Nyt vasta hikoiluttaakin!

Asia
July 9th 2008
Published: July 9th 2008

Ei saakeli!! Paastyamme aamulla ulos alkoi jarjeton hikiefekti. Todella kuumaa ja kosteaa ja eka pv kun paistaa aurinko. Mulla(J) on ollut kummaa oireilua ihme jutuista matkan aikana. Jalka on ollut jumissa, sitten sattui ikeneen toisella puolella ja sen jalkeen hampaaseen oikealla puolella. Nyt alkoi hetki sitten korvalehdet turpoamaan ja kutiamaan!! MITA HELV... no eikohan tama tasta. Noudatan kollegani ohjetta ja laitan tigerbalsamia joka paikkaan taysin oireesta riippumatta.

Aamulla otettiin aamupala Hanoin kolonialistisia perinteita noudattaen. Croissantit, pain au chocolat seka espressoa. Maistui aika hyvalta. Sen jalkeen aurinkoa uhmaten kiertelemaan katolisen kirkon suuntaan, jonne jaimme myos istuskelemaan kahvilaan. Sielta jatkoimme sekalaista pyorimista ja paadyimme pienelle ruokatorille, josta J sai ihan tolkuttoman hyvan Pho Ban(kana-nuudelikeittoa). Jamonin nauttiessa keitosta, Quesolle yritettiin myyda selan takana kaikkea mahdollista. Kerrankin ruokamyyja ei kusettanut hinnassa vaan otti saman kuin paikallisilta. Maksoin 10000dongia eli 0,4e. Muualla olisi ollut noin kolminkertainen hinta(jonka siis maksaa myos aivan hymyssa suin).

Nyt ollaankin paadytty nettikahvilaan ja 30min paasta mennaan tuohon viereiseen teatteriin katsomaan water puppetry -showta. Se on kuulemma perinteista riisiviljelijoiden kehittamaa nukketeatteria. Sen jalkeen varmaan takaisin nettiin ja hakemaan Cambodzan e-viisumia seka majoitusta Vientianesta, Laosista, jonne huomenna lennamme. Tarkoituksena on viela menna syomaan samalle kadulle, jossa olimme eilen. Jamonia kiinnostaisi hamarien elukoiden ruokamarkkinat, mutta Quesosta ei paljoa ole avuksi koiransyonnissa...

Nyt takaisin netin aaressa. Kaytiin siella nukketeatterissa asken ja mina(J) olin ensimmaiset 5 naytosta ihan pelissa mukana, mutta sitten alkoi meno toistaa itseaan. Siistiimpaa oli katsella kun Par Par Lay potki housujaan (Pedrolle tiedoksi). Queson polvien ja seuraavan penkin valille jai tilaa noin 3senttia, joten voi saamari kun mulla oli kenkalusikalle kayttoa. Q puolestaan piti esityksesta, varsinkin kun se kesti vain tunnin eika etukateisodotukset olleet korkealla. Nukkeja saesti orkesteri, joka soitti ja lauloi ilmeisesti perinteisia vietnamilaisia kipaleita ja se oli ihan jees.

Tot: 0.355s; Tpl: 0.009s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0692s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb