Vain hattu puuttuu

North America
August 29th 2008
Published: August 29th 2008

Eli kaytiin eilen seikkailemassa Palenquen Maya-temppeleilla, jotka olivat aika vaikuttavat. Ensimmaiset heput asettuivat alueelle 100-luvulla, mutta 600-luvulta eteenpain oli tehty suurin osa paikoista. Paikan piti olla(ja varmaan olikin) loistavassa kunnossa, mutta lahimuistissa on aivan mahtava Petra seka Angkorin alue. Ne molemmat olivat todella paljon paremmassa kunnossa ja varsinkin pienten yksityiskohtien suhteen. Matka Palenqueen kesti n.5h per suunta eli istuttiin eilen minibussissa 10h. Lahdettiin aamulla klo 06.30 ja palattiin illalla klo 22. Oli aika rankkaa etenkin istumalihaksille... Paluumatkalla hairitsi myos haju, joka on jotain maran koiran ja TPS:n latkajoukkueen vaihtoaition valilla. Alueella oli todella hiostava keli ja sitten alkoi viela sataa, joten kaikki olivat lapimarkia. Menomatkalla pysahdyttiin Agua Azulissa, jossa oli lounarin mukaan 300 vesiputousta ja altaita, joissa voi uida. En jostain syysta odottanut paikalta mitaan, mutta se sitten loikin aika allikalta. Matkalla temppeleille piti viela pysahtya yhdella isolla vesiputouksella, mutta mukana olleet 2 mummoa Mexico Citysta olivat 25min myohassa eli ajettiin suoraan vain Palenqueen. Kuski haisi aamulla vanhalta(tai jopa melko tuoreelta) viinalta ja oli aika iloisella paalla. Sitten alkoi puhe vaheta, kunnes paluumatkalle lahdossa oli taas hyva meininki paalla. Ma taisin olla ainoa, joka kaytti turvavyota tuolla patkalla...

Illalla kaytiin taas vetamassa laja tacoja, jonka jalkeen tiputtiin taysin. Nyt lahdetaan viela vahan kaupungille ja koitan ostella (itselleni) tuliaisia eli todella paljon eri chileja ja pullon Campo Azulia. Sen jalkeen lahdetaan illaksi Tuxtla Gutierreziin, jossa on P:n tuttuja ja joiden luoksi majoitutaan. Paadymme melkoisella todennakoisyydella baariin. Huomenna lahtee sitten lento Tuxtlan kentalta Mexico Cityyn klo 12.15.

Tot: 0.376s; Tpl: 0.008s; cc: 5; qc: 45; dbt: 0.0544s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb