Page 4 of JYSQ Travel Blog Posts

Asia » Sri Lanka » Eastern Province » Trincomalee July 11th 2011

Saavuttiin Trincoon lopulta joskus 7.30. Heti tuli ovista ja ikkunoista tuktuk-kuskeja tarjoamaan reissua Nilavelin rannalle, jonne oltiin menossa. Yksi tyyppi tuli ylimyymään ja ns kusettamaan, koska tarjosi 800 rupialla reissua, jonka toinen tarjosi vieressä 400 rupialla. No euroissa ei ole hirveästi eroa, mutta se halvempi oli muutenkin luotettavamman oloinen. Juuri ennen riksaan hyppäämistä tuli kolmas kaveri, joka sanoi tulleensa hakemaan meitä. MITÄ? Ei me mitään oltu tilattu eikä kukaan ollut infonnut. Lisäksi toi on ihan peruskusetus. No mentiin siihen halvan kaverin kyytiin, joka alkoi tietty vänkäämään perillä tuplahintaa. No ei maksettu kun potutti niin paljon sen touhu. Lopulta selvisi, että se tuplahinta on normaalihinta, jota pyydetään Sri Lankalaisilta. Hävettää... Mentiin sukelluskeskukseen tsekkaamaan seuraavan pvn sukelluksia ja sinne tulee dive master, joka on se sama ... read more
Paljon puhuttu brekkari
Scubalanka
Matkalla sukellukselle

Asia » Sri Lanka » Eastern Province » Trincomalee July 10th 2011

Reissu tosiaan alkoi lennolla Hki-Singapore, jolle J:n ä&i Ritva ja Markku tulivat mukaan. Lennolla saatiin yllättävän hyvin nukuttua vaikka vieressä istui nuorehko mies pienen vauvan kanssa. Vauva itki ja isä alkoi heti huutaa SHUT UP, SHUT UP!!! no eihän se auttanut, mutta pikkuisen kun läiskii ja antaa rauhoittavia, niin hiljeneehän se...huhhuh...Illalla ei jaksettu muuta kuin käytiin syömässä hotellin lähellä food courtissa ja lasillisilla tosi tyylikkäällä sisäpihalla, joka täynnä ravintoloita. Perjantaina aamupäivällä lähdettiin Little Indiaan, jossa syötiin tietysti roti prateja curry-kastikkeella. Nyt oltiin paljon kivammalla alueella kuin viimeksi Little Indiassa ollessa, värikkäitä taloja ja kujia. Käveltiin sieltä muslimikortteliin, jossa vähän käveltiiin tai oikeastaan laahustettiin ympäriinsä, kun oli niin kuuma. Istuttiin minttuteellä ja turkkilaisella kahvilla. Aasi... read more
Colombon Pettahista
Colombon vanhin tavaratalo
First class!

Europe » Finland » Uusimaa » Helsinki July 6th 2011

No niin... Taas on kauhea säätö takana reissun suunnittelussa ja päädyttiin taas ihan kevyeen settiin. 4,5viikkoa, 8 lentoa(45h koneessa). Suunnitelmissa ensin kierrellä ja sukeltaa Sri Lankaa, sitten vähän Singaporessa. Perthiin mennään moikkaamaan vanhaa tuttua ja sitten vielä lopuksi sukeltamaan tuttuihin maisemiin Manadon kulmille Indonesiaan... Sukelluksia on taas aika läjä suunnitelmissa, taisi olla jotain +30 sukellusta. Oltaisiin mielusti kierrelty vähän enemmän Ausseissa, mutta itäosan tuhkahässäkkä taas vaikeuttaa reissaamista. Lähtö on keskiviikkona Singaporeen ja sieltä suoraan Colomboon, josta sitten ihmetellään eteenpäin. Laitoin jonkin anomuksen Sri Lankan viranomaisille, että saisimme mennä koillisosaan sukeltamaan. Miinanraivaus on edelleen kesken Tamilitiikereiden jäljiltä ja ovat aika tarkkoja siellä hengailusta. Tuskin niistä kuuluu mitään eli pitää vaan kysellä pai... read more

Asia » Philippines » Cebu » Malapascua December 13th 2010

ma13.12. Reitityssuunnitelmat meni perjantaina uusiksi vielä tuntia ennen kuin mun piti lähteä töistä kentälle. J kuuli, että Tokion lento lennetään ja se on puolityhjä, joten peruttiin Istanbulin lennot ja päätettiin lähteä Japaniin. Kerrankin oli suunnitelmat ajoissa selvillä, mutta sitten Koreat alkoivat paukutella ja sitten menivät emot lakkoon. Varsinkin jälkimmäinen sotki kuviot. Tokion koneessa sai valita paikat vapaasti ja halutessaan oman penkkirivin, kun matkustajia oli muutama kymmenen. Tokiossa alkoi vähän jännittää, kun ei mahduttu ekaan Soulin koneeseen ja sanoivat, että kaksi muutakin ovat täynnä. Vedettiin lentojen välissä hyvä sushisetti. Seuraavaan kuitenkin päästiin ja Soulissa saatiin bibimpapia eli paikallista pyttipannua. Cebuun Filippiineille oli vielä 4 tunnin lento ja onneks oli Soulissa päätetty varata sieltä hotelli eikä nukkua kentällä, koska alettiin olla ... read more
Pelastusvene matkalla Camotesiin
Vesiostoksilla
Näkymä ikkunasta

Europe » Finland » Uusimaa » Helsinki December 10th 2010

Huh.. Huomenna pitäisi lähteä vihdoin viettämään loput kesälomasta. Ihan järjetön kiire töissä ja tietenkin reissusuunnitelmat eläneet taas ihan loppumetreille. Tai no, ykköskohde Filippiinit on ollut selvillä jo pidemmän aikaa, mutta lentolakot ja koreoiden kähinä ovat hiukan vaikeuttaneet reititystä ja saaneet pään sekaisin. Melko järjetön reititys tästä näytti muodostuvan, mutta kova oli hinku sukeltamaan ja Filippiinit on siihen huippukohde. Camotesin saarta on luonnehdittu monella keskustelupalstalla tyyliin:" ei ole mitään muuta kuin hiekkarantaa eikä kännykään toimi. Paikalliset kalastajat touhuaa vaan aamulla ja sukellusskene ei ole vielä kehittynyt kunnolla". No sehän kuulostaa ihan paratiisilta! Moni muu Filippiinien paikka on täynnä biletystä, joka olisi varmaan ollut valinta 10v sitten. Käytännössä pari majoitusvaihtoehtoa(jos ei halua paikallisten nurkkiin lojumaan) ja 1 ... read more

Asia » Indonesia » Java » Yogyakarta July 27th 2010

potuttaa… Tavattiin Solossa brekkarilla yksi newyorkilainen tyttö, joka oli juuri lähdössä katsomaan vuorille kahvi- ja teeviljelmiä. Ovat kuulemma todella upeita maisemia ja tee vain tuoksuu joka paikassa. VOI HEL! Ollaan rakennettu meidän Jaavailu lähinnä temppelien varaan ja oletettu, että matkalla näkyy hienoja juttuja. Oltiin kokonaan missattu tee/kahviplantaasit. Harmittaa ihan älyttömästi. Sen sijaan, että oltaisiin nähty hienoja maisemia, tultiin autolla Solosta Prambanan hindutemppelialueelle (rakennettu 700-luvulla ja ihan näkemisen arvoinen) ja sitä kautta Yogiakartan kamalaan keskustaan. Yogja on tosi turistoitunut ja meidän hotellin alueella joka ikinen rakennus on majoitus tai ravintola, yleensä molempia. Tämä on varsinaista backpacker-aluetta, joten ympärillä pyörii jatkuvasti läjä onnenonkijoita. Hyvästi seesteinen hengailu… Hirveä skootteri-, becak- ja autoliikenne, ... read more
Prambanan
Jogjan katukuvaa
The Chosen One in Borobudur

Asia » Indonesia » Java » Solo July 24th 2010

Oli ihan tosi haikeaa lähteä saarelta keskiviikkoaamuna ja tuli heti hirveät vieroitusoireet sukelluksesta. Maanantai-illalla oli taas bileet ja Markus loisti rummuissaan, kun kitaristi oli palannut lapsensaantireissulta Manadosta. Tiistaina sukellettiin vielä kaks, just ja just 24h ennen keskiviikon lentoa eli tiukalle meni. Viimeiset dyykit oli ihan täydellisiä, nähtiin mm. metrin kokoinen kilpikonna ihan vierestä, merihevosia ja sinipilkullinen rausku. Juotiin illalla vielä drinksut biitsillä meidän sukellusoppaiden Markuksen ja Julietin kanssa. Ja aamulla käytiin vielä vilkuttamassa sukellukselle lähtijöille ennen kuin meidän vene lähti kohti Manadoa. Markus oli hajalla kun lähti meidän sijaan sukeltamaan vanhojen jenkkien kanssa… Ai niin, ne meidän jenkkifrendit olivat sitten löytäneet reissullaan 3 kilometriä korkean merenalaisen tulivuoren, josta oli juttua hesarissakin. S:n v... read more
Bromolta
Musta savu
C Lawangin kylaa

Asia » Indonesia » Sulawesi » Bunaken National Park July 18th 2010

Tosi hauska nähdä taas pitkästä aikaa näitä tuttuja naamoja. Osa nähtiin tietty talven aikana paikallisen bändin keikalla Helsingissä. Ollaan kehitytty tosi paljon sukeltamisessa kun ollaan oltu tosi kokeneiden tyyppien kanssa. Ne tietty haluaa aina vaativiin paikkoihin, joten virtauksia on meilläkin riittänyt. Eka ”oikea” sukellus oli aivan tolkuton vuoristorata ja pesukone, jonka jälkeen oltiin ihan puhki, fyysisesti ja henkisesti. Nousu-ja laskuvedet aiheuttavat isot virtaukset, mutta enimmäkseen on ollut melko rentoja sukelluksia. Kaikkea kummaa on taas veden alla nähty, kilppareita, tonnikaloja, merikäärmeitä, rapuja, värikkäitä merietanoita, uskomattomia koralleja, barracudia, 1 valkoeväriuttahai (J on tosin ainoa, joka näki sen ko. sukelluksella, joten kukaan ei usko…) Täällä on käsittämätön määrä elämää veden alla… Pari kertaa on myös jouduttu Titan triggerfishin uhittelun koh... read more
Hetki ennen sukellusta
Yösukellus tehty
Bändi vauhdissa

Asia » Indonesia » Sulawesi » Bunaken National Park July 14th 2010

Eka sukellus on tehty! Tehtiin paikallisen dive masterin Julietten kanssa refresh eli kertaussukellus. J on aina jännittänyt maskin pois ottamista ja S regulaattorin pois heittämistä, mutta molemmat meni tosi hienosti, ainakin kurssisuorituksiin verrattuna. Ilmaa jäi vielä 20 min fun diveenkin harjoitusten jälkeen ja päästiin ihailemaan koralleja, jotka on täällä tosiaan poikkeuksellisen upeita. Oli aika absurdi olo aamulla veneessä lähestyä tuttua paikkaa. Eka kerta kun tullaan uudestaan Euroopan ulkopuolella samaan paikkaan, johon on vaihdollinen lento. Kun päästiin rantaan, huomattiin, että paikka onkin itse asiassa muuttunut tosi paljon. Täällä on nytkin kovat rakennusprojektit meneillään. Tuli kuitenkin kotoisa olo, ihanaa olla täällä ja saada chillailla, katsella merelle ja sukellella! Ja ruoka on yhtä hyvää kuin viimeksi, tänään on mm. syöty jo kaks kertaa tonnikalaa. Nyt is... read more
Mangrovea Living Coloursin edessä
Matkalla Bunakenille 2
nro 9 terassilla

Asia » Indonesia » Sulawesi » Menado July 14th 2010

Päivä on tosiaan ollut erittäin rankka. Torkuttiin kahvilan kulman sohvilla 7.15 asti ja mentiin ostamaan jatkolennot Manado-Surabaya viikon päähän. Heitettiin laukut säilöön ja otettiin pikavisiittiä Singaporeen. Mentiin suoraan brekkarille ulkoilmamarkkinoille. Vanha rakennus, josta sai kaikkea herkkua. Meidän aamupalapöytään päätyi taivaalliset chiliravut ja muutama intialainen roti prata-lätty sekä pari masala dosaa. Kierreltiin vielä Singaporen keskustan nurkkia ja nähtiin muutama uusi paikka. Aivan käsittämättömän kuuma, jopa kuumempi kuin Suomessa(tai no, ehkä samoissa)… 3h jälkeen lähdettiin kentälle ja koneeseen kohti Jakartaa. Lion air on kyllä sellainen kohlausfirma ettei mitään järkeä. Laukut tagitettiin minne sattuu, kukaan ei tiennyt mistä kone lähtee jatkoyhteydellä. Kaikki indonesialaiset pomppii ylös vielä nousukiidon aikana jnejne… Jakartassa syötiin ehkä paskimmat ... read more
kiva silta
Cricket club ja Marina Sands
Nautinto

Tot: 0.442s; Tpl: 0.007s; cc: 13; qc: 88; dbt: 0.1026s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb