Page 2 of JYSQ Travel Blog Posts

Europe » France » Burgundy July 8th 2013

Matka alkoi lennolla Pariisiin, jossa jäätiin yöksi CDG:lle hotelliin. Sunnuntaiaamuna matkustimme RER:llä ja bussilla Jaanan ja Jean-Lucin luo. Vaihdoimme kuulumisia ja söimme jugurttikakkua, kunnes he lähtivät Lumin 4-vuotissynttäripiknikille. Jaakko haki meille vastapäisestä juustokaupasta sekopäisesti juustoja ja leipomosta leipää ja croissants aux amandes. Lounaan jälkeen lähdettiin bussilla vasemmalle rannalle Saint Eustacen kirkolle, pyörittiin siellä ja mentiin jätskille tuttuun italialaispaikkaan rue de Bucin kulmalle. Jätskinsyönnin lomassa seurattiin, kun vanha irstailija yritti huonolla menestyksellä pokata vastaantulevia blondeja. Aika kunnianhimoinen kaveri, koska ikää ja näköä (negatiivisessä mielessä) oli riittävästi ja kohteet olivat lähempänä 20v ja mallimitoissa. Siitä käveltiin Jardin de Luxembourgiin, jossa näytettiin Lilianille, kun lapset uittivat veneitä. Oli sika... read more
Mökki
Polskii ja molskii
Auxerren näkymiä

Asia » Philippines » Negros Oriental » Dauin December 28th 2012

22.12. Korvien testausta uima-altaassa - no bonus Minä tein refresh-sukelluksen iltapäivällä. Olin aivan hermona ja hoin sitä kaikille. En pystynyt syömään lounasta vaan pyysin laittamaan sen jääkaappiin odottamaan. Enemmän kuin itse sukellusta jännitin valtavia aaltoja. Inhoan aloittaa sukellusta pomppien aalloissa, koska aina menee suolavettä nenään ja suuhun. Ja tietysti jännitin maskin ja regulaattorin irroittamista. Keikuttiin saitille pienellä, järjettömän äänekkäällä purtilolla ja olin ihan jäässä. Sukellus meni hyvin, ei ongelmia ja onnistuin näkemään joitain kivoja juttuja. 23.12 Kts edellinen (J:n osalta) Minä lähdin aamulla sukeltamaan läheiseltä rannalta, jonne mentiin jeepillä. Edelleen oli hirveät aallot ja oli vaikea edes päästä veteen sukelluskamat päällä. Vedessä piti sitten saada vielä räpylät jalkaan, mikä oli vielä vaikeampaa, vaikka DM yritti tehdä sen ... read more
Hmm...Which one it is?
Keep it cool..
Joulutervehdys

Asia » Philippines » Negros Oriental » Dumaguete December 22nd 2012

17.12. Maanantai Vihdoin tänään reissu on alkamassa. Ensin lento Hong Kongiin ja sieltä jatko Manilan kautta Dumagueteen ja Liquid Diving -keskukseen. En tiedä johtuuko tämä pakkaushelvetti siitä, että ollaan ensimmäistä kertaa vauvan kanssa matkalla vai siitä, ettemme lähteneetkään suoraan työviikon perään. Nyt nämä ylimääräiset viikonlopun päivät ovat olleet pelkkää yli-insinöröintiä ja kaikkea mahdollista on säädetty aivan loputtomiin. Tai no, faif on säätänyt ja minä olen meuhannut, että puuttuvat saadaan ostettua paikallisesta ostoskeskuksesta. Olin täällä Peten kanssa marraskuussa 2011 ja tiedän aika hyvin mitä on saatavilla ja mistä. Illalla lähdimme klo 23.40 lennolla Hong Kongiin. Istuttiin Lilian sylissä ja oli todella rauhallinen koko matkan eikä valittanut edes korvia. Pettymyksenä voitaisiin sanoa, että Finskin long haul -palvelu on kyllä mennyt valitettav... read more
Food courtissa Honkkari
Kimaltelee!
Naurua matkalla Manilaan

Asia » Thailand » Central Thailand » Bangkok November 23rd 2011

17.11. Tänään heräiltiin melko aikaisin. Safkattiin huippubrekkari omalla terassilla ja hengailtiin taas merimaisemaa ihaillen. Saatiin kyllä nauttia sviitistä koko rahan edestä, kun eilen saavuttiin puoliltapäivin ja täksi päiväksi pyydettiin late check out klo 13. Jossain kohtaa alettiin paikkailla ja sitten mentiinkin kamojen kanssa respaan, jossa wifi toimikin jo. Saatiin säädettyä seuraavat kohteet kuntoon ja julkaistua blogi, vaikka melko kauan siinä menikin. Lähdetiin bussilla keskustaan ja saatiin siellä vaihdettua toiseen linjaan, joka vei melko lähelle meidän majoitusta. Satoi kaatamalla ja siksi oltiinkin melko märkiä kun saavuttiin meidän todella kivaan majoitukseen. Omistaja on Sveitsin kunniakonsuli, majapaikan nimi Fare Suisse. Prkleen Lonely Planet oli taas ryssinyt karttansa ja käveltiin ristiin rastiin katuja ja kyseltiin ohikulkijoilta, kunnes oikea paikka löytyi. ... read more
Vaimokauppa
Hylätty resort
Miekkakalaa ja liikaa pottuja

Oceania » French Polynesia » Tahiti November 17th 2011

La 12.11 Eksyin täysin kun lähdin ihan päällikkönä ilman karttaa metroasemalle. Normi 5min matka kesti noin 35min tällä kertaa. Painon rinkka selässä pitkin Akasakan katuja, kunnes tajusin vetäneeni jonkin mutkan turhan suoraksi. Kysyin joltain ohikulkijalta neuvoa ja tajusin olevani aivan väärällä suunnalla. Menin lähimpään metroasemaan ja jatkoin kylttien mukaan linjalle, joka veisi minut Tokyo Stationille ja Narita Express junaan kentälle.. Olin kentällä noin 10 minuuttia, ennen kuin faif tuli ulos ovesta. Olin vastassa kyltin kera, joten ei voinut mennä ohi 8) Oli tosi kiva nähdä pitkästä (2,5vko) aikaa. Faifin lento oli mennyt hyvin ja oli saanut nukuttua reilu 5h, joten mitään tolkutonta jetlagia ei olisi tiedossa. Sain postsynttäriksi uudet lentosukat ja läjän Lindhtin suklaata. Niitä sitten mutusteltiin(suklaata siis) ja syötiin mun tuomia cookieita arrivals aulassa. Noin ... read more
Keksipurkki
Udonia curryssä
Kohti Papeetea(keksien kera)

Asia » Japan » Tokyo » Akasaka November 11th 2011

8.11. Dumaguetesta Manilan kautta Hong Kongiin Lähdin vilkutellen kentälle pankkiautomaatin kautta, koska osa jäi vielä maksamatta Liquidiin. Olin säätänyt siten, että selviän kahdelle ATM nostolla, 10 000 pesoa per nosto eli maksimi. No eka nosto oli sitten 100 pesoa vaikka hakkasin siihen viisi nollaa. Kaksi viimesistä taisi sitten olla desimaaleja. No olin kentällä hyvissä ajoin ja otin vielä kahvin terminaalin ulkona olevassa baarissa. Sisällä kentällä ei ollut yhtään mitään. Kun lento oli alkanut, niin olin tosi huolissani. Mun kädet puutuivat täysin ja ihoa alkoi kihelmöimään ja mua nukuttamaan. Laskeutuessa mun oikea jalka(jossa joku tulehdus) alkoi ihan kunnolla jomottamaan. Ihon kihelmöinti ja unisuus ovat ensimmäiset lievät oireet sukeltajantaudista. Pelästyin ihan kunnolla vaikka kaiken pitäisi olla pinta-aikojen suhteen kunnossa. Kai se on kuitenkin myös yksilöllistä. Pääs... read more
HK huone, sitä saa mitä tilaa
Avenue of Stars, HK
HK, Food & Wine festival mainontaa

Asia » Philippines » Negros Oriental » Dumaguete November 8th 2011

5.11. Pelkkää juhlaa Aamulla lähdettiin taas sukellukselle ja oli todella kiva eka sukellus. Heti tuli vastaan mustekala, sitten upealla koralliriutalla isoja groupereita. Mantis shrimpejä useita jnejne. Upeaa korallia taas joka paikassa. P sai myös tehtyä kurssinsa valmiiksi, koska iltapv teki vielä loppukokeen. Onnea P! Sukellukset vain paranevat jatkossa... Parin sukelluksen jälkeen käytiin lounaalla resortissa ja kevyen keittolounaan jälkeen kävin pikaisesti kirjoittamassa ja julkaisemassa edellisen blogin. 3 sukellus oli erinomainen ja mukaan tuli tänään saapuneet 4 jenkkiä. Nähtiin taas merihevosia, mustekala, blaahblaah. Todella nautinnollista tulla väsyneenä veneellä samettista vettä pitkin auringon laskeutuessa saaren ja sen palmujen taakse. Levättiin hetki ja P lueskeli vielä koetta varten. Oltiin sovittu, että lähdetään kaupungille dinnerille – taas samaan paikkaan kuin ai... read more
Minä taustalla
Menossa ylös
Illan menu

Asia » Philippines » Negros Oriental » Dumaguete November 4th 2011

2.11.Case Kazakstan Otsikko ehkä hieman hämää. Ei, en ole päätynyt Kazakstaniin vaan asia koskee erästä täällä sukeltavaa Sanyiaa. Siitä lisää hetken päästä... Yöllä oli jonkinlainen myrsky ja heräsin kun ulko-ovi paukahti täysillä auki joskus klo 6. Nukahdin taas hetkeksi, kunnes sain uudelleen herätä. Tällä kertaa kamalaan paskan hajuun. Annoin P:lle vihaisia ilmeita hänen nukkuessa ja kävin myös tsekkaamassa vessan, että onko siellä tapahtunut jotain, josta en välttämättä haluaisi tietää. No kaikki oli ok. Huomasin, että tuuli oli laantunut ja samalla kääntynyt. Hetken tuskailtuani kuulin lehmän ”ammuvan”. P sai siten synninpäästön ja mä koitin saada vielä unta. Se onnistui, mutta sitten tulikin aikamoinen pikalähtö. Olin laittanut herätyksen seiskalta ja jotenkin torkutin ihan ohi. Heräsin 7.40 ja oli siis 5min aikaa aamupalalle. Onneksi olin illalla laittanut kamoja kuntoon ja... read more
Majoituksesta
Sukellusporukkaa
Sibyian tori

Asia » Philippines » Negros Oriental » Dumaguete November 1st 2011

30.10. Saigon Kävin brekkarilla kattoterassilla ja samalla katsomassa näkymiä. Oli muuten ihan jees, mutta aamupalan palvelu oli kyllä niin hanurista, ettei mitään rajaa. No lopulta sain munakkaan, phota, ananasmehua ja tuoretta mangoa eli ihan tyytyväiseksi jäin. Piti lähteä kaupungille, mutta P nukkui vielä. Ajattelin myös itse ottaa pienet jatkopäikkärit, jotka sitten venyi 13.30 asti. Lähdettiin pikana Ben Thanin markkinoille ja sitä kautta reunification museoon. Aivan järkyttävän kuuma päivä ja askel askeleelta meno hidastui. Museo oli tosi kiva ja varsinkin huonekalut olivat aivan huikeita. Kunnon kommarimeininkiä muutenkin, suosittelen. Siis museota... Sieltä jatkettiin kävelyä hienoon ranskisten tekemään postitoimistoon ja notre damen katedraaliin ja sitten kahville/ilmastoinnin pariin. Ihan kivaa hengailua ja hyvin ehti, vaikka nukuttiinkin pitkään. Käytiin hotellissa suih... read more
Museon huikeat mööpelit
Ranskisten posti
Sikari ja näkymä Saigonissa

Asia » Vietnam » Southeast » Ho Chi Minh City » District 1 October 29th 2011

Bangkok 24.10. Herätys klo 10 ja saman tien pakkaamaan. Hoitelin kaikenlaisia asioita päivän mittaan ja illalla käytiin nauttimassa syksyisestä maisemasta taka-töölön puistikoissa. Käytiin vielä Elitessä sapuskalla, jonka jälkeen S heitti mut kentälle ja kohti Bangkokin konetta. Viereen istui vanhempi herra, joka.....haisi vanhemmalle herralle. Siihen kun lisää hieman hikeä ja viinaa, niin lentokonecocktail onkin jo valmis. Katselin pari leffaa ja sain vähän nukuttuakin. 25.10. Hanoi Tulin suoraan kentältä kaverin kämpille keskustaan. Otin päikkärit, jonka jälkeen Y tulikin jo kämpille. Ihan järjetön ukkonen ja sadekuuro pyyhkäisi alueen yli. Täällä on mennyt jo toinen lentokenttä kiinni tulvien takia ja kaupungilla kasataan hiekkasäkkejä kovaa vauhtia asuntojen ja kauppojen eteen. Pahimmat ennusteet ovat 1,5m vettä kaduilla jos tulvavallit pettävät. Joka tapauksessa vettä on kadui... read more
P:n hima
katukuvaa Hanoi
Ruokaa

Tot: 0.612s; Tpl: 0.008s; cc: 9; qc: 85; dbt: 0.1829s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.4mb