korvassa ei sujunut. Olin jo menossa ylos paattiin hakemaan varusteet paalle, mutta noustessa pintaan korvaan sattui sairaasti ja homma piti jattaa siihen. J:n sukeltaessa ma snorklailin veneen vieressa ja olihan sekin hienoa, mutta talla kertaa pystyin vain miettimaan sita, etten ole pinnan alla. Alunperin en ollut edes varma, pystynko tekemaan koko ku... read more

Asia July 30th 2008

Sori jo etukateen mahdollista sekavaa tekstia. Kello on 02:30 yolla paikallista aikaa. S:n piti kirjoitella tama, koska ollaan tehty jotain muistiinpanoja vihkoon. Vihko taitaa nyt olla laukussa s:n paan alla, joten suurin osa tapahtumista tulee tanne myohemmin. Mulla on mennyt pahasti unen yli eika se helpota yhtaan, etta vieressa lattialla makaava intialainen oksentaa johonkin pussiin aika kiukkuisasti.. Huh kun aika menee nopeasti. Juuri oltiin Singaporessa ja nyt taas taalla. Yritettiin paasta jo illaksi Hong Kongiin, mutta missattiin kone minuuteilla. Varasuunnitelma oli kierrella kaupungilla ilta ja sit mahdollisesti tsekata joku yokerho ja sitten nukkua pari tuntia kentalla. No hyydyttiin alkuunsa ja ollaan kentalla paljon suunniteltua kauemmin. Yritettiin(tai siis mina) nukkua tuolla ylakerran kylmalla lattialla, mutta S ei jotenkin pitanyt ideasta. Loydettiin yksi kahvila, jo... read more
minä ihmeissäni
Anemone
Näkymä terassilta

Asia July 22nd 2008

Heips taas vahaan aikaan... Luang Prabangin jalkeen on taas tapahtunut melkoisesti. Nyt ollaan Singaporessa ja tultiin tanne suoraan Kuala Lumpurista mika ei alun perin ollut tarkoitus, mutta paatettiin siis jattaa Borneon Kuching valiin. Se olisi ollut tuohon valiin aivan liian hataista ja rankkaa. Nyt ollaan oltu Singaporessa pari paivaa ja huomenna lennetaan Indonesiaan ja Bunakenin saarelle, jossa sukelluskurssi ja maja riippumattoineen turkoosin meren rannalla odottaa. Blogissa on kerrottu paljon syomisesta ja tanaan just itsekin naurettiin kuinka keskeista se on ollut talla reissulla. Syodaan kaikissa mahdollisissa valeissa ja aina otetaan jotain uutta. Eika haluta pilata yhtaan nalkaa syomalla jotain valipaloja paikallisista "seiskayhdestatoista". Yllattavaa kylla S:n ei ole tehnyt viela kertaakaan mieli ruisleipaa eika J:n juustoa, kuten aina aiemmin 2viikon matkoilla. Nyt on... read more
Angkor Wat
Bayonia lisaa
Ta Prohm Angkorissa

Asia July 15th 2008

Liput Luang Nam Thahan oli varmasti koko matkan paras ostos ja suunnitelman muutos paras paatos! Muuten meilta olisi oikea Laos jaanyt taysin nakematta ja kaikki upea kokematta. Ollaan melottu kajakilla Mekongin sivujoessa ja koskissa, vierailtu eri etnisten ryhmien kylissa, mopoiltu riisipeltojen keskella ja sademetsavuorilla ja seurattu tavallisten laoslaisten elamaa. Kaiken taman jalkeen kaikkien kehuma Luang Prabang tuntuu vain teennaiselta backpackereiden Disneylandilta. J: joka paikka on "piip" taynna lankkaribaareja, jossa kuuluu jotain "piipin" Shakiraa ja joista saa jotain "piip" pizzaa. Missa on se rento ja aito ilmapiiri, josta kaikkialla hehkutetaan. Haistakoon "piip" ne, jotka tata paikkaa hehkuttaa. Taalla ei ole mitaan muuta kuin turreja turren peraan ja heille rakennetut fasiliteetit. OK, on jotain munkkeja ja hienoja temppeleita, mutta ei niista tallaisilla silakkamarkk... read more
Aamualmuja Luang Prabangissa
Lantalaisia
Rennompi hetki kajakissa

Asia July 10th 2008

Aamulla tultiin Vientianeen, Laosiin ja oltiin molemmat aika vasyneita. Herattiin klo 05.15 paikallista aikaa, koska lento lahti niin aikaisin. Vientianen tullimuodollisuudet meni heittamalla ja sivun kokoinen viisumi koristaa nyt passeja. Ajettiin taksilla keskustaan ja kaytiin parissa paikassa kyselemassa guest housejen hintoja. Saatiin suht ok yosija hyvalta paikalta. Lahdettiin safkalle yhteen lounarin mainostamaan paikkaan ja taidettiin olla ainoat lankkarit siella. Toisella lautasella oli pala pensasaitaa ja toisessa kylmia nuudeleita. Niita sitten nyytitettiin salaatinlehteen (joita S kuivasi paperilla vesijohtovedesta) liharullien kera ja hyvaa oli. Ollaan muuten syoty ja juotu kaikkea mita ei saisi. Eli mehuja, jaateloa, salaatteja, kylmennytta ruokaa, ayriaisia, kalaa ja jaapaloja. Raflasta lahdettiin katselemaan eri temppeleita, jotka ovat taalla kylla upeita. Kameran a... read more

Asia July 9th 2008

Ei saakeli!! Paastyamme aamulla ulos alkoi jarjeton hikiefekti. Todella kuumaa ja kosteaa ja eka pv kun paistaa aurinko. Mulla(J) on ollut kummaa oireilua ihme jutuista matkan aikana. Jalka on ollut jumissa, sitten sattui ikeneen toisella puolella ja sen jalkeen hampaaseen oikealla puolella. Nyt alkoi hetki sitten korvalehdet turpoamaan ja kutiamaan!! MITA HELV... no eikohan tama tasta. Noudatan kollegani ohjetta ja laitan tigerbalsamia joka paikkaan taysin oireesta riippumatta. Aamulla otettiin aamupala Hanoin kolonialistisia perinteita noudattaen. Croissantit, pain au chocolat seka espressoa. Maistui aika hyvalta. Sen jalkeen aurinkoa uhmaten kiertelemaan katolisen kirkon suuntaan, jonne jaimme myos istuskelemaan kahvilaan. Sielta jatkoimme sekalaista pyorimista ja paadyimme pienelle ruokatorille, josta J sai ihan tolkuttoman hyvan Pho Ban(kana-nuudelikeittoa). Jamonin nauttiessa k... read more
järvellä
mainos
stara

Asia July 9th 2008

Lahdettiin 7.7. aamulla bussiasemalle, jota ei loytynyt miltaan kartalta ja yritettiin sen lisaksi saada combolippu Haiphongin kautta Cat Ban saarelle. Taksin kanssa tappelimme hetken aikaa, koska hinnasta ei oikein paasty yhteisymmarrykseen. Pelkasimme jo, ettemme ehtisi bussiin ja paatimme suostua pieneen ylihintaan (maksoimme 3km matkasta 1,5euroa). Asemalta ei meinannut mistaan loytya oikeaa lippuluukkua eika kukaan osannut sanaakaan englantia. Itse hoin kohdetta ja bussifirman nimea kaikille ja joku osasi nayttaa sormella eteenpain. Menimme bussiin ja lopulta saimme ostettua liput paikallisen kauppatieteilijan (Lao 22v) avustuksella. Han ei oikein tainnut uskaltaa sanoa ei, kun pyysin hanta mukaan lippuostoksille. Lippuluukulla minulle kerrottiin, etta "you're big". Kiitin lipuista ja paasimme matkaan. Bussissa ei ollut meidan lisaksi kuin 1 lankkari. Taukopaikalla Lao kaivoi l... read more
Halong Bay

Asia July 6th 2008

Pari ekaa pâivââ oltiin Bangkokissa, jossa tehtiin melko lailla kaikki perusjutut. Oltiin ihan luxus Hiltonissa ne pari yota puoleen hintaan. Pehmea lasku reippureissaajan todellisuuteen siis... Voi vitsit kun sen king size -sangyn tai edes ne tyynyt olis voinut ottaa mukaan :) Ekana iltana kaytiin Suan Lumin night marketissa ja beer gardenissa. Beer garden oli melko outo naky keskella Bangkokia ja sen viela kruunas esiintymislava, jolle nousi vuoron peraan paikallisia bandiviritelmia matkalla kuuluisuuteen - tai sit ei. Lopuksi oltiin viela yksilla hotellin kattoterassilla. Ma olin yllattynyt, miten vahan kaupungissa nakyi valoja ja aika harvoja pilvenpiirtajiakin. Toisena paivana kaytiin upealla Wat Phra Kaewin temppelialueella, joka on rakennettu yhden buddha-patsaan kunniaksi. Mieletonta kiiltavaa ja yksityiskohtaisen koristeellista thaiarkkitehtuuria. Temppelin jalkeen lahdettiin... read more

Europe July 2nd 2008

Eilen tuli pakattua ja sitten siivottua 02.00 asti. Selvisin 9kg rinkalla ja 3kg olkalaukulla. Lieneekö työstressin vapautumista vai matkajännitystä, mutta mulla on pakki sekaisin, päätä särkee ja välillä paleltaa ja välillä tuskahikeä. Ei, mulla ei ole darra... Taitaa olla ihan rehellistä matkakuumetta, vaikka on jo vuosien varrella tullut jonkin verran reissattua. Toivottavasti olo paranee kun päästään takarivin keskipaikoille lueskelemaan oppaita ja nauttimaan Finskin uudehkon A340:n on demand -leffoista. Jännittäminen on itse asiassa ihan mukavaa, koska silloin viimeistään tajuaa, että hirveän usein ei ole mahdollisuutta pidempään reissuun. Ylipäänsä yksi hauskimpia reissun alkamisen kohtia on mun mielestä lentää yökoneella itään. Ensin on duunissa normaalisti, sitten hetki koneessa hengailua ja torkkumista ja sitten aamu sarastaakin aivan toisella puolella maailmaa. Itsellän... read more

Tot: 0.088s; Tpl: 0.007s; cc: 5; qc: 63; dbt: 0.0487s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb